Rodec (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Welke rodec mixer voor ongeveer 1100euro?

-Bx-14
-Cx-1100

Voting is only possible for our Members
the-melody    posted on 31-01-2006 17:19
Nu zoals jullie al konden zien in men vorige topic ga ik voor rodec mixers nu is men vraag welke zou ik het beste nemen? De Bx-14 of de Cx-1100?

Vereisten:   1xEfx500
                  2xCdspelers(Pioneer als dat een verschil uitmaakt)
                  2xPick up's

Laat maar iets weten, oja men budget is 1100 euro.

MVG Liberty

What do you think about Rodec ??

Vote :   1 member likes this  

Camino    posted on 20-02-2006 15:19
er zit een send/return op wat de normale niet heeft voor zo ver ik begrijp
Powel    posted on 20-02-2006 15:52

Weet niet of dit wel mag maar kijk anders eens op Rodec.be onder documents.

Wat gewijzigd is zijn de pfl knopjes. Dit waren schakelaars en zijn nu drukknopjes zoals bij de CX1100 geworden (zeker een verbetering) maar dit is nog steeds geen send return.

Powel    posted on 20-02-2006 15:53
btw hoe kun je een foto invoeren in een reply?
Camino    posted on 20-02-2006 16:08
nu je het zegt ja!

Standard Edition

limited edition
Jorrit    posted on 20-02-2006 16:11
Trouwens, ik zie hier teksten als: 'onder de kap zijn ze hetzelfde'...

Maar op de ltd. zit een knop waarmee je je cue kan mixen met de master. Verder heeft de DJ Mic op de silveren een XLR+jack aansluiting, waar de blauwe alleen een jack heeft. Ook de PFL  knoppen zijn anders, zoals al gezegd is.
Powel    posted on 20-02-2006 16:46
Ok die pfl/que mixknop (samen met de pfl drukknopjes waren destijds oa voor mij een reden om de CX1100 te kiezen tov van MX180) en mic xlr had ik over het hoofd gezien maar ik vind dit soort kleine wijzigingen + een zilvere plaat persoonlijk geen 400 euro extra waard al zijn het wel goede verbeteringen.  Maargoed het zijn mijn knaken, sorry euro's niet.

En over het algemeen genomen zal die onder de kap niet veel veranderd zijn dus daar blijf ik toch bij. (ja ben eigenwijs)

En om even terug te gaan naar het aller begin van deze discussie,. Nu heeft liberty nog steeds geen send/return!

the-melody    posted on 20-02-2006 16:50
maar kheb gekeken in de handleideing en dara stond zoiets als: steekt er geen JACK stekker in dan werkt de mixer normaal, steekt er wel een JACK stekker in dan werkt de mixer in effectenmode, dit is bedoeld om bv een echokamer toetevoegen. Dus volgens jou heeft deze dan ook gene send/return?
Jorrit    posted on 20-02-2006 17:00
@ powel: je hebt idd gelijk, het zijn kleine wijzigingen, en ik denk niet z'n geld waard... Maar ik zei het ff omdat het me opviel dat er toch verschillen waren. Winking my eye
dion    posted on 20-02-2006 17:14
ze zien er allebei leuk uit maar k heb geen idee hoe ze het doen
Powel    posted on 20-02-2006 17:21
@ jorrit: thnx het was zeker een scherpe opmerking van je

@ liberty: copieer dat stukje van die Jack van die handleiding hier eens in

@ dion: ga er maar vanuit dat het heerlijke mixers zijn om mee te werken

@ Deaf (of iemand anders): hoe kreeg je die plaatjes hier nou in?

Camino    posted on 20-02-2006 18:16
gewoon de knop aan de linker kant van de formatting bar met een soort schilderij of zo als ikoan drukken, de velden die op de popup staan invullen, en klaar is kees.
Powel    posted on 20-02-2006 19:50
Ah ok dat is idd easy.

Thanks

Camino    posted on 20-02-2006 19:58
@ dion: je snapt niet waarom Rodec's zo duur zijn tot als je er een uitgeprobeert hebt... powel heeft dik gelijk als hij zegt dat het heerlijke mixers zijn. Trouwens, je kan er zo ongeveer een krat bier overheen gieten en zelfs dat overleeft hij nog. Pure kwaliteit is het...
Powel    posted on 20-02-2006 20:04
@ liberty: Net ff die manual gelezen en die echokamer die je op de micro ingang kunt pluggen is alleen voor microfoon effecten. Dus je kunt er geen Pioneer EFX, KP2 etc op aansluiten.

the-melody    posted on 20-02-2006 20:14
ow verkeerd begrepen dus wordt het maar ene andere he:p
Camino    posted on 20-02-2006 22:49
was ik jou zou ik je gewoon beter laten informeren bij een officiele rodec dealer... die weten er wat meer van af als wij
the-melody    posted on 21-02-2006 17:02
nu zoals kip al zei, voor het geld dat ik spaar kan ik me evengoed een 240mk3 nemen. Kheb even de vorige pagina ook gechekt en daar zei je ook ofdat het niet mogelijk was om master 2 als in op de efx te zetten en de out op line?? Anders ik ga dit even straks proberen
Powel    posted on 21-02-2006 23:33
Nou ik zou voor thuis zeker geen grotere mixer neerzetten dan een MX180. Lijkt me dat je daar genoeg bronnen op aan kunt sluiten tenzij je een studio hebt ofzo.

