Advies cd draaitafels (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djCo-B    posted on 31-01-2006 10:49
ik heb een vraagje,

Ik heb nu al een paar jaar 2x een numark tt200 + numark dxm01 mixer.
Ik wil nu daarnaast nog cd-spelers kopen, voor max 1400 eu.
Ik zat te denken aan 2x een cdj 800.
Ik zat ook nog te twijfelen tussen 1x een cdj 800 + 1x een cdj 200
Die mixer die ik nu heb, wil ik voorlopig gewoon houden want ik draai toch niet met 4 spelers tegelijk, al zou een djm 600 wel mooi zijn maar dta laat mn budget op dit moment niet toe

Maargoed, wat zal ik dus kopen?
Ik wil wel zeker weten dat er niet binnekort opeens een nieuwe versie van de cdj 800 uitkomt ofzo.
Dus al iemand daar maybe iets over zou kunnen zeggen zou dat mij al een beetje gerust stellen :P
Andere suggesties zijn ook welkom... Happy, laughing

User edit by djCo-B on 31-01-2006 @ 14:22:52 (1%)

What do you think about Advies cd draaitafels ??

Vote :   

djCo-B    posted on 01-02-2006 20:22
Tja een cdj 1000 mk2 is wel mooi maar echt een beetje te duur voor mij.
Ik zal zoveel mogelijk proberen te testen.
Ja sorry Jorrit of wie mn post ook geedit had, had ik moeten weten, ik ben nl. zelf ook mod of een aantal andere fora maja ik had nog geen tijd gehad om hier de regels door te nemen als die er zijn dan
djCo-B    posted on 02-02-2006 11:19
Nu ik toch bezig ben met vragen te stellen, is de Stanton dj pro 3000 headphone?
Is die wel ok of hij heeft dezelfde problemen als de mdrv 700 van Sony?
greup    posted on 02-02-2006 12:04
waarom zou je niet 2* cdj 800 2ehands kopen? dan heb je ook nog geld over voor een efx 500. en dan heb je zeker een hele mooie set thuis staan!
Winston    posted on 02-02-2006 12:19
Poster: djCo-B
........Stanton dj pro 3000 headphone?
Is die wel ok ........?

Brak bij mij bij het verlengstuk van de hoofdband binnen 4 maanden gewoon tijdens het opzetten.
Tic Toc
User edit by Winston on 02-02-2006 @ 16:42:59 (30%)
djCo-B    posted on 02-02-2006 15:58
Poster: greup
waarom zou je niet 2* cdj 800 2ehands kopen? dan heb je ook nog geld over voor een efx 500. en dan heb je zeker een hele mooie set thuis staan!
 ik zag wel een aardig 2e hands setje staan op een site, maare ik heb ze liever nieuw Happy, laughing
@ Winston, dat is niet best

Ik was vandaag nog even naar de plaatselijke dj store gegaan, en die verkoper zei tegen mij dat de Stanton C304 wel veel verkocht werd bij hem. Heeft iemand ervaring met die cd speler?
Winston    posted on 02-02-2006 16:55
Ik heb eerlijk geen ervaring met de Stanton C304. Er is een review op de Stantondj website en ook op dit forum.

Als ik zou moeten kiezen tussen de CDJ 800 en de C304, zou het de C304 worden.
Ik heb zelf Stanton decks die al langer dan 2 jaar prima meegaan.
Ik verwacht wel niet dezelfde feel op de jog dial van de C304 als op de Pioneers. De pitch is ook al niet te nauwkeurig.
Maar dat maken ze goed met makkelijk te begrijpen en te bedienen effecten en features z.a. quick return, reverse play, samplers. De bediening lijkt veel op CDJs, dus heel intuitief begrijpbaar. En ik vindt het ook een mooie player. en ook nog een heel goede prijs.
Tic Toc
Tekhead    posted on 04-02-2006 02:44
Poster: Lead
SL-DZ1200 is niet echt iets geworden. Tiesto draait er zeker neit mee, ze hebben hem een setje gegeven, maar die heeft hij snel weer op laten halen Winking my eye

Tiesto draait met CDJ-1000MK2 (en een DVJ)

Ik geloof dat de meest SLDZ's al 2de of 3de hands zijn, als ik de verhalen mag geloven die ik hoor....
 Omdat tiesto niet kan draaien, dien dikke nek. Ik begrijp gewoon niet waarom jullie steeds tiesto ophalen als referentie. Als tiesto het niet gebruikt is't maar niks, komaan zeg, doe ff normaal.

