beginnerset
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Thomaske94    posted on 12-04-2012 14:59
Hallo iedereen,

Ik draai ongeveer een half jaartje op een midi controller.
Nu ga ik tegenwoordig soms draaien op scoutsfeesjes.
Daar moet ik vaak op pioneersets draaien, maar door dat ik er nooit op oefen kan ik veel van zijn functies niet gebruiken omdat ik ze niet ken.

Dus nu wil ik jullie vragen welke pioneerset(mengpaneel en 2 cd spelers) ik mij het best kan aanschaffen om er thuis op te kunnen oefenen. Dit moet niet het duurste en beste zijn aangezien ik er?op feesjes niet op moet spelen en ik niet zo'n groot butget heb.

danku

What do you think about beginnerset ??

Vote :   1 member likes this  

MZ    posted on 12-04-2012 15:04
Het zal helpen als je ongeveer een bedrag noemt wat je overhebt voor de set Winking my eye

Als je voor alleen de cd spelers al zo'n 600-700 euro wil en kunt neerleggen, zou ik tweedehans cdj 400's kopen als ik jou was. Voor de mixer raad ik in jou geval een pioneer af. Anders wordt het allemaal veel te duur.
User edit by MZ on 12-04-2012 @ 15:05:40 (100%)
Thomaske94    posted on 12-04-2012 15:19
ik had gedacht aan maximum 1000 euroSmile
Vivado    posted on 12-04-2012 15:23
1 member likes this  Ik heb hier een mooie set staan, (geen pioneer maar wel soortgelijken functies) voor 525 euro. Je kan er eventueel nog een flightcase bij kopen voor 50 euro. Zie hier de foto ;?

Je ziet hier 2x een Reloop rmp-1 & een reloop rmx-40

Laat het maar wetenHappy, laughing
Avez    posted on 12-04-2012 15:34
#vivado #thomaske

Ik heb de set zelf ook en het bevalt erg goed. en het is stukken goedkoper als pioneer. al moet ik zeggen pioneer is wel waar voor je geld.

v
http://facebook.com/avineofficial | Be strong
Thomaske94    posted on 12-04-2012 15:49
Ik ben wel geinteresseerd over de reloop set.
Kan je me er misschien wat meer informatie over geven ; reden van verkoop, oudheid, belangrijke functies, min en pluspuntjes,... en ook wat het verschil is tussen een pioneer set en deze set.
Vivado    posted on 12-04-2012 16:29
Poster: Thomaske94
Ik ben wel geinteresseerd over de reloop set.
Kan je me er misschien wat meer informatie over geven ; reden van verkoop, oudheid, belangrijke functies, min en pluspuntjes,... en ook wat het verschil is tussen een pioneer set en deze set.

heb je even een pm gestuurd!
JimmyJames    posted on 12-04-2012 16:31
Voor duizend euro moet je echt wel:

2 x pioneer CDJ 800 MK II
1 x Pioneer DJM 400

kunnen krijgen.

Dan heb je echt een prima set om thuis mee te oefenen, maar ook om mee te nemen voor kleine gigs.
Ik zou sowieso voor de pioneer CDJ 800 (of hoger gaan) ivm grote v/h Jog wheel, werkt gewoon prettiger Cool
Omtrent die mixer, de djm 400 (heb m zelf ook gehad) is een prima mixer (2 kanaals) maar voorzien van de zelfde effectenbak als een djm 800 (alleen iets minder uitgebreid).
dus daar kan je echt leuk mee oefenen.

gr Jiff
Baart    posted on 12-04-2012 16:59
@jimmyjames werkt de cdj 800 veel fijner dan de cdj 400? Ik denk ook over iets in die richting, maar usb lijkt me ook wel lekker.
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
DJ_OB    posted on 12-04-2012 17:39
Heb zelf de cdj 400 en cdj 800's gehad.?

En de 800 werkt wel een stuk fijner. Nadeel is inderdaad het gebrek aan usb.

