S.v.p. advies op aan te schaffen dj-set (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Pfunk    posted on 31-01-2006 01:06
Hey deejayz...

Hierbij een verzoekje om jullie ervaringen en gedachten voor het volgende:
Ik wil z.s.m. een leuke set aanschaffen en na aardig wat te hebben uitgezocht en gelezen op deze site zit ik te denken om het volgende aan te schaffen:

- 2 x Pioneer CDJ-200Numark 5000FX

De max. prijs die ik wil uitgeven ligt op E. 1500,-. Na wat speurwerk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik met de bovengenoemde set net iets onder dit max. bedrag kan blijven.

Graag verneem ik van jullie wat jullie hiervan denken en of dit daadwerkelijk een slimme zet is om te doen (met bovengenoemd bedrag in het achterhoofd).
Bijv. is er iemand die een andere mixer en/of speler een betere keus zou vinden ?

Meer info omtrend mijn dj-set keuze is eventueel terug te vinden in mijn "Introduce yourself"... Ik bedoel: misschien denken jullie er wel heel anders over, en zoja, dan hoor ik dat heel graag.

Greetz,
Pfunk

What do you think about S.v.p. advies op aan te schaffen dj-set ??

Vote :   

Lead    posted on 31-01-2006 01:19
Als je voor CD gaat koop je een degelijke speler. De effecten op de 5000Fx zijn ook goed te doen, weet alleen niet hoe een zwaar-gebruikt exemplaar eruit ziet....
Let the BASS be louder
Camino    posted on 31-01-2006 08:09
de CD spelers zijn prima, maar die mixer vind ik persoonlijk niet echt lekker. als je op de DJM400 wacht/ zit je net boven je budget maar heb je we'll een verdomd mooie set.
greup    posted on 31-01-2006 09:46
Helaas zijn er weinig revieuws over de 5000FX te vinden. maar er zijn toch een hoop twijfels over de kwaliteit van o.a de fader. mijn voorkeur gaat dan eerder naar de sinq smx-1.

Of je moet nog even willen wachten op de djm400. daarvan zijn alleen nog advies prijzen bekent, maar het is vrijvoordehand liggend dat je hier wat euro's van af mag denken.... zeker in de introductie periode. Onlangs zijn op www.aboutdj.nl foto's verscheinen van de nieuwe mixers.

Pfunk    posted on 31-01-2006 11:06
Jammer genoeg heeft de DJM400 slechts 2 kanalen. Ik ben op zoek naar een mixer met minimaal 4 kanalen, en de DJM600 wordt iets te duur als ik deze cd-spelers ga aanschaffen.

De specs van de Sync SMX1 zijn volgens mij inderdaad ook niet verkeerd. Qua prijs nog wat goedkoper dan de Numark 5000FX ook, dus dit is dan ook een mogelijke kandidaat... ik ben alleen bang dat veel mensen een andere mixer adviseren omdat er zo weinig over de Numark 5000FX te vinden is... of is een Sync-mixer zowieso beter dan een Numark?

User edit by Pfunk on 31-01-2006 @ 11:07:39 (3%)
Jorrit    posted on 31-01-2006 14:39
Ik heb op beiden gedraait, de effectenafdeling van de numark is veruit het meest uitgebreid en uitgewerkt. Maar de faders van de Synq voelen weer stukken beter aan...
Ik denk dat het een kwestie van smaak is (mixer is natuurlijk persoonlijk)
DJMaiK    posted on 31-01-2006 14:48
die cdj 200 moet je zekr doen met Numark 5000FX heb ik geen evaring ..

Pfunk    posted on 31-01-2006 15:00
Heb zonet echter nog iets zitten lezen over die faderstart functie. Ik heb er natuurlijk nog geen ervaring mee, maar ik kan me best indenken dat die functie zo op z'n momenten relaxed is om te hebben.

- Moet ik in verband hiermee misschien dan toch voor een Pioneer mixer gaan?, of lijkt de faderstart functie relaxter dan het in werkelijkheid is?

- Èn... wie heeft er trucjes uitgehaald op zijn 'niet Pioneer' mixer om alsnog gebruik te kunnen maken van de faderstart functie tesamen met één van de types CDJ-spelers?

User edit by Pfunk on 31-01-2006 @ 15:07:42 (58%)
greup    posted on 31-01-2006 15:06
nou het is leuk als je het hebt,... maar  zoniet, dan zul je het ook echt neit missen. Dus dat is goede reden om voor pioneer djm400 te gaan.

k denk dat het kieze tusse deze mixers meer een kwestie van persoonlijke voorkeur wordt. Oftewel.. ga binnekort een aantal shops langs om deze apparaten te testen.!

