Ik zal tenminste 1 van de Axis 9 aanraken het komend weekend
.
Ik hoop dat ik niks fouts heb gezegd over de Axis 9, want het is inderdaad een goede player. De beatkeeper, loop en jog om wat te noemen is ook veel beter dan op de Stanton.
Ik hou gewoon, puur op specs en uiterlijk, een tikkie meer van de Stanton dan van de Numark, alhoewel ik nu werk met een Numark mixer en headphone. Ik heb dus niks tegen Numark, ook omdat alles van Numark bij mij prima werkt.
Feit is dat er veel goede reviews zijn van de Axis-9 en weinig, goede en/of slechte, over de Stanton C.304. En ik vindt dat deze nieuwe player ook een eerlijke kans moet krijgen. En dat geldt voor elke andere nieuwe player van een ander merk. Anders loop je de kans dat je een super player misloopt alleen omdat het niet vertrouwd is.
Ik hecht verder meer waarde aan het oordeel van een eigenaar/gebruiker dan van een incidentele tester. Daarom kijk ik vol ongeduld uit naar de reviews van Co-B, eigenaar van een CDJ-800 en een Stanton C.304.
Verder hecht ik relatief minder waarde aan de mening van een Pioneer, Denon of Numark fan over elk ander merk. Deze zijn immers gewend aan hun eigen merk en is het altijd wennen met een ander merk. En dat wordt dan verward met minder goed functioneren van het ander merk.
Ik zelf geloof dat ik op elke dj cd player goed kan mixen als het maar werkt zoals nieuw. Ik maak me relatief meer zorgen over de levensduur van een player dan over performance. Trouwens vindt ik dat de perfecte dj cd player nog niet is gemaakt. Alle merken hebben wel iets essentieels dat de ander niet heeft.
En ik neem aan dat Tekhead wel zo slim zal zijn om de cd player(s) van zijn keus uitvoerig te testen in de winkel. Een eventuele miskoop kan hij geen van ons in de schoenen schuiven, terwijl het zijn eigen zuur verdiende centjes zijn.