Hulp gezocht! Inkoopprijzen dj gear
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

FASA    posted on 06-05-2012 16:25
Hallo,

Voor mijn opleiding moet ik een bedrijfsplan schrijven voor een winkel. Ik heb ervoor gekozen dit te doen voor een fictieve dj shop. (ik moet dus schrijven alsof ik een dj-shop wil starten)

Een belangrijk onderdeel hiervan is natuurlijk inkoop. Ik heb contact gehad met een aantal bekende DJ-merken maar geen van allen wil laten weten wat de inkoopprijzen zijn omdat ik geen shop heb.

Dit vind ik opzich erg vreemd aangezien op iedere andere markt zo'n beetje de inkoopprijzen makkelijk te achterhalen zijn, zijn die op de DJ-markt dus een groot geheim. Waarschijnlijk zal er een vrij hoge brutowinst marge op zitten omdat dj-gear minder verkocht wordt dan bijvoorbeeld tv's (om maar een voorbeeld te noemen)

Mijn vraag is dan ook, heeft iemand een idee wat ongeveer de inkoopprijzen zijn van bekende spelers/mixers op dit moment, of weet iemand ongeveer de brutowinstmarge.

Werk je bij een shop, heb je een eigen shop of weet je iets over de prijzen/marges, plaats dan a.u.b. een reactie want ik ben er heel erg mee geholpen!!

Weet je deze gegevens maar wil je niet dat ze openbaar op het forum komen te staan, stuur ze dan via een persoonlijk bericht of via e-mail naar me toe.

Alvast bedankt!
www.soundcloud.com/nick-janssens1

What do you think about Hulp gezocht! Inkoopprijzen dj gear ??

Vote :   1 member likes this  

Dennis1981    posted on 06-05-2012 18:02
Maakt toch niets uit wat je gebruikt voor cijfers, is toch fictief ? Dus lekker uit je duim zuigen die handel.
Ik zou ook mijn inkoopprijzen niet zomaar prijsgeven omdat iemand ze wil gaan gebruiken voor een bedrijfsplan.
FASA    posted on 06-05-2012 19:35
De winkel is fictief aangezien ik hem niet daadwerkelijk ga oprichten. De gegevens die ik gebruik moeten wel uit de werkelijkheid komen. Zo heb ik ook een bestaand pand moeten zoeken enz.?

Maar waarom zijn die inkoopprijzen zo geheimzinnig bij dj producten. In andere sectoren kun je die zo vinden. En waarom zou je ze niet vrijgeven voor een bedrijfsplan. Als iemand daadwerkelijk een winkel opricht moet hij ze ook weten. Ik heb eerlijk aangegeven waar ik ze voor ga gebruiken en krijg ze niet. Terwijl wanneer je een winkel gaat beginnen je ze wel zou krijgen (neem ik aan dan)

Lead    posted on 07-05-2012 10:27
Dan gebruik je toch een fictieve marge, net zoals je winkel fictief is ?
Waarom zou de marge wel echt moeten zijn, maar mag de winkel een fictieve zijn ?

Ik denk niet dat je hierop antwoord van iemand gaat krijgen. Inkoopprijzen verschillen per leverancier (merk) en vaak ook per product (-groep). Er is dus niet 1 marge te geven waarop je dit allemaal zou kunnen baseren.

En een marge wordt niet zomaar gegeven als iemand het 'lumieuze' idee heeft om een winkel te gaan beginnen. Pas als iemand een degelijk plan heeft worden dat soort zaken besproken.
Let the BASS be louder
FASA    posted on 07-05-2012 15:24
Omdat de bedoeling is dat je je plan schrijft alsof je de winkel daadwerkelijk gaat beginnen. Iemand die een dj-shop zou willen zou in princiepe mijn plan moeten kunnen oppakken en er mee naar de bank kunnen gaan voor een zak geld.?

Maar inderdaad ik denk dat ik inderdaad moet gaan werken met fictieve marges. Heb bij de Kamer van Koophandel al de jaarrekeningen opgevraagd van een aantal bestaande shops. Misschien dat ik daar nog iets mee kan.

In elk geval bedankt voor de hulp en mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag!

@ Lead, is het eventueel mogelijk om op deze website een soort marktonderzoekje te houden door middel van de Poll functie? Bijvoorbeeld als Poll 'wat verwacht je dat de toekomst heeft in de dj wereld? Vinyl, cd, timecode, controller' Of wordt dit verwijderd in de trend van spam? (ik vraag het maar voor ik hier een slechte indruk opbouw)
Lead    posted on 07-05-2012 15:29
De Poll kun je hiervoor gebruiken, de uitslag is dan immers ook voor bezoekers van DJR te lezen en dan heeft iedereen er iets aan.

Bedenk wel rustig de antwoorden van je poll, zo will je voor goed onderzoek wellicht ook een keus laten met ' Overige (vul zelf in)', dan kunnen mensen altijd een antwoord kwijt waar je misschien zelf aan voorbij bent gegaan...

Als er een poll is, kan er maar 1 op de voorpagina komen te staan, ik denk dan ook niet dat het een goed idee is om al je vragen in polls te bakken en zo een-voor-een je vragenlijst voorbij te zien komen. Als je meer vragen hebt waar je antwoord op wilt hebben kun je de vragen het beste in 1 topic plaatsen zodat alles bij elkaar blijft en mensen in de replies antwoord kunnen geven.
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 4.540 days.
 Post CommentThat would be 151.3 months
or a whopping 12.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

80 Users online: 6 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 10.354
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.970.584