Hey hier een mede CX-1100 gebruiker met effecten bakkie (zie mijn gallery pics)
Hopelijk kan ik je een beetje opgeilen met dit verhaaltje

Ik heb mijn cx1100 bij Orbit in Brussel gekocht voor toen 930 euro. Ik geloof dat die nog steeds zoiets kost. In nederland moest ik er toen der tijd 300 euro meer voor betalen dus ff 1,5 uur rijden was wel de moeite waard. Die rit door Brussel heen heeft toen wel bijna mijn leven gekost maar dat ter zijde :P
Linkje -->
www.orbit-dj.comDe CX-1100 heb ik uitvoerig met de BX14 vergeleken en de CX heeft om te beginnen al 1 phono bron meer dan de BX14 (bx14 2x en CX1100 3x)
De dubbele led regeling (pfl apart van output) is erg makkelijk voor het snel aflezen van het volume niveau van de in te mixen plaat. VU2 is btw trouwens op meer manieren in te stellen.
De crossfader kan over alle kanalen worden ingesteld met de routing knoppen boven elke fader. Bij de Bx-14 ligt dit alweer vast.
het enige wat de cx niet heeft ten op zichte van de bx is een balansregeling. Maarja hoe hard mis je die?
Ik heb een Korg Kaoss pad 2 (KP2) op mijn cx1100 aangesloten en dat werkt alsvolgt en is idd in het begin wel lastig. (dit kan btw niet op de bx14)
kanaal 1 tm 4 hebben een fx-send knop en op kanaal 5 komt je fx return signaal weer binnen. Dus van de send aansluiting op de mixer ga ik mijn KP2 in en de output van de KP2 zit op de return.
Ik heb een beetje lopen kloten hoe ik dit lekker op kan lossen en ben bij het volgende uitgekomen. Ik hoop dat je het snapt en dat ik het een beetje duidelijk uit kan leggen:
send is input van KP2 en output KP2 is kanaal 5 van mixer zoals ik al zei. Hier gebruik ik extra de crossfader bij.... kanaal 1 tm 4 heb ik op de linkse kant van de crossfader assigned en kanaal 5 (de fx return) op rechts.
Als mijn KP2 aanstaat heb ik de crossfader helemaal links staan en kanaal 5 open (deze hoor je dus niet!)
Door de SEND knop per fader in te drukken selecteer je van welk kanaal je een signaal naar je effectenbak wilt sturen. Je kunt ze ook alle 4 tegelijk indrukken. Dan gaat er een groen ledje branden.
Met de pfl knop van kanaal 5 kan ik het volume niveau van het inkomende signaal vergelijken met de output en zonodig met de blauwe aux/fx-send knop gelijk brengen.
Wil ik een effect erdoorheen hebben dan hoef ik alleen maar het effect in te stellen op de KP2 wat ik wil hebben en met de crossfader te spelen.
Als ik de crossfader precies in het midden zet hoor je zowel het 'normale'geluid en het effect even hard. Dit is alweer een effect opzich. Ja dit moet je eigenlijk uitproberen om precies te snappen wat ik bedoel. staat de crossfader helemaal op rechts dan hoor je alleen het effect.
Kortom de cx in combi met een effectenbak gaat prima en van de cx1100 zul je zeker geen spijt van krijgen. Dit is echt een heerlijk apparaat om mee te werken en vind het jammer dat dit merk zo relatief onbekend is in Nederland. Maarja Rodec in Belgie is wat Dateq in Nederland is! En ik als 1 van de weinige Nederlanders houd niet van Dateq.
Succes en vooral veel plezier ermee