Numark Axis 9 (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 25-01-2006 22:10
Iemand de nieuwe axis 9 al getest ? Een zacht prijsje en zeer goed spul heb ik gelezen, waar of niet waar ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about Numark Axis 9 ??

Vote :   

DiscJunkie2    posted on 30-04-2006 10:02
Even dit topicje opvissen...
Heb in Het rookie forum ook al geinformeerd naar deze Speler.

En ga dan ook 2 Numark's CR9 aanschaffen!
Echter zoek ik nog wel een leuke mixer.

DXM-06 heeft dus een overkill aan effecten? (heb ik niet echt nodig)
Dus iemand die een andere mixer aanraadt, voor onder de 230 euro? Aangezien de DXM-06 230 euries kost.
Shai_lesh    posted on 30-04-2006 10:24
FF Een vraag over de axis 9
Speelt het eigenlijk ook mp3'sConfused??
Ik ga ze ook aanschaffenHappy, laughing
kardon    posted on 10-05-2006 23:56

beste mensen ik zit met een probleem

ik heb recent 2 keer axis 9 gekocht..alleen nu is het zo dat de pitch fader

van een van mijn spelers raar doet..als ik um zeg maar op 0,0 heb staan (dus neutraal stand)springt die heen en weer naar plus en min zonder dat ik de schuif verplaats snapie..erg vervelent allemaal zeker omdat ik nu geen beats meer kan matchen doordat ik de bpm niet kan bij pitchen.iemand die me raad kan geven?

ik wil um wel terug brengen naar de dealer maar ik ben bang dat ik um erg lang kwijt ben.en heb ze echt allebij nodig.

alvast bedankt

Camino    posted on 11-05-2006 09:51
lijkt me een krakende fader.... kan je niks aan doen... vrees dat je hem toch echt gaat moeten binnenbrengen
Reind    posted on 11-05-2006 11:39
Poster: kardon
van een van mijn spelers raar doet..als ik um zeg maar op 0,0 heb staan (dus neutraal stand)springt die heen en weer naar plus en min zonder dat ik de schuif verplaats snapie..erg vervelent allemaal zeker omdat ik nu geen beats meer kan matchen doordat ik de bpm niet kan bij pitchen.iemand die me raad kan geven?

ik wil um wel terug brengen naar de dealer maar ik ben bang dat ik um erg lang kwijt ben.en heb ze echt allebij nodig.

alvast bedankt

Ik denk dat jij het fenomeen pitch flippen tegen bent gekomen, Pioneer CDJ500 kon dat ook (tussen 2 waardes in gaat ie heen en weer springen naar + 1 waarde en - 1 waarde).

Of dat echter ook zo is op de axis 9 weet ik niet maar als ik jou verhaal zo lees lijkt het er wel op. Overigens is het heel simpel te controleren of je cd speler rock solid is.

Download een wave generator, maak daarin 1 vaste toon die een minuut duurt (maakt niet uit hoeveel hertz zolang je maak tussen de 20 en de 20k zit) en brand die op een cd, cd in de speler en dan die toon weer recorden op de pc.
Als het goed is zie je 1 rechte lijn als wave form, zie je dat niet (dus grote pieken naar boven of beneden) dan is er iets aan de hand met de speler.
kardon    posted on 12-05-2006 21:35

bedankt voor de info,ik ben vandaag naar mijn dealer gegaan..en die hebben mij gezegt dat als ik um breng ze hem gaan laten maken voor me.dus dan maar even zonder speler voor een tijdje.

dus op hoop van zegen

Twizz    posted on 13-05-2006 15:39
numark heeft veel goedkope kwaliteitsproducten(alhoewel:S) dus ik denk dat als je misschien iets anders wilt zoeken dat je uiteindelijk toch weer bij numark uitkomt, zo is dat nou gewoonHappy, laughing

robbert    posted on 13-05-2006 19:26
Ja numark heeft gewoon een goede kwaliteits/prijs verhouding.
DiscJunkie2    posted on 15-05-2006 15:42
Ik heb nu een nieuwe actie gezien. Het gaat hierom DENON spelers en een Mengpaneel.
Namelijk:

Denon DJ set , 2x Denon DNS-1000 + 1x Denon DNX-100 + Denon Bag.
Dit alles voor: € 1.099,00 euro.

