Setje wat ik wil gaan kopen?? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Wat vinden jullie van B.I.G. ?

-Goed
-Slecht
-mwa , het mag wel

Voting is only possible for our Members
willem019    posted on 26-01-2006 21:16
Heyy mensen, ik wil een setje gaan kopen over een tijdje,

heb iig besloten op de beste draaitafels te kopen, de Techniks sl1200 Mk5
maar wat voor mengpaneel moet ik er tussen zetten mag tot de 450 -500 euro kostten, het liefst 4 kanaals dat ik ind e toekomst iets erbij ken zetten, maar op het mengpaneel moeten ook leuke opties zitten, wie kan me helpen?

What do you think about Setje wat ik wil gaan kopen?? ??

Vote :   

Winston    posted on 26-01-2006 21:20
Sorry ik ken geen goeie 4 kanaals mixers met nog opties voor onder de 500 euro. Misschien kun je toch overwegen een mixer met minder kanalen. Op elk kanaal zit een aux input weet je wel?
Tic Toc
Jorrit    posted on 26-01-2006 21:22
Synq SMX-1, zit er net iets beter. Die van Reloop zit er net weer iets onder dacht ik...
willem019    posted on 26-01-2006 21:37
Poster: Winston
Sorry ik ken geen goeie 4 kanaals mixers met nog opties voor onder de 500 euro. Misschien kun je toch overwegen een mixer met minder kanalen. Op elk kanaal zit een aux input weet je wel?

nee van mengpanelen heb ik niet zoveel verstand, wil iig wel datik een goede mengpaneel heb zodat ik het goed ken leren snapje
djjw    posted on 26-01-2006 23:09
misschien de akiyama mc-x effecten mixer? nog geen 500 euro !!
heb hem helaas nog niet kunnen testen,
maar 4 kanaals voor 500 euro en met goede effecten wordt
al wat moeilijker om te vinden ,
in deze prijs klasse zit niet echt heel veel bijzonders....
(alleen voor thuis , moet je niet te veel willen)
willem019    posted on 27-01-2006 07:11
Poster: djjw
misschien de akiyama mc-x effecten mixer? nog geen 500 euro !!
heb hem helaas nog niet kunnen testen,
maar 4 kanaals voor 500 euro en met goede effecten wordt
al wat moeilijker om te vinden ,
in deze prijs klasse zit niet echt heel veel bijzonders....
(alleen voor thuis , moet je niet te veel willen)

en een goede 2 kanaals??
robbiel    posted on 27-01-2006 08:05
Moet het een 4 kanaals effecten mixer zijn?, anders raad ik je de ecler nuo 3 aan, die heb je ook ongeveer voor dat geld en is een top apparaat!
Lead    posted on 27-01-2006 08:49
Of de DJM-400Confused
Let the BASS be louder
the-melody    posted on 27-01-2006 17:06
Of de behringer djx-700?
Jorrit    posted on 27-01-2006 20:56
Het mag rond de 450 euro kosten, als je het budget heb moet je niet voor die mixer kiezen.
lifetex    posted on 27-01-2006 22:16
synq 1 dan , of de reloop 40 dsp
Winston    posted on 28-01-2006 13:52
Poster: willem019

nee van mengpanelen heb ik niet zoveel verstand

Dat verandert de zaak voor mij een beetje. Leren alleen kan met een goede 2 kanaals mixer. Het beste is dat je zelf een voorselectie maakt en dat we je helpen om de knoop door te hakken.

Bij het maken van je keus moet je eerst weten waarom je wilt gaan draaien. Is het voor geld, om meisjes te ontmoeten, omdat je DJ spullen zo mooit vindt of omdat je van muziek houdt.