Ik zal je de beste referentie geven die er is, de allergrootszte technische dj,zeker live is Dave Clarke, en waarmee d'jingd Dave Clarke ? Juist ja, een SLDZ 1200,
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 04-02-2006 @ 02:45:49 (2%)
Camino    posted on 04-02-2006 09:15
ik zal eerlijk zijn met je... ik heb de C304 nog nooit gebruikt, of zelfs in het echt gezien. Ik heb wel van stanton al de S700 van stanton gebruikt en ik was er helemaal niet tevreden mee. De brake effects en zo klonken echt niet, achteruit spelen evenmin, er zit geen mastertempo op, en als je een beetje snel dingen achter elkaar doet heb je best wel eens te maken met latentietijd. Het zou kunnen dat deze dingen verbeterd zijn in de nieuwe generatie stantons; maar deze cd speler was toen top-of-the-line, en ik vond hem zwaar kut om het maar even te zeggen, zeker voor zijn prijs. Dus, stanton is echt mijn merk niet. Misschien, zoals ik zij, zijn deze dingen verbeterd, en vind jij de C304 wel prettig te gebruiken, dus moet je vooral naar de winkel gaan en uitproberen! check dan ook even of dit probleem met latentietijd zich voordoet in de C304. Veel geluk!
djCo-B    posted on 04-02-2006 16:13
bedankt man en thnx voor de info..
Ik ben ook wel benieuwd, ik heb ook geen ervaring met die Stanton producten.
Ik las net in een ander topic een soort van review, en ook nog bij een webwinkel, en er zijn zo te horen toch nog wat klachten. Ik weet niet in hoeverre die klachten ook terecht zijn, ik weet nu ook niet wat ik moet geloven. Ik heb verder nog helemaal geen ervaring met cd spelers met scratch functie dus voor mij zal het ook moeilijk zijn om te beoordelen wat nou goed aan een bepaald model is en wat niet.
User edit by djCo-B on 04-02-2006 @ 16:15:36 (3%)
Collin    posted on 04-02-2006 16:15
Nu ik toch bezig ben met vragen te stellen, is de Stanton dj pro 3000 headphone?
Is die wel ok of hij heeft dezelfde problemen als de mdrv 700 van Sony?

de Stanton is steviger , maar de Sony heeft net een tikje beter geluid
Jorrit    posted on 04-02-2006 16:16

Ik zal je de beste referentie geven die er is, de allergrootszte technische dj,zeker live is Dave Clarke, en waarmee d'jingd Dave Clarke ? Juist ja, een SLDZ 1200,

Dave Clarke is ERG goed, begrijp me niet verkeerd, maar ik denk dat techniek ook persoonlijk is. Ik vind Tiesto technisch saai, maar Laidback Luke weer helemaal geweldig.
victorn    posted on 06-02-2006 10:25
Poster: Tekhead
Omdat tiesto niet kan draaien, dien dikke nek. Ik begrijp gewoon niet waarom jullie steeds tiesto ophalen als referentie. Als tiesto het niet gebruikt is't maar niks, komaan zeg, doe ff normaal.

Altijd grappig om te lezen dat iemand vindt dat Tiesto niet kan draaien. Dezelfde Tiesto die wereldwijd miljoenen mensen weet te boeien, volle stadions trekt en door velen al jaren achter elkaar wordt gezien als de beste dj ter wereld. Maar nee hoor, Tiesto kan niet draaien.

Hoe goed een dj is is maar voor een klein stukje afhankelijk van zijn techniek en voor een veel groter deel van het entertainment dat hij biedt. En juist daar is Tiesto een hele grote in.
Ferry    posted on 06-02-2006 11:56
de c-304 van Stanton is eerder een afgelijde van de denon dns-1000
Ik heb met de c-303 gespeeld (de NIET scratch variant) vond het een goede vervanger voor een denon.
De maten van de stanton zijn wel gelijk aan de cdj-1000
djCo-B    posted on 06-02-2006 18:39
ok bedankt allemaal voor de tips en opmerkingen
ik heb vandaag 1x de pioneer cdj 800 besteld en 1x de stanton c304, dan heb ik van beide gewoon wat, vullen ze elkaar een beetje aan

De stanton heb ik woensdag, pioneer donderdag Happy, laughing
Lukaz    posted on 06-02-2006 19:15
ik zag dit topic weer (ik was het kwijt) en ik dacht ik zal even zeggen wat ik zou doen.. maar ik zie al dat je wat hebt gekozen.. een goede keuze Happy, laughing vertel je ook nog hoe de C304 het doet??  daar ben ik wel benieuwd naar, volgens mij hebben niet veel mensen hier die CD-Speler..
ik zelf zou voor 2x CDJ800 gaan,, omdat ik draai met Vinyl.. en over het algemeen alleen cd's gebruik voor nummer die nog niet uit zijn... en niet veel extra functies nodig heb... Happy, laughing

Poster: Jorrit

CD Draaitafel is anders een algemeen geaccepteerd woord aan het worden...
Daarmee wordt bedoelt spelers als CDJ-1000/800 of DN-S3000/3500/5000 etc etc etc...

