Krk rp5 G2 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MTHIJSMusic    posted on 20-05-2012 16:31
Eeyy =)
Wie heeft Krk rp5 G2 en kan me vertellen waarom ik ze zou moeten kopen :D
ben van plan om ze binnenkort te halen maar wil even weten wat jullie er van vinden
Thanks alvast !
Matthijs Kuiters

What do you think about Krk rp5 G2 ??

Vote :   1 member likes this  

Lomme_    posted on 20-05-2012 16:54
5 members like this  Daarvoor bestaan er reviews, moet je speciaal daarvoor een topic aanmaken?

unknown    posted on 20-05-2012 16:55
krk zijn goed Winking my eye
maar ik zou zelf eens bij een audio winkel gaan kijken en?luisteren en dan kijken wat je mooi vind klinken
rmp3 A - rmx 40 blackfire - rmp3 A
maartenw    posted on 20-05-2012 20:54
Ik heb ze hier staan. Het zijn lekkere speakers. Als je logitech of iets van dat soort computerspeakertjes gewend bent dan sta je versteld van het geluid. Natuurlijk zijn er nog v??l betere monitoren. De rp 5 is eigenlijk een soort instap moddeleltje tot de echt monitorenwereld. Maar toch, het is een lekker speakertje. Ik weet niet wat je er mee gaat doen. Ga je ermee dj'en, produceren of gewoon luisteren? Voor produceren hoor ik vaak dat KRK minder goed is.

Maar het belangrijkste is dat je zelf moet gaan luisteren. Dit hoor je iedereen zeggen maar het is ook gewoon echt zo. Veel succes er nog mee!
Blackaround    posted on 20-05-2012 23:00
1 member likes this  is de?Yamaha HS50M actieve monitor iets?

MTHIJSMusic    posted on 21-05-2012 13:23
@maartenw ik ga ze gebruiken voor Dj En producen.
ik denk dat ik ook versteld van ga staan hoe mooi geluid er komt uit want ik ben normale monitoren gewend Winking my eye
Thanks voor de reactie
Matthijs Kuiters
Luxx    posted on 21-05-2012 13:50
2 members like this  
Poster: MTHIJSMusic
@maartenw ik ga ze gebruiken voor Dj En producen.
ik denk dat ik ook versteld van ga staan hoe mooi geluid er komt uit want ik ben normale monitoren gewend Winking my eye
Thanks voor de reactie

ik zou ze echt niet doen. de enige reden dat veel mensen ze lijken te kopen, is omdat andere guys ze ook hebben staan. zonder ook maar echt te weten of het nou veel soeps is of niet.

Blackaround geeft je een goede suggestie: Yamaha HS50M
Behringer (truth serie) Adam (A-serie) of Alesis (M1 serie)heeft ook stel goede monitoren die beter gaan dan KRK's en die je ook minder snel zal gaan vervangen dan KRK's

voor DJ doeleinden zijn de KRK's briljant overigens. voor een beetje serieus studio werk zijn KRK's gewoon te onrealistisch qua geluid. resultaat: je afmix klinkt steevast reet op normale speakers omdat je KRK's een vertekend beeld geven. je kan uiteraard compenseren als je veel ervaring op de KRK's hebt maar ideaal is het gewoon niet
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 21-05-2012 @ 13:51:44 (54%)
MTHIJSMusic    posted on 21-05-2012 19:17
@Luxx meen je dat ? :O heelveel mensen zeggen dat KRK harstikke goed zijn en ook de RP5 G2 ze zeggen dat die beter zijn dan de RP6 G2 want die heeft meer bass en daardoor vallen de mid en de high weg
Matthijs Kuiters
FASA    posted on 21-05-2012 19:26
Volgens mij heeft Luxx een heel goed punt. Iedereen wil ze hebben omdat veel mensen ze hebben staan. Maar er zijn echt wel betere monitore te krijgen.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Estacy    posted on 21-05-2012 19:58
voor 400 euro voor 2 stuks... daar kun je prima luidsprekers van kopen. T is best veel geld, maar als je even kijkt naar high end studio speakers is het eigenlijk maar een schijntje.?

bovendien zou je bij een goede studio speaker geen mooi geluid hebben, maar een geluid waarvan je denkt, zo deze opname is ruk. wat klinken die highs kut.

hifi is er voor het mooie geluid, studio voor het realistische geluid (heel simpel gezegd)
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
MTHIJSMusic    posted on 21-05-2012 20:27
@FASA Het zijn ook Mooie Monitoren, Maar ik snap dat het niet de Beste is want er zijn wel 100000 Soorten maar Heb veel goeie reviews gelezen en ga ze toch binnenkort halen denkik Happy, laughing
Matthijs Kuiters
MTHIJSMusic    posted on 21-05-2012 20:28
@Estacy ze kosten 290 voor 2 stuks en ik heb nu Hifi maar voor in de studio heb ik tog echt andere speakers nodig en daarom ga ik ze denkik binnenkort halen Happy, laughing
Matthijs Kuiters
Blackaround    posted on 21-05-2012 22:37
Poster: Luxx
ik zou ze echt niet doen. de enige reden dat veel mensen ze lijken te kopen, is omdat andere guys ze ook hebben staan. zonder ook maar echt te weten of het nou veel soeps is of niet.