Voor geld verdienen moet je een goedkope zoeken, zodat je het snel terugverdient en winst begint te maken.
Meisjes werkt alleen als je populair bent, dus voorlopig een redelijke 2 kanaals.
Als je een gearjunkie bent, zal je alleen maar gelukkig zijn als je het beste hebt. Dan even doorsparen en kies dan bv. Pioneers DJM 800 of Allen & Heath's Xone 3D.

Als je het voor de muziek doet is het iets moeilijker.

Download de manual van bv. de Pioneer DJM 600 en bestudeer hem goed zodat je weet hoe je mixers moet aansluiten en wat de functies allemaal zijn en wat je er allemaal mee kunt doen. Numark en Stanton hebben ook makkelijk te begrijpen manuals, meestal in het engels wel.

Check ook de verschillende merken en modellen op hun websites.

Het aantal kanalen is afhankelijk van je gebruik of je draaistijl. En over het algemeen is 4 kanalen teveel, als je bv kijkt naar de DMC championships hebben de deelnemers hun handen meer dan vol aan maar 2 draaitafels. Als dit je stijl is kies je 2 kanaals.

Je hebt ook een stijl waarbij de DJ bijna continu 2 draaitafels tegelijk laat draaien via de main speakers en op een derde draaitafel bezig is de volgende track gereed te maken en/of ook nog samples laat horen. Dit gebeurt dus live, de DJ heeft vaak niks vooraf ingestudeerd (live remixing) en heeft nauwelijks voldoende handen en ogen. Voor deze stijl kies je een 3 kanaals.

Als je vaak ingestudeerde remixjes wil gaan doen (studio remix) kun je gaan voor 4 of meer kanaals mixers.

Kies gewoon de duurste die zijn de beste voor wat beterft sound. Test ook of alles lekker aanvoelt al is het een beetje onmogelijk als je geen ervaring hebt.

Tic Toc
Tekhead    posted on 28-01-2006 19:27
de akiyama is een voortreffelijke oplossing voor +/- 439.00 € 4 kanaals en een effectenbakje, heb deze zelf en ben er zeer tevreden over.
Anders een 2de hands mixer kopen !
Als je niet van plan bent om nog een of twee cd spelers aan te sluiten, kan je voor een 2 kanaals gaan, anders koop je best een 4 kanaals, want dat gedoe met die switchers is gelul, en loopt al wel eens fout
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 28-01-2006 @ 19:30:22 (100%)
Winston    posted on 29-01-2006 13:33
Poster: Tekhead
 want dat gedoe met die switchers is gelul, en loopt al wel eens fout

Klopt als je niet gewend bent. Als je pas begint zal je een aantal stomme bedieningsfouten maken, maar later werk je intuitief foutloos.

De standaard minimale basis set up van de afgelopen jaren op grote feesten als Sensation, Trance Energy, Thunderdoom, Innercity was 3 TT en 2 CDJ op een 4 kanaals mixer. Dus op minimaal 1 kanaal moeten de DJ's rekening houden met de kanaal switch.

Ik bekijk het kiezen van een mixer eerst vanuit je draaistijl en niet van hoeveel apparaten je op wil aansluiten.

Als je uitkomt op een 2 kanaals mixer en je werkt met CD en vinyl koop je dan 2 TT's en 2 CD players. Als je uitkomt op een 3 kanaals koop je 3 TT's en 3 CD players. Dan pas kun je qua stijl alles doen.

Wil je ook externe EFX gebruiken dan 4 kanalen. Of je bezuinigt op een TT of CD, afhankelijk of je minder met CD's of vinyl werkt.

Als je de luxe wilt van een apart kanaal voor elk apparaat kun je beter een 16 of 32 kanaals studio mixer kopen dan een DJ mixer. Er zijn voldoende clubs en DJ's die daarvoor hebben gekozen.
Tic Toc
User edit by Winston on 29-01-2006 @ 13:41:28 (43%)
the-melody    posted on 29-01-2006 13:35
Maar dat kost ook weer geld, mijn volgende mixer wordt een rodec maar kun je daarop een efx-500 aansluiten?
User edit by the-melody on 29-01-2006 @ 13:37:21 (43%)
Winston    posted on 29-01-2006 13:42
In principe kun je op elke mixer de EFX 500 aansluiten, zolang je nog een line input vrij hebt.

