Numark Axis 9 (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 25-01-2006 22:10
Iemand de nieuwe axis 9 al getest ? Een zacht prijsje en zeer goed spul heb ik gelezen, waar of niet waar ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about Numark Axis 9 ??

Vote :   

Tekhead    posted on 11-02-2006 02:16
Poster: lifetex
OOW wat ben ik goed !
:P whahaha

maar btw;

en jij bent op zoek naar de axis 8 :P
LMFAO

goede opgemerkt, haha, nee heb gewoon interesse, in een goed betaalbaar toestel, heb nl een nieuwe autoradio gekocht, en kan mp3 wma lezen, en wil dus eigen mixen opnemen, comprimeren en dan inwma op cd zetten, snappie ?

Als ik er een zou kiezen om te draaien zou ik de Technics SLdZ kopen, ik weet dat (bijna) iedereen hier hem neersabeld zonder hem ooit getest te hebben, maar genoeg hierover zijn er al genoeg discussie's geweest
_Ivan_    posted on 11-02-2006 10:27
Maar je bent niet vanplan er een te kopen? of ben je gewoon nog aan het orienteren
Feel&.Celebrate.Life!
Tekhead    posted on 11-02-2006 11:34
ik heb wel plannen om er 1 te kopen, maar ben idd nog aan't orienteren welke, al moet ik toegeven, dat mijn budget momenteel niet van toepassing is voor de technics, omdat ik momenteel ook mijn auto aa't herstellen en opsmukken ben, en dit echt wel prioritair is
Winston    posted on 11-02-2006 15:13
Een bar in de buurt gebruikt deze player al een jaar of wat zonder problemen.

Enigste wat ik heb gehoort is dat het wennen is met het draaiknopje om tracks te selecteren, want je schiet soms door. Ook de effecten klinken iets minder mooi dan bv. op de DJM 600 mixer.

Ik hou minder van deze player en zou eerder kiezen voor de Stanton C.304 in deze prijsklasse. Dan heb je meer loopjes, cue points, samples, en sequencing plus ook de effecten en scratch. Ook staan de knopjes verder uit elkaar. Alleen weten we nog niks over de levensduur en er zijn nog te weinig betrouwbare reviews. De loops zijn blijkbaar ook moeilijk te corrigeren.

Tic Toc
User edit by Winston on 11-02-2006 @ 17:55:40 (16%)
_Ivan_    posted on 11-02-2006 20:41
@ Winston : Helaas zoals je zelf al zegt. weten we nog eigenlijk teweinig van de Stanton C.304
Feel&.Celebrate.Life!
robbert    posted on 11-02-2006 21:14
Sorry, maar de Numark is echt een betere speler.

Hij heeft niet voor niets ook een Dre's choice op new-line

Waarom deze speler beter is? Lees maar een aantal posts na in de rest van het forum.

Mod edit by Jorrit on 12-02-2006 11:31 (2%)
_Ivan_    posted on 12-02-2006 10:32
Poster: robbert

Waarom deze speler beter is? Lees maar een aantal posts na in de rest van het forum.

Hij is toch alleen maar aan het orienteren. Winston geeft alleen maar aan wat hij vind!Happy, laughing

Feel&.Celebrate.Life!
Mod edit by Jorrit on 12-02-2006 11:31 (2%)
Jorrit    posted on 12-02-2006 11:32
Poster: robbert

Robbert, pas je op dat je niet te veel reclame gaat maken richting webshops Winking my eye
Verder is je argumentatie erg wazig, omdat dre de speler beter vindt, is hij het ook maar. Speler uitkiezen is ook een groot deel persoonlijke mening.
robbert    posted on 12-02-2006 11:52
Nee dit zegt natuurlijk niet alles, maar hij heeft er wel verstand van.

Daarnaast heb ik de stanton mogen uitproberen en een aantal functies werkten gewoon echt niet goed.

Ook is de stanton speler duurder.

Winston die zegt dat de stanton zijn voorkeur heeft, heeft volgens mij nog nooit een axis-9 aangeraakt en zegt dus maar wat.

