Prijzen Mixers
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

PhonoGraaf    posted on 03-03-2012 22:22
Ligt het aan mij, of zijn de prijzen van mixers opeens omhoog gegaan?

Voor de Xone:92 betaalde je voor de pricedrop (ivm realease DB2/4) al zo'n 1200euro, en nu kosten die dingen bij enkele toonaangevende winkels 1400euro. En check alle andere mixers, de DJM2000 en DB2/4 zijn ook weer in prijs gestegen.

Ik heb momenteel niets nodig, maar ik was rond aan het kijken en schrok er een beetje van.
Zal misschien door de crisis komen? Ik heb geen idee...

What do you think about Prijzen Mixers ??

Vote :   

Drumworks    posted on 04-03-2012 02:35
de prijzen zijn echt omhoog gegaan ja, de bekendere spelers zijn ook allemaal gestegen, ik zou niet weten waarom maar het is altijd gunstig als je iets van je eigen gear wilt verkopenCool
The beats are still banging :)
djcanta    posted on 06-03-2012 16:25
de euro staat laag en dat zorgt ervoor dat de prijzen omhoog gaan voor ons. Dus wat verwacht je anders? Happy, laughing
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
PhonoGraaf    posted on 06-03-2012 23:08
Poster: djcanta
de euro staat laag en dat zorgt ervoor dat de prijzen omhoog gaan voor ons. Dus wat verwacht je anders? Happy, laughing

Zoals ik al zeg, kan misschien door de crisis komen? Met de kennis die ik van economie heb kan ik in ieder geval met zekerheid zeggen dat je niets van geld en wisselkoersen kan verwachten, tis gewoon onvoorspelbare shit. Hoog en laagconjunctuur heet dat volgens mij.

Daarnaast heb ik ten tijde van de crisis die nu al een paar jaar bezig is een Xone:42 gekocht, en die was toen meer dan 100euro goedkoper.
Danielvb    posted on 06-03-2012 23:29
Het viel mij ook op dat de cdj850 van 899 naar 777 was gegaan en een korte tijd later weer naar 899 ging.
De wisselkoers zou er mee te maken kunnen hebben. Maar dan is het wel een aardige correctie. Ik hou me niet heel erg bezig met de koersen. Maar het lijkt me sterk dat deze stijging alleen wordt veroorzaakt door de wisselkoers.
DJADMIN    posted on 06-03-2012 23:58
Kijk, wat pioneer gedaan zal hebben, is een tijdelijke, speciale actie, om zodoende de mensen de kans te geven om NU te kopen (ja, ook dat is een stimulans voor de economie natuurlijkWinking my eye)...en tuurlijk is dat slim, want ik ken veel mensen die daardoor producten gekocht hebben. Maarja, er is ook teleurstelling, want er zijn mensen die dachten slim te zijn en nog een paar maanden te wachten om ze dan voor een stuiver te kopen...die balen...maar dan hadden ze gewoon de producten aan moeten schaffen...is net als op de aandelenmarkt....instappen en uitstappen op de goede momenten.

Daarnaast zullen de prijzen absoluut ook omhoog gaan door de lonen. Als ik me niet vergis worden de meeste merken in Azie gemaakt (china, taiwan, e.d.)...en dat zijn geen lage lonen landen meer. De lonen zijn daar nog wel (absurd) laag, maar in verhouding daar moet de koopkracht van het loon evenredig lopen met de conjunctuur. En dus...stijgen de lonen, de welvaart stijgt. En dus zijn de bedrijven meer kwijt aan loonkosten.

De materialen worden ook duurder. Zijn vele bedrijven failliet gegaan. Dus, het aanbod van producten word minder. De prijs word hierdoor (kan een mono, een duo of een oligopolie ontstaan) hoger. Wie is dan de sigaar ? De consument en de eindgebruiker, want die betalen de rekening voor deze gestegen kosten.

De wisselkoers heeft hier deels mee te maken, maar deze zou ik niet als hoofdschuldige aanwijzen in dit geval...heeft een klein effect....
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Vinnyo    posted on 07-03-2012 11:33
Poster: Danielvb
Het viel mij ook op dat de cdj850 van 899 naar 777 was gegaan en een korte tijd later weer naar 899 ging.
De wisselkoers zou er mee te maken kunnen hebben. Maar dan is het wel een aardige correctie. Ik hou me niet heel erg bezig met de koersen. Maar het lijkt me sterk dat deze stijging alleen wordt veroorzaakt door de wisselkoers.

Poster: djcanta

Heeft niks met de koers van de euro te maken..

This is an old Topic

No new postings for 4.664 days.
 Post CommentThat would be 155.5 months
or a whopping 12.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

81 Users online: 7 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 31.622
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.413.497