Dubstep - Producing.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Myke-Berlyn    posted on 01-03-2012 21:59
Hey Gasten!

Weet niet of jullie het al wisten, maar ik ben sinds kort bezig met het maken van eigen nummers.
Ik gebruik FL Studio, ik maak nummers binnen de dubstep-stijl.
Ben nog maar een beginneling, dus zou graag misschien wat samples gebruiken..
Zijn er hier mensen die 'Gratis Sample Packs' kennen?
Ik heb al gezocht, en vind niet veel via google.be
Misschien dat jullie wel ergens een website weten zijn ofzoiets?
Ik wil echt heel graag vette track's maken, maar ik wil de basic dingen in de software beetje onder de knie krijgen met behulp van samples & loops, natuurlijk ook zelf stukken maken, maar bv. een dubstep wobble is heel moeilijk om te maken hebben ze me verteld..
Kan iemand me hierbij helpen, zou handig zijn moesten jullie de link naar het 'Sample Pack of Loop Pack' hieronder kunnen zetten..

Thx!

What do you think about Dubstep - Producing. ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 01-03-2012 22:14
als iemand mij met ''gast'' aanspreek, haak ik al af...zeker als je ergens net nieuw bent...sorry
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Bonchanoize    posted on 01-03-2012 22:19
In Belgi? is gast standaardtaal, maar ik snap wel dat jij je daardoor aangevallen voelt.
Let the magic begin
DJADMIN    posted on 01-03-2012 22:51
Nouja niet aangevallen...maar ''gast'' vind ik heel erg klinken alsof je op iemand neerkijkt...zo van...daar heb je dat ''gastje'' of jochie...misschien fout geinterpreteerd en niet zo bedoeld, maar ik voel me er niet fijn bij...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Bonchanoize    posted on 01-03-2012 22:55
'Gast' heeft inderdaad een andere connotatie in Belgi? dan in Nederland. Hier is het gewoon een synoniem voor mensen. Maar ik ben aan het uitwijken. Dit gezegd zijnde, ik kan je niet helpen met het dubstepgedoe, ik wou gewoon even deze situatie opklaren.
Let the magic begin
Chavizz1991    posted on 02-03-2012 00:21
Er staan onzettend veel tutorials op youtube over hoe je een dubstep wobble maakt. Ook hele duidelijke. Ik heb 3 sample packs gedownload via de piratebay, maar die is momenteel geblokt hier, dus kan de link niet voor je zoeken.
Bartjens    posted on 02-03-2012 08:23
Poster: Chavizz1991
de piratebay, maar die is momenteel geblokt hier

hidemyass.com werkt ook niet?
www.djbrowbeat.com
Overtracked    posted on 02-03-2012 09:13
tjah, je kan je samples ook zelf maken maar zou in het begin idd wel een sample pack aanraden. Er staa iedergeval zat toturials op youtube maar ik denk wel dat FL hier niet echt het juiste programma voor is.. ( uit ervaring )
https://soundcloud.com/overtracked
Berbo    posted on 02-03-2012 13:44
Poster: DJADMIN
als iemand mij met ''gast'' aanspreek, haak ik al af...zeker als je ergens net nieuw bent...sorry

zeur-kous
Gidi    posted on 02-03-2012 14:33
Poster: Chavizz1991
Ik heb 3 sample packs gedownload via de piratebay, maar die is momenteel geblokt hier, dus kan de link niet voor je zoeken.

Je mag zowizo geen links plaatsen naar illigale downloadpages, mod's correct me if i'm wrong Cool
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
Berbo    posted on 02-03-2012 14:55
Je moet gewoon heeeeel veel willekeurige samplepacks downloaden. Persoonlijk vind ik stijlgebonden samples maar niks.
Luxx    posted on 02-03-2012 16:03
Poster: Gidi
Je mag zowizo geen links plaatsen naar illigale downloadpages, mod's correct me if i'm wrong Cool

er is maar 1 manier hoe je dat woord moet spellen en dat is 'sowieso'.?

verder:
http://bedroomproducersblog.com/2011/01/24/free-dubstep-sample-pack-by-hedknot/
http://www.synthtopia.com/content/2011/05/28/free-dubstep-sample-pack/

en als je bereid bent om geld neer te leggen:
http://www.producerpack.com/sections/download-dubstep.html
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 02-03-2012 @ 16:03:53 (5%)
Gidi    posted on 03-03-2012 17:16
Poster: Luxx
er is maar 1 manier hoe je dat woord moet spellen en dat is 'sowieso'.?

Poster: Berbo
zeur-kous

Luxx    posted on 03-03-2012 18:51

Gedraag jij je altijd zo als iemand je attendeerd op een stommiteit van jou? Prima. Blijf maar een analfabeet
www.mothermusic.nl
Jayro    posted on 03-03-2012 20:23
koop/download massive, sluit jezelf een maand op in de studio en focus je op dat programma. Dan zal je waarschijnlijk iets kunnen maken dat op dubstep lijkt.
D-From-Dutch    posted on 05-03-2012 23:58
ik ben van mening dat dubstep zoizo 1 van de moeilijkere style is om te maken ik zou om te beginnen lekker een beetje house maken.
music is a religion
Gidi    posted on 06-03-2012 12:36
BR>

