Traktor Scratch Timecode MK2 verboden in NL?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MaykFroix    posted on 08-05-2012 16:14
Ik krijg vandaag deze mail van Native Instruments, waarin staat dat de nieuwe?Traktor Scratch Timecode MK2 niet verkocht mag worden in Nederland wegens 'legal reasons'. Nu vraag ik me af wat daar de precieze reden van is? Iemand enig idee, uit de mail wordt het niet echt duidelijk waarom.

Dear TRAKTOR SCRATCH user,

We're writing to inform you that for legal reasons, TRAKTOR SCRATCH Timecode MK2 (with Native Scratch Technology) cannot be sold in The Netherlands.

This affects the following TRAKTOR products:
  • TRAKTOR SCRATCH A6
  • TRAKTOR SCRATCH A10
  • TRAKTOR SCRATCH PRO 2 Timecode and Software Kit
  • TRAKTOR SCRATCH DUO 2 (if the box contains MK2 Timecode)
  • TRAKTOR SCRATCH PRO 2 (if the box contains MK2 Timecode)
  • TRAKTOR SCRATCH Control Vinyl and CDs (if they use MK2 Timecode)

Please note that any older, 'non-MK2' timecode is still fully functional, and you can continue using TRAKTOR SCRATCH products that use the older timecode format. Your SCRATCH-enabled TRAKTOR serial number will continue to work and you can keep using your current timecode.

Compatible MK1 vinyl and CDs are still available at your local music retailer and at the NI Online Shop.

Please accept our apologies for any inconvenience caused.

For more information, please see the?Native Scratch Technology compatibility chart...

Best wishes from Berlin,

The Native Instruments team
User edit by MaykFroix on 09-05-2012 @ 00:58:48 (2%)

What do you think about Traktor Scratch Timecode MK2 verboden in NL? ??

Vote :   

Estacy    posted on 08-05-2012 16:27
het zal wel iets met patenten te maken hebben

N2IT heeft Final Scratch bedacht (de eerste, of een van de eerste TC systemen) en die hebben schijnbaar nog al wat patenten met betrekking tot timecode. dan moet je dus als je timecode platen maakt nogal wat betalen om de rechten te hebben. De mk2 plaat zal wel andere techniek hebben zodat NI niet meer hoeft te betalen. Zo te zien is dat dus fout gelopen hier. een van de eigenaren van N2IT (wat niet echt meer bestaat) is een Nederlander!

edit: en wat links voor uw leesplezier

patent van N2IT
http://www.google.com/patents?id=gbh3AAAAEBAJ&dq=n2it+timecode

heel verhaal over timecode?
http://createdigitalmusic.com/2008/04/ni-ends-legal-dispute-over-traktor-scratch-digital-vinyls-twisty-turny-history/#more-3386

'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 08-05-2012 @ 16:30:45 (62%)
Lead    posted on 08-05-2012 17:52
Of een bedrijf bestaat maakt niet uit voor het patent denk ik.
De uitvinder heeft heel slim, hier in Nederland dingen gepatenteerd die hij heeft uitgevonden...

Hier zijn patenten voor, da's iets anders dan het patent op 1-click-buy bijvoorbeeld van Amazon. Dat is een onzin patent. En dit is het resultaat als bedrijven ideen gebruiken van anderen ipv rechten af te dragen voor het patent. Als Traktor netjes licentie had betaald zouden ze hier gewoon MK2 platen mogen leveren.

Deze uitspraak heeft ook als effect dat alle producten van externe partijen (bijvoorbeeld Pioneer DJM-T1) geleverd worden in Nederland met MK1 platen, en in de rest van de wereld met MK2 platen.... En dit geldt natuurlijk niet alleen voor Pioneer, maar ook voor alle andere merken...
Let the BASS be louder
Roalin    posted on 08-05-2012 17:55
Poster: Lead
Deze uitspraak heeft ook als effect dat alle producten van externe partijen (bijvoorbeeld Pioneer DJM-T1) geleverd worden in Nederland met MK1 platen, en in de rest van de wereld met MK2 platen.... En dit geldt natuurlijk niet alleen voor Pioneer, maar ook voor alle andere merken...

Who cares, de MK2 platen zijn toch ook alleen maar ontwikkeld om deze patenten te ontlopen?
Lead    posted on 08-05-2012 17:57
Degene die zo'n product wil kopen carez about it....

Die moet immers hetzelfde betalen in Nederland voor een product met minder nauwkeurige platen...
Let the BASS be louder
Estacy    posted on 08-05-2012 17:59
idd, de mk2 schijnt echt wel nauwkeuriger te zijn dan de mk1. hier zal je als gewone dj niks van merken, maar als scratcherd kan ik me voorstellen dat je dat vervelend vind
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Roalin    posted on 08-05-2012 18:34
voor een product met minder nauwkeurige platen...

Ah, ik dacht dat het alleen maar een andere naampje had gekregen, zodat men de patenten zou ontlopen.. Ik wist nog niet dat ze ook daadwerkelijk nauwkeuriger zouden zijn.
Tekhead    posted on 08-05-2012 19:10
koop het dan in Belgie, bij ons zijn er geen patenten op
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
GiBBy    posted on 08-05-2012 19:32
Degene die zo'n product wil kopen carez about it....

Die moet immers hetzelfde betalen in Nederland voor een product met minder nauwkeurige platen...

kan je dan eigelijk gewoon je product niet in belgie of een ander land gaan kopen?
CDJ-900/ DJM-900/ CDJ900/ RMX-1000

This is an old Topic

No new postings for 4.668 days.
 Post CommentThat would be 155.6 months
or a whopping 12.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

221 Users online: 20 Guests (201 Unknown)
Pages generated today : 43.462
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.910.484