oke weer wat geleerd :P
djCo-B    posted on 06-02-2006 20:27
ik zal zeker nog vertellen wat ik van ze vind als ik ze heb, ik ben vooral benieuwd naar die stanton, ik heb vandaag wel in een dj winkel met die cdj 1000 mk2 gedraaid en een beetje getest etc, en die dj die daar werkte had alles een beetje uitgelegd, wat er wel en niet op de cdj 800 zit etc.
Dat was de enige cd speler die hij daar had staan, vandaar
djCo-B    posted on 08-02-2006 10:49
vanmiddag de stanton alvast ophalen, morgen de pioneer
djCo-B    posted on 09-02-2006 12:17
nou ik heb de stanton c304 binnen

nou het is zeker ff wennen. Ik vind de effecten en sample buttons nu al vet handig, ben alleen nog een beetje aan het oefenen om de loops strak te krijgen.

Wat mij wel opvalt is dat de bpm counter vaak bij urban muziek juist bpm boven de 160 aangeeft wat mij niet logisch lijkt, en als ik dan overschakel op manual bpm zit ik opeens op 600 of 700 ofzo

is dat normaal of ben ik nou verkeerd bezig? of werkt die bpm counter dan niet vlekkeloos? Ik kan nog niet echt vergelijken, want de pioneer cdj 800 krijg ik morgen pas

Ferry    posted on 09-02-2006 12:23
bpm counter van r&b, tja, een cd speler meet de beat op zijn eigen maat, wat je dan hebt, 2 bassen in die meet tijd, krijg je het DUBBELE bpm... andere merken hebben hier ook last van, en manual bpm... weet niet waarom dat uitgevonden is...
vindt die stanton nog steeds een soort afgeleide van de dns-1000, draait de platter ook zoals bij de denonConfused of is dat weer zoals de cdj-1000/800. Die platter draait wel veel soepeler (te soepel) bij de c.304. Kan je nog corrigeren met de platter, of moet je met die pitchbend knoppen gelijk leggen?
User edit by Ferry on 09-02-2006 @ 12:26:32 (62%)
djCo-B    posted on 09-02-2006 12:25
aha op die manier, nee de platter draait niet
Zuur    posted on 09-02-2006 12:40
quote:
Poster: Ferry
vindt die stanton nog steeds een soort afgeleide van de dns-1000

De Stanton C.304 is een afgeleide van de Reloop RCD 900s

Alleen dan in een andere jas gestoken.
[edit:] Sorry, geen links naar webshops.

Mod edit by Jorrit on 10-02-2006 16:11 (25%)
victorn    posted on 09-02-2006 14:51
@Ferry: Deze Stanton is inderdaad -zoals Zuur bedoelt- een OEM product dat er ook is met andere merken op de kast. Hij heeft niets met de Denon DN-S 1000 te maken en lijkt er ook niet erg op. Trouwens, de platter van de DN-S1000 draait niet (behalve als je hem met de hand ronddraait...).

@djCo-B: Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe spelers! Ik zou niet al teveel letten op de bpm-counters. Het is wel verleidelijk om erop te kijken, maar ze kunnen je ook op het verkeerde been zetten. Bovendien wordt het lastig als je eens ergens moet draaien met apparatuur zonder bpm-tellers. Probeer zoveel mogelijk te vertrouwen op je ritmegevoel.

Winston    posted on 09-02-2006 21:02
nou ik heb de stanton c304 binnen
........................................................
Ik kan nog niet echt vergelijken, want de pioneer cdj 800 krijg ik morgen pas

Nou alvast gefeliciteerd met de C.304.

Ik denk dat je pas een goede vergelijking kan maken als je een behoorlijke tijd met beiden heb gedraaid en een voorkeur begint te krijgen.

Maar ik ben toch benieuwd naar je eerste indrukken. Van mij mag je best wat meer typen.

Tic Toc
_Ivan_    posted on 09-02-2006 21:12
ik ben benieuwd naar je review over de stanton c304 plaat misschien een review....Happy, laughing

Feel&.Celebrate.Life!
djCo-B    posted on 10-02-2006 15:54
review komt binnenkort, ik heb het komende tijd een beetje druk met mn studie maar ik zal kijken als ik ze allebei een weekje of 2 heb of ik er iets meer over kan vertellen.

Ik werd vandaag gebeld dat de pioneer pas woensdag binnen is Unhappy zeker moet hij nog helemaal geimporteerd worden ofzo

@ victorn, met dat ritmegevoel zit het verder wel goed, maar ik zal meer op die manier proberen te mixen... om 100% op die counter te vertrouwen is idd ook niet de bedoeling

User edit by djCo-B on 10-02-2006 @ 15:55:04 (4%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

72 Users online: 2 Guests (70 Unknown)
Pages generated today : 9.744
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 211.102.353