Xone: 22 mixer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

IronJon    posted on 06-04-2012 22:07
Dag iedereen,

Ik zou graag de A&H Xone: 22 mixer willen aanschaffen. Ik heb maar 1 probleem: ik zal hem moeten bestellen en kan hem niet testen.
Ik heb dan ook gelezen?dat er mensen zijn die 'ruis' ondervinden aan de headphone-uitgangen.
Weet iemand hier meer van? En is dit bij al deze mixers zo of is dit gewoon een eenmalige fout?
Graag even jullie ervaringen Winking my eye

What do you think about Xone: 22 mixer ??

Vote :   

Xurion    posted on 06-04-2012 22:40
Alles wat ik je kan vertellen over Xone producten: Eens een Xone, altijd een Xone. Ik weet zeker dat je die mixer geweldig zal vinden als je genoeg aan 2 kanalen hebt.
Estacy    posted on 07-04-2012 10:43
XOne mixers zijn goede mixers, MAAR: alle Xone mixers tegenwoordig behalve de DB4&DB2 worden in China gemaakt. Quality control is niet meer wat het bij Xone ooit was. Ik heb heel veel verhalen gehoord over xone 22s met falende crossfaders en allerlei knoppen die niet meer werken.?
verder is het wel een prima mixer, maar ikzelf zal de voorkeur geven aan een Ecler Nuo 2.0, dat zijn echt tanks.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
IronJon    posted on 07-04-2012 11:13
Maar ik denk dat Ecler Nuo 2.0 meer voor scratchen wordt gebruikt.
Dit is niet mijn bedoeling, ik wil gewoon House, Dance,... draaien met 2 decks.
Hiervoor lijkt de xone 22 perfect of is de Ecler Nuo 2.0 hier ook goed voor?
Ynnck    posted on 07-04-2012 15:43
@Jon
heb zelf een nuo 2.0 hier thuis en vind het een zalige mixer. kwaliteit is immens goed.
daarvoor heb ik een xone:42 gehad en moet eerlijk zeggen, deze was ook beestig, maar de ecler voelt (volgens mij) steviger aan. ben nu zelf aant sparen voor een evo4 !!
ik weet niet vanwaar je bent, maar als je wilt mag je altijd eens langskomen en kan je die nuo testen (dewelke ik trouwens ook verkoop :p)
grtz
Estacy    posted on 07-04-2012 19:43
Poster: IronJon
Maar ik denk dat Ecler Nuo 2.0 meer voor scratchen wordt gebruikt.

nee, absoluut niet juist. maar daar ligt de kracht van de Ecler: hij kan alles aan. wil je scratchen? no problemo. gewoon mixen? eitje. lekker kloten met de full kill eq met super lekker grote knoppen? hey, daar is ie voor gemaakt. Veel te veel dingen aansluiten? dat kan! Je hebt zelfs nog een tussen kanaal voor een mic of extra line input.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
IronJon    posted on 07-04-2012 20:36
Ja ok, de Nuo 2.0 ziet er inderdaad geweldig uit, maar hij is ook wel een stuk duurder dan de Xone :/
En ik weet nu ook al dat de Xone: 22 geen miskoop is Winking my eye?
Dus het zal waarschijnlijk toch de Xone worden, toch bedankt!
dj-zero    posted on 08-04-2012 10:48
Heb hier zelf een xone:22 staan, wat mij betreft mag je ook hier komen testen(al geloof ik dat er een muziek winkel dichter in de buurt is:P
Moet zeggen dat ik het zelf echt een top mixer vind. ruisende headphone output heb ik totaal niet, moet zeggen dat ik het geluid veel helderder vind dan uit een Pioneer mixer, en de eq's stukken fijner! Kapot is deze mixer ook niet te krijgen!
Er zijn in mijn ogen wel kleine minpuntjes, maar zeker niet groot genoeg om voor een xone te gaan:
- Er zit geen aan uit knop op, dus je moet steeds de stekker eruit trekken ofzo, is geen groot probleem maar kan wel ververlend zijn als je alles hebt ingebouwd.
- als ik de filter knop onder het kanaal induw, is er een kleine switch te horen(soms lijkt de bass ook een stukje sterker)
Wanneer je dit echter op een kick doet, dan is het amper te horen

Zelf ben ik nu wel aan het rondkijken voor een nieuwe mixer, dit omdat ik meer kanalen wil en eigenlijk wat effecten(maar dit los ik het liefst op met een xone:42 + een efx ofzo..)?

Van een xone ga je echt geen spijt krijgen!Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 4.695 days.
 Post CommentThat would be 156.5 months
or a whopping 12.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

74 Users online: 22 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 5.599
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.771.505