Vraag over geluid huren voor fuif.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ken007    posted on 24-05-2012 01:51
hallo,

Ik hou volgende maand een verjaardagsparty.
Nu heb ik het dj gerief wel maar uiteraard geen luidsprekers.
Nu zou ik een set gaan huren bij een verhuurbedrijf. ik heb bij verschillende bedrijven al eens navraag gedaan maar deze geven mij enorm uiteenlopende informatie. de een zegt dat 2xsrm450 voldoen de andere zegt dat ik een set van 2500watt rms nodig heb van hk audio , enzovoort.
nu bevraag ik mij hier dus eens.
het feestje:
- +- 60mensen
- Openlucht maar wel pal voor de boxen
- eerst wat achtergrond muziek bij de bbq daarna een fuif met uiteenlopende muziek (rock,slager,90's,dubstep,disco,pop,...)
- voor de geluidsoverlast te besparen bij de buren had ik al gedacht best geen externe subs te nemen? of beter wel.
Wat heb ik nu eigenlijk nodig?
en weet er nog iemand verhuurbedrijven in oost-vlaanderen kanten van aalst?

alvast bedankt
groeten ken

What do you think about Vraag over geluid huren voor fuif. ??

Vote :   

dj-zero    posted on 24-05-2012 08:53
De srm's van mackie voldoen uitstekendWinking my eye
Denk dat verhuurbedrijven je ook alleen dat aanbieden wat zij hebben staan, dus als zij een grote set van hk hebben, ja dat moet je die natuurlijk hebben vinden zij, hebben ze een kleinere set, zouden ze je die net zo goed aanraden.

De 450's voldoen uitstekendWinking my eye
(sub is optioneel)
qtenbroeke    posted on 24-05-2012 09:42
eens met zero, misschien en frondload subje 15'' voor het gevoel.?
maar inderdaad het is optioneel.
JimmyJames    posted on 24-05-2012 14:23
Ligt eraan wat je wilt:

Wil je gewoon leuk muziek hebben waar mensen een beetje op kunnen dansen ( dan zijn die 2 x srm's goed, moet je kunnen huren voor op en nabij 50,- per dag)
Wil je echt dat er gedanst word dan moet je sowieso 2 goede tops + 2 subs. Liefst actief (minder gezeur met aansluiten en kabels etc...)
Neem wel altijd een geronomeerd merk ( JBL, RCF , EV, HK, DB Technologies, Mackie etc...) zodat je ook fatsoendelijk geluid hebt als je het volume iets omhoog gooit.

Ik zeg altijd, beter te veel geluid (kan je altijd nog zachter zetten) dan te weinig geluid en je feestje?flopt.
Houd er rekening mee dat je de huur prijs tussen de 90.- t/m 150.- per dag ligt voor 2 x?tops en subs?actief ( betaal je meer, dan word je bedonderd).

Omtrent geluidsoverlast subs:
Harde lage tonen zijn vaak alleen goed hoorbaar in de nabije omgeving.
Hoog en mid (je topspeakers) die horen de buren een paar 100 meter ook nog wel Cool
Dus waarschuw je nabije gewoon ff, dat ze rekening moeten houden met een beetje geluidsoverlast en dan moet dat helemaal goed komen.

Veel plezier alvast

Succes,

gr
User edit by JimmyJames on 24-05-2012 @ 14:24:33 (3%)
stefanmplayer    posted on 24-05-2012 17:14
ik kan je uit ervaring vertellen dat je met die SRM-450's 60 man buiten met gemak gaat trekken, ik gebruik er als het maar even gaat altijd 2 SWA 1801's bij (als ik al met die set moet draaien want hij is niet van mijzelf) maar die subs zijn mer voor de show als dat ze nodig zijn, uit die SRM-450's komt nog best een aardig potje laag mee voor een fullrange speaker.
dj-zero    posted on 24-05-2012 18:29
Met t idd met stefan eens, die srm's kunnen echt veel aan!!
2 subs is overbodig, eentje kan leuk zijn, maar denk niet nodig bij een feestje voor je vrienden.

Jimmy, de hoge tonen mogen misschien harder klinken, maar de bass is het geen dat het verst komt.?
Dus je buren zullen dan ook zeker meer last hebben van een constante bass!
feestbeest    posted on 24-05-2012 18:30
Een setje actiefe speakers van ongeveer 300 watt moeten wel voldoen hoor. Ik doe ook dit soort feestjes met 2 jb systems vibe's 12 inch 200watt RMS speakers en die trekt een goed volume tot ongeveer 80 man.?
Als je gaat huren (Ik werk zelf sinds kort bij een verhuur bedrijf) dan is een setje tops genoeg. Een sub erbij, ja het is een toevoeging maar niet persee nodig.
Met sub erbij zou je denk ik rond de 70 a 80 euro komen. Mischien kun je zelfs wat set korting regelen!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
ken007    posted on 24-05-2012 18:48
ok alvast allemaal bedankt , als nog iemand reacties heeft zeker geven he Happy, laughing
ken007    posted on 24-05-2012 19:12
is het mijn gedacht of is deze verhuurder wel erg goedkoop??http://www.jk-lichtengeluid.be/
feestbeest    posted on 24-05-2012 19:16
Deze verhuurder is vrij goedkoop met geluid ja. Maar ik moet zeggen dat ze met Movingheads vrij duur weer zijn. Over het algemeen zijn de prijzen niet het duurste maar het ziet er niet onrealistisch uit.
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
ken007    posted on 24-05-2012 19:22
aangezien dit heir niet al te ver van is , is dit wel een keuze om te overwegen denk ik? mackie srm 450s voor 15euro het stuk , basskasten mackie ?20 euro stuck en mackie sa 1232 25euro. zijn die laatste (mackie SA1232) trouwens goede speakers of zijn de srm 45 beter kwa geluid?

alvast bedankt
User edit by ken007 on 24-05-2012 @ 19:30:19 (26%)
JimmyJames    posted on 25-05-2012 14:54
Die SA1232 zijn veel zwaarder, en klinken ook voller.
Ik zou dan de middenweg pakken en alleen die 2 x SA 1232?nemen, ben je voor 50,- klaar en die passen met gemak in een gemiddelde auto.
Dus dan hoef je ook geen bezorgkosten etc.. te betalen.
Moet je ff kijken of je een houten ondervloer (vlonder) tot je beschikking hebt en ze daar op plaatsen.
Komt het laag ook goed tot zijn recht en heb je idd geen woofers meer nodig.

gr

This is an old Topic

No new postings for 4.679 days.
 Post CommentThat would be 156 months
or a whopping 12.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

107 Users online: 61 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 14.598
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.124.116