Onderzoek: Toekomst van het draaien (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Welke manier van draaien heeft de toekomst

-Vinyl
-Vinyl + timecode
-Cd speler met cd
-Cd speler + timecode
-(Cd) speler via USB/SD
-Midi-controller
-Anders namelijk (post reactie a.u.b.)

Voting is only possible for our Members
FASA    posted on 10-05-2012 15:20
Marktonderzoekje voor mijn opleiding.?

Welke manier van draaien vind jij dat de toekomst heeft en zou je zelf ook mee willen blijven draaien.

Alvast bedankt voor het invullen!
www.soundcloud.com/nick-janssens1
User edit by FASA on 10-05-2012 @ 15:21:39 (100%)

What do you think about Onderzoek: Toekomst van het draaien ??

Vote :   

FASA    posted on 11-05-2012 19:31
Poster: Luxx
wie zijn die achterlijke veel pro dj's dan? ik ben het echt nog nooit tegengekomen. een enkele keer van een beginnende guy. meer niet

Misschien ligt het aan de scene dan, maar een paar namen:

Dubstep: Rusko (niet altijd) 16bit, kastor & dice, Hijack

Drum n Bass: Netsky, High contrast

Techno dj's ken ik geen namen maar ook heel veel (zowel combinatie met platen als cd's)

Steve Aoki

Toch allemaal niet de minste en het zijn zo maar ff een paar voorbeelden. Als je het Pioneer Steve Aoki interview bekijkt geeft hij ook aan dat de Europese dj's meer cd draaien terwijl de Americanen allemaal draaien in combinatie met laptop, dus timecode. Daarnaast kan de cdj de strijd niet winnen van timecode want voor timecode heb je een CDJ nodig (of platenspeler natuurlijk)?

Over de feedback:
Je hebt gelijk ik stel in feite 2 vragen in 1. (er kan maar 1 poll tegelijk geplaatst worden). Daarnaast als je vraagt wat heeft de toekomst roepen heel snel veel mensen MIDI! terwijl veel van hen Midi juist niet fijn vinden om te draaien vandaar dat ik het een beetje combineerde.

Ik doe een lerarenopleiding economie en mijn informatie heb ik nodig omdat ik een bedrijfsplan moet schrijven (zie ander topic) ik schrijf het voor een fictieve dj shop. Het gaat er dus om dat ik producten (spelers) in moet gaan kopen en bekijk hoe de markt in elkaar steekt. Ik kan dus niet bedenken wat voor niet bestaande zaken gaan komen. Ik wil wel weten wat de dj's hier verwachten dat nog een tijd in de schappen blijft liggen. Misschien is de vraag niet 100% correct gesteld maar het levert wel de gewenste discussie + antwoorden op. In elk geval bedankt voor je feedback en denk zeker niet dat hij niet gewaardeerd wordt!
W.i.M    posted on 11-05-2012 19:58
Ik vond het wel een goede poll dus heb ik hem ook?op de main pagina gezet Smile
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Tekhead    posted on 11-05-2012 20:17
@snoey: labels die enkel dancemuziek uitbrengen, en dan nog diegene die enkel soft house brengen, persen wsl geen vinyl meer, de allround muzieklabels wel, en meer als enkele jaren geleden en weet je waarom, omdat de dalende verkoop van cds schrijnend wordt voor vele shops om te overleven, terug verkoop van vinyl moet dat opvangen (mooiste voorbeeld is Free Record Shop). Ook menig artiesten zijn vragende partij, vinyl is of was er niet alleen voor dj's.

Draaien met USB of laptop is idd handiger vooral kwa gemak en gewicht
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Snoey    posted on 12-05-2012 17:31
Dan is het toch vreemd dat bij mij in de buurt (Haarlem en Amsterdam), waar hele goede verkopende platen zaken zaten, deze de deuren hebben moeten sluiten. Verder kan ik geen Afrojack of Avicii plaat meer kopen, misschien via een webshop waar ze in hele kleine oplage geperst zijn. En dat de cdshops niet meer lopen is ook niet raar want het staat in verband met waarom Djs ook geen vinyl meer kopen: door internet en de ipods en mp3telefoons in combinatie met ADSL, kan men alle muziek denkbaar gratis downloaden met 2 klikjes op de muis en dat heel gemakkelijk overal met zich mee naar toe nemen.

Want een CD of een plaat op je computer zetten kost te veel moeite.?