Mijn vraag is als volgt.
Hoe staan de DENON DN S-1000 spelers aangeschreven? Zijn het erg goede spelers? En ook de Mixer... Hoe is het daarmee?
En dan natuurlijk, is de kwaliteits prijs verhouding oké?

Of moet ik toch voor de Numark CR9 spelers gaan. Het lijkt mij dat de Denon spelers beter zijn, aangezien deze weer net wat hoger staan aangeschreven dan de Numark Spelers.
Dus mensen die antwoord kunnen geven hierop?
MadSteven    posted on 15-05-2006 16:34
Poster: DiscJunkie2
Het lijkt mij dat de Denon spelers beter zijn, aangezien deze weer net wat hoger staan aangeschreven dan de Numark Spelers.

Hoe 1996 denk jij?

Denon heeft prachtige dubbelaars gemaakt en maakt ze nog, maar van single cd-spelers hebben ze imho minder verstand dan Numark die daar al enkele jaren eerder mee begon.

Interface, menneke... Ik vind de DN S-1000 duidelijk minder dan de Axis 9 en als je dan alleen de S-1000 moet nemen omdat ie mp3 afspeelt en tekst heeft... Ik dacht het niet.

Bovendien zou ik de X-300 als mengpaneel nemen ipv dat akelig kleine X100tje

DiscJunkie2    posted on 15-05-2006 17:19
Kalm, was maar een vraagje!
Ik vroeg dus ook om jullie mening, en vroeg mij AF of dat waar is. Dat denon wat beter is dan Numark.
Jij bevestigd dus dat dat niet waar is. Vrede ermee...

Dus de Numark CR9 is prettiger dan de DN s-1000? Dus even naar de spelers gekeken...
Zowel qua functies, kwaliteit en prijs?
robbert    posted on 15-05-2006 17:52
Jip vind ik wel.. Ik vond de platter niet fijn werken van de denon en de knopjes waren erg klein. Er zitten wel veel functies op dat ding, maar vind de functies van de axis toch lekkerder.
DiscJunkie2    posted on 15-05-2006 18:07
Kijk, aan dit soort adviezen heb ik iets.
Men vind de Numark CR9 dus prettiger dan de Denon DN S-1000 speler?

Mensen die het daarmee juist niet eens zijn? En toch de Denon fijner vinden?
Natuurlijk wel even beargumenteren.

Want @ Robbert

Ben ik niet te snel uitgekeken op de Numark denk je? Want mocht ik straks willen gaan experimenteren met meer dingen...
Ik moet straks niet spijt gaan krijgen. Dat ik er straks achter kom dat die DENON tot veel meer in staat is...
Winston    posted on 16-05-2006 01:22
De Numark Axis-9CR kan meer dan de Denon DN S-1000 speler. De Axis-9 is echt high end van Numark, terwijl de DN-S1000 het instapmodel is van Denon.

Tic Toc
DiscJunkie2    posted on 16-05-2006 09:20
Poster: Winston
De Numark Axis-9CR kan meer dan de Denon DN S-1000 speler. De Axis-9 is echt high end van Numark, terwijl de DN-S1000 het instapmodel is van Denon.

Is dat echt zo?
Want als ik filmpjes ga kijken van de Denon DN S-1000 lijkt het mij toch dat er op die speler veel meer mogelijkheden zitten.
Dus effecten enz. Ook zitten er volgens mij veel meer knoppen op dan de Numark CR9.

Dus weet je zeker dat de Numark CR9 méér kan dan de Denon DN S-1000?

Als dit zo is, dan ga ik voor de Numark. Aangezien ik ook wat verder kijk. Wil namelijk nadat het BeatMixen écht onder de knie te hebben ook met effecten gaan pielen.

