Je moet de CX1100 in het echt zien. Dan ziet die er een stuk beter uit dan op een plaatje van de Rodec site. Toen ik hem in het echt zag was ik positief verrast. Maar het kan dat je hem niet mooi vindt.
Idd het 5de kanaal van de MX180 kun je alleen voor de microfoon gebruiken maar een 240 is echt veel te groot voor een drive in show en thuis mixwerk. Je kunt meerdere bronnen op 1 kanaal aansluiten he waardoor je kunt switchen en dus niet per bron een channel nodig hebt. Hoeveel bronnen wil je aansluiten? 2x cd, 2x phono, efx, computer? Thuis heb ik er 1x tuner, 1x cd, 1x md, 1x pc, 1x tv, 2x phono en EFX opzitten en dat gaat perfect (al zit die dan wel vol). Af en toe switchen is geen probleem.
Ook nog is de CX1100 veelzijdiger dan een MK240 omdat de CX1100 dus die send return heeft, assigneble crossfader per kanaal, drukknopjes voor de pfl wat lekkerder werkt dan die schakelaars (is iets persoonlijks) en je hebt net zoals bij de MK180 lmtd een draaiknop om traploos tussen je pfl en output te switchen voor je koptelefoon wat ik erg fijn vind voor het mixen.
OK de ledjes voor de pfl uitslag van de MX serie is mooier dan die bij de CX.
Ik zou zeggen ga eens naar een DJ speciaalzaak en laat je daar eens verder informeren om verder uit te denken wat je wilt en kunt.
@ jeansos2: je vergat 1 woord in je zin --> Xone en Ecler zijn OOK zeer goede mixers 
Nuo 5 heb ik 1x mee gespeeld dus kan ik niet veel van zeggen en net zo geldt voor de Xone mixers.