Numark Axis 9 (4/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 25-01-2006 22:10
Iemand de nieuwe axis 9 al getest ? Een zacht prijsje en zeer goed spul heb ik gelezen, waar of niet waar ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about Numark Axis 9 ??

Vote :   

DiscJunkie2    posted on 17-05-2006 17:33
Nijg nu om toch gewoon met de Axis CR9 spelertjes te beginnen. Hoor gewoon teveel positieve reacties !!

Ook heeft hij gewoon een prachtig prijsje, en lijkt hij mij heerlijk om hier thuis te hebben.
Later zal ik dan gaan uitbreiden naar Pioneer of andere merken.

Maar je moet toch ergens beginnen, en denk dat ik dat maar beter nu kan dan met deze Numark spelers.

Dan over een of anderhalf jaar met Pioneer.
(aangezien het wel zo lang gaat duren volgens mij, wil ik ze gaan betalen als 16 jarige)

robbert    posted on 17-05-2006 17:47
Ja goede keuze!
DiscJunkie2    posted on 18-05-2006 07:53
Och, ik heb nog even de tijd, aangezien ik mijn Dj gear pas in Juli of eerste week van Augustus wil gaan halen.

Tegen die tijd zal ik wel een defenitieve keuze maken. Aangezien ik nu ook veel kan werken, zal ik eens kijken hoeveel geld ik tegen die tijd heb.
Mocht ik dan nog maar 400 euro ofso te weinig hebben voor 2x Pioneer CDJ 800 MK2 dan spaar ik toch even door ...

Maar is het verschil toch echt te groot, dan ga ik waarschijnlijk gewoon voor Numark of Denon. Hoewel de Numark Axis CR9 volgens velen de verstandigste keuze lijkt...
victorn    posted on 18-05-2006 12:16
Als je van plan bent veel te loopen is de Numark de beste keus. Met de ingebouwde beatkeeper is het veel makkelijker live goede loops maken.

Overigens lukt het mij (en vele anderen) om op cd-spelers zonder beatkeeper ook strakke loops te maken, maar dat blijft iets lastiger dan met beatkeeper én je loopt een iets groter risico dat het fout gaat.

DiscJunkie2    posted on 18-05-2006 15:59
Ik zal idd veel gebruik maken van het maken van Loops.
Echter heb ik al ervaring met het Beatmixen en het maken van een loop op een RELOOP RCD-900s van een maat van mij.

En daar lijkt het mij ook om een strakke loop te creëren. Dus met een NUMARK Axis CR9 moet dat helemaal goed komen...

Mensen die toch vinden dat ik beter voor een Denon DN S-1000 moet gaan?
robbert    posted on 18-05-2006 17:15
Nou met de axis-9 gaat ie zeker niet meer fout Winking my eye
victorn    posted on 18-05-2006 17:55
Voor een drive-in show zou ik zelf de Denon nemen, vanwege de slot-in en de mp3-ondersteuning.

Probeer ze voordat je beslist allebei zelf. Het is toch een hoop geld. En kijk dan in ieder geval even naar de Beatkeeper van de Numark en de Echo-loop van de Denon.

robbert    posted on 18-05-2006 19:03
Ja ik zou ze inderdaad eens allebei uitproberen.
DiscJunkie2    posted on 18-05-2006 19:30
Met een Drive In Show ben ik nog niet bezig. Ik draai wel eens op feesten en partijen, maar daar houdt het dan ook op.
Dus dat er iets met mijn draai spullen gebeurd lijkt mij vrij klein.

Wat houdt de Echo-Loop bij de Denon DN S-1000 precies in?
En de BeatKeeper bij Numark?

Winston    posted on 18-05-2006 23:51
Echo Loop weet ik niet; waarschijnlijk een echoo-ende loop?

Beatkeeper is een variant van de bpm counter, die in tegenstelling met de meeste andere bpm counters meestal wel goed werkt. Hij telt ook echt mee met de beat, d.w.z. 1-2-3-4 en dan weer opnieuw. Als het de beatkeeper niet lukt om de eerste beat te vinden hoef je maar 1 tapje te geven bij een eerste beat van het ritme en hij telt vanzelf verder.

Zelf uitproberen is eigenlijk echt het beste in jouw geval. De Numark heeft als je alles naast elkaar zet de meeste functies. Maar de Denon heeft een betere lay-out vindt ik persoonlijk. De Numark heeft veel meer dubbele functies op de knoppen dan de Denon . Daarom heeft het minder knoppen dan de DN-S1000, z.a. je eerder opmerkte, terwijl het toch iets meer kan. Dat kan ook een rol spelen of je de player wel of niet leuk vindt.

Tic Toc
DiscJunkie2    posted on 19-05-2006 07:30
@ Winston

Ik duik binnekort eens even de stad in. In Eindhoven bij een Dj Gear Shop.
Maar ik denk dat ik gewoon voor de Numark Axis CR9 speler ga...

Hij schijnt namelijk perfecte loops te maken. (en Loops maken doe ik gewoon continue)
En heeft verder een aantal leuke effecten schijnt.

Verder heeft hij een interessanter prijsje dan de Denon DN S-1000 vind ik ...
Maar ik ga eens kijken!

Edit:/
Kijk even in dit topic voor mijn laatste reactie! Belangrijk...

////www.djresource.eu/Forum/topic/3266/p/2/Numark-vs-Denon-/#last
User edit by DiscJunkie2 on 19-05-2006 @ 14:56:44 (36%)

This is an old Topic

No new postings for 6.723 days.
 Post CommentThat would be 224.1 months
or a whopping 18.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

60 Users online: 8 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 11.485
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.094.672