Opzoek naar juiste SD kaart voor DJen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Chrizadelic    posted on 01-05-2012 20:34
Ha iedereen,

Ik ben opzoek naar een goede SD-Kaart die ik kan gebruiken tijdens m'n gigs...

Ik merk dat er verschillende SD-Kaarten zijn, zou iemand op een internet site zoals (bax-shop.nl / rjshop.nl) een link naar mij kunnen sturen met een SD-Kaart van 16GB die ik aan zou moeten schaffen om goed te kunnen werken met de CDJ900's / CDJ2000's Happy, laughing

Ik hoop hiermee voldoende informatie te hebben gegeven en dat iemand mij zo spoedig mogelijk te hulp kan schieten!

Gr.

Chris Stussy
Dj

What do you think about Opzoek naar juiste SD kaart voor DJen ??

Vote :   

LilQuint    posted on 01-05-2012 20:43
Geen links naar webshops...
Je kan bijna alle SD's gebruiken, er zijn niet Speciale voor de CDJ's.
Als je je platen er maar als FLAT32 op hebt staan, Kan je zat Happy, laughing
Chrizadelic    posted on 01-05-2012 21:20
Ohja, sorry vergeten.

Oh oke.. ?dus even ter verduidelijking voor mezelf: als ik naar de winkel loop en ik haal bv. deze:?http://www.securesolutions.nl/files/images/29.jpg dan moet dit goed zijn? Of mag het geen 'Micro SD' zijn?
Dj
LilQuint    posted on 01-05-2012 21:53
Volgens mij passen micro SD's hier niet in.
Denk dat je gewoon een normale SD moet nemen!
qntr0l    posted on 01-05-2012 22:11
Micro SD's passen alleen met een daarvoor bestemde adapter. Deze is weer in de vorm van een 'normale' SD kaart. Gewoon een normale SD kaart kopen dus.?
Danielvb    posted on 01-05-2012 23:19
Een cdj900 heeft toch geen SD kaart lezer? Alleen de cdj2000 heeft dat Winking my eye
Dolivieira    posted on 02-05-2012 09:25
Ik gebruik liever USB sticks aangezien de CDJ900 geen SD kaarten leest. Maar volgens mij kan de CDJ2000 met elke SD kaart overweg en zoals hier boven al gezegd is, Micro en mini SD kunnen alleen gebruikt woorden met een SD adapter.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Lead    posted on 02-05-2012 10:04
Backwards compatibiliteit met de CDJ-900 is inderdaad een reden om USB te (blijven) gebruiken. Gebruik liever? ook niet zo'n micro- of mini-SD, ik hoor wel eens dat de adapter die je daarvoor nodig hebt wat brak wordt als hij een tijdje mee gaat.

Koop een SD kaart van een degelijk merk (niet de goedkoopste aldi zooi), maar let hierbij vooral op de snelheid van het kaartje. Dit is denk ik nog wel een belangrijkere factor dan de groote van het kaart (nou ja, bijna dan).

Deze schrijfsnelheid wordt in MB/s aangeven en bij de meeste goede kaartjes staat dit in een bepaalde klasse aangegeven. Kies een klasse zo hoog mogelijk, dit is het snelste kaartje.

FAT32 (en geen Flat Winking my eye) is de indeling van het bestandssysteem op het kaartje, je kunt alle SDHC kaartjes FAT32 formateren als je het juiste tooltje hebt. Hier hoef je dus pas op te letten als je gaat formateren, hier hoef je bij aanschaf geen rekening mee te houden.

Mijn tip, koop de SD kaartje van een merk zoals Sandisk, die hebben zich bewezen dat ze snelle kaarjte kunnen maken die betrouwbaar werken. De Sandisk Ultra is het meeste gebruikte kaartje onder fotograven denk ik. Een kaartje van 32 GB kost je zo rond de 95 euro (is een indicatie).

Dus als ik het voor het zeggen zou hebben :
Bullet Arrow SDHC kaartje van Sandisk
Bullet Arrow16 of 32 GB (waarom zou je een grotere nodig hebben?)
Bullet ArrowSnelheid klasse 8 of 10

Ja dit is zeker niet het goedkoopste kaartje, maar de muziek die je erop gooit zal altijd meer hebben gekost dan het kaartje...

(SD Card op Wikipedia)
Let the BASS be louder
Chrizadelic    posted on 03-05-2012 18:38
Bedankt, heb zojuist m'n SD Kaart 16GB van Sandisk ontvangen, en werkt meteen.

Maar nu ben ik op het volgende probleem aangekomen...

Uiteraard wou ik een SD Kaartje om m'n Cue Points & Mermory Cue's weer te geven in de CDJ2000's, ik importeer mijn afspeellijsten van m'n USB's, maak CUE Points en exporteer ze vervolgens naar m'n SD-Kaartje...

