roland sp-404
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

robertvisser    posted on 28-01-2006 13:03
ik ben al een tijdje op zoek naar een goede betaalbare sampler die niet al te groot is.
nu kwam ik laatst de roland sp-404 tegen.

heeft iemand al ervaring met dit apparaat?
en weet iemand waar die in een demo ruimte staat(dj shop)?

What do you think about roland sp-404 ??

Vote :   

EclipX    posted on 28-01-2006 18:15
Zou 't niet weten, kijk misschien op de site van Roland, daar vind je alvast meer informatie.
Lead    posted on 28-01-2006 19:59
Let the BASS be louder
robertvisser    posted on 30-01-2006 15:51
juist idd die bedoel ik lead leek mij een erg geschikt apparaat  voor dj's die meer uit hun set willen halen dan alleen beat mixen en af en toe flager,reverb of delay erdoor knallen.

heeft iemand een idee wie de inporteur is van roland in nederland.
kan nml alleen iets vinden over roland europe.
Cyrille    posted on 30-01-2006 15:56
Is de Redsound Sounbite niks ? Auto-Loop Sampler voor ong. 220 Euro. Rond januari komt er een XL versie van uit met meer functies volgens mij.

Redsound Soundbite
robertvisser    posted on 30-01-2006 16:00
heb hier de uitgebreide info over roland's nieuwste sampler:

ROLAND SP404

Voortbouwend op de reputatie van de SP303 sampler, draait het bij de SP404 vooral om meer: meer functies, meer polyfonie, meer pads en meer geheugen. De slanke zilverkleurige behuizing van de SP404 is nieuw voor de SP-reeks. In tegenstelling tot zijn voorganger werkt hij ook op batterijen en beschikt hij over een CompactFlash-sleuf en een ingebouwde microfoon.

Vanaf nu verlopen je samplesessies vlot en zonder gedoe: gewoon aanzetten, richten en opnemen je hoeft helemaal niks aan te sluiten. Nu kan je beginnen met de kern van de zaak: beats en patterns maken, die je verder aandikt met de schitterende effecten. Zelfs met al dat fraais is de SP-404 nog steeds zeer betaalbaar.

De naam Roland is synoniem met schitterende klank en dat is bij de SP404 niet anders. De sample- en weergavekwaliteit van dit bovendien budgetvriendelijke instrument is kristalhelder, zoals een CD. Je kan audio rechtstreeks opnemen met de SP- 404, of importeren/exporteren via CompactFlash-kaartjes in de standaard WAV- of AIF-formaten. Vreest niet, Lo-Fi-fans, de SP404 heeft ook een LoFi sampling mode, waarmee je je audio desgewenst eens grondig over de hekel kan halen.

Eens dat al je favoriete audio in de SP404 zit, kan de fun beginnen: je eigen beats en tracks maken met de ingebouwde pattern sequencer. Met deze gebruiksvriendelijke sequencer kan je tot 8000 noten in real time opnemen aan een resolutie van 96 TPQN. Voor een perfecte weergave kan je je pattern data quantiseren op de gewenste nootwaarde. Het interne geheugen kan tot 24 patterns tegelijkertijd bevatten, die elk 1 tot 99 maten lang mogen zijn. Op een CompactFlash-kaart kan je dan nog eens 96 patterns opslaan, met een opnamecapaciteit van 8000 noten per kaart.

Voor wie snel te werk moet gaan, biedt de SP404 een simpele maar efficiënte sample-functie; sluit gewoon een audiobron of een externe microfoon aan of gebruik de ingebouwde microfoon. De SP-404 kan tot 24 samples tegelijk in zijn geheugen herbergen. Op CompactFlash-kaarten kan je tot 96 samples opslaan.

Verder biedt de SP-404 de nodige sample-editing tools om start- en eindpunten in te stellen, om het volume te regelen, enz. Breng vorm en beweging in je audio met de expressieve effecten van de SP-404 en manipuleer ze in real time met de Control-knoppen op het bovenpaneel. Doe de muren daveren met Subsonic. Zet de dansvloer op stelten met de BPM Looper (maakt van gelijk welk fragment direct een loop) en de DJFX Looper (wijzigt de snelheid en de richting van de audio, net alsof je scratcht met een draaitafel). Ook aanwezig: reverb, flanger, delay, Voice Transformer, distortion, filter, Slicer, Isolator, Vinyl Simulator en nog meer. De kers op de taart: je kan de effecten van de SP-404 toepassen op meerdere samples tegelijk of op live input-signalen.

