Hulp bij het kiezen van een nieuwe HP
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ingrid    posted on 15-03-2012 20:59
Na een aantal jaren de American Audio HP-700 te hebben gebruikt en ik nu meer draai is het tijd voor een nieuwe hoofdtelefoon. Ik heb al veelvuldig rond gekeken en diverse reviews gelezen maar kan nog wel wat hulp gebruiken.

Wensen:

* een HP die omgevingsgeluid goed afsluit zodat ik em niet te hard hoef te zetten
* duidelijke tonen, met name de bass
* budget rond de 100 euro

* niet heel belangrijk maar vind een witte HP wel het mooist (maar geen must!)

Ik heb al even gekeken naar de Pioneer HDJ-500 en de Technics RP-DH1200. Graag lees ik ook jullie ervaringen over deze HP's en natuurlijk alle andere aanbevelingen.

What do you think about Hulp bij het kiezen van een nieuwe HP ??

Vote :   

dj-zero    posted on 15-03-2012 21:04
Heb zelf een rp-dh 1200 en ben er zeer over te spreken!Happy, laughing
Zeker t geld waard, alleen bij lang ophebben wordt hij echt zwaar, dus naar mijn idee niet geschikt voor studio werk, maar als dj waar hij continu op en af gaat, een heerlijke headphone!
Estacy    posted on 15-03-2012 21:08
Technics RP-DJ1210, heeft precies wat jij wil. is sterker en lichter dan de RP-DH. ook goedkoper. geluidskwaliteit is prima, gaat hard zat. ziet er ook wel aardig uit vindt ik zelf
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Mr-    posted on 15-03-2012 21:42
hallo, een headphone is heel persoonlijk dus daarom adviseer ik je vooral om ze echt zelf uit te testen voor aankoop. geluidskwaliteit moet je echt zelf ervaren.

mijn persoonlijk advies van een HP is de sennheiser HD 25.?
deze HP is wel wat boven je budget dus ik kan me voorstellen dat dit daarom geen optie is.
toch wil ik je deze adviseren omdat:

- hij echt een super zuiver geluid heeft.
- niet/nauwelijks het geluid vervormt als je hem hard zet.?
- extreem goed isoleerd waardoor je hem niet zo hard hoeft te zetten.
- erg licht, ik voel er bijna niks van als ik hem op heb.
- alle onderdelen zijn vervangbaar, dus als er iets kapot gaat hoef je niet alles weg te gooien.

eventuele nadelen:
- in jou geval prijs volgens mij zit het instap model rond de 140 euro.
- niet full size over ear.
(edit) - zover ik weet niet in het wit verkrijgbaar Happy, laughing

2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
User edit by Mr- on 15-03-2012 @ 21:56:09 (7%)
Drumworks    posted on 15-03-2012 23:44
ik heb zelf 2 hdj500's en vind het goede Hp's, vooral voor de prijs. Toch raad ik je aan om zelf te gaan luisteren, want iedereen stelt andere eisen aan het geluid van een hp. de een wil meer laag erin, de ander vooral veel hoge tonenCool
The beats are still banging :)
Maracas    posted on 16-03-2012 00:53
Ik heb zeer veel schik van mijn HDJ1000 Happy, laughing Bij de HDJ500 versie vind ik de afsluiting niet echt optimaal jammer genoeg. Maar diegene die ze op de Dancefair hadden bij de Pioneer stand (Weet even niet welke dat ook alweer was.. als iemand het wel weet?) Die vond ik tot mijn verbazing nog best goed klinken en werken Happy, laughing
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
JimmyJames    posted on 16-03-2012 09:22
Mijn Keuze bij een HP gaat voornamelijk uit naar:

-Stevig design ( zo min mogelijk scharnieren , plastic.... kortom alles wat stuk kan gaan) ik ben wel altijd voorzichtig met mijn spullen, maar heb gemerkt dat de plastieken HP's sneller kapot gaan)

-Zuiver en hard volume ( vooral bij wat grotere gigs, waar het geluid wat harder, staat is een HP, die een hoog volume aan kan, geen overbodige luxe, zeg maar)

-Comfortabel design (als je sets?maakt van 5 uur achtereen wil je ook een HP hebben, die een beetje relax op je kophoofd zit)?

Ik heb hier een paar HP's die binnen / rond je budget zitten.

Heb?m zelf:
Sony MDR 7506???????????? + Zuivere weergave?????????????????????????? - bij grote?gigs kan hij het niet aan qua volume
????????????????????????????????? + Zeer stevig (niet kapot te krijgen)
????????????????????????????????? + comfortabel

Veel maten van me?hebben de HD 25: zowel de duurder als deze goedkopere versie:
Sennheiser HD 25 SP II?? +Veel bas en hard volume!???????????????? -?kleine oorschelpen
????????????????????????????????? + Zeer stevig (niet kapot te krijgen)?? - minder comfortabel

Heb?m op aanraden van verschillende lui binnen de scene:
Allen & heath Xone xd 53?? wat ik heb gehoord moet dit echt een geweldige HP zijn (solide /?zuiver en krachtig)

Heb?m zelf:
Pioneer HDJ 1000?????????+ zuiver en hard volume?????????????????? - fragiel design (binnen een half jaar kapot bij mij)
???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? - oorschelpen doen pijn bij langdurig gebruik

Heb zelf de Ultrasone Pro 750, maar ook meerdere beluisterd:
Ultrasone Pro / Hfi modellen???? + zeer zuiver geluid dmv ULE en S-logic?????? - Fragiel design
?????????????????????????????????????????????+ comfortabel

Heb?m zelf, gebruik m voor trax op beatport / traxsource etc op me pc?te checken:
Audio Technica ATH D-40?????
+ Zuiver en hard geluid??????????+ scharnier oorschelpen te soepel
????????????????????????????????????????? + Erg comfortabel
????????????????????????????????????????? + stevig design

?????????????????????????????????

