Backwards compatibiliteit met de
CDJ-900 is inderdaad een reden om USB te (blijven) gebruiken. Gebruik liever? ook niet zo'n micro- of mini-SD, ik hoor wel eens dat de adapter die je daarvoor nodig hebt wat brak wordt als hij een tijdje mee gaat.
Koop een SD kaart van een degelijk merk (niet de goedkoopste aldi zooi), maar let hierbij vooral op de snelheid van het kaartje. Dit is denk ik nog wel een belangrijkere factor dan de groote van het kaart (nou ja, bijna dan).
Deze schrijfsnelheid wordt in MB/s aangeven en bij de meeste goede kaartjes staat dit in een bepaalde klasse aangegeven. Kies een klasse zo hoog mogelijk, dit is het snelste kaartje.
FAT32 (en geen Flat

) is de indeling van het bestandssysteem op het kaartje, je kunt alle SDHC kaartjes FAT32 formateren als je het juiste tooltje hebt. Hier hoef je dus pas op te letten als je gaat formateren, hier hoef je bij aanschaf geen rekening mee te houden.
Mijn tip, koop de SD kaartje van een merk zoals Sandisk, die hebben zich bewezen dat ze snelle kaarjte kunnen maken die betrouwbaar werken. De Sandisk Ultra is het meeste gebruikte kaartje onder fotograven denk ik. Een kaartje van 32 GB kost je zo rond de 95 euro (is een indicatie).
Dus als ik het voor het zeggen zou hebben :

SDHC kaartje van Sandisk

16 of 32 GB (waarom zou je een grotere nodig hebben?)

Snelheid klasse 8 of 10
Ja dit is zeker niet het goedkoopste kaartje, maar de muziek die je erop gooit zal altijd meer hebben gekost dan het kaartje...
(
SD Card op Wikipedia)