Poster: MTHIJSMusic
@maartenw ik ga ze gebruiken voor Dj En producen.
ik denk dat ik ook versteld van ga staan hoe mooi geluid er komt uit want ik ben normale monitoren gewend
Thanks voor de reactie
Poster: Luxx
ik zou ze echt niet doen. de enige reden dat veel mensen ze lijken te kopen, is omdat andere guys ze ook hebben staan. zonder ook maar echt te weten of het nou veel soeps is of niet.
Blackaround geeft je een goede suggestie: Yamaha HS50M
Behringer (truth serie) Adam (A-serie) of Alesis (M1 serie)heeft ook stel goede monitoren die beter gaan dan KRK's en die je ook minder snel zal gaan vervangen dan KRK's
voor DJ doeleinden zijn de KRK's briljant overigens. voor een beetje serieus studio werk zijn KRK's gewoon te onrealistisch qua geluid. resultaat: je afmix klinkt steevast reet op normale speakers omdat je KRK's een vertekend beeld geven. je kan uiteraard compenseren als je veel ervaring op de KRK's hebt maar ideaal is het gewoon niet
Poster: Blackaround
@luxx, vraagje, ik ben ook opzoek naar studio/DJ speakers.. Ik kan er max 300 euro aan besteden.
Welke raad je mij aan?
klinkt het goed op de HS80M, dan klinkt het overal goed.
Poster: Estacy
dat waren de NS10s toch
Poster: LouisCasper
Er zijn gewoon een hele hoop mensen die KRK's heerlijk vinden klinken, waaronder ik, en er om die reden mee produceren. Niks mis mee natuurlijk. Wel is het algemeen bekend dat KRK's de neiging hebben het geluid een beetje te kleuren, en daar moet je een beetje rekening mee houden. Ga naar de muziekwinkel, luister naar de speakers op je lijstje en koop de speakers waarvan jij denkt dat je er het best op kan produceren en waar je het langst naar kan luisteren. Als dat KRK's zijn moet je gewoon als je een track afgemixt hebt het even controlleren in de auto of op een tv. Overigens is het sowieso altijd wel aan te raden om je eindmix op zoveel mogelijk speakers te beluisteren. Succes met je aankoop!
. ik bedoelde inderdaad de NS10's, maar de HS serie klinkt ook behoorlijk plat.
ja dat is dus het probleem. mensen vinden het heerlijk klinken. maar dat is iets anders dan realistisch. op KRK's klinken je tracks dan fantastisch en op andere speakers klinkt het ruk. daarmee haal je best wel het nut van studio Monitoren onderuit
Poster: Estacy
De NS10s klonken eigenlijk gewoon ruk, maar idd, als je het goed kreeg op een NS10 dan klonk je track eigenlijk overal wel
Poster: LouisCasper
Ben ik het niet mee eens. KRK's klinken gedetailleerd genoeg om nut te hebben als studio monitor, het enige euvel met ze is dat ze een beetje kleuren. Producers als Avicii, Nicky Romero en zelfs Deadmau5 gebruiken KRK's en dat doen ze echt niet voor niets. Ik moet er dan wel bij zeggen dat die alle drie de VXT8's hebben staan.
Poster: Berbo
wat een goed tegenargument zeg. Bravo!
Poster:?main
uiteindelijk gaat het erom dat het voor JOU werkt. Daarnaast zijn ieders oren weer anders, dus heeft iedereen een andere voorkeur. Zelf heb ik hier ook de krk?s, en voor mij werken ze prima. Ik moet er wel bij zeggen dat het laag wel erg lastig is om goed te horen..
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.