Je kan de multi-effecten ook rechtstreeks kiezen door de MFXtoets en de overeenkomstige pad tegelijkertijd in te drukken. Je kan een externe microfoon inpluggen op de microfooningang van de SP404 en er audio mee opnemen, maar wie snel en spontaan wil samplen, zal zeker voor de ingebouwde microfoon kiezen. Activeren, richten en opnemen! Als je vooraf opgenomen audio wil samplen, sluit dan gewoon je CD-speler of een andere audiobron aan op de line input jacks (L, R) van de SP404 en ga je gang. Voor de weergave beschikt de SP-404 over line outputs (L, R) en een hoofdtelefoonaansluiting. Voor externe aansturing van de SP404 is er een MIDI IN connector voorzien. De SP-404 is uitgerust met een standaard CompactFlashsleuf die kaarten tot 1GB aanvaardt.

http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/10236.html?id=WBeRzmC6

advies verkoop 415- euro.

lijkt mij fantastisch apparaat om mee te werken.
User edit by robertvisser on 30-01-2006 @ 16:25:39 (1%)
robertvisser    posted on 30-01-2006 16:03
ziet er ook goed uit Cyrille maar is volgens mij wat beperkter.

heb je meer infoConfused
Cyrille    posted on 30-01-2006 17:04

Redsound Soundbite Auto-Loop Sampler (REJECT)

Combining RED Sound's acclaimed V2 BPM engine with a new invention 'cyclic sampling' (patent pending), Soundbite is the new version of c-loops, and creates instant loops that cycle continuously in synchronisation with each other and the original music source. Available pre-defined sample lengths are 1, 2, 4, 8 and 16 beats, while all loops can be recorded 'on-the-fly' and played back at the press of a button. Forget about time-consuming start/end loop point editing as Soundbite unique operating system does all the hard work for you. Multiple loops can be automatically recorded and played back in perfect synchronisation with the original track allowing spontaneous remixes during live performances or in the studio.

Incorporating a four-digit BPM display and headphone monitor output, Soundbite comes complete with 3-option mounting kit and connecting cables.

• Loop Sampler
  • Stores upto 8 loops
  • Direct access buttons
  • Built in BPM counter
 en de XL Versie :

Auto-Loop Sampler (Import)

Combining RED Sound’s acclaimed V2 BPM engine and patented ‘cyclic sampling’ technique, SoundBITE XL automatically creates seamless loop samples that cycle continuously in synchronisation with each other and the original music source. This unique technology allows DJ’s to instantly record and playback any combination of loop samples and re-mix tracks on-the-fly.

SoundBITE XL’s design is based on the original SoundBITE model with the following new features:
* Loop Group modes – replacing the previous fixed format of 6 x loop samples SoundBITE XL now offers three loop 'groups', delivering a much wider variation of preset beat loops. The user can choose to work with any one of the following loop groups:

Group 1: 1 - 2 - 4 - 4 - 8 - 16 beats (default)
Group 2: 1/4 - 1/2 - 1 - 4 - 8 - 16 beats
Group 3: 1/4 - 1/2 - 1 - 4 - 4 - 32 beats

New loop durations include a massive 32 beats for playing back extended sections of a song together with much shorter ¼ and ½ beat durations for ultra-creative beat remixing.

* Loop Filter mode – this new feature allows the user to apply analog style filtering effects to the loop sample output. Low, Band and High-Pass filter types are included, the filter level being controlled in real-time by the large EDIT jog dial. The powerful Low-Pass filter can be used to apply progressive high/mid frequency roll-off for a classic heavy filtered sound. The Band-Pass filter can be used to isolate a particular element in the audio whilst the High-Pass filter can be used to trim the bass frequencies of the loop output to avoid multiple signal overload in the mix.
* External Filter mode – this special mode converts SoundBITE XL into an external filter effects module. The built-in filter effects can be applied directly to the incoming audio signal allowing the user to modify any playback audio from their decks in real-time. Loop recording/playback is de-activated in this mode.

