Geluidskaart kiezen: Waar op te letten?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MrQreeny    posted on 27-05-2012 16:49
Ik heb gezocht of er een topic ging over waar je op moet letten bij een geluidskaart, maar kon zo snel niets vinden... Dus zou iemand hier dan voor eens en altijd een duidelijke uitleg kunnen geven over waar je op moet letten bij het kopen van een geluidskaart? In beschrijvingen staan altijd allerlei getallen enz. maar wat zegt dat nou echt? En wat bepaalt hoe hoog je latency is?

Ik heb het idee dat ik alleen maar halve antwoorden weet op deze vragen, dus om het duidelijk te krijgen hoor ik graag hoe het echt zit Winking my eye Daarnaast wil ik mn studio weer een beetje upgraden en zou ik een geluidskaart willen kopen tot +/- 200e (hoeft niet nieuw te zijn), suggesties? Zelf zat ik te kijken naar Focursite Saffire Pro 24 of de Roland UA 25, heeft iemand daar ervaring mee?

BVD
'Music is the universal language of mankind...'

What do you think about Geluidskaart kiezen: Waar op te letten? ??

Vote :   

Dennis1981    posted on 27-05-2012 18:42
Poster: MrQreeny
?Focusrite

Volgens mij heb ik in een of ander topic gelezen dat Luxx deze aanprijst, 'als je deze eenmaal hebt gehad wil je geen andere meer' of woorden die daar op lijken...
MTHIJSMusic    posted on 27-05-2012 18:56
Input Outputs en de Prijs want kies niet gelijk een Goedkope maar ga voor de kwalliteit.
ik heb nu een Esi maya 44 usb maar die kan niet op traktor daar heb je een traktor audio 6 voor nodig en die is 300 euro maar die komt er wel over een jaartje Winking my eye maar een Esi maya 44 usb is aan te raden, ik had hem gekocht voor 100 euro maar hij is nu al 85 Winking my eye
Succes ! Winking my eye
Matthijs Kuiters
youngbeatsz    posted on 27-05-2012 19:28
focusrite of apogee Winking my eye
Luxx    posted on 28-05-2012 00:02
Poster: Dennis1981
Volgens mij heb ik in een of ander topic gelezen dat Luxx deze aanprijst, 'als je deze eenmaal hebt gehad wil je geen andere meer' of woorden die daar op lijken...

idd de Focusrite! die doe je nooit meer weg. hij gaat wel via Firewire dus zorg er wel voor dat je die aansluiting ook echt hebt. de FireWire aansluiting zorgt ervoor dat je echt 0,0 latency hebt. USB kan ook zeer lage latency bieden maar hoe meer USB ports je in je pc gebruikt hoe minder snel het word. al je USB ports gaan namelijk op je CPU en hoe meer je er gebruikt hoe minder CPU beschikbaar blijft. FireWire doet dit niet en de overdracht snelheid is ook 10x hoger dan USB (even grof gezegt. volgens mij is het 2,5 gig per seconden tegenover 15 mbps van usb? checkt iemand het anders even?)

dus go for it! als je het geld hebt, pak de Focusrite! ik gebruik die overigens zelf niet. ik heb een Mbox staan. werkt ook perfect overigens.

waar je overigens op moet letten: heeft de geluidskaart de functies die je wilt hebben? waarvoor koop je de geluidskaart namelijk? het doel van een externe kaart is dat je niet de ruis van je PC hebt, hardware synths kan gebruiken en Mic opnemen. als je dat ni?t nodig hebt dan kan je gewoon prima op je interne geluidskaart met ASIO drivers uit de voeten
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 28-05-2012 @ 00:05:23 (48%)
MrQreeny    posted on 28-05-2012 10:16
@ Luxx

Kijk daar heb ik wat aan. K heb ff gekeken. In theorie is USB sneller, maar in de praktijk blijkt firewire sneller te zijn! Ik heb wel een firewire aansluiting al weet ik niet welke versie dat is, maar goed die CPU besparing is natuurlijk altijd goed, dus ik zal zeker voor de firewire gaan! (Desnoods gooi ik er later nog een PCI kaartje tegenaan met de nieuwste firewire.)

Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor produceren van EDM, maar soms heb ik ook wel eens een dag dat ik wat wil opnemen met mn gitaar/microfoon. Maar een interne wordt het sowieso niet, want ik hou hem graag mobiel. Zitten er in de nieuwe laptops trouwens ook vaak firewire?
'Music is the universal language of mankind...'
Luxx    posted on 28-05-2012 13:52
het zit op elke nieuwe Macbook (het is namelijk een Apple technologie) behalve de Air serie en ook op veel high-end laptops van andere merken.
www.mothermusic.nl

This is an old Topic

No new postings for 4.613 days.
 Post CommentThat would be 153.8 months
or a whopping 12.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

213 Users online: 20 Guests (193 Unknown)
Pages generated today : 44.677
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.539.308