Dat platenzaken nu dan vinyl verkopen (naast tegenwoordig heel veel andere dingen, consoles, games, Itunescard, frisdranken etc) is om misschien een niche markt aan te spreken. Want als ik in zo een zaak kom, zie ik 1 klein rackje met wat vinyl liggen. Dat noem ik nou niet een overlevend aantal.?

En zie je het nou echt voor je dat iedereen liever thuis helemaal een plaat uit de hoes gaat halen om een nummertje op te zetten, terwijl veel mensen mooie geluidssystemen hebben thuis. Waarbij ze via de computer of spelcomputer of ipod heel gemakkelijk muziek in hun hele huis hebben.

En kijk om je heen hoeveel mensen met oordopjes of koptelefoon rondlopen op straat, of heel associaal met hun speaker van hun telefoon in de bus of trein zitten.?

Dalende verkoop opvangen met vinyl, no way! Tenzij ik echte verkoop en omzet cijfers waarin het tegendeel bewezen wordt, geloof ik echt niet dat iets dat 1 vierkante meter van een winkel in beslag neemt de totale dalende verkoop opvangt.?

www.soundcloud.com/ten-hooven
Tekhead    posted on 12-05-2012 19:21
Ik heb ook niet gezegd dat vinyl de totale dalende verkoop gaat opvangen, wel een deel van de cd's, tenminste bij ons toch. Ik ken geen enkele winkel van High-end apparatuur dat geen platenspelers meer verkoopt, ik herhaal wat ik al eerder heb gezegd, in het alternatieve circuit is de vraag en het aanbod er wel terug in stijgende lijn, dat zijn geen mega massa's platen uiteraard, maar toch al een mooi aantal, uiteraard, buiten enkele stijlen, is er in de dancesc?ne zo goed als geen enkele dj die nog met platentassen zeult, en is volkomen begrijpelijk, maar ik had het eerder al niet bedoeld op dj's, maar vooral op de huisgebruiker, en die mensen halen liever een plaatje uit de hoes, dan een nummertje aanklikken in een of andere muziekbib. neem dat van mij maar aan, want veel van vooral de oude gebruikers hebben platen die nooit op cd zijn verschenen.
Ik ben een vinylfreak, maar dat wist je al, en verdedig de 'plaat op vinyl' liefhebbers, niet de vinyl dj's !
Estacy    posted on 12-05-2012 20:12
als echte muziek liefhebber wil je toch ook iets fysieks hebben??
de laatste paar jaar zijn de vinyl verkopen met 30% gestegen ten opzichte van het vorige jaar. Nog steeds is dat erg weinig met wat het eerst was, maar toch. Je ziet de laatste tijd ook op veel meer voorpaginas van kranten enzo artikeltjes over hoe vinyl terugkomt. steeds meer tieners kopen vinyl omdat ze iets tastbaars willen.

dit gaat dan wel over pop, rock etc. dance in het algemeen is niet veel meer omdat dat voornamelijk door DJ's gekocht word, en die draaien nu eenmaal niet zo veel meer met platen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
dj-zero    posted on 12-05-2012 20:34
Haha valt me nu pas op...
cd speler met cd's, beetje tautologie lijkt me:P
Bonchanoize    posted on 12-05-2012 20:39
Het grootste nadeel van Vinyl vind ik de kostprijs. Ik koop af en toe wel eens een plaat (puur om naar te luisteren, niet om mee te draaien), maar mocht ik alleen nog vinyl kopen, mijn spaarrekening zou leeg zijn na een paar maand. Zeker als ik evenveel platen zou kopen als ik nu digitaal koop. De klank van vinyl blijft natuurlijk veel warmer en in die zin heeft het een streep voor op digitaal, dat een cd niet heeft. Daardoor denk ik dat de cd nog eerder zal verdwijnen dan de vinylplaat. Ik denk wel dat vinyl een eliteproduct zal blijven, lang niet gebruikt door iedereen.
Let the magic begin
Tekhead    posted on 12-05-2012 21:50
Poster: Estacy
als echte muziek liefhebber wil je toch ook iets fysieks hebben??
de laatste paar jaar zijn de vinyl verkopen met 30% gestegen ten opzichte van het vorige jaar. Nog steeds is dat erg weinig met wat het eerst was, maar toch. Je ziet de laatste tijd ook op veel meer voorpaginas van kranten enzo artikeltjes over hoe vinyl terugkomt. steeds meer tieners kopen vinyl omdat ze iets tastbaars willen.

dit gaat dan wel over pop, rock etc. dance in het algemeen is niet veel meer omdat dat voornamelijk door DJ's gekocht word, en die draaien nu eenmaal niet zo veel meer met platen.

