Poster: Dennis1981
Volgens mij heb ik in een of ander topic gelezen dat Luxx deze aanprijst, 'als je deze eenmaal hebt gehad wil je geen andere meer' of woorden die daar op lijken...
idd de Focusrite! die doe je nooit meer weg. hij gaat wel via Firewire dus zorg er wel voor dat je die aansluiting ook echt hebt. de FireWire aansluiting zorgt ervoor dat je echt 0,0 latency hebt. USB kan ook zeer lage latency bieden maar hoe meer USB ports je in je pc gebruikt hoe minder snel het word. al je USB ports gaan namelijk op je CPU en hoe meer je er gebruikt hoe minder CPU beschikbaar blijft. FireWire doet dit niet en de overdracht snelheid is ook 10x hoger dan USB (even grof gezegt. volgens mij is het 2,5 gig per seconden tegenover 15 mbps van usb? checkt iemand het anders even?)
dus go for it! als je het geld hebt, pak de Focusrite! ik gebruik die overigens zelf niet. ik heb een Mbox staan. werkt ook perfect overigens.
waar je overigens op moet letten: heeft de geluidskaart de functies die je wilt hebben? waarvoor koop je de geluidskaart namelijk? het doel van een externe kaart is dat je niet de ruis van je PC hebt, hardware synths kan gebruiken en Mic opnemen. als je dat ni?t nodig hebt dan kan je gewoon prima op je interne geluidskaart met ASIO drivers uit de voeten