Dus men zegt, De Numark is veel beter om Club te draaien dan Denon? Ook op langer termijn?
Winston    posted on 17-05-2006 00:39
Je kunt op elke behoorlijke DJ cd player club draaien. Creativiteit ligt op de eerste plaats bij de DJ.

De Numark heeft ook een behoorlijk aantal effecten, weet ik heel erg zeker. Dat wordt bediend met die hele rij aan knopjes bovenaan. Ook achteruit afdraaien kan. Verder kun je 3000 cue punten opslaan in de memory. Het heeft pitch bereiken tot 100%. Verder key lock die niet alleen op de nul stand, maar ook op andere pitch werkt. Ook een goedwerkende bpm counter. Twee seamless loops, 3 stutter / starts, instelbare start en stop snelheid, een buffer van 48 seconden, dat is behoorlijk! Ook is het te upgraden via internet.

Verder nog wat flauwekul zoals relay play (estafette) en programmeren van volgorde tracks zoals op gewone stereo's.

De Denon DN-S1000 heeft iets minder effecten volgens mij. Kan MP3 afspelen. Buffer van 20 seconden. Twee seamless loops en hot starts. Ook een bpm counter, pitch bereiken tot 100%. En quick jump binnen een track.

Je vergelijkt echt een instapmodel met een topmodel. Als je 2 topmodellen zou vergelijken van beide merken zou je een ander verhaal krijgen. Maar dat hangt dan af van je draaistijl. Of wat zal je echt nodig hebben.

De DN-S1000 ziet er op plaatjes leuker uit dan de Axis 9, maar het is in het echt vrij klein. De Axis vindt ik persoonlijk lelijk. In het donker is hij wel mooi.

Zelf ben ik in deze prijsklasse gek op de Stanton C.314 cd/mp3 player. Die kan nog meer dan de Axis-9 en is heel mooi. Verschil is wel dat op de Numark alle functies doen wat je van verwacht. Bij Stanton is dat niet op alle punten helemaal het geval. Maar ah.

Tic Toc
DiscJunkie2    posted on 17-05-2006 10:25
@ Winston (ik PM je even)

Harstikke bedankt voor je Reactie.
Het lijkt jou dus toch, dat de Numark Axis CR9 meer geschikt is voor mij?
(ik beatmix voornamelijk. Met de muziekstijl CLub en House)

Het zit zo, dat ik het gevoel heb dat ik met Denon veel meer kan op langere termijn.
Dit is dan ook gewoon gebaseerd om het bekijken van de spelers. De NUMARK lijkt veel minder knopjes te hebben.
Maar dit is dus niet het geval?

Ik wil namelijk nadat het Beatmixen helemaal TOp is, verder gaan met het toevoegen van Effecten aan mijn Sets.
Maar daarvoor heb ik die Denon helemaal niet nodig?

victorn    posted on 17-05-2006 10:26
De Axis-9 en DN-S1000 zijn prima vergelijkbaar. Dat de 1000 de goedkoopste enkele Denon is en de Axis bijna de duurste Numark maakt niks uit: qua prijs en opzet zijn ze gelijk.

De Axis heeft als grootste voordeel de prima beatkeeper (met loop-assistentie) en als grootste nadeel de kwetsbare lade, waar Denon een keurig slot-in laadsysteem heeft.

De Denon speelt bovendien prima mp3's af en heeft daar een top zoeksysteem voor (op artiest en op song), heeft een uitgebreidere display en next track met crossfading zodat je een volgend nummer op dezelfde cd kan klaarzetten.

De effecten op de Denon vind ik ook beter dan die op de Numark. De Numark-effecten zijn zeker bruikbaar en het zijn er meer, maar die van de Denon zijn bruikbaarder. Vooral Echo-loop is top.