Wat ik enkele posts hierboven ook al zei. Ik koop niet alleen platen waarmee je gaat draaien, maar waar ik gewoon naar luister. Zelfs kranten komen met vinyl actie's. Ik doe het zo graag, met m'n neus tussen de platenhoezen, noem het nostalgie, noem het passie, noem het gelijk je wil....
Luxx    posted on 12-05-2012 22:08
1 member likes this  noem het een hobby
www.mothermusic.nl
Drumworks    posted on 12-05-2012 22:33
ik denk wanneer pioneer eens een 'gekke sprong' zou maken en een cd/12'platenspeler/usb speler uit zou brengen, het vinyl best weer wel upcoming zou zijnSmile
The beats are still banging :)
Tekhead    posted on 12-05-2012 23:53
Poster: RiliciousZ
ik denk wanneer pioneer eens een 'gekke sprong' zou maken en een cd/12'platenspeler/usb speler uit zou brengen, het vinyl best weer wel upcoming zou zijnSmile

Denk je dat Pioneer de redder van dj vinyl zou zijn ? Stel, ik zeg dus stel, dat vinyl terug de bovenhand zou nemen bij de dj's, ben ik er van overtuigd dat Technics TT's terug in productie gaan. Maar dat zal niet gebeuren, omdat vinyl bij de meeste dj's en platenlabels voltooid verleden tijd is.
Tekhead    posted on 12-05-2012 23:54
Poster: RiliciousZ

heeft gemini niet eens zoiets uitgebracht ?
User edit by Tekhead on 13-05-2012 @ 00:00:18 (52%)
Gery    posted on 13-05-2012 10:19
de techniek welke in mijn ogen het meest potentieel heeft is computer assisted media player.

momenteel bestaan alle technologien reeds, ze moeten juist nog flexibel ge?ntegreerd worden.

we zien met advanced HID een veel betere interface tussen devices en computers dan midi.
de geluidskaarten aan boord van pioneer CDJ's zijn kwalitatief beter als de meeste stand alone audio kaarten.

netwerk is reeds ge?ntegreerd in CD spelers en mengpanelen..

de volgende logische stap is is advanced HID over netwerk ipv USB.
dit is niet alleen een almgemene standaard waar je veel wegen mee uitkan,
bovendien maakt het behulp van een netwerk switch overschakelen van DJ belachelijk eenvoudig.

Verder ook audio over netwerk, perfect hoge kwaliteit stream gebruik makende van de CDJ's
interne geluidskaart.

Alles in combinatie met een software pakket zoals traktor scratch pro voor een goede weergave van tracks
en meer controller opties.

het overschakelen op het IP protocol zou zoveel handiger zijn als USB, waar nu enkel maar miserie mee is..
DJ - Producer
Dolivieira    posted on 13-05-2012 10:21
Ik draai nu timecoded met CDJs. Maar mochten er CDJs met USB zijn draai ik met USB Stick. Ook neem ik 1 ? 2 Kontrol X1s mee. Dus bij mij meer mogelijkheden. Thuis draai ik af toe nog met vinyl ook. En ik weet niet wat de toekomst gaat brengen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Dolivieira    posted on 13-05-2012 10:21
Ik draai nu timecoded met CDJs. Maar mochten er CDJs met USB zijn draai ik met USB Stick. Ook neem ik 1 ? 2 Kontrol X1s mee. Dus bij mij meer mogelijkheden. Thuis draai ik af toe nog met vinyl ook. En ik weet niet wat de toekomst gaat brengen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
FASA    posted on 13-05-2012 14:38
Poster: dj-zero
Haha valt me nu pas op...
cd speler met cd's, beetje tautologie lijkt me:P

Omdat ook de opties cd speler met timecode en cd speler met USB erbij zitten.
dj-zero    posted on 13-05-2012 16:04
Poster: FASA
Omdat ook de opties cd speler met timecode en cd speler met USB erbij zitten.

Ik snap waarom je t gebruikte, blijf t echter wel een mooie tautologie vinden:P
feestbeest    posted on 13-05-2012 18:04
Time code voor mij nu.. Maar het is voor mij meer een overbrugging van cd naar usb/rekordbox aangezien niet overal waar ik draai nog CDJ's staan met usb, of laat staan cdjs en al helemaal zonder usb..
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2

This is an old Topic

No new postings for 4.508 days.
 Post CommentThat would be 150.3 months
or a whopping 12.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

78 Users online: 5 Guests (73 Unknown)
Pages generated today : 1.671
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.836.383