Welk draai setje moet ik kiezen?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RamuroDiaz    posted on 13-05-2012 21:15
Ik ben dus nu al enige tijd aan het kijken en het sparen voor nieuw DJ Materiaal.

ik heb ook al wat dingetjes uitgezocht en hier kwam ik op:

Numark NDX 400's of Reloop RMP3 Alpha's
Behringer DDM4000 of Reloop DSP40
Pioneer HDJ500

En nu heb ik jullie advies nodig, welke cd spelers en mengpaneel raden jullie mij aan?

Groetjes en alvast bedankt!

Avez    posted on 13-05-2012 21:29
reloop rmp3 met dsp40 topsetje voor een gemiddeld budget! heb zelf de rmp1's en die werken erg fijn.
http://facebook.com/avineofficial | Be strong
Danielvb    posted on 13-05-2012 21:29
Qua cd speler; tussen de 2 cd spelers zit nogal een aardig prijs verschil. Dit maakt vergelijken dus lastiger. Je kunt beter even opnoemen wat voor opties JIJ belangrijk vindt. Zo zou ik zelf effecten op een cd speler niet nodig hebben. Maar een usb functie kun je wel weer handig vinden.

Qua mixer; Ik zou niet voor een behringer mixer gaan, de kwaliteit is toch een stuk minder. Er zitten een hoop effecten op. Maar of ze allemaal even goed klinken is dan maar net de vraag. Reloop is toch al betere kwaliteit.

Naast de opties die je graag wil, is het ook handig even je budget te noemen.
Luxx    posted on 13-05-2012 21:29
over de cd spelers kan ik niets zeggen maar voor de mixer zou ik voor de Reloop gaan. heb daar behoorlijk veel ervaring op en die dingen werken gewoon perfect. ik heb in 2 jaar tijd 2 defecten gehad met 2 verschillende faders die lekten, maar het schoonmaken van de faders loste dat vrij snel op. ik moet wel zeggen dat ik er niet zuinig mee om ging en ook niet mijn best deed om de boel stof vrij te houden dus dat zegt al veel over waarom ik dat probleem kreeg.

ik heb al zo'n 5 jaar geen DJ gear in mijn bezit, maar als ik weer zoiets zou kopen dan zou ik waarschijnlijk opnieuw een RMX40dsp kopen.
www.mothermusic.nl
RamuroDiaz    posted on 13-05-2012 21:50
MIjn eisen voor de cd spelers zijn er eigenlijk niet, ik wil gewoon goede spelers hebben inclusief usb funcie, wat ze dus allebei hebben. Eventuele effecten is alleen maar mooi meegenomen, maar het gaat er mij om dat ik de basisdingen erop heb zitten.

Een echt budget heb ik ook niet echt, ik wil het eigenlijk zo goedkoop mogelijk houden maar wel met fatsoenlijk spul (Pioneer is weer overdreven, het word mijn eerste echte set). Ik zit ook naar 2e hands te kijken, omdat dit toch geld schilt. Dit komt omdat ik het graag snel wil hebben, want nu draai ik nog samen met een vriend op feestjes (zijn apparatuur) waar ik dus afhankelijk van ben.

Over het mengpaneel, mijn vriend waar ik dus mee draai heeft ook een DDM4000, en ik ben er wel goed over te spreken, de effecten zijn echt stukken beter dan die van de DJX750, die had hij daarvoor had.

FASA    posted on 13-05-2012 21:56
Kijk ook even naar de Reloops 2.5 deze zijn net uit en eigenlijk een opvolger van de 3 (ja rare volgorde maar het is wel zo)

Zelf draai ik met 2 x Reloop rmp2 en Reloop RMX 40 dsp en ben er super tevreden over. Heb er een flightcase bij gekocht en ze gaan best vaak mee op pad maar nooit problemen mee.

De Behringer mixer zou ik sowieso nooit nemen. Behringer is echt geen kwaliteits merk (voor het overgrote deel van hun spullen dan, er zitten een paar uitzonderingen tussen die het toch bijzonder goed doen). De Numark spelers ben ik zelf ook niet erg weg van. Heb hier geen goede reden voor maar vind ze er sowieso altijd goedkoop uitzien.

Voordeel van de Reloops is ook dat ze voor een heel groot deel precies hetzelfde werken als Pioneer spullen, die je op locatie bijna altijd tegenkomt, mocht je ooit zover komen.

Pioneer HDJ 500 is opzich prima maar er zijn nog veel meer goede headphones voor ongeveer hetzelfde bedrag (Xone, Technics)
www.soundcloud.com/nick-janssens1
RamuroDiaz    posted on 13-05-2012 22:00
Heeft de Reloop 2.5 ook usb dan? Want dat is eigenlijk mijn grootste eis, zeker omdat ik cd's zo onhandig vind. En over de Hoofdtelefoon, ik kies voor de HDJ500 omdat ik deze al een paar keer in de winkels heb getest, en hem echt fijn vind, hoeft voor mij ook niet duurder te zijn!
FASA    posted on 13-05-2012 22:02
Als ik me niet vergis heeft de 2.5 ook USB ja, maar check het meteen ff voor je.....

http://www.reloopdj.com/index.php/cat/c61_Reloop-CD--MP3-Player.html/XTCsid/0cd7e90ef462583b50c77f2f36e27daa