Gery    posted on 31-01-2006 15:11
Wat dacht je van de DJM-500 ?
al valt het totaal wel net buiten je budget, bepaalde duitse webwinkels zijn wel merkbaar goedkoper...

Waarom is het nu ook alweer dat we geen url's mogen posten?
DJ - Producer
Jorrit    posted on 31-01-2006 15:17

- Moet ik in verband hiermee misschien dan toch voor een Pioneer mixer gaan?, of lijkt de faderstart functie relaxter dan het in werkelijkheid is?

De pioneer faderstart werkt perfect op de synq!
greup    posted on 31-01-2006 15:21
Poster: Gery
Wat dacht je van de DJM-500 ?
al valt het totaal wel net buiten je budget, bepaalde duitse webwinkels zijn wel merkbaar goedkoper...

Waarom is het nu ook alweer dat we geen url's mogen posten?

K denk dat je , en zeker voor thuis al meer kwaliteit in huis haalt met een sinq.
die djm 500 is echt al super achterhaald, en simpel weg veelste duur geworden.
robbert    posted on 31-01-2006 15:27
De Djm-500 moet je zeker niet nemen, simpelweg veel te duur voor wat hij te bieden heeft.
Van de Numark zijn de effecten echt goed (lees bruikbaar) en de faders vind ik wel fijn.

De sync heb ik maar kort getest en moet zeggen dat deze wel lekkere faders heeft.

Alleen het design van de Numark spreekt mij veel meer aan. En dan de vorm.
(12" ipv 19" bij de sync)
Jorrit    posted on 31-01-2006 15:30

sinq.

sync

SYNQ!!!! :P

Verder, weet ik niet of je naar design moet gaan kijken, tuurlijk het oog wil ook wat. Maar het verschil tussen faders en effectenbak is belangrijker. De effecten van de Synq zijn ook zeker bruikbaar, maar de numark is iets uitgebreider.
Camino    posted on 31-01-2006 17:25
de faderstart functie gebruik ik echt nooit... maarja heeft misschien ook met mijn mixstijl te maken op cd. als ik op CD que, maak ik een loopje van 4 bars, start ik hem 8 of 12 bars voor het moment dat ik hem in de mix wil gooien, zorg dat alles goed loopt, en doe dan pas na die 8 of 12 bars de fader open, en toch zit je nogsteeds op je 0-punt. Dus voor mij is die faderstart totaal onbelangerijk... heb het wel al eens geprobeerd en vind het maar een beetje rommelig. misschien is het voor start-stop mixen wel handig, maar voor mij is het echt niet iets dat ik voor ga zoeken op een mixer. Is maar wat je er zelf van vind, en hoe vaak je het denkt te gebruiken
Stephanie    posted on 31-01-2006 17:48
Heb een half jaartje geleden de 5000FX mogen testen en moet toegeven dat het voor het geld een errug leuke mixer is. Met een beetje creativiteit kan je leuke dingen doen met de effecten en hij mixt prima. Tuurlijk is het geen DJM800, maar daar is de prijs ook naar!
Winston    posted on 31-01-2006 18:39
Als het echt mijn maximale budget is en ik zo snel mogelijk aan de slag wil zou ik het gewoon doen. Ik heb het gevoel dat je vrij grondig was met je speurwerk. Ik zelf heb al 2 jaar een Numark DM3001X en heb niet echt iets ernstigs te melden.
Tic Toc
Pfunk    posted on 31-01-2006 20:00
Hmm... lastig hoor. Qua mixer lijkt het me inderdaad iets wat ieder voor zichzelf lekker vind werken en aanvoelen (wel rekening houdend met de specs natuurlijk).
Ga inderdaad ff bij aantal zaken langs om ze één voor één te checken/vergelijken.

Maar... ik was laatst in Feedback (R'dam) en heb toen bij de buren (Correct Bus. Center) de Denon DNS-3500 zien staan voor leuke prijs (niet veel duurder dan de CDJ-200). Kan iemand mij de voordelen en/of nadelen tussen deze twee spelers vertellen n.a.v. van hun ervaringen a.u.b.?

greup    posted on 31-01-2006 20:54
Poster: Pfunk
Hmm... lastig hoor. Qua mixer lijkt het me inderdaad iets wat ieder voor zichzelf lekker vind werken en aanvoelen (wel rekening houdend met de specs natuurlijk).
Ga inderdaad ff bij aantal zaken langs om ze één voor één te checken/vergelijken.