Blackaround geeft je een goede suggestie: Yamaha HS50M
Behringer (truth serie) Adam (A-serie) of Alesis (M1 serie)heeft ook stel goede monitoren die beter gaan dan KRK's en die je ook minder snel zal gaan vervangen dan KRK's

voor DJ doeleinden zijn de KRK's briljant overigens. voor een beetje serieus studio werk zijn KRK's gewoon te onrealistisch qua geluid. resultaat: je afmix klinkt steevast reet op normale speakers omdat je KRK's een vertekend beeld geven. je kan uiteraard compenseren als je veel ervaring op de KRK's hebt maar ideaal is het gewoon niet

@luxx, vraagje, ik ben ook opzoek naar studio/DJ speakers.. Ik kan er max 300 euro aan besteden.
Welke raad je mij aan?
Luxx    posted on 21-05-2012 23:00
Poster: Blackaround
@luxx, vraagje, ik ben ook opzoek naar studio/DJ speakers.. Ik kan er max 300 euro aan besteden.
Welke raad je mij aan?

voor 300 euro is het wel krap.
maar goede opties:
Yamaha HS50M of beter, maar boven budget: HS80M. deze monitoren zijn echt ?ber plat qua geluid. iets dat veel gezegd word is: klinkt het goed op de HS80M, dan klinkt het overal goed.

overiges als je die doet, zou ik na een tijd sparen de HS10W actieve Sub erbij doen. optimaal geluid mits je het goed opsteld.

monitoren van Adam zijn in setprijs al dubbel je budget, dus dat valt af. Genelec's idem dito

Alesis Active MKII is ook een goede optie eventueel en tevens het goedkoopst.

als je echt een set goede monitoren wilt zul je eigenlijk wel het dubbele moeten neerleggen dan wat je nu aangeeft je budget is

www.mothermusic.nl
Estacy    posted on 21-05-2012 23:04
klinkt het goed op de HS80M, dan klinkt het overal goed.

dat waren de NS10s toch
Luxx    posted on 21-05-2012 23:11
Poster: Estacy
dat waren de NS10s toch

godver kutjes ik haal ze telkens door de war. dit is al de derde keer. ik bedoelde inderdaad de NS10's, maar de HS serie klinkt ook behoorlijk plat. de NS10's worden ook niet meer gemaakt geloof ik.

kan wel zeggen dat als je HS80m monitoren koopt dat je die echt nooit meer weg doet. een guy binnen mijn producer-kring heeft de HS80m met de actieve sub erbij en die set up klinkt zo enorm strak. het is ?cht second to none. helemaal vergelijken bij KRK. KRK heeft een gruwelijk tof geluid, maar dat is iets anders dan realistisch geluid.
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 21-05-2012 @ 23:18:58 (100%)
RemcoRelion    posted on 21-05-2012 23:18
Je kan ook kijken naar ikey audio?
Heb zelf de m808v2 persoonlijk vind ik ze erg goed klinken maar ik weet niet hoe andere monitoren klinken dus ik kan daar geen oordeel geven.
Don’t be a prisoner of your own style!
LouisCasper    posted on 21-05-2012 23:38
Er zijn gewoon een hele hoop mensen die KRK's heerlijk vinden klinken, waaronder ik, en er om die reden mee produceren. Niks mis mee natuurlijk. Wel is het algemeen bekend dat KRK's de neiging hebben het geluid een beetje te kleuren, en daar moet je een beetje rekening mee houden. Ga naar de muziekwinkel, luister naar de speakers op je lijstje en koop de speakers waarvan jij denkt dat je er het best op kan produceren en waar je het langst naar kan luisteren. Als dat KRK's zijn moet je gewoon als je een track afgemixt hebt het even controlleren in de auto of op een tv. Overigens is het sowieso altijd wel aan te raden om je eindmix op zoveel mogelijk speakers te beluisteren. Succes met je aankoop!
http://www.louiscasper.com
Luxx    posted on 22-05-2012 00:28
Poster: LouisCasper
Er zijn gewoon een hele hoop mensen die KRK's heerlijk vinden klinken, waaronder ik, en er om die reden mee produceren. Niks mis mee natuurlijk. Wel is het algemeen bekend dat KRK's de neiging hebben het geluid een beetje te kleuren, en daar moet je een beetje rekening mee houden. Ga naar de muziekwinkel, luister naar de speakers op je lijstje en koop de speakers waarvan jij denkt dat je er het best op kan produceren en waar je het langst naar kan luisteren. Als dat KRK's zijn moet je gewoon als je een track afgemixt hebt het even controlleren in de auto of op een tv. Overigens is het sowieso altijd wel aan te raden om je eindmix op zoveel mogelijk speakers te beluisteren. Succes met je aankoop!