Ja, je kunt er zelfs 2 linken vanaf 1 USB
RamuroDiaz    posted on 13-05-2012 22:07
Wat is de prijs van de RMP 2.5 ? Ik weet dat de RMP 3 +/- 800 euro per set is.
LouisCasper    posted on 13-05-2012 22:22
Ik zie de RMP 2.5 voor zo'n 370 per stuk staan als ik even google.
http://www.louiscasper.com
RamuroDiaz    posted on 13-05-2012 22:25
Dus er zit ongeveer 60 euro verschil tussen in prijs, dan is dus mijn vraag: wat raden jullie aan? of RMP2.5 of RMP3? en wat zijn de verschillen tussen deze CD spelers? Het mengpaneel ben ik al over uit, dat wordt een Reloop DSP40 (Blackfire of USB weet ik nog niet, zie ik nog wel ;P) en hoofdtelefoon een Pioneer HDJ500
FASA    posted on 14-05-2012 00:04
Ik zou gaan voor de 2.5, deze is nieuwer dus neem aan verbeterd. Volgens mij heeft de 2.5 geen effecten op de speler zelf, maar dat weet ik niet 100% zeker. Deze heb je ook niet nodig aangezien die al op je mixer zitten.
Winston    posted on 14-05-2012 00:15
Dat vraag ik me ook af. Ik zie eigenlijk geen verschil dat 60 euro rechtvaardigd.
Tic Toc
User edit by Winston on 14-05-2012 @ 00:16:07 (47%)
Tekhead    posted on 14-05-2012 01:42
Poster: Winston
Dat vraag ik me ook af. Ik zie eigenlijk geen verschil dat 60 euro rechtvaardigd.

De 3 achter RMP op de spelers he winston. Winking my eye
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
niiicola    posted on 14-05-2012 08:01
De RMP 2.5 is naar mijn weten de opvolger van de 2.
Kijk maar eens naar het verschil van functies!!
Gewoon.
MrQreeny    posted on 14-05-2012 09:00
2 members like this  De RMP 2.5 is niet de opvolger van de RMP 3.
De RMP 2.5 is eigenlijk de RMP 3 Alpha, maar dan zonder effecten. De RMP 3 Alpha en RMP 3 verschillen trouwens van elkaar, op de RMP 3 Alpha zitten deze functies extra:
  • Het kunnen delen van aangesloten mass storage devices via USB. Oftewel spelers kunnen op elkaar aangesloten worden via usb en beschikken dan over de mogelijkheid aangesloten USB media met elkaar te delen. USB stick 1 op speler 1 kan dan dus ook door speler 2 gebruikt worden.
  • Next track. De mogelijkheid om een volgende track klaar te kunnen zetten terwijl de huidige nog aan het afspelen is.
  • Micro pitch. Kleinste resolutie op de RMP-3 is nu geen 0,05% meer per stap maar is 0,02%.
  • Search filter function. Betere zoekmogelijkheden op het gebied van mass storage devices door het toevoegen van filter mogelijkheden.
  • Shock absorbing feet.
Deze functies zitten dus alleen op de 2.5 en de 3 Alpha. Vooral het doorlinken is handig!!
Maar goed als ik jou was zou ik kiezen tussen de RMP 3 Alpha of de RMP 2.5. De enige vraag die je jezelf dan hoeft te stellen is: Ga ik de effecten op de cdspeler gebruiken?
Ik ben redelijk tevreden over de effecten van de RMP 3, maar ik heb dan ook maar weinig aan de effecten op mn mixer. Dus als je de effecten van je mixer heel vaak gebruikt zijn ze niet echt nodig denk ik...
'Music is the universal language of mankind...'
RamuroDiaz    posted on 14-05-2012 11:31
Ik denk dat ik dan maar is me ga verdiepen in de RMP 2.5's. Aangezien dat mijn mixer hoogstwaarschijnlijk toch effecten bevat heb ik eigenlijk geen verdere effecten op de CD speler nodig.

Top! Bedankt voor jullie hulp!
Winston    posted on 14-05-2012 13:38
Like your post MrQueeny. Zelf vindt ik dat de fabrikant de verschillen duidelijker moet uitleggen.
Tic Toc
Baart    posted on 14-05-2012 18:43
Wat wil je ervoor uitgeven? En heb je al een setje, zodat je wel weet dat je het echt leuk vind?
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
RamuroDiaz    posted on 14-05-2012 22:04
Ik heb niet echt een budget, maar aangezien dat ik niet zoveel verdien met mijn bijbaantje en natuurlijk ook af en toe uit ga en andere dingen moet kopen wil ik het wel een beetje laag houden.

Ik zag in een ander topic een reloopset te koop staan met RMP2's, helaas geen usb maar omdat dit mijn eerste echte set wordt (Tot nu toe draai ik digitaal met Midi controller) pak ik denk ik eerst een tussenstap om te kijken of ik het echt wat vind. Als ik het dan echt leuk vind en ik draai ook voortaan op feestjes enzo (Dus dat ik er wat mee verdien) Ga ik kijken naar een upgrade.

Dus: is het een slimme keus om eerst even een tussenstapje te doen (met de cd spelers dan, het mengpaneel is hetzelfde) of meteen voor de set van +/- 1200 euro te gaan?
Baart    posted on 15-05-2012 07:40
Ik zou iig iets pakken waar je ook midi mee kan, desnoods met timecode. Zo kan je het jezelf zo moeilijk maken zoals je zelf wilt, want de overstap naar cd spelers zal wel eve wennen zijn (je hebt geen goede bpm). Je kan denk ik beter kijken naar een goed 2e hands setje zodat je meer hebt voor je geld, bijv. denon s1200's heeft een vriend van mij 2 voor 450 gekocht, usb midi cd
https://soundcloud.com/bart-duisterhof

This is an old Topic

No new postings for 3.087 days.
 Post CommentThat would be 102.9 months
or a whopping 8.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

71 Users online: W.i.M & 6 Guests (64 Unknown)*
Pages generated today : 18.211
Most users online this month : 1.185
Lifetime Pageviews : 182.434.758