Hoe zegt dat de stanton beter is gekeken naar de functies, wat dus totaal niks zegt.

Bijvoorbeeld een pioneer cdj-100 is een geweldige speler, maar heeft bijna geen extra functies.

Winston    posted on 12-02-2006 15:09
Ik zal tenminste 1 van de Axis 9 aanraken het komend weekend.

Ik hoop dat ik niks fouts heb gezegd over de Axis 9, want het is inderdaad een goede player. De beatkeeper, loop en jog om wat te noemen is ook veel beter dan op de Stanton.

Ik hou gewoon, puur op specs en uiterlijk, een tikkie meer van de Stanton dan van de Numark, alhoewel ik nu werk met een Numark mixer en headphone. Ik heb dus niks tegen Numark, ook omdat alles van Numark bij mij prima werkt.

Feit is dat er veel goede reviews zijn van de Axis-9 en weinig, goede en/of slechte, over de Stanton C.304. En ik vindt dat deze nieuwe player ook een eerlijke kans moet krijgen. En dat geldt voor elke andere nieuwe player van een ander merk. Anders loop je de kans dat je een super player misloopt alleen omdat het niet vertrouwd is.

Ik hecht verder meer waarde aan het oordeel van een eigenaar/gebruiker dan van een incidentele tester. Daarom kijk ik vol ongeduld uit naar de reviews van Co-B, eigenaar van een CDJ-800 en een Stanton C.304.

Verder hecht ik relatief minder waarde aan de mening van een Pioneer, Denon of Numark fan over elk ander merk. Deze zijn immers gewend aan hun eigen merk en is het altijd wennen met een ander merk. En dat wordt dan verward met minder goed functioneren van het ander merk.

Ik zelf geloof dat ik op elke dj cd player goed kan mixen als het maar werkt zoals nieuw. Ik maak me relatief meer zorgen over de levensduur van een player dan over performance. Trouwens vindt ik dat de perfecte dj cd player nog niet is gemaakt. Alle merken hebben wel iets essentieels dat de ander niet heeft.

En ik neem aan dat Tekhead wel zo slim zal zijn om de cd player(s) van zijn keus uitvoerig te testen in de winkel. Een eventuele miskoop kan hij geen van ons in de schoenen schuiven, terwijl het zijn eigen zuur verdiende centjes zijn.

Tic Toc
Tekhead    posted on 12-02-2006 18:24
dat is de bedoeling winston, alleen is het bij ons moeilijk om een shop te vinden waar ze een groote keus hebben aan dj gear van diverse merken en type's, dus moet ik ook afgaan op de gebruikersgegevens van zowel collega's dj's als bvb andre van new line. Trouwens als ik het geld te over had zou ik de technics kopen, omdat technics al genoeg bewezen heeft wat betreft duurzaamheid en kwaliteit, enzeker ook omdat mijn favoriete dj hem gebruikt nl Dave Clarke, en hij is toch mister techniek, en mister perfect en hij heeft er toch alleen maar lovende kritiek over, maar vooral vind ik hem zeer mooi.

Waarom ik als alternatief voor de axis 9 zou gaan, is de goede revieuws die ik overal lees over dit toestel, en de gunstige prijs ervoor.

Om geen ellelange discussie te starten, effe zeggen dat Dave NIET gesponsord wordt door Technics, dit zweert hij hoog bij laag, en omdat hij ook zegde dat hij heel lang getwijfeld heeft tussen de Technics en de Numark CDX, die hij ook een fantstische cd-player vindt, hij was echter minder te vinden voor de Pioneer spelers, omdat hij bij het testen ervan meermaals problemen heeft gehad. 

Winston    posted on 12-02-2006 22:08
Omdat je hoofdzakelijk met draaitafels werkt is de Axis-9 misschien ook handiger, omdat hij minder ruimte inneemt.

Kan me niet goed voorstellen dat Dave meermaals problemen had met de CDJ-1000, maar moet hij zelf weten.

De CDX en nu ook HDX zijn boordevol features en doen het vrij goed in de USA. Enigste wat ik tegen deze players heb is de battle design.