Maar... ik was laatst in Feedback (R'dam) en heb toen bij de buren (Correct Bus. Center) de Denon DNS-3500 zien staan voor leuke prijs (niet veel duurder dan de CDJ-200). Kan iemand mij de voordelen en/of nadelen tussen deze twee spelers vertellen n.a.v. van hun ervaringen a.u.b.?

Hehe wij moete eens praten.... Dns-3500 voor de prijs van de cdj200  klinkt als muziek in mijn oren ( toch ben ik bang dat jij je vergist met de inmiddels al uit productie genomen dns-3000)  misschien kun je ff hun website adres in mijn mailbox doen...

maar tussen de pioneer cdj 200 en dns 3500 zit een wereld van verschil.

cdj200 is een vrij saaie cd-speler, zoals we van pioneer gewent zijn.. maar natuurlijk wel weer super overzichtelijk.

de Dns 3500 heeft behoorlijk veel aanboord.. natuurlijk het belangrijkste de direct-drive moter die de platter doet rond draaien. Daarnaast beschikt oko deze over een goede mp3 lezer... en alle functies worden uit mijn hoofd ondersteund bij mp3.

Ook beschikt de denon over sampler, hotstarts, en pitch berijk van 100% en nog wat effectjes...

Eigenlijk te veel om op te noemen...

mmm ik doe dit zo even uit mijn hoofd, dus ik laat voor het gemak een aantal functies weg... maar voor de precieze omschrijving moet je maar ff wwat websites afgaan..
Pfunk    posted on 31-01-2006 21:31
Ah vuk... zou ik mn bril niet op gehad hebben?
Wedduh dat die f*ckrs de prijs excl. btw hadden staan. Jammerrrr.....
(ga toch deze week nog ff snel tjekkuh daro,... betta b sure than sorry, toch?)
Maar je zou jezelf voor als je in zo'n geval de Denon dus niet zou halen?!?!
Camino    posted on 31-01-2006 22:30
Poster: greup

cdj200 is een vrij saaie cd-speler, zoals we van pioneer gewent zijn

zow... jij durft nogal op dit forum van pioneer-fanaten zeg!

...maar stiekem heb je wel gelijk
User edit by Camino on 31-01-2006 @ 22:31:05 (21%)
Jorrit    posted on 31-01-2006 22:48

cdj200 is een vrij saaie cd-speler, zoals we van pioneer gewent zijn.. maar natuurlijk wel weer super overzichtelijk.

Ik zou saai liever inruilen voor degelijk en doeltreffendWinking my eye

greup    posted on 01-02-2006 20:34
Poster: DeafDJ

zow... jij durft nogal op dit forum van pioneer-fanaten zeg!

...maar stiekem heb je wel gelijk

Hahahaha , er is niets mis met een saaie speler, zeker niet voor driv-in gebruik. en ik denk dat ik best wel mag zeggen dat hij saai is.... Ik heb hem zelf namelijk ook
MaxvEck    posted on 01-02-2006 20:44
persoonlijk kan je het best een saaie cd speler vinden maar hij heeft alles in zich om van jou set in elk geval geen saaie te maken

Camino    posted on 01-02-2006 20:48
heb zelf de 800... en deze is vreeeselijk saai. nog saaier dan de 200, maar hiet is juist daarom dat ik er ook zo van hou; heb je niet al die nutteloze feats die je eigenlijk toch nooit gebruikt of gewoon op je mixer staan... en zoals Max zegt... het is maar wat je er mee doet
Pfunk    posted on 06-02-2006 12:19
Bedankt voor jullie reacties, ik ben ff een weekkie bezig geweest met het uitzoeken en testen van de apparatuur, waaronder natuurlijk ook de door jullie opgegeven andere mixers en cd-spelers. Qua cd-speler was ik er toch wel vrij snel uit maar qua mixer werd het wat lastiger. Afijn, de keuze toch gemaakt en afgelopen weekend het volgende aangeschaft:

2 x Pioneer CDJ-200  (de beste specs/mogelijkheden in deze prijsklasse)
1 x Numark 5000 FX  (5 kanalen, effecten én sampler inéén voor goeie prijs)
1 x Stanton DJ Pro 2000 (naar mijn idee een goeie jongen voor lage prijs)

Uiteraard zal ik hier nog een fotootje van plaatsen.
(twijfel alleen nog of ik voor dit alles nog een ProDJuser CDJ14 zal aanschaffen, misschien wel zo netjes als alles in een daarvoor bestemde flightcase zit?!?)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

95 Users online: 33 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 9.308
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.677.323