Gedraag jij je altijd zo als iemand je attendeerd op een stommiteit van jou? Prima. Blijf maar een analfabeet

wow vriend, doe ff normaal? Ik geef gewoon antwoord op een vraag van iemand op het forum, stuur me dan een PM ofzo, maar hou de sfeer een beetje goed hier. Kinderachtig gedoe Cool
Luxx    posted on 07-03-2012 10:54
wow vriend, doe ff normaal? Ik geef gewoon antwoord op een vraag van iemand op het forum, stuur me dan een PM ofzo, maar hou de sfeer een beetje goed hier. Kinderachtig gedoe Cool

je beantwoorde niemands vraag. je zei alleen dat er geen links mochten gezet. en dat hielp de OP in mijn opzicht niets.

ik zei enkel wat van dat je 'sowieso' wel heel creatief een nieuwe spellingsmethode aan het geven was en gaf daarna volgens mij het enige bruikbare antwoord voor de OP. lijkt me niet kinderachtig. wat wel kinderachtig is, dat na het ontvangen van kritiek je mij meteen een zeurkous moet noemen ipv je post aanpassen oid.
www.mothermusic.nl
D-From-Dutch    posted on 07-03-2012 21:12
je beantwoorde niemands vraag. je zei alleen dat er geen links mochten gezet. en dat hielp de OP in mijn opzicht niets.

ik zei enkel wat van dat je 'sowieso' wel heel creatief een nieuwe spellingsmethode aan het geven was en gaf daarna volgens mij het enige bruikbare antwoord voor de OP. lijkt me niet kinderachtig. wat wel kinderachtig is, dat na het ontvangen van kritiek je mij meteen een zeurkous moet noemen ipv je post aanpassen oid.

..... met alle respect maar ik vind wel dat jullie dit beter kunnen uitvechten via de PM, dit sort gedoe verpest dit topic.
music is a religion
Gidi    posted on 08-03-2012 19:24

nou met alle respect hou ik het hier liever bij, vind het triest dat je me analfabeet moet noemen en stommiteit Winking my eye
regularboy    posted on 11-03-2012 09:15
Dus je wil dubstep maken? heb je al een idee welke artiest jouw voorbeeld is?

Met sample packs kan ik je niet helpen. maar ik kan je misschien wel uitleggen hoe je een wobble bass maakt in fl. het is makkelijker dan het lijkt maar ik stuur je wel ff een pb met een simpele tutorial vanmiddag ofzo. pb me maar als je geinteresseerd bent.

overigens zit je denk ik niet op het goede forum. ik neem aan dat je dubstep gaat produceren? dan zou je beter naar een produceer forum kunnen gaan omdat de mensen hier meer dj dan producer zijn (sorry als ik het zo zeg maar ik neem aan dat jullie hier meer over draaien en mixen praten dan egt nummers noot voor noot inspelen)
Bloedworst    posted on 11-03-2012 11:25
1 member likes this  
Poster: regularboy
Dus je wil dubstep maken? heb je al een idee welke artiest jouw voorbeeld is??

overigens zit je denk ik niet op het goede forum. ik neem aan dat je dubstep gaat produceren? dan zou je beter naar een produceer forum kunnen gaan omdat de mensen hier meer dj dan producer zijn (sorry als ik het zo zeg maar ik neem aan dat jullie hier meer over draaien en mixen praten dan egt nummers noot voor noot inspelen)

Wat en onzin ik denk dat je je meer in het forum moet verdiepen.
regularboy    posted on 11-03-2012 12:20
@Bloedworst ?

dat is jouw mening wat ik alleen wou zeggen was een tip om naar een dubstepproducing forum te gaan.
en ik ga me meer in jullie forum verdiepen. is altijd goed wat extra informatie. maar het was niet bedoeld om je te beledigen. hoop dat we een beetje goede start kunnen hebben hierzo gezien bovenstaande posts. no offense trouwens?

en ik had vijf minuten de tijd om mn post te plaatsen dus vandaar.

maar ff on topic?

hier zijn wat links waar je misschien wat aan hebt?

http://www.musicradar.com/tuition/tech/14-dubstep-production-tips-178489
dit artikel geeft je redelijk wat tips om mee aan de slag te gaan.

ik wou je ook nog deze (onderstaande) link geven maar hij blijkt het niet te doen op het moment.
gisteren avond deed ie het nog ?maar daar schiet je niet veel mee opCool

www.dubstepforum.com zoek daar naar dubstep production bible. die is best handig staat heel veel informatie in.
over de Software(DAW) , technieken en dan kun je nog wel ff doorgaan.
hoop dat deze het doet ?

verder voor je wobble bass:
http://www.youtube.com/watch?v=NOhljVkctkQ

hoop dat je hier iets mee kunt?

ps de links zijn wel allemaal engels maar dat moet geen probleem zijn mag ik aannemen?

User edit by regularboy on 11-03-2012 @ 12:21:18 (8%)
Bloedworst    posted on 11-03-2012 13:05
@ regularboy

Nou het is geen mening hoor het is gewoon zo, maar dat is no problemo en wij zijn even goede frienden en weer lekker terug back on topic Smile
regularboy    posted on 11-03-2012 19:50
@Bloedworst fijn dat je dr zo over denkt. En ik vind dat je eigenlijk ook wel gelijk hebt.
horsefeather    posted on 12-03-2012 22:45
die dubstep production bible op dubstepforum is zeer goed veel uitleg in alles wordt duidelijk uitgelegd dus neem dat wat door en alles zal wat duidelijker worden.

This is an old Topic

No new postings for 4.754 days.
 Post CommentThat would be 158.5 months
or a whopping 13 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

65 Users online: 7 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 15.869
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.157.045