De Technics vindt ik een iets geslaagder ontwerp, maar de knopjes in de rondte bederven het een beetje.

Tic Toc
kardon    posted on 19-03-2006 15:16
heey,

ik ben hier nieuw..ik heb vroeger altijd een drive in show gehad.

een hele poos niks meer gedaan,totdat ik een paar maanden geleden

een telefoontje kreeg of ik nog steeds draaide.toen begon het weer te kriebelen.

ik ben van plan binnen een korte periode de volgende set aan te schaffen:

2 x numark axis 9

1 x numark dxm 06

iemand ervaring met deze combinatie? of er wat anders over te zeggen?

alvast bedankt!

Bastian    posted on 19-03-2006 15:18
heej kardon
welkom @ djresource and have fun!!

Winston    posted on 19-03-2006 15:47
Ook welkom Kardon.

De Axis-9 zal prima kunnen werken met de DXM 06. Zou je ze dan digitaal aansluiten. Je hebt wel een overkill aan effecten. Zowel op de player als op de mixer. Ben je van plan dat allemaal te gebruiken?

Persoonlijk zou ik liever gaan voor een drie kanaals mixer. Maar dat hangt ook af van je draaistijl. Maar als je echt zoveel effecten wilt dan ligt een derde player voor de hand lijkt me.

Tic Toc
robbert    posted on 19-03-2006 17:14
Ja de axis-9's werken zeker goed. Mooie set!
kardon    posted on 19-03-2006 22:34

ja dat weet ik van die effecten beetje dubbel op maar ik ga ze toch niet zo heel

vaak gebruiken.ik wou eerst de jb systems mx4 mk 2 halen,maar die kwam niet

overeen met de kwaliteit van de numark aixis 9 werd me verteld..

de numark dxm 06 werd me aangeraden,ik mocht um gelijk testen en was er

super tevreden over.de kills werken echt goed en de kwaliteit is ook super.

al met al een mooie mixer lijkt me.jammer van die 2 kanalen..maja ga er toch alleen die axis 9 spelers op gebruiken..ben echt goed geholpen daar bij coditronix

in den bosch (woon er ook 2 deuren naast)

Winston    posted on 19-03-2006 23:05
Als je zeker weet dat je normaal niet 3 tracks tegelijk draait kun je deze set zeker aanschaffen. Ik zelf heb ook een mixer van Numark waarmee ik zeker 2 jaar probleemloos mee draai.
Tic Toc
Jer    posted on 20-03-2006 18:45
Welkom kardon

Ik heb zelf een dxm06 en een axis9 en dat werkt echt heerlijk, misschien wel iets teveel effecten maar als je die een beetje goed combineert is het toch heel leuk! De 2de komt er zeker aan! heb nu als 2de cd speler een cdn35

Maar dat set is echt een aanrader!

User edit by Jer on 20-03-2006 @ 18:57:36 (6%)
kardon    posted on 20-03-2006 19:45
okee

ik ben overtuigd

bedankt voor jullie reacties

kardon    posted on 27-03-2006 21:23
Ik heb inmiddels de dxm 06 gekocht..super mixer nu tot april wachten op de axis 9 spelers..zijn deze goed te doen met cd r trouwens iemand ervaring?
robbert    posted on 27-03-2006 22:49
Ja werkt super, hij heeft er nog nooit een geweigerd, maar brand de cd wel op een lage snelheid en zorg dat de cd van een goede kwaliteit is!
Camino    posted on 27-03-2006 22:53
bijna alle (redelijke) cd spelers kunnen goed overweg met CD, zolang als je maar (zoals robbert zegt) traag brand op goede CD's
User edit by Camino on 27-03-2006 @ 22:53:47 (1%)
Winston    posted on 28-03-2006 00:16
Brand ook niet te traag. De ondergrens die de fabrikant aangeeft is mooi genoeg.
Tic Toc
kardon    posted on 08-04-2006 02:29

oke,bedankt voor de info

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

73 Users online: 16 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 13.739
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.973.969