Advies cd draaitafels (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djCo-B    posted on 31-01-2006 10:49
ik heb een vraagje,

Ik heb nu al een paar jaar 2x een numark tt200 + numark dxm01 mixer.
Ik wil nu daarnaast nog cd-spelers kopen, voor max 1400 eu.
Ik zat te denken aan 2x een cdj 800.
Ik zat ook nog te twijfelen tussen 1x een cdj 800 + 1x een cdj 200
Die mixer die ik nu heb, wil ik voorlopig gewoon houden want ik draai toch niet met 4 spelers tegelijk, al zou een djm 600 wel mooi zijn maar dta laat mn budget op dit moment niet toe

Maargoed, wat zal ik dus kopen?
Ik wil wel zeker weten dat er niet binnekort opeens een nieuwe versie van de cdj 800 uitkomt ofzo.
Dus al iemand daar maybe iets over zou kunnen zeggen zou dat mij al een beetje gerust stellen :P
Andere suggesties zijn ook welkom... Happy, laughing

User edit by djCo-B on 31-01-2006 @ 14:22:52 (1%)

What do you think about Advies cd draaitafels ??

Vote :   

victorn    posted on 31-01-2006 11:31
Of er een nieuwe versie aan zit te komen kan of wil niemand zeggen. En wat maakt het ook uit: vroeger of later komt er toch weer een nieuw model. Je zal een keer wat moeten kopen, anders wordt het nooit wat.

Waarvoor wil je de cd-spelers gebruiken? Drive-in werk? Thuis? Voor thuis is het misschien leuk spelers te nemen die iets meer toeters en bellen hebben.
djCo-B    posted on 31-01-2006 12:04
vooral thuisgebruik op dit moment.
Scratchen vooral voor mn productie werkzaamheden.
Maar als ik die nieuwe tafels heb, wil ik ook meer gaan mixen en dus ook meer gaan performen.
Effecten etc lijken me wel interressant, maar ik heb gehoord dat die van de cdj 200 wel mee vallen, maybe gewoon een losse effect module kopen een keer?

maar het is toch wel jammer, als ik bij wijze van spreken van de week een nieuwe set haal en over een maand een nieuwe versie uitkomt met meer functies en verbeteringen die ik zoek, maja daar is idd weinig aan te doen, uitstellen helpt natuurlijk ook niet

victorn    posted on 31-01-2006 12:33
Het is inderdaad jammer als er nét iets nieuws uitkomt nadat jij veel geld hebt uitgegeven aan een cd-speler. Je kan dat voorkomen door een gloednieuw model te kopen, maar daar heb je weer het risico van kinderziektes.

Als het hoofddoel is beatmixing en scratch dan heb je aan de CDJ-800 helemaal geen verkeerde speler. De CDJ-200 valt dan af (geen scratch, en voor de effectjes hoef je die speler ook niet te overwegen, vind ik).

Verder is de CDJ-800 vrij kaal (maar één loopje, beginpunt niet corrigeerbaar, geen mp3, geen effecten, geen sampler, geen cd-tekst etc.). Wel weer ok vind ik de 0,05% pitchresolutie, de beatcutter en de redelijke prijs.
djCo-B    posted on 31-01-2006 14:04
wat bedoel je precies met een gloednieuw model?
Ik ga sowieso gewoon in de winkel, waarschijnlijk Feedback, gewoon gloednieuwe apparatuur kopen.
de cdj 800 heeft idd wat minder handige functies die de cdj 200 wel heeft.
Maar ik denk dat ik die cdj 200 dan iig niet ga kopen.
Ik verwacht toch wel van de 800 dat die aan mijn verwachtingen zal voldoen.
Ik heb verder in reviews ook niet echt slechte ervaringen gelezen, alleen klachten over uiterlijk en het ontbreken van die dingen die je noemt.

