Almost-Pro
Roosendaal
Hallo,
Voor mijn opleiding moet ik een bedrijfsplan schrijven voor een winkel. Ik heb ervoor gekozen dit te doen voor een fictieve dj shop. (ik moet dus schrijven alsof ik een dj-shop wil starten)
Een belangrijk onderdeel hiervan is natuurlijk inkoop. Ik heb contact gehad met een aantal bekende DJ-merken maar geen van allen wil laten weten wat de inkoopprijzen zijn omdat ik geen shop heb.
Dit vind ik opzich erg vreemd aangezien op iedere andere markt zo'n beetje de inkoopprijzen makkelijk te achterhalen zijn, zijn die op de DJ-markt dus een groot geheim. Waarschijnlijk zal er een vrij hoge brutowinst marge op zitten omdat dj-gear minder verkocht wordt dan bijvoorbeeld tv's (om maar een voorbeeld te noemen)
Mijn vraag is dan ook, heeft iemand een idee wat ongeveer de inkoopprijzen zijn van bekende spelers/mixers op dit moment, of weet iemand ongeveer de brutowinstmarge.
Werk je bij een shop, heb je een eigen shop of weet je iets over de prijzen/marges, plaats dan a.u.b. een reactie want ik ben er heel erg mee geholpen!!
Weet je deze gegevens maar wil je niet dat ze openbaar op het forum komen te staan, stuur ze dan via een persoonlijk bericht of via e-mail naar me toe.
Alvast bedankt!
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Almost-Pro
Roosendaal
De winkel is fictief aangezien ik hem niet daadwerkelijk ga oprichten. De gegevens die ik gebruik moeten wel uit de werkelijkheid komen. Zo heb ik ook een bestaand pand moeten zoeken enz.?
Maar waarom zijn die inkoopprijzen zo geheimzinnig bij dj producten. In andere sectoren kun je die zo vinden. En waarom zou je ze niet vrijgeven voor een bedrijfsplan. Als iemand daadwerkelijk een winkel opricht moet hij ze ook weten. Ik heb eerlijk aangegeven waar ik ze voor ga gebruiken en krijg ze niet. Terwijl wanneer je een winkel gaat beginnen je ze wel zou krijgen (neem ik aan dan)
Almost-Pro
Roosendaal
Omdat de bedoeling is dat je je plan schrijft alsof je de winkel daadwerkelijk gaat beginnen. Iemand die een dj-shop zou willen zou in princiepe mijn plan moeten kunnen oppakken en er mee naar de bank kunnen gaan voor een zak geld.?
Maar inderdaad ik denk dat ik inderdaad moet gaan werken met fictieve marges. Heb bij de Kamer van Koophandel al de jaarrekeningen opgevraagd van een aantal bestaande shops. Misschien dat ik daar nog iets mee kan.
In elk geval bedankt voor de hulp en mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag!
@ Lead, is het eventueel mogelijk om op deze website een soort marktonderzoekje te houden door middel van de Poll functie? Bijvoorbeeld als Poll 'wat verwacht je dat de toekomst heeft in de dj wereld? Vinyl, cd, timecode, controller' Of wordt dit verwijderd in de trend van spam? (ik vraag het maar voor ik hier een slechte indruk opbouw)