Rodec (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Welke rodec mixer voor ongeveer 1100euro?

-Bx-14
-Cx-1100

Voting is only possible for our Members
the-melody    posted on 31-01-2006 17:19
Nu zoals jullie al konden zien in men vorige topic ga ik voor rodec mixers nu is men vraag welke zou ik het beste nemen? De Bx-14 of de Cx-1100?

Vereisten:   1xEfx500
                  2xCdspelers(Pioneer als dat een verschil uitmaakt)
                  2xPick up's

Laat maar iets weten, oja men budget is 1100 euro.

MVG Liberty

What do you think about Rodec ??

Vote :   1 member likes this  

Camino    posted on 31-01-2006 17:34
heb nog geen van beide gebruikt, dus kan hier niet over oordelen. de 180mk3 heb ik wel al gebruikt, en dat is echt een pracht van een mixer... is net 100 euro boven je budget maar is wel meer uitgebreid.
the-melody    posted on 31-01-2006 17:36
Kun je er ook een efx op aanlsuiten? anders test ik die ook uit
Camino    posted on 31-01-2006 17:46
ik had hem niet met fx gebruikt... maar moet lukken denk ik gezien dat het een van hun hogere modellen zijn... kijk anders op de site van rodec.... gewoon specs of foto's van de backpanels te pakken krijgen en je kan het gelijk zien...
the-melody    posted on 31-01-2006 17:48
heb ik al gedaan bij de cx en de bx maar bij de bx niet maar bij de cx snap ik het niet:s zou je dara dan een cd speler en een efx op kunnen aansluiten want op het knopje om te kiezen staat (balkje niet ingedrukt) fx (balkje wel ingedrukt) line:s
Camino    posted on 31-01-2006 18:12
heb het net bekeken en snap er echt niks van... echt gebruikersvriendelijk zijn de mixers niet als je ze met effects wil gebruiken...
MrPecho    posted on 31-01-2006 18:30
Als ge goe ziet op den cx1100 dan ziet ge da daar ne AUX/FX SEND knop staat, dus ge kunt daar wel een effector op aansluiten, op andere forums ziet ge ook mense met nen efx-500 daarop aangesloten.
the-melody    posted on 31-01-2006 19:29
dus een cx-1100
Camino    posted on 31-01-2006 19:34
offtopic/ hebben alle rodec's nu p&g fadersConfused of is dit maar een optie of alleen in het hogere segment? /ontopic
lolbroek    posted on 31-01-2006 19:35
optie bij de betere mixers
the-melody    posted on 31-01-2006 20:27
Poster: MrPecho
Als ge goe ziet op den cx1100 dan ziet ge da daar ne AUX/FX SEND knop staat, dus ge kunt daar wel een effector op aansluiten, op andere forums ziet ge ook mense met nen efx-500 daarop aangesloten.
 maar dan is kanaal 5 ingebruik zeker
TheSupercrab    posted on 31-01-2006 21:15
volgens mij is de Cx-1100 inderdaad de enige met efx send en return als k zo naar de pics kijk.
Winston    posted on 31-01-2006 23:33
@ Liberty
We hadden het al een keertje erover en ik was een beetje gehaast om het goed uit te leggen. Download ook de manual als je besluit toch al bijna definitief is. Mixers zijn toch redelijk gestandaardiseerd. En zoals ik zei kun je de EFX op alle mixers aansluiten.

goedkope DJ mixer die je niet wil, zonder send/return, alleen beperkt gebruik op 1 line input van kanaal of op de master output;
gewone DJ mixer met send output, die wordt geactiveerd met de pfl/cue switch en als return wordt een line input van een vrij kanaal gebruikt;
effecten DJ mixer met send output, die wordt geactiveerd met de pfl/cue/channel selector switch en return/aux input die wordt geactiveerd met de send/return
switch (ongactiveerd wordt de onboard effector gebruikt in plaats van de externe)

pfl/cue/channel selector switch = zelfde waarmee je kanaal voor je headphone kiest

Hoop dat je het nu snapt, maar check het in de manuals die je download voor de mixers die je op het oog hebt.

Ik ken die mixers die je genoemt heb niet en heb geen zin om het op te zoeken, maar dat doe je vast zelf als grootste belanghebbende.