Maar ik vindt het goed dat je doorhebt dat elk kanaal erbij meer geld kost.
Tic Toc
User edit by Winston on 29-01-2006 @ 13:45:17 (82%)
the-melody    posted on 29-01-2006 13:43
moeten dat niet 2zijn? send &return?

Winston    posted on 29-01-2006 13:48
Dat is het beste en makkelijkste ja, want anders ben je inderdaad beperkt tot EFX  op 1 deck of de master/rec output.

Voor de duidelijkheid
Send = line output, standaard op moderne dj mixers, aanmaken met PFL/Cue selector switch, controleer bij aankoop als alles er echt is.
Return = line input, op dj mixers geen aparte sectie, maar gewoon een line input van een kanaal
Tic Toc
User edit by Winston on 30-01-2006 @ 12:12:56 (100%)
the-melody    posted on 29-01-2006 14:18
ow
willem019    posted on 30-01-2006 13:46
Ok , ik ben erover uit dat ik gewoon met een 2 kanaalsbegin, ik wil gewoon voor de muziek gaan draaien voor de hobby, jumpstyle hardstyle hardcore,

maar dan heb ik nog 1 vraag , als ik zou moeten kiezen tussen de

techniks sl1200 mk2
of mk5

zit er nou zoveel verschil tussen?
Zuur    posted on 30-01-2006 14:09
Nee, niet veel verschil. De extra's zijn:
- Pitch reset knop (pitch aan of uit)
- Antiskating gaat tot 6 (mk2 gaat tot 3)
- Bescherming van de power knop (zodat je hem niet per ongeluk uit zet)
- Witte led verlichting (mk2 heeft lampje)

en dat voor alles voor 70,- euro extra.
Doe mij dan maar een mk2, of nog goedkoper: SynQ XTRM-1
Gupy    posted on 30-01-2006 20:20
Ik zou voor de MK5 gaan. Voor die 70 euro kun je je niet 25 jaar lang ergeren aan de pitch 0-lock.
Voor de rest maakt het niet zoveel uit, de rest is optisch en de arm is ook niet veel beter als de MKII.

OEM --> Kan...hoef je je ook niet 25 jaar lang te ergeren....Happy, laughing
willem019    posted on 07-02-2006 19:38
ik heb even een alternatief gekozen, omdat ik het toch moet leren is dit dan een goede keuze

Reloop RP-4000 

Numark DXM-09 

Inclusief BTW € 837.00

bij dj stunter

MadSteven    posted on 07-02-2006 20:37
Beetje vreemde keuze als je het mij vraagt.

Een DXM-09 is driekanaals, je zei dat je voor een tweekanaals ging.

In plaats van die mixer te kopen, zou ik iets meer geld in je draaitafels steken. De vinylpuristen moeten me maar verberen als ik het fout heb, maar die Reloop leek me toch net onder het niveau te zitten wat je wilt hebben.
the-melody    posted on 07-02-2006 20:40
Vinyl is duur ja dat is waar kun je beter veel geld insteken bijkopen kun je nog zegt men vader altijd je moet weten 10 platens is al ongeveer 100euro  terwijl singels(cd) voor 100 euro heb je er 20 dus. Ik werk al 5maanden met vinyl en heb nog maar 50platen(ik vind dit weinig)
willem019    posted on 08-02-2006 12:45
Ja, maar ik d8, ik moet het toch eerst leren, ken ik toch beter, eerst dat kopen, oefenen, en dan sparen voor een set over een jaartje ofzow, of zie ik dat verkeert?
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

199 Users online: 14 Guests (185 Unknown)
Pages generated today : 34.064
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.901.086