Lukaz    posted on 31-01-2006 14:11
Poster: djCo-B
Ik wil nu daarnaast nog cd-draaitafels kopen, voor max 1400 eu.

ik snap nu niet echt goed wat je wilt..
een CD-Speler of een Draaitafel? of beiden in 1Confused
djCo-B    posted on 31-01-2006 14:17
oja sorry, ik bedoel natuurlijk cd spelers
Jorrit    posted on 31-01-2006 14:31
Poster: TheTapDanceR

ik snap nu niet echt goed wat je wilt..
een CD-Speler of een Draaitafel? of beiden in 1Confused

CD Draaitafel is anders een algemeen geaccepteerd woord aan het worden...
Daarmee wordt bedoelt spelers als CDJ-1000/800 of DN-S3000/3500/5000 etc etc etc...
Winston    posted on 31-01-2006 18:50
Ik heb het gevoel dat je hart uitgaat naar de CDJ-800. Van mij ook als ik tussen de twee moest kiezen. Reden is het 'echtere' jog. Dan hoeven effecten en samplers etc. voor mij niet. En later kun je nog altijd upgraden met een EFX unit. Maar ik ga nu voor de CDJ-1000, dat is helemaal echt.
Tic Toc
ilseentje    posted on 31-01-2006 21:10
Victorn schreef:
Verder is de CDJ-800 vrij kaal (maar één loopje, beginpunt niet corrigeerbaar

Daar kan ik nu even niet aan uit. Op elke cdj is het beginpunt aanpasbaar dacht ik. Cue punt? Of ben ik verkeerd?
lifetex    posted on 31-01-2006 21:31
Ik zou persoonlijk voor de denon gaan.

dion    posted on 31-01-2006 22:04
je moet kijken voor welke je gaat cdj 800 is mooi maar als je niet zeker weet of er een nieuwe komt moet je gewwon het risico nemen want alleen pioneer weet het
Ramon72    posted on 31-01-2006 22:22
Bekijk de Denon DN-3500's eens. Heb ik ook gedaan.
Het zijn waanzinnige spelers voor een zeer concurrerende prijs.
Zuur    posted on 31-01-2006 22:48
Poster: Ramon72
Bekijk de Denon DN-3500's eens. Heb ik ook gedaan.
Het zijn waanzinnige spelers voor een zeer concurrerende prijs.

Zeker weten!
Vandaag mijn 2e DN-S3500 binnen gekregen.
djCo-B    posted on 31-01-2006 23:13
ok, ik ga sowieso de cdj 800 en de Denon DN 3500 dan eerst even uitproberen in de winkel
Winston    posted on 31-01-2006 23:56
Mijn mening:

Als het gaat tussen CDJ-800 en DN-S3500 dan wint de DENON (verschil tussen een manual geschakelde auto - CDJ - en auto met automatische versnellingsbak - DN).

Tussen CDJ-1000MKII en DN-S3500 dan wint de Pioneer (cue point memory, wave data, minder kerstboomgevoel, minder breekbare beweegbare onderdelen).

Tic Toc
djCo-B    posted on 01-02-2006 00:30
ok bedankt voor de info, maare om 2 van die DN S 3500 te kopen wordt me dan weer een beetje te duur...
Hoe zit het trouwens met de Technics SL DZ 1200? ik lees daar weinig over en ik zag dat de prijs laatst weer omlaag is gegaan van die speler. Iemand ervaring ermee? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een setup gezien met die speler behalve in een clip van Tiesto volgens mij
Lead    posted on 01-02-2006 10:02
SL-DZ1200 is niet echt iets geworden. Tiesto draait er zeker neit mee, ze hebben hem een setje gegeven, maar die heeft hij snel weer op laten halen Winking my eye

Tiesto draait met CDJ-1000MK2 (en een DVJ)

Ik geloof dat de meest SLDZ's al 2de of 3de hands zijn, als ik de verhalen mag geloven die ik hoor....
Let the BASS be louder
victorn    posted on 01-02-2006 12:08
wat bedoel je precies met een gloednieuw model?

Bijvoorbeeld de Denon DN-S3500 of de Pioneer CDJ-200. Beide pas een paar maanden geleden geïntroduceerd, dus je loopt weinig kans dat er snel een opvolger komt.
victorn    posted on 01-02-2006 12:11
Poster: ilseentje
Victorn schreef:
Verder is de CDJ-800 vrij kaal (maar één loopje, beginpunt niet corrigeerbaar

Daar kan ik nu even niet aan uit. Op elke cdj is het beginpunt aanpasbaar dacht ik. Cue punt? Of ben ik verkeerd?

Ik bedoel dat als de loop speelt, dat je op de CDJ-800 het beginpunt van die loop niet kan corrigeren. Op de CDJ-1000 en de Denon DN-S5000 kan dat wel. Op de CDJ-800 en de Denon DN-S3500 kan je alleen het loop-out (eind-) punt corrigeren.
victorn    posted on 01-02-2006 12:19
Poster: Winston
Tussen CDJ-1000MKII en DN-S3500 dan wint de Pioneer (cue point memory, wave data, minder kerstboomgevoel, minder breekbare beweegbare onderdelen).