Dan nu het probleem: In rekordbox heb ik nu dan afspeellijsten gemaakt, met de verschillende genres die ik vaak gebruik, denk hierbij aan 'Progressive House, Latin House' etc. Maar als ik ze eenmaal heb ge-exporteerd naar de SD-Kaart dan krijg ik alleen alle 'ALBUMS' te zien van waar ze instaan en dit zijn dus steeds andere albums en staan ze dus niet weergeven van 1 t/m 10 in ??n en dezelfde afspeellijst maar in 10 verschillende album mappen...

Weet iemand hoe ik dit kan veranderen in gewone 'afspeellijsten' die ik van te voren aanmaak in rekordbox?

Nog bedankt voor alle info over de SD kaarten zelf!
Dj
LilQuint    posted on 03-05-2012 18:49
Waar zit je de mappen in?
In Playlists? Dan moet dit werken namelijk.. (CDJ 2000),
Voor welke CDJ wil je dit trouwens gebruiken?
Chrizadelic    posted on 03-05-2012 19:11
Ik heb de mappen ge?mporteerd in Rekordbox. Vervolgens een afspeellijst van gemaakt met de desbetreffende genres die daarbij horen. Vervolgens de SD kaart inpluggen en dan komt er een Verwisselbare Schijf beschikbaar van de SD kaart. Vervolgens rechterklik op de afspeellijst die ik wel exporteren naar de SD Schijf, dan kijk ik vervolgens in de SD Kaart zelf als ik via 'Computer' en Verwisselbare Schijf (JHappy, laughing om te kijken of de 'Afspeellijst' die ik ge?xporteerd wil hebben erin staat, maar krijg dan informatie te zien van de Albums en staan alle nummers van de eigenlijke afspeellijst ergens anders...

Ze moeten toch ook gewoon zichtbaar zijn op de computer zelf? Of ben ik nou gek..
Voor de CDJ-2000.
Dj
Dennis1981    posted on 03-05-2012 19:11
Ook hier geldt weer dat je deze optie eerst aan moet zetten op?de betreffende?geheugenkaart/stick/schijf.

Blader effe naar de hoofdpagina er is nog een topic met musiek op usb ordenen.

Daarin? heb ik uitgelegd hoe je het genre kan toevoegen aan de sorteermogelijkheid.
Alleen moet je dan de optie playlists verslepen naar de rechterkolom ipv waar nu genre in het topic staat.

Edit : hoe ze verder in het mapje contents staan moet je niet naar kijken; en er zeker niets in veranderen.
Na het exporteren moet je er alleen nog met een cdj in kijken. Als je er met windows verkenner in gaat kijken staat namelijk alles erg onlogisch in de mappen...
User edit by Dennis1981 on 03-05-2012 @ 19:13:57 (71%)
Chrizadelic    posted on 03-05-2012 21:01
Oke bedankt voor de info.

Heb alle afspeellijsten die in Rekordbox staan ge?xporteerd naar de SD, en laten we nu hopen dat alles zoals gehoopt erop zal staan.

Happy, laughing
Dj
JimmyJames    posted on 04-05-2012 13:52
Mij is nog steeds niet duidelijk waarom je je cue points op een aparte sd wilt hebben.? Die kan je toch ook gewoon op je usb opslaan Cool
Dennis1981    posted on 04-05-2012 20:32
@jimmyjames : Hij gebruikt de cdj2000 icm de sd kaarten, daar staat zijn muziek op ipv op een usbstick.
Dus ipv een usb stick die je erin prikt waar je je muziek op zet, prik je je sd-kaart met muziek in de cdj.

Zo steekt er geen stick uit de bovenkant en waarom de topicstarter?dit dan doet ipv een usbstick weet ik ook niet.
Lucalicious    posted on 05-05-2012 14:07
omdat usbsticks nog wel eens er uit getrokken worden haha :P
JimmyJames    posted on 07-05-2012 11:32
maar, zijn SD kaarten niet een stuk trager qua laden t.o.v. een usb stick?
RamuroDiaz    posted on 07-05-2012 11:32
Ligt dat gewoon niet aan de schrijfsnelheid van de SD of USB?
Lead    posted on 07-05-2012 11:48
Nee, de meeste SD kaarten zijn sneller dan een USB stick.

Bij een SD kaartje staan de schrijf/lees snelheid meestal aangegeven. Bij de meeste USB sticks is het een gok tot je het ding gekocht hebt en het test op je computer. Beter USB sticks geven deze specs al op de verpakking, maar meestal bij de wat goedkopere is het gokken.

Een goede USB stick is, net als een goed SD kaartje, wat duurder dan een rommel ding.? De meeste SD kaartje s hebben een overdracht snelheid vanaf 30MB/s, alles hoger dan dat is goed Winking my eye
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 4.702 days.
 Post CommentThat would be 156.7 months
or a whopping 12.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

163 Users online: 10 Guests (153 Unknown)
Pages generated today : 21.737
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.317.433