Speakers voor boot
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

timjesse123    posted on 29-05-2012 19:58
Hallo DJR's

Samen met mijn broertje ga ik een oud bootje kopen die we helemaal willen gaan opknappen.
Natuurlijk als muziekgek wil ik daar hele dikke speakers in.
Heeft iemand enig idee wat voor speakers ik kan nemen die ook waterdicht zijn?
Er mag wel een beetje volume inzitten!

Gr,
Tim

Xurion    posted on 29-05-2012 20:04
Over het algemeen is het niet zo erg als er wat water over je inbouw speakers komt. Over je versterker is een ander verhaal...
timjesse123    posted on 29-05-2012 20:16
Een versterker is toch niet nodig als je alleen een radiootje of iPhone aansluiting neemt? Zolang die maar op je accu komen..
Estacy    posted on 29-05-2012 21:10
umm.... een versterker is altijd nodig, je iphone heeft een kleine versterker voor een koptelefoon, een radio voor de speakers die vaak ingebouwd zitten. zonder versterker ben je nergens. uiteraard gaat een koptelefoon versterker van zo'n iphone niet sterk genoeg zijn om speakers aan te sturen. dus een versterker is wel nodig ja

zorg voor een waterdichte kast met 220v aansluiting voor een leuke reciever (zo'n cinema ding met 5 uitgangen). kun je op marktplaats zo voor 100 euro kopen. die hebben 4 uitgangen, vaak 4x 50 watt. meer dan power genoeg, en zo kun je over de hele boot geluid hebben zonder 2 grote, moeilijk te plaatsen speakers.
versterker in die kast zetten, kastje met deur en klaar. alle randen dichtkitten (niet de deur natuurlijk, anders kun je er niet meer bij) niet te moeilijk doen over hitte, dat moet geen probleem zijn.

als ik aan boten en water denk, komt zout in me op. zout is nogal slopend voor apparatuur, al je ijzer gaat roesten enzo. vandaar dat je versterker droog en afgesloten moet blijven. de speakers zoals Xurion zegt komen idd wat minder nauw, die kunnen wel tegen water, maar koop speakers met een plastic behuizing, hout kan met hitte en water rare dingen doen. plastic kan niet heel veel mis mee gaan. zorg er toch voor dat je of speciale maritieme inbouw speakers koopt (voor in het plafond, of de zijkant van de boot) of speakers waarop iets staat als 'voor buiten gebruik' of 'spatwaterdicht'.

JB systems K50s kosten 80 euro per setje, voldoet prima voor een boot. voor iets meer power zijn Behringer b212 ook leuke speakers, 130 euro per stuk, ook in wit te krijgen. op hogere volumes gaat zo'n reciever dat niet trekken, dan zou je wel moeten investeren in een stevige, kwaliteits amp.?

'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 29-05-2012 @ 21:11:23 (9%)
djcanta    posted on 03-06-2012 20:30
waterdichte speakers? duur geintje kan dat zijn.. ik zou niet al te dik geluid kopen. Maar WHD heeft IP-waardige speakers. RCS Audio trouwens ook. En die klinken prima.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
danielvds    posted on 03-06-2012 21:39
In mijn boot heb ik Fusion speakers (marine lijn) ingebouwd! Klinken super dik en helemaal voor dat geld. Verder heb ik een autoradio ingebouwd met een line ingang, zodat ik bijvoorbeeld een mp3 speler kan aansluiten. Als bescherming van de radio heb ik wel zo'n waterdicht inbouw sleeve gebruikt.? Dit werkt echt prima en meer heb je niet echt nodig! (natuurlijk wel een goede accu)
Visionair Records | Daniel Danté

Create your FREE ACCOUNT now !

Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

69 Users online: 6 Guests (63 Unknown)*
Pages generated today : 16.077
Most users online this month : 1.185
Lifetime Pageviews : 182.271.349