Pioneer DDJ Ergo V - Aansluitingen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JeroenVR    posted on 09-04-2012 13:59
Hallo,

Na wat gemixt te hebben op mijn laptop heb ik nu besloten om een midi-controller aan te schaffen. Ik wil graag de Pioneer DDJ Ergo V gaan kopen, maar heb nog een paar vragen over de aansluitingen. Ik heb nu de beats by dr. dre tour als oortjes en die wil voorlopig ook nog voor het mixen blijven gebruiken. Deze heeft een mini-jack (3.5mm) aansluiting. Kan ik deze gewoon in de Pioneer doen, of heb ik daar nog een Jack naar min-jack adapter voor nodig?

Als speakers heb ik nu de Harmon Kardon Go & Play (iPhone dock). Deze kan ik ook om mijn laptop met een 3.5mm kabel aansluiten. Op de Pioneer zitten de volgende aansluitingen aan de achterkant:

Pioneer DDJ Ergo V aansluitingen achterkant
Klopt het dat ik dan een 3.5mm stereo female naar 2x RCA male verloopkabel nodig heb om mijn speakers te gebruiken?

Groeten,
Jeroen

What do you think about Pioneer DDJ Ergo V - Aansluitingen ??

Vote :   

Danielvb    posted on 09-04-2012 14:05
Aangezien de meeste headphones grote jack hebben, heb je denk ik een verloop stukje nodig. kost je paar euro.
JeroenVR    posted on 09-04-2012 14:09
Ja, dat dacht ik ook, maar aan de voorkant zitten twee ingangen:

Pioneer DDJ Ergo V aansluitingen voorkant

Ik dacht dat de rechter ingang misschien een mini-jack aansluiting was, maar ik kan hier op internet niet echt iets over vinden...
dance2mix    posted on 09-04-2012 14:14
Is vrij simpel, 3.5 mm zou ik alleen gebruiken voor iphones en computers, 6.3mm voor DJ gear en Speakers.
Omdat er er 3.5 mm in gaat zou ik een mini jack -> mini jack kopen met een verloop naar 6.3 mm en die gaat in je controller in de rechter 6.3 MM jack aansluiting!

Voor de koptelefoon gewoon een verloopstukje van 3.5 naar 6.3 en je bent klaar!
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
JeroenVR    posted on 09-04-2012 14:23
Oke, bedankt voor de tip!

Dus dan heb ik 2 van deze nodig:

hq adapter mini-jack stereo / jack stereo

of 1 van die voor mijn koptelefoon en een van deze voor mijn speakers:

HQ 3.5mm stereo female naar 2x RCA male verloopkabel
Lead    posted on 10-04-2012 14:19
Stereo Jack -> XLR MaleNee, je hebt 1 verloopje nodig om je hoofdtelefoon (3.5mm) in de Ergo te kunnen stoppen (zit 6.3mm uitgang op).

De uitgang van de Ergo kun je pakken van de 6.3mm Jack of de tulp (cinch) uitgang. Als je XLR ingangen op je speakers hebt zitten zou de beste kabel zijn een : stereo 6.3mm jack <-> XLR (en dan 2x zo'n kabel).

Voor je speakers zou je dan eerder ongeveer zo'n kabeltje nodig hebben als op deze afbeelding staat. Ieder speaker heeft zo'n kabel nodig...

Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 4.541 days.
 Post CommentThat would be 151.4 months
or a whopping 12.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

63 Users online: 4 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 1.249
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.835.961