Beatmatchen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dutch    posted on 12-03-2012 21:56
Ik heb laatst een DJ set aangeschaft:
2x pioneer CDJ 1000 MKIII
1x pioneer DJM 700
1x roadready flightcase
Deze set bevalt me erg goed alleen ik krijg het beatmatchen moeilijk onder de knie, hebben jullie nog handige tips en trucs op het gebied van beatmacthen?

What do you think about Beatmatchen ??

Vote :   

dj-zero    posted on 12-03-2012 22:01
- search functie gebruiken
- tellen
- oefenen, je kunt nog zo veel trucjes en tips gebruiken, uiteindelijk komt het allemaal op oefenen neer...

Met zo een set zou ik ook graag beginnen,,,

Overigens zijn veel mensen op dit forum gesteld op introductie topics, dus open er even een waarin je jezelf voorsteltWinking my eye
Thias    posted on 12-03-2012 22:10
Begin eens met 2 platen die veel op elkaar lijken. Of eventueel zelfs met 2x hetzelfde nummer. Ga eens luistern wat er gebeurd als je met je jogwheel speelt. Je gehoor trainen is erg belangrijk.?

En wat Zero zegt, met zo'n set zou ik ook wel willen beginnen! Wat je ook kan doen om beter te oefenen, zet niet je bmp counters aan (je kunt daar ook je pitch laten verschijnen). Dan moet je het op gehoor leren ipv direct kijken waar je ergens zit. Ga je later profijt van hebben, dus maar beter jezelf het direct aanleren. Als je vervolgens wel kan spieken zul je merken dat je het ook al gehoord had.

Succes!
A dj with mixed feelings
donny19    posted on 12-03-2012 22:45
ik heb zelf me bpm meters afgeplakt
en met zo een dikke set zou ik het ook wel willen leren :P
Baart    posted on 13-03-2012 15:01
Ik heb zelf op mijn cd spelers geen werkend jog, dus ik gebruik de pich bend om af en toe te luisteren welke kant hij op moet. Het is het belangrijks dat je dat leert horen, dat is een kwestie van een hele hoop oefenen! Aan het begin zal het misschien niet altijd eve leuk zijn, maar het is het zeker waard! Als je in de buurt van je goeie bpm zit, kan je ook altijd nog tijdens het draaien een beetje met je jog corrigeren.

Oowja, en zoals iedereen hier zegt : mooie set om mee te beginnen zeg! Winking my eye

https://soundcloud.com/bart-duisterhof
DJADMIN    posted on 13-03-2012 15:07
1 member likes this  Ik vind het echt onzin dat iedereen altijd zegt om de BPM meters af te plakken. Ga jij op reis naar spanje met een landkaart en geen TomTom, om zo te kijken of je toevallig ook zonder tom tom kan rijden, of omdat je het ''nog moet leren''?

Het hulpmiddel is er, maar laat het dus ook een hulpmiddel zijn. Je hoort zelf wel als je BPM niet precies klopt. Dus pak het als hulpmiddel, maar niets uiteindelijk als middel...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Chili    posted on 13-03-2012 15:35
Het afplakken van de BPM meters vind ik absoluut geen onzin.
Het is veel makkelijker om iets aan te leren, dan om het vervolgens weer af te leren. Je kunt dus beter zorgen dat je eerst leert op je gehoor te mixen. Dat je vervolgens?BPM meters te gebruikt om platen sneller gelijk te krijgen, prima. Maar als je eenmaal je BPM meters (of sync knop in andere gevallen) gebruikt, is de kans dat je daarna nog leert op je gehoor te mixen erg klein, en als je dan een keer in een situatie terecht komt waar de BPM meters niet kloppen of niet aanwezig zijn, ben je best de pineut..
Als ik naar Spanje op vakantie ga met de auto zorg ik wel dat ik een landkaart bij me heb (basis), voor het geval mijn TomTom er mee ophoudt..
DJADMIN    posted on 13-03-2012 15:56
In jouw visie zou iedereen dus weer met vinyl moeten beginnen....onzin...de technologie is er....waarom niet gebruiken dan....
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Estacy    posted on 13-03-2012 16:22
Poster: DJADMIN
In jouw visie zou iedereen dus weer met vinyl moeten beginnen

in mijn visie in ieder geval wel?Cool
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
youngbeatsz    posted on 13-03-2012 16:28
als je dan elders draait, waar de bpm meters het niet goed doen, ken je toch nog altijd uw muziek, ik weet van vrijveel nrs die ik draai het bpm ook zo hoor. dan doe je het toch op gehoor, ik vind ook dat draaien zonder bpm meters moet kunnen, maar als ze er zijn, kan je ze evengeod gebruiken
Sound-Division    posted on 13-03-2012 16:35
Als je trouwens hardstyle draait hoef je nieteens meer te kunnen beatmatchen, alles op 150 bpm Cool
Baart    posted on 13-03-2012 16:43
Ik denk dat je het gewoon als basis moet kunnen, en als je uiteindelijk op een locatie staat je?de bpm counters?gewoon als hulpmiddel gebruikt.
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
User edit by Baart on 13-03-2012 @ 16:44:17 (12%)
Limb-Girdle    posted on 13-03-2012 16:54
1 member likes this  
Where the music meets the deejay!
Gerdo    posted on 13-03-2012 20:30
Op youtube zijn genoeg filmpjes te vinden waar het uitgelegd wordt. En stel jezelf even voor!
Aziaat    posted on 13-03-2012 20:50
@ Limb-Girdle: dat is geen beatmatching toch? Dat noemen ze phasing dacht ik. Iets wat de meeste beginnende dj's niet weten maar toch onbewust doen Winking my eye vind ik prachtig wanner ik vertel dat de phasing perfect was en ze van niets weten :p

dutch    posted on 19-03-2012 20:05
Bedankt voor jullie tips! dagelijks even oefenen werkt tot nu toe het best
Waar kan ik mezelf verder voorstellen op dit forum?
Limb-Girdle    posted on 19-03-2012 21:00
Where the music meets the deejay!
Snoey    posted on 19-03-2012 23:12
Ik geef priv?lessen in beatmatchen met handige oefeningen.?

Ik kan je dus trainen om goed de technieken te leren beheersen.
www.soundcloud.com/ten-hooven

This is an old Topic

No new postings for 4.565 days.
 Post CommentThat would be 152.2 months
or a whopping 12.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

95 Users online: 3 Guests (92 Unknown)
Pages generated today : 11.972
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.929.884