Maar zoals ik het zie heb je nodig of:
3 kanaals normale mixer met send output of
2 kanaals effecten mixer met send/return incl het knopje send/return knopje of soms heet het effects selector knopje (DJM-600).
Tic Toc
User edit by Winston on 31-01-2006 @ 23:40:29 (34%)
TheSupercrab    posted on 01-02-2006 01:11
Precies, Dus dan valt alles behalve die CX-1100 af (enige met efx send en return) Je kan die andere mixers ook wel gebruiken in combi met je Efx, Maar dan heb je veel minder controle over waar je die effecten wil hebben (kunt ze dan allen op de master aansluiten).
Camino    posted on 01-02-2006 09:02
er zijn ook 2 master outs zag ik... misschien master 1 send, 1 kanaal voor return, en maste 2 naar je amp? weet niet zeker hoe de verhouding tussen 1 en 2 werkt...
the-melody    posted on 01-02-2006 11:05
@winston
ga het vanmiddag eens bestuderen(we hebben geen school). Bedankt.

wat ook gaat(denk ik op men djx-700 lukt het) is zoals DeafDj zegt dus dat kan ik ook doen heb ik 5kanalenHappy, laughing

User edit by the-melody on 01-02-2006 @ 15:21:22 (100%)
Powel    posted on 02-02-2006 22:37
Hey hier een mede CX-1100 gebruiker met effecten bakkie (zie mijn gallery pics)

Hopelijk kan ik je een beetje opgeilen met dit verhaaltje Winking my eye

Ik heb mijn cx1100 bij Orbit in Brussel gekocht voor toen 930 euro. Ik geloof dat die nog steeds zoiets kost. In nederland moest ik er toen der tijd 300 euro meer voor betalen dus ff 1,5 uur rijden was wel de moeite waard. Die rit door Brussel heen heeft toen wel bijna mijn leven gekost maar dat ter zijde :P
Linkje --> www.orbit-dj.com

De CX-1100 heb ik uitvoerig met de BX14 vergeleken en de CX heeft om te beginnen al 1 phono bron meer dan de BX14 (bx14 2x en CX1100 3x)

De dubbele led regeling (pfl apart van output) is erg makkelijk voor het snel aflezen van het volume niveau van de in te mixen plaat. VU2 is btw trouwens op meer manieren in te stellen.

De crossfader kan over alle kanalen worden ingesteld met de routing knoppen boven elke fader. Bij de Bx-14 ligt dit alweer vast.

het enige wat de cx niet heeft ten op zichte van de bx is een balansregeling. Maarja hoe hard mis je die?

Ik heb een Korg Kaoss pad 2 (KP2) op mijn cx1100 aangesloten en dat werkt alsvolgt en is idd in het begin wel lastig. (dit kan btw niet op de bx14)
kanaal 1 tm 4 hebben een fx-send knop en op kanaal 5 komt je fx return signaal weer binnen. Dus van de send aansluiting op de mixer ga ik mijn KP2 in en de output van de KP2 zit op de return.
Ik heb een beetje lopen kloten hoe ik dit lekker op kan lossen en ben bij het volgende uitgekomen. Ik hoop dat je het snapt en dat ik het een beetje duidelijk uit kan leggen:
send is input van KP2 en output KP2 is kanaal 5 van mixer zoals ik al zei. Hier gebruik ik extra de crossfader bij.... kanaal 1 tm 4 heb ik op de linkse kant van de crossfader assigned en kanaal 5 (de fx return) op rechts.
Als mijn KP2 aanstaat heb ik de crossfader helemaal links staan en kanaal 5 open (deze hoor je dus niet!)
Door de SEND knop per fader in te drukken selecteer je van welk kanaal je een signaal naar je effectenbak wilt sturen. Je kunt ze ook alle 4 tegelijk indrukken. Dan gaat er een groen ledje branden.
Met de pfl knop van kanaal 5 kan ik het volume niveau van het inkomende signaal vergelijken met de output en zonodig met de blauwe aux/fx-send knop gelijk brengen.
Wil ik een effect erdoorheen hebben dan hoef ik alleen maar het effect in te stellen op de KP2 wat ik wil hebben en met de crossfader te spelen.
Als ik de crossfader precies in het midden zet hoor je zowel het 'normale'geluid en het effect even hard. Dit is alweer een effect opzich. Ja dit moet je eigenlijk uitproberen om precies te snappen wat ik bedoel. staat de crossfader helemaal op rechts dan hoor je alleen het effect.