Alle info op de site van new-line..

robertvisser    posted on 30-01-2006 17:15
ziet er goed uit cyrille dit zo ook eventueel een optie wezen.
hoewel ik de de roland net ff wat mooier vindt.
Cyrille    posted on 30-01-2006 17:25
Ja hij ziet er zeker goed uit die Roland! Maar de redsound wordt volgens mij meer gebruikt door dj's. Ben van plan binnenkort ook eens te kijken voor een redsound. En dan meteen de XL denk ik  Happy, laughing
User edit by Cyrille on 30-01-2006 @ 20:51:13 (96%)
robertvisser    posted on 31-01-2006 12:05
@t Cyrille: ben er achter gekomen dat f**db@ck hem in de demo heeft staan.
dat wordt dus morgen ff tjekke.
Lead    posted on 31-01-2006 15:58
BTW, effe iets anders, maar de DJM-400 kan 5 loops opslaan die die ook nog eens met de BPM in sync kan afspelen. Eigenlijk een Cycloops in een 2 kanaals mixer.
Let the BASS be louder
Cyrille    posted on 31-01-2006 16:25
@ Lead: Ideaal dus!! Wel heel vet.. ga er eens over nadenken..

@ robertvisser: Bij New-line staat ie ook als reject, kortstondig door een klant gebruikt.
robertvisser    posted on 01-02-2006 10:23
@t lead:

het loopen vink niet zo interesant meer het gaat meer om het samplen en beats en kicks toevoegen, maar idd de djm 400 zou voor alleen het loopen prima zijn.
Cyrille    posted on 01-02-2006 10:33
Poster: robertvisser
@t Cyrille: ben er achter gekomen dat f**db@ck hem in de demo heeft staan.
dat wordt dus morgen ff tjekke.

Heb je nog gekeken ?
robertvisser    posted on 01-02-2006 10:38
nee ik ben morgen vrij dus dan wil ik ff langs f**db@ck en langs w!nner.

lijkt me nog steeds een magtige sampler! lijkt me gewoon gaaf om beats kicksen samples onder een plaat ertussen te knallen vraag me goed nog niet hoe je dat bij wilt sturen maar hoop dat ik daar morgen achter ga komen.
Cyrille    posted on 01-02-2006 10:42
haha okay.. laat even weten of het wat is he :D
robertvisser    posted on 01-02-2006 10:49
dat zal ik zeker doen! hoop niet dat het al te druk is, weet niet of je wel eens bij f**db@ck bent geweest maar dat is net een volgepropt kippehok.... echt zwaar irri maar jah ze hebben wel veel demo staan.

keep in touch!
robertvisser    posted on 02-02-2006 18:27
@t cyrille: ben vandaag naar cØrrect en f**db@ck geweest, bij cØrect snapte ze er zelf geen hout van en deden ze of ik een of ander school jochie was!(maar das niks nieuws bij die gasten).

bij f**db@ck hadden ze hem staan en kon ik ff op de knoppen rammen voelde allemaal goed aan. zat alleen niet aangesloten tussen een mixer. beetje jammer

kost 349 dus moet hem eerst ff een keer testen voor ik gaat kopen.

als iemand hem nu al getest heeft... dan wil ik graag alles horen!!!!
User edit by robertvisser on 02-02-2006 @ 18:28:48 (6%)
Cyrille    posted on 02-02-2006 19:44
349 pleuro ?? Ik dacht 249.. je hebt het over die soundbite toch ? of die Roland ?
robertvisser    posted on 03-02-2006 12:32
sorry had het idd over de roland 404 en was idd 349...
Cyrille    posted on 03-02-2006 13:18
Okay en heb je al een keuze gemaakt dan? Soundbite of Roland.. want soundbites hadden ze ook staan bij feedback toch ? Of vind je m toch maar nix Winking my eye
Distortedboy    posted on 05-05-2006 21:57
Hmmm... bij die SP 404, in alle demo filmpjes is deze sampler de primaire geluidsbron.

Hoe trek je zo'n ding gelijk met je platen/cd spelers? Hoe beatmatch je die?

Ik zoek een leuke sampler om filmsamples en loops uit andere nummers de hele tijd tijdens mijn set bij de hand te hebben. Maar het liefst heb ik dus een sampler, die net zoals een cd speler te pitchen en te beatmatchen is... heeft iemand een idee?

LauW    posted on 05-05-2006 22:08
Gewoon een 3e cd speler lijkt mij dan meer gepast Headscratch

This is an old Topic

No new postings for 6.857 days.
 Post CommentThat would be 228.6 months
or a whopping 18.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

95 Users online: 39 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 20.576
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.688.591