Rekordbox vragen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jeffrey412    posted on 23-05-2012 21:19
Hello!
?
Ongeveer 1 jaar geleden ben ik begonnen met draaien samen met Traktor Pro 2. Helaas is niet elke DJ Booth zo mooi gebouwd dat er een laptop neergezet kan worden!
?
Dit is de reden dat ik zo nu en dan nog wel is met SD kaart draai aangezien er dus geen plek is voor een laptop. Wel mis ik het heel erg om mijn tracks op te zoeken dmv het simpelweg in te toetsen op mijn macbook..
?
Nu heb ik dus een aantal vragen over rekordbox waarbij ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden!
?
  1. Is er een soort van zoekfunctie in rekordbox?
  2. Nu heb ik een aantal submappen zoals 2012 ? top40 ? en dan elke maand als submap. Kan dit in rekordbox ook ?
  3. Worden tracks sneller in de cdjs geladen als ik ze via rekordbox op usb zet dan dat ik ze ?los? op cd zet?
  4. Ook hoorde ik dat rekordbox heel wat ruimte kost op de usb stick, klopt dat? Zo ja, hoeveel is dat per track ?
  5. Kan er bij elke track neergezet worden in de omschrijving wat de title, artiest, genre en BPM? is ?
?
Ik heb zelf thuis geen cdj?s 2000 staan en kan het helaas dus niet steeds opnieuw testen.
Als ik het ga testen op locatie dan hou ik uiteraard traktor als alternatief.
?
?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
DJ Mol / twitter: @DJJeffreymol

What do you think about Rekordbox vragen ??

Vote :   

Artez    posted on 23-05-2012 22:38
1. Ja, er is net als itunes een 'zoek'bar. Daar vul je gewoon de gerelateerde tags in (naam, artiest)
2. Ja, je kan alles ordenen in mappen en afspeellijsten.
3. Dat weet ik niet zeker, maar het gaat bij mij aardig snel. Als hij eenmaal je usb te pakken heeft, wordt elk liedje bijna gelijk geladen. En je hebt natuurlijk gelijk ook de 'quantize' loop funcite, en de hele beatgrid en de BPM. Dat moet allemaal worden geladen, als je ene cd gebruikt. behalve de quantize functie. die is alleen beschikbaar als je je tracks via rekordbox synchroniseerd
4. Nee volgens mij bijna niks? Als ik een lege 16 gb usb heb, dan kan ik er ong 14 gb aan muziek opzetten. dus ong 2 gb wordt verdeel tussen de database van de usb zelf en rekordbox dingetjes.
5. Jazeker! BPM word automatisch gesynchroniseerd. En title artiest en genre, die kan je ook editen binnenin het programma zelf. Of je doet het gewoon apart van rekordbox, en als je dan die track insleept, dan herkent hij de artiets en tracks.
Rekordbox is gewoon gratis te downloaden he! je kan gewoon zelf kijken wat het allemaal te bieden heeft.

Succes verder!
jeffrey412    posted on 23-05-2012 23:55
Thx voor de uitgebreide uitleg Artez!

Dus als ik het goed begrijp ik en ik zet via RB alles op de usb stick, vervolgens doe ik hem in de CDJ, dan zou ik ik een zoekbalk ?
Artez    posted on 24-05-2012 00:05
Poster: jeffrey412
Thx voor de uitgebreide uitleg Artez!

Dus als ik het goed begrijp ik en ik zet via RB alles op de usb stick, vervolgens doe ik hem in de CDJ, dan zou ik ik een zoekbalk ?

Geen probleem!
Ik snap je vraag niet helemaal. 'dan zou ik ik een zoekbalk' (Confused)?
Als je hem in de CDJ doet, en je wilt vervolgens in je cdj een track opzoeken, dan moet je de SEARCH functie gebruiken op je CDJ. Maar als je in Rekordbox een track wilt opzoeken. Dan heb je wel zo'n zoekbalkje.
JimmyJames    posted on 24-05-2012 16:19
Ik zou recordbox gewoon eens downloaden ( is gratis), dan kan je er eens mee spelen.
Ik leer altijd het beste als ik zelf wat rond ga klooien met een programma.

Gr,
Lead    posted on 24-05-2012 16:59
Geef je op voor deworkshop voor volgende week en ik ga al je vragen beantwoorden Happy, laughing
Ik denk dat als je het principe van Rekordbox snapt, er veel dingen duidelijk worden.

http://www.facebook.com/events/310386585705295/permalink/310386589038628/
Let the BASS be louder
jeffrey412    posted on 24-05-2012 17:33
@Jimmy: Daar heb je gelijk in, alleen ik heb zelf geen cdj's met de mogelijkhijd ervoor dus kan het moeilijk testen en uitproberen.