Kortom de cx in combi met een effectenbak gaat prima en van de cx1100 zul je zeker geen spijt van krijgen. Dit is echt een heerlijk apparaat om mee te werken en vind het jammer dat dit merk zo relatief onbekend is in Nederland. Maarja Rodec in Belgie is wat Dateq in Nederland is! En ik als 1 van de weinige Nederlanders houd niet van Dateq.

Succes en vooral veel plezier ermee
Powel    posted on 02-02-2006 22:40
Ow btw en je 2 masters dat zijn echt puur 2 onafhankelijke masters. Op 1 kun je bv je zaalgeluid zetten en op 2 je monitor of je rec output ofzo. In mijn geval thuis op 1 mijn monitors en op 2 de speakers bij mijn bed (tja het vrouwtje moet er ook iets aan hebben he Winking my eye
Je hebt ook nog 4 rec out aansluitingen op de cx1100 maar die hebben een vast volume. als je de rec out op je master 2 zet dan kun je precies je opname niveau instellen.
Camino    posted on 02-02-2006 22:58
Beetje zoals de Nuo5 dan... klinkt wel lekker om fx zo te gebruiken in de plaats van met een rotary knob...
Powel    posted on 02-02-2006 23:10
Ja de Nuo heeft net zoals de DJM van Pioneer zelf al effecten erin zitten he!
Een vriend van me heeft er een Nuo 5 maar heeft er ook veel problemen mee dus weet niet of het wel zo'n giga aanrader is.
Een KP2 is wel super uitgebreid en door met je vinger over het touch pad heen te gaan kun je 1 effect weer verschillend laten horen. leuk dingetje hoor!
Powel    posted on 03-02-2006 12:05
Hey DeafDJ,

Nu begrijp ik eigenlijk pas wat je bedoelt.

Idd die opzet die ik heb met die KP2 en crossfader is idd ook zoals het bij de Nuo 5 is.
Al heb ik het niet gejat van de Nuo Winking my eye Heb deze opstelling nu een jaartje of 3 denk ik.
the-melody    posted on 03-02-2006 17:13
hoi powel paar kun je ook gewoon je efx(bij jou kp2) aansluiten zonder al dat gedoe met die crossfader zoals op een djm bv?
User edit by the-melody on 03-02-2006 @ 17:16:39 (43%)
Winston    posted on 03-02-2006 17:20
Balans/pan. Eerste effect die ik leerde kennen en heb gebruikt. Krijg je een mooi zweverig gevoel van het effect als je het knopje ritmisch heen en weer draait en midden tussen de linkse en rechtse speaker zit.
Tic Toc
User edit by Winston on 03-02-2006 @ 17:25:35 (16%)
the-melody    posted on 03-02-2006 17:23
dus je kan het gewoon op kanaal 5 aansluiten en bv 1 en 4 op de crossfader en dna gewoon mixen zonder al dat gedoe met je efx? nou dan ben ik eruit
Tekhead    posted on 04-02-2006 02:39
Poster: DeafDJ
heb nog geen van beide gebruikt, dus kan hier niet over oordelen. de 180mk3 heb ik wel al gebruikt, en dat is echt een pracht van een mixer... is net 100 euro boven je budget maar is wel meer uitgebreid.

Heel juiqt, koop de 180 mk3 mixer, de meest robuste en slijtvaste mixer die je kan kopen, en voor 1100,00 kan je hem echt wel nieuw vinden.Deze is altijd en nog steeds  de standaard geweest in alle belgische cafe's, dancings, megatempels en drive'in geweest en nog steeds.Je kan hem ook kopen in de fabriek in Antwerpen zelf, je zal direct snappen waarom deze mixers hun prijs waard zijn. op die mk3 heb je bvb al 3 masters, 5 of 6 kanalen, en alles wat je nog nodig hebt, speelt loepzuiver bij elk volume, en heeft een voorbeluistering die zelf een dove van zijn stoel doet springen ! Ik heb de mijne al jaren in de verhuur en het is de enige die na zovele jaren, nog nooit hersteld is moeten worden, deze laat je zelfs nog als erfenis na, zo goed is ie.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
the-melody    posted on 04-02-2006 11:24
En daar staat ook sen/return voor een efx-500(ben heel moeilijk wete het)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

87 Users online: 36 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 11.236
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.679.251