Sorry dat ik 3 posts achter elkaar plaats, maar dat leek me in dit geval het meest overzichtelijk.

Allereerst is de CDJ-1000 anderhalf keer zo duur als de DN-S3500. Op een setje scheelt dat bijna 800 euro! Niet bepaald modellen in dezelfde prijsklasse dus.

Wat het kerstboomgevoel betreft: dat klopt. De CDJ-1000 heeft in plaats van een kerstboomgevoel meer een nogal el-cheapo plastic gevoel. Nog net niet zo erg als de CDJ-800, maar toch. Dus wat heb je liever?

En wat de breekbare bewegende onderdelen betreft: je bedoelt de active platter van de DN-S3500? De kans dat die stuk gaat is denk ik net zo groot als de kans dat de aandrijving van een direct-drive draaitafel stukgaat. En daar maakt toch ook niemand zich zorgen om?

De detectie van de draaisnelheid is optisch, zonder bewegende delen. En in het onwaarschijnlijke geval dat de platter stukgaat zet je hem uit in het menu en functioneert de speler gewoon zonder draaien van de platter.

En tenslotte de Technics SL-DZ 1200: vergeet die maar gauw. Ik ken de speler goed, en hij heeft een paar leuke dingen. Helaas staan die in geen verhouding tot de nogal veel minpunten. Geen concurrentie voor Denon en Pioneer.

Winston    posted on 01-02-2006 12:41

Hoe zit het trouwens met de Technics SL DZ 1200?

Hahaa. Ik herken iets van mezelf in je nl. het overwegen van alle topmodellen van de verschillende merken. Je bent dan nog die van Numark en Stanton vergeten.

Tijd om je weer met beide benen op de grond te brengen. Als muziek het belangrijkste voor je is, kun je net zo goed voor een goedkoop model kiezen van een goed merk. Het prijsverschil tussen deze en een topmodel laat je echt niet evenveel zoveel beter mixen.
Tic Toc
User edit by Winston on 01-02-2006 @ 12:47:10 (100%)
djCo-B    posted on 01-02-2006 14:03
ok bedankt voor alle info, dan weet ik dat ook weer van die Technics, ik vond het al zo vreemd dat ik daar bijna nooit iets over gehoord had :P

Ik ga sowieso 1x een cdj 800 halen, die moet ik gewoon hebben Happy, laughing
maja dan heb ik nog zo'n 700 eu over, en de rest valt toch iets duurder uit.
Anders moet ik de aankoop een maandje uitstellen, maar daar zit ik niet echt op te wachten

@ Winston, tja die Numark vind ik dan net weer te duur dus die had als ik al opzij gezet qua keuze. En ik koop natuurlijk geen cd speler alleen maar voor het merk, tenzij hij echt het geld waard is :P

@ Lead, ik zag volgens mij 1 keer in een clip van hem ze staan, maja dast moest maybe voor promotie ofzo :P 

@ Victorn, bedankt voor de info Happy, laughing
MaxvEck    posted on 01-02-2006 16:16
misschien dat je ook even aar de numark cdx kijken die wordt op somige plekken ook verkocht voor prijzen lager dan de denon s 3500
djCo-B    posted on 01-02-2006 18:09
[Edit:] Deze site is niet bedoelt voor prijsvergelijkingen!

Mod edit by Jorrit on 01-02-2006 18:11 (58%)
Laidback    posted on 01-02-2006 18:26
Vergelijken mag best.. Zolang er geen namen/websites van winkels worden genoemd..
Dus geen Sponsoring...
het is zo dat sommige winkels Duurder zijn als andere.. of juist goedkoper.. maar probeer de namen voor jezelf te houden.....

ON-Topic >

Pioneer is heel goed!. als je een grote beurs hebt.. cdj-1000mk2

maar de cdj-800 is ook zeker niet slechter als de 1000mk2.. alleen een paar functies meer.  en je kan nu al bijna 2 cdj 800s kopen voor de prijs van 1 cdj-1000mk2 :D

TIP Winking my eye

maar probeer ze in ieder geval eerst even uit.. kijk even welke je persoonlijk Lekkerder vind draaien/werken...

GreetsZ! Happy, laughing

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

84 Users online: 5 Guests (79 Unknown)
Pages generated today : 2.834
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.837.546

DJResource