Cd spelers of Turntables
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

HouseArrest    posted on 30-01-2006 22:10
Heey mensen,

Ik vraag me eigenlijk af of ik nu tabletops moet aan gaan schaffen of turntables. Het probleem is namelijk. Ik wil de Denon DNX300 gaan halen maar daar kunnen 4 apparaten op. En ik heb mijn CMX-5000 dus al. Moet ik dus tt's gaan kopen of cdj-800's?
Want ik hoor ook van veel mensen dat nu veel mensen aan het overstappen zijn van vinyl naar cd. Is het dan nog de moeite waard om vinyl te kopen. Ik het ook nog eens bijna geen platen.. en veel cd's.

Is het de moeite waard, ook qua voor en na delen?

Thx alvast Happy, laughing
User edit by HouseArrest on 30-01-2006 @ 22:11:27 (90%)

What do you think about Cd spelers of Turntables ??

Vote :   

DJ_Inspiration    posted on 30-01-2006 22:15
Hey Atomix

Je moet kiezen wat je zelf het fijnste vind werken.
Hou er wel rekening mee dat vinyl duurder is dan cd.
Als je al veel cd's hebt, zou ik voor de tabletops gaan.
Ik heb enkele maanden geleden mijn technics verkocht en daar Denon DN-S3000's mee gekocht (mijn foto kan je zien bij DJ-Booth's enkele pagina's terug).

Ik vind persoonlijk vinyl nog altijd het fijnste (ik mis het wel een beetje) maar mijn Denon's laten mij zeker niet in de steek en ik kan ze vertrouwen. Ik draai nu heel graag met CD's.

Maar de keuze blijft bij jou natuurlijk..
Jorrit    posted on 30-01-2006 22:17
Hier zijn zo vreselijk veel topics over:
////www.djresource.eu/Forum/topic/1816/p/1/highlight/CD+vinyl/
deze bijvoorbeeld
Probeer de search functie is!
_ruud_    posted on 30-01-2006 22:25
mij lijkt vinly ook wel leuker allleen zit ik met ik ook met het probleem en heb nie veel geld en daarom kies ik voor cd Happy, laughing
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
HouseArrest    posted on 30-01-2006 22:47
sorry sorry sorry jorrit

Zal ik eens doen, wist niet eens dat die er was :P
HouseArrest    posted on 30-01-2006 22:54
Jaa inspiration, ik heb tt's maar die zijn belt's en ik zou dus directs moeten kopen dan. maar dan kan ik net zo goed tabletops kopen. Het probleem is dat ik mijn dubbele cd speler al heb. Is het dan nodig om nog tabletops te kopen. Dat was eigenlijk ook een vraag   Want als ik dan table tops koop heb ik 4 cd spelers ..
Bobson    posted on 30-01-2006 23:40
mocht je erges in een club ofzo kunnen draaien en ze hebben daar enkel platenspelers of enkel cd-spelers is het makkelijk dat je de 2 hebt, maar eigelijk is dat geen goeie oplossing voor je portomonee... ma hoe meer ervaring hoe beter vind ik...
Tekhead    posted on 31-01-2006 02:22
gooi die belts eruit, daar kan je nooit goed mee leren draaien, en gooi die dubbele er ook uit als je van zinnens bent om tabletops te kopen.
Er zijn idd meerdere dj's die ook gebruik gaan maken van cd spelers, maar omgekeerd is ook waar, vele cd-jocks kopen nu ook TT's, en dit vooral omdat er vele meer te krijgen is op vinyl dan op cd, ik bedoel wel mixen, remixen,re-release's, die je nooit op cd gaat vinden.
Ik draai nog steeds met vinyl, omdat ik vind dat er nog steeds meer voordelen zijn dan nadelen aan vinyl t.o. cd's.En op vinyl vind je regelmatig oude tracks terug, originele of herpersing.De keuze is aan jou, suc6 ermee
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Camino    posted on 31-01-2006 08:04
wat hebben jullie tog tegen belt-drives? ik heb nog steeds m'n 70euro skytec beltdrives, en kan daar prima tracks voor een minuut of 2 op laten gelijklopen! En als ik ergens met Technics te werk ga, went dat ook bijna gelijk. Natuurlijk zijn direct drives lekkerder... maar om nu te zeggen dat je niks kan leren op belts? sorry hoor...
_Ivan_    posted on 31-01-2006 10:39
Yoeri,

Ik zou zelf dan voor draaitafels gaan. Ik kan niet zeggen of van die proffesionele cd-spelers beter zijn want ik heb er totaal geen ervaring mee. Als je zelf al aangeeft dat je meer met cd's bezig bent is dat misschien een betere keuze. Misschien is het een idee om wat betere draaitafels (direct-drive) aan te schaffen maar je moet natuurlijk zelf uiteindelijk die keuze maken.

Als je nog wat wil vragen ofzoWinking my eye mail maar.

Ivan
Feel&.Celebrate.Life!
HouseArrest    posted on 01-02-2006 10:18
Jaa dat is inderdaad zo, er is veel meer te krijgen en van de belt's wordt IK niet echt vrolijk :P achja , ik ben ook van plan Super OEM's te halen en daarna nog table tops. Ietsje langer door sparen dus , maar dat maakt niet al te veel uit. Die dubbele hou ik er zeker in. Draait zoooo fijn. (vind ik)

Maar bedankt voor de reacties ben er nu volledig uit. Dat komt zeker goed. :D

Volgende aanschaf wordt eerst een nieuw mengpaneel, en daarna 2 Super OEM's.
Van de zomer veel werken en dan mijn eerste table top kopen.

Keuze is gemaakt Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 6.327 days.
 Post CommentThat would be 210.9 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

91 Users online:  (91 Unknown)
Pages generated today : 5.078
Most visitors online this month : 164
Lifetime Pageviews since 2003 : 210.856.165