Ik wil binnenkort de AIAIAI TMA-1 Fools Gold edition halen (als er weer wat geld ter beschikking is Cool), heb er veel goed over gelezen. als k m heb laat ik jullie wel wat weten Cool.

gr
User edit by JimmyJames on 16-03-2012 @ 09:23:57 (1%)
Martullia    posted on 16-03-2012 09:43
Allen & Heath XD 53 is? een top ding stevige bouwkwaliteit, lekker zuiver geluid & zit erg comfortabel.
Heb hem zelf ook aangeschaft zat ook nog te twijfelen over een technics 1200, maar debouwkwalitieit en het geluid schijnen niet zo geweldig te zijn als ik anderen mag geloven. En ook heeft deze een te gebooste bas waardoor de bas ooit de rest van de klanken kan overstemmen, dit is bij de XD 53 niet klinkt zuiver en altijd helder.
User edit by Martullia on 16-03-2012 @ 09:46:47 (100%)
Ingrid    posted on 16-03-2012 16:49
Super bedankt voor al jullie adviezen, heb ik veel aan, top!
Jullie hebben inderdaad gelijk dat je het beste kan uittesten maar er is niet echt een shop in het noorden Happy, laughing
Dus wilde eigenlijk gewoon via een webshop bestellen.
Als er nog meer mensen zijn met ervaringen hoor ik het graag, als een bepaalde HP er toch uitspringt via de diverse reacties kan ik misschien wel op jullie?ervaringen afgaan.
Baart    posted on 16-03-2012 17:18
Ik heb een tijdje geleden de sennheiser hd 25 II ergens opgehad waar het volume echt?flink open stond en hij sluit extreem goed af! Maar, deze is wel wat buiten je budget, voor de rest heb ik niet zoveel ervaring met hp's in deze klasse, als je er een wilt die goed afschermt zou ik voor 1 gaan die oorschelpen heeft om je oren heen.
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
Estacy    posted on 16-03-2012 21:32
Poster: Martullia
Heb hem zelf ook aangeschaft zat ook nog te twijfelen over een technics 1200, maar debouwkwalitieit en het geluid schijnen niet zo geweldig te zijn als ik anderen mag geloven.

nu zijn er 2 Technics 1200 hps, de RP-DH en de RP-DJ. de DJ is absoluut onmogelijk om kapot te krijgen, sterker dan de HD 25 durf ik wel te zeggen. de DH heeft al wat eerder scharniertjes die breken.
T-to-the-J    posted on 17-03-2012 08:10
Ik heb zelf de RPDH1200, en ik vind dat een erg fijne HP. Geluid is zeker niet over te klagen en de bouwkwaliteit ook niet. Bij langer gebruik kan die wel iets gaan irriteren omdat ie vrij zwaar is.
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Ingrid    posted on 17-03-2012 12:25
Poster: Estacy
nu zijn er 2 Technics 1200 hps, de RP-DH en de RP-DJ. de DJ is absoluut onmogelijk om kapot te krijgen, sterker dan de HD 25 durf ik wel te zeggen. de DH heeft al wat eerder scharniertjes die breken.

Ik heb ook nog even overleg gehad met een DJ en die raadde ook de Technics aan. Qua prijs maakt het niet uit of je de RP-DH neemt of de RP-DJ. Vind zelf de DJ wel mooier.
Maar is deze HP extreem zwaar en groot? Ben maar een vrouw met niet een heel groot hoofd Winking my eye
thomassmith    posted on 17-03-2012 15:25
Gewoon de stanton dj pro 2000 nemen. dat ding is oersterk en degelijk. sluit goed af. En ik heb m al zon 5 jaar in me bezit nu en hij werkt nog steeds goed zoals die het hoort te doen.
Estacy    posted on 17-03-2012 19:50
Poster: Ingrid
Ik heb ook nog even overleg gehad met een DJ en die raadde ook de Technics aan. Qua prijs maakt het niet uit of je de RP-DH neemt of de RP-DJ. Vind zelf de DJ wel mooier.
Maar is deze HP extreem zwaar en groot? Ben maar een vrouw met niet een heel groot hoofd Winking my eye

welke HP? er zijn er 2........
als je niet zo'n groot hoofd hebt, pak dan de DJ, deze is veel kleiner en lichter
Ingrid    posted on 18-03-2012 12:56
Poster: Estacy
welke HP? er zijn er 2........
als je niet zo'n groot hoofd hebt, pak dan de DJ, deze is veel kleiner en lichter

Bedoelde ze allebei, de RP-DH en RP-DJ. Maar top, dan kies ik voor de DJ, bedankt voor je hulp Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 4.564 days.
 Post CommentThat would be 152.1 months
or a whopping 12.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

68 Users online: 2 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 3.198
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.837.910