En ja met 1 van je 3 masters zou je je EFX gear aan kunnen sturen maar dan kun je altijd alleen maar voor je outputsignaal kiezen en niet per kanaal selecteren wat je naar je EFX wilt sturen (wat je dus met je send doet)

Maar waarom wil je nou zoveel geld aan een mixer uitgeven? Is het niet verstandiger om iets minder (bv ± 1000 euro) eraan te spenderen en dan bv nog wat erbij te kopen? Leuke monitor speakers bv. En wat geld overhouden om straks nog platen/cd's te kopen is ook niet verkeerd want daar gaat ook erg veel geld inzitten.

the-melody    posted on 22-02-2006 16:01
@powel: het probleem is de cx1100 vind ik geen mooi desing(daar kijk ik toch ook wel naar:p) de mx180mk3 staan maar 5kanalen op(4 voor apparaten, 1 voor micro) dus dat laatste kan ik niet gebruiken voor men input van de efx, dus dan is het wel de mx240mk3. Maar welke raad je me anders nog aan?

edit: het is ook om te gebruiken bij de drive-in
User edit by the-melody on 22-02-2006 @ 16:01:58 (17%)
jeansos2    posted on 22-02-2006 16:44
Waarom niet een xone of een eclerConfused

Dat zijn zeer goede mixers.

En ik zou ook eerder wat minder mixer kopen en meer plaat als je met plaat begint.

Powel    posted on 22-02-2006 17:37
Je moet de CX1100 in het echt zien. Dan ziet die er een stuk beter uit dan op een plaatje van de Rodec site. Toen ik hem in het echt zag was ik positief verrast. Maar het kan dat je hem niet mooi vindt.

Idd het 5de kanaal van de MX180 kun je alleen voor de microfoon gebruiken maar een 240 is echt veel te groot voor een drive in show en thuis mixwerk. Je kunt meerdere bronnen op 1 kanaal aansluiten he waardoor je kunt switchen en dus niet per bron een channel nodig hebt. Hoeveel bronnen wil je aansluiten? 2x cd, 2x phono, efx, computer? Thuis heb ik er 1x tuner, 1x cd, 1x md, 1x pc, 1x tv, 2x phono en EFX opzitten en dat gaat perfect (al zit die dan wel vol). Af en toe switchen is geen probleem.

Ook nog is de CX1100 veelzijdiger dan een MK240 omdat de CX1100 dus die send return heeft, assigneble crossfader per kanaal, drukknopjes voor de pfl wat lekkerder werkt dan die schakelaars (is iets persoonlijks) en je hebt net zoals bij de MK180 lmtd een draaiknop om traploos tussen je pfl en output te switchen voor je koptelefoon wat ik erg fijn vind voor het mixen.

OK de ledjes voor de pfl uitslag van de MX serie is mooier dan die bij de CX.

Ik zou zeggen ga eens naar een DJ speciaalzaak en laat je daar eens verder informeren om verder uit te denken wat je wilt en kunt.

@ jeansos2: je vergat 1 woord in je zin --> Xone en Ecler zijn OOK zeer goede mixers Winking my eye

Nuo 5 heb ik 1x mee gespeeld dus kan ik niet veel van zeggen en net zo geldt voor de Xone mixers.

the-melody    posted on 22-02-2006 18:24
dus ik zou als ik jou was die rodec uitporberen? Nou dan wordt dat zaterdag  die rodec eens huren voor het familiefeest van mellissa kan ik het direct zien maar wat ik van plan ben is dit 2cd, 2(3)phono, 1efx, 1computer(om te mixen en opnemen).

edit: huren dus
User edit by the-melody on 22-02-2006 @ 18:24:43 (7%)
Powel    posted on 23-02-2006 01:34
Ja huren is ideaal. Kun je hem goed testen en zien of die misschien toch bevalt.

Let us know the outcome

the-melody    posted on 23-02-2006 20:38
oke kheb hem besteld en kmag hem een wekend gebruiken dusja kijken hoe die bevalt, Mister Alpha(zo noemen we die)vond dat wel een goede mixer voor zijn geld dusja kijken hoe die bevalt maar wat powel zei vanover in het echt en foto, is wel waar groot verschil. Staat me nu al aan:d
User edit by the-melody on 24-02-2006 @ 11:54:00 (2%)
the-melody    posted on 24-02-2006 14:59
oke kheb hem juist afgehaald en woow: ziet er echt anders uit dan op de foto. Kheb er ook al even met gespeeld is dat vind ik ook woow; eq knoppen voelen raarder aan dan die v/e djx700. Kzou zeggen dat men beslissing al voor 75% vast staat dat ik deze toch ga nemen morgen eens goed uittesten:d

@powel en al de rest thanks

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

202 Users online: 9 Guests (193 Unknown)
Pages generated today : 41.757
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.908.779