Verder is er nog verschil in jog (Denon=vrij hard indrukken, Numark=electrostatisch), naam (ik ken mensen die echt geen Numark willen...) en uiterlijk. De Numark is tenslotte ook nog iets (€ 50) goedkoper.
User edit by victorn on 17-05-2006 @ 10:30:06 (7%)
DiscJunkie2    posted on 17-05-2006 10:42
@ Victorn

Damn, jullie maken het mij wel moeilijk!
Door Winston ging ik weer richting Numark. Maar door jou reactie ga ik weer rtichting Denon.

Wat ik namelijk gewoon wil, is een speler waarmee ik goede Loops kan maken. Ik beatmix voornamelijk CLub en House.
Echter wil ik nadat ik het Beatmixen goed onder de knie heb, natuurlijk verder gaan met het toevoegen van Effecten aan mijn sets.
De speler moet dus ook een beetje een Leer Curve hebben! Dus dat ik er na langere tijd nog leuke dingen mee kan doen.

De DENON had alleen echt een Klote Jog wheel geloof ik. Echter Scratch ik (bijna) nooit, dus zou ik hem alleen gebruiken voor de effecten enz.
En wat is vrij hard indrukken? Dat je echt last krijgt van je vingers?

Verder heb je natuurlijk idd nog de naam en het uiterlijk zoals Victor al zegt. Maar de naam zegt mij vrij weinig. Daar ga ik neit op af. Echter vind ik de denon wel 10x zo mooi.

Dus mensen die net als Victor en WInston een goede onderbouwde mening over deze 2 spelers kunnen geven?
robbert    posted on 17-05-2006 11:23
Als je veel loopjes wilt maken zou ik echt voor de Numark gaan.. dit werkt namelijk echt perfect op deze speler. En ja over het uiterlijk, ik kan wel zeggen dat de Numark er op een foto niet uit ziet. In het echt is de speler veel mooier.

DiscJunkie2    posted on 17-05-2006 14:17
Na met heel wat mensen te hebben gepraat over dit onderwerp is er eigenlijk een 3e optie voor mij bij gekomen.
Een aantal personen hebben namelijk ook verteld dat ZIJ het anders hadden aangepakt bij hun 1e Dj gear aankoop.

Namelijk gewoon doorsparen, totdat je écht lekker spul kunt kopen. Ik ben er over gaan nadenken en zie daar het positieve wel van in.
Het is namelijk idd vervelend als je 2 Cd spelers aanschaft, waarna je toch vrij gauw weer wilt uitbreiden.
Die mensen zijn nou aan het sparen, maar zeggen dat ze het échte spul veel eerder hadden kunnen kopen wanneer ze meteen hadden door gespaard.

Ik zit nu dus te denken aan de Pioneer CDJ 800 MKII. Namelijk een erg toffe en betaalbare Pioneer.
Het nadeel hiervan is, dat ik dus nog wat flink moet sparen. En ik dus niet binnen 3 maanden hier een Setje heb thuisstaan.

Hoe denken jullie over deze 3e optie? Namelijk het doorsparen...
robbert    posted on 17-05-2006 14:52
Ja misschien wel een verstandige keus. Je kunt ook eens kijken voor 2de hands cdj-800 spelers. Ik vind namelijk dat de mk2 bijna niks heeft toetevoegen voorr heelveel geld meer.

DiscJunkie2    posted on 17-05-2006 15:05
Weet je het zeker?
Men vind de MK2 toch wel wat prettiger geloof ik. Dus wil het dan wel meteen goed doen eigenlijk ...

Denk dat ik dan gewoon beter door kan sparen. Duurt dan ook even voordat ik eindelijk een Dj Gear Setje thuis heb staan, maar dan is het ook wel meteen goed volgens mij.
Verder houdt ik het wel vol, om bij mijn maat te oefenen...
sergio77    posted on 17-05-2006 15:07
hy men do you like james zabiela?

Winston    posted on 17-05-2006 17:04
CDJ-800 heeft geen effecten en dat wilde je toch zo graag?
Tic Toc
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

62 Users online: 1 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 8.459
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.737.082