Je zal dus echt zelf moeten gaan testen wat je liever hebt. Ik weet niet of je buiten de deur draait maar de cdj 1000 heeft dezelfde feeling als de cdj 800 dus als je hier al eens op gedraaid heb weet je hoe de spelers zijn. Dan alleen nog even ergens even op een cdj400 kunnen spelen en je kunt je keuze maken Winking my eye
JimmyJames    posted on 12-04-2012 18:30
Ja ik heb zelf de cdj 850 (deze hebben wel usb) maar als je veel buiten draait, zul je ondervinden dat op veel kleine locaties alleen maar 800's of 1000's staan. Aan je usb's heb je hier dus helemaal niets.

cdj 800's hebben de volwaardige jogs, draait gewoon echt een heel stuk fijner. Die 400's hebben een kleien jog net zoals een ddj t1 controller. Het werkt zeer zeker ook wel. maarja als je toch 1000,- te besteden hebt, besteed het dan ook goed Cool

als je die cdj 800's koopt met een djm 400 ben je voorlopig gewoon klaar. Als je die cdj 400's haalt ga je toch spijt krijgen Cool

gr
Baart    posted on 12-04-2012 18:36
Bedankt voor je nuttige reactie! Smile
Baart    posted on 12-04-2012 18:38
@dj_ob : okee, ik ga binnekort waarschijnlijk in een jeugdcentrum draaien met cdj 1000's dus dan kan ik ze eens goed proberen. Ik heb hem in de winkel al een keer gevoelt, en het jog vind ik idd ook meer in de buurt komen van de hogere modellen. Ik heb nu trouwens een cd speler zonder jog :P (denon 2500f)
JimmyJames    posted on 14-04-2012 13:01
Maar je kan ook nog die reloop set kopen, bijna zelfde feeling als pioneer. En je houd nog 500,- over Cool?voor andere dingen (goede monitors bijv.)
Baart    posted on 16-04-2012 18:41
@jimmy james : jaa, of de denon 3500's Cool?Zijn me ook helemaal niet verkeerd bevallen laatst
Blackaround    posted on 16-04-2012 20:44
Die set van vivado daar, lijkt me heel mooi setje, goede prijs.?
Is natuurlijk niet HET merk, maar moet dat voor thuis? Ik denk het niet. Met dat setje heb je meer als genoeg.

Ik heb cdj 800 mk2's gehad. En heb ze redelijk snel verkocht en heb mij cdj 850's gekocht voor een zeer goede prijs.?
Ik KON ze niet laten staan!

Je moet tog altijd een backup meehebben?
Ik zit nog in de fases dat ik mijn set voorbereid, ik draai ze niet voor ofzo, ik kijk welke tracks ik ga draaien.
Maak een selectie, ik koop die tracks.. brand ze op cd en klaar.

Je kan zeker 850's krijgen voor 1200 euro. Als je egt Usb/Cd + cdj 1000 gevoel wilt hebben.

Ik zou zeggen, dat setje van vivado, lijkt me heel mooi Winking my eye

Als je overgaat naar CD, om de maand eens een 2-4 tal cd's branden. vraagt niet veel tijd. Cds volbranden met tracks dat je door en door kent, waar je van weet hoe het aanslaat.
Zo heb je altijd een backup, en kom je nooit voor domme feiten te staan als je usb draait en je komt op 1000's terecht.

Een djm 400 heb je voor 300 euro.. heb de mijne ook zoiets betaald.

Hopelijk ben je hier wat mee Winking my eye
Baart    posted on 17-04-2012 16:40
Bedankt voor alle reacties! Ik moet er nog eve over denken en werken. Ik wil wel iets kopen waar ik gelijk een tijdje mee vooruit kan Winking my eye Ik mag van mijn ouders alleen en bijbaantje hebben op vrijdag en in het weekend, maar er zijn niet zoveel winkels die dan werk voor je hebben.. Maar in de zomer vakantie moet ik wel eve flink werken
Winston    posted on 17-04-2012 16:58
Je hoeft thuis geen pioneer set te hebben om buiten met een pioneer set te kunnen werken.

Een heleboel functies van players bij verschillende merken komen overeen met die van de pioneer players. En de functies die je niet kent gebruik je dan gewoon niet, behalve als je even mee kan oefenen in de headphone of zo.

Je kunt gewoon de handleidingen van de pioneer sets downloaden zodat je de functies kunt vergelijken.
Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 4.560 days.
 Post CommentThat would be 152 months
or a whopping 12.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

79 Users online: 6 Guests (73 Unknown)
Pages generated today : 10.372
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.970.602