ja dat is dus het probleem. mensen vinden het heerlijk klinken. maar dat is iets anders dan realistisch. op KRK's klinken je tracks dan fantastisch en op andere speakers klinkt het ruk. daarmee haal je best wel het nut van studio Monitoren onderuit
www.mothermusic.nl
Estacy    posted on 22-05-2012 07:51
. ik bedoelde inderdaad de NS10's, maar de HS serie klinkt ook behoorlijk plat.

De NS10s klonken eigenlijk gewoon ruk, maar idd, als je het goed kreeg op een NS10 dan klonk je track eigenlijk overal wel
LouisCasper    posted on 22-05-2012 10:01
ja dat is dus het probleem. mensen vinden het heerlijk klinken. maar dat is iets anders dan realistisch. op KRK's klinken je tracks dan fantastisch en op andere speakers klinkt het ruk. daarmee haal je best wel het nut van studio Monitoren onderuit

Ben ik het niet mee eens. KRK's klinken gedetailleerd genoeg om nut te hebben als studio monitor, het enige euvel met ze is dat ze een beetje kleuren. Producers als Avicii, Nicky Romero en zelfs Deadmau5 gebruiken KRK's en dat doen ze echt niet voor niets. Ik moet er dan wel bij zeggen dat die alle drie de VXT8's hebben staan.
LouisCasper    posted on 22-05-2012 10:06
Poster: Estacy
De NS10s klonken eigenlijk gewoon ruk, maar idd, als je het goed kreeg op een NS10 dan klonk je track eigenlijk overal wel

Klopt, net zoals met de Auratone C5 van een aantal jaar v??r de NS10's. Misschien is het leuk om te weten dat er ook van die Auratones al verschillende remakes zijn geprobeerd te maken, namelijk de Behritone C5A en de Avantone MixCubes, waarop Behringer de Behritone C50A heeft gebaseerd. Als je op zoek bent naar een paar grot box speakers voor naast je KRK's zou je eens naar een van die speakertjes kunnen kijken.
Berbo    posted on 22-05-2012 10:16
Poster: LouisCasper
Ben ik het niet mee eens. KRK's klinken gedetailleerd genoeg om nut te hebben als studio monitor, het enige euvel met ze is dat ze een beetje kleuren. Producers als Avicii, Nicky Romero en zelfs Deadmau5 gebruiken KRK's en dat doen ze echt niet voor niets. Ik moet er dan wel bij zeggen dat die alle drie de VXT8's hebben staan.

wat een goed tegenargument zeg. Bravo!
main    posted on 22-05-2012 10:42
uiteindelijk gaat het erom dat het voor JOU werkt. Daarnaast zijn ieders oren weer anders, dus heeft iedereen een andere voorkeur. Zelf heb ik hier ook de krk?s, en voor mij werken ze prima. Ik moet er wel bij zeggen dat het laag wel erg lastig is om goed te horen..
LouisCasper    posted on 22-05-2012 10:45
Poster: Berbo
wat een goed tegenargument zeg. Bravo!

Ik wist dat ik zo'n reactie zou krijgen..?Ik wil er niet mee zeggen dat je ze daarom zou moeten kopen, dat heb ik zelf ook niet gedaan. Ik wil er alleen maar mee zeggen dat het wel degelijk studio-monitoren zijn omdat ze een stuk meer detail geven dan een flinke hi-fi set.

Poster:?main
uiteindelijk gaat het erom dat het voor JOU werkt. Daarnaast zijn ieders oren weer anders, dus heeft iedereen een andere voorkeur. Zelf heb ik hier ook de krk?s, en voor mij werken ze prima. Ik moet er wel bij zeggen dat het laag wel erg lastig is om goed te horen..

Precies.

Overigens is het helemaal niet gek om eens te kijken naar wat andere producers in jouw muziekgenre voor speakers gebruiken. Je wil tenslotte ongeveer dezelfde sound cre?ren als zij.
User edit by LouisCasper on 22-05-2012 @ 10:47:41 (100%)
main    posted on 22-05-2012 11:22
Mijn setje krk rp 5 g2's staat trouwens te koop. Dus mocht je een goeie deal willen: pm!
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

87 Users online: 11 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 9.896
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.796.642