Afbeeldingen in Rekordbox
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

axefield    posted on 16-05-2012 10:22
Als ik mijn muziek importeer in rekordbox dan zijn afbeeldingen van ID3 tag zeer lage kwaliteit. Je ziet korrels zitten. Ik verwacht dat dit normaal is om zo min mogelijk ruimte in beslag te nemen. Is er een mogelijkheid om de afbeeldingen in hoge kwaliteit te importeren?
Als ik de afbeelding zie weet ik namelijk vaker wat voor nummer het is dan als ik de titel zie.
Ik maar gebruik van rekordbox 1.5.3 en mac OS X. Ik importeer mijn muziek vanuit iTunes omdat ik eerst daar afspeellijsten maak.

What do you think about Afbeeldingen in Rekordbox ??

Vote :   

djcanta    posted on 16-05-2012 10:33
je kan plaatjes naar je track slepen naar rekordbox! Heb je dat al eens geprobeerd? Zelfs je vakantie foto's als je daar blij van wordt Thumbs Up
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
axefield    posted on 16-05-2012 11:01
Ik heb net ontdekt dat afbeeldingen op usb vooral slechte kwaliteit zijn die in rekordbox zelf zijn gewoon slecht verkleind.
Maar mijn vraag blijft. Weet iemand hoe je afbeeldingen in rekordbox op je usb in hoge kwaliteit kan instellen?
Lead    posted on 16-05-2012 12:11
CDJ-2000 kan afbeeldingen aan tot 600x600 pixels, groter als dat is dus onzin om te gebruiken.

Ik gebruik 500x500 pixels en verklein afbeeldingen in Photoshop. Zo hou ik kleine bestanden over die er zo netjes mogelijk uitzien. Er zijn geen instellingen mogelijk die je controlle geven over de manier/kwaliteit van het resizen in Rekordbox. Volgens mij resized rekordbox niet maar voegt hij gewoon het hele plaatje toe.

Soms zien plaatjes er op het scherm minder mooi uit dan op de CDJ... Op de CDJ wordt het een plaatje van ongeveer 1x1 cm op het display.... er is een limit aan de hoeveelheid info die je op zo'n klein vlak kunt weergeven.

Screenshot, op de CDJ ziet hij er iets beter uit dan zo op het scherm...
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 4.654 days.
 Post CommentThat would be 155.1 months
or a whopping 12.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

84 Users online: 35 Guests (49 Unknown)
Pages generated today : 11.049
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.679.064