@Lead: Thanks voor de tip, helaas kom ik helemaal uit Drenthe en is het dus aardig ver weg voor mij.
Dennis1981    posted on 25-05-2012 18:49
Lead : is het een idee om iemand je workshop te laten filmen en dit in stukjes op youtube te zetten ?

Ik kan er helaas niet bijzijn omdat ik geen tijd heb,( en geen facebook dus kan me niet aanmelden,) maar ben wel erg nieuwsgierig naar wat handige foefjes in rekordbox.

Misschien een leuk idee voor een film-academiestudent o.i.d. , filmen en in hapklare blokken editten...
jeffrey412    posted on 25-05-2012 19:04
Ik kan er gelukkig toch wel bij zijn ! ik heb het e.e.a. kunnen regelen.
Lead    posted on 26-05-2012 18:32
1 member likes this  Wat ik begreep zal er video opnamen gemaakt worden en alles op mijn computer scherm neem ik ook op. Volgens mij wilde ze van Tonecontrol daar een video van gaan maken. Geen idee waar hij die online gaat gooien, maar zou er moeten komen.
Let the BASS be louder
jeffrey412    posted on 26-05-2012 20:13
Wat is het adres eigenlijk LEAD ? En tot hoelaat is het ongeveer ?
Lead    posted on 29-05-2012 17:32
Het adres is Gonnetstraat 26 in Haarlem.

20 uur willen we beginnen dus als je er uiterlijk 19:59 bent is het goed.

Ik rij nu weg uit Gouda en ga er alvast naartoe.... wie weet tot vanavond Winking my eye

Ennuh, tot hoe laat Confused Daar doe ik niet aa, als alle vragen zijn beantwoord gaan we pas naar huis Happy, laughing
Maar de vorige sessies hebben zeker tot 22:30 geduurd...
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 29-05-2012 17:33 (83%)
Luxx    posted on 29-05-2012 17:34
ik ben er ook aanwezig, maar volgens mij was de workshop helemaal vol.
dit is de eventpage
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 29-05-2012 @ 17:37:02 (100%)
Lead    posted on 29-05-2012 18:13
H?h?, voor mij is er vast nog wel een plaatsje Happy, laughing

Tot vanavond iiig
Let the BASS be louder
Luxx    posted on 29-05-2012 23:52
ik hoorde van Raynor dat de laatsten pas weggingen om kwart voor 12. die waren wel heel erg hardcore. damn!
www.mothermusic.nl
Lead    posted on 30-05-2012 01:09
hehe, kan goed kloppen, ik 10 minuten eerder Happy, laughing

Was gezellig, leuk altijd om de mensen achter namem te zien. Heb daar Luxx en RAS tegen het lijf gelopen.

Ik hoop het interresant was allemaal en dat het een hoop uitzoek werk bespaard. Zal morgen de mail gaan sturen zodat iedereen de linkjes nog eens op een rij heeft... hehehe.... iedereen aan de Tag&Rekordbox It Rocks !!:
Let the BASS be louder
Lead    posted on 31-05-2012 23:11
Zijn er mensen geinterreseerd in bijwonen van Rekordbox workshop in het centrum van het land : Utrecht ?

Ik zit met iemand te overleggen en ik ga die demo toch geven daar, als er meer mensen zijn die dat interresant lijken, stuur me dan een PM, als het gewenst is kan ik het dan voor meer mensen doen.... hoe meer zielen hoe gezelliger Happy, laughing
Let the BASS be louder
dj-nick    posted on 05-10-2012 16:23
Weet niet of er al een topic is over het vastlopen van Rekordbox.?
Heb hem zojuist geupdate naar 2.0.1 (mac) maar hij loopt heel vaak vast.

Springt gewoon helemaal weg en vraagt vervolgens of ik hem opnieuw wil opstarten. Erg vervelend bij updaten van mij USB sticks.

Kan ik het terugzetten naar de oude versie?
mikedhanpat    posted on 05-10-2012 16:28
Lead is het misschien mogelijk nog zo'n rekordbox workshop te organiseren? Met de laatste update is er wel het een en ander veranderd en met de komst van de 2000nxs zijn er ook weer nieuwe mogelijkheden.
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535

This is an old Topic

No new postings for 4.546 days.
 Post CommentThat would be 151.5 months
or a whopping 12.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

88 Users online: 41 Guests (47 Unknown)
Pages generated today : 351
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.109.869