CD set verkopen en digitaal?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blackaround    posted on 21-02-2012 13:53
Jow,
Ik heb nu thuis 2x CDJ 800mk2's en een djm400.
Hier staat ook nog een Xponent van M-Audio.

Ik ben het beu om altijd cd's te branden. En ik zou graag volledig digitaal gaan.
Heb wel geen laptop, maar heb hier wel pc staan, en heb 2 schermen. dus ik kan gewoon dat scherm,
zoals een laptop gebruiken. Is geen probleem van die laptop.

Ik heb al een bod van 800 euro gekregen op mijn cdj's, omdat ze er nog als nieuw uitzien.
Maar ik krijg er wel 850 van als ik wil. dus, 850 euro voor mijn cdj's dan.

Nu kan ik ook 850's kopen. maar dat is dan meteen wat duurder, en dan zit ik nog te kloten in recordbox enz.

Wat doe ik nu het beste?
Mijn 800mk2's en djm400 verkopen? en dan een controller kopen, ik denk aan ddj t1,s1, de s2 of s4..
Dan bespaar ik ook nog wat geld uit.

of gewoon 850's kopen?

Ik zou wel graag de feeling van de standaart pioneer willen behouden.
Meer als 1000 euro wil ik nu ook nie spenderen aan een controller.

What do you think about CD set verkopen en digitaal? ??

Vote :   

Danekato    posted on 21-02-2012 14:18
Ik denk dat je toch moet gaan kijken of je de CDJ feeling wilt behouden of niet.
Je gaat deze hoe dan ook kwijtraken als je met een midi-controller gaat werken, al geeft de pioneer (dat zie ik tenminste vaak) wel de feeling van CDJ apparatuur. Qua opties is de DDJ-T1 en ook de S1 minder uitgebreid als bijvoorbeeld een S4 maar dit is volgens mij al meerdere malen besproken.

Wat betreft de 850's ja leuk, maar als je niet meer dan 1000 euro uit wilt geven aan een controller waarom dan wel opeens een +- 1800 euro aan cd-spelers? Midi-controller zal wat dat betreft een stuk goedkoper zijn.

Dus wat wil je? Inderdaad wel de feeling van pioneer behouden (T1/S1)?? Meer opties en creativiteit uit je controller halen (S4)? 2 of 4 decks? Ondanks de wat vervelende verhalen omtrent de Vestax VCI-400 misschien toch een optie om in de gaten te houden?

Hoop dat t iets helpt!
User edit by Danekato on 21-02-2012 @ 14:29:08 (15%)
Ricardo-p    posted on 21-02-2012 15:01
ik zou voor de pioneer ddj t1 gaan, het lijkt mij een goede controller. ik heb m ook al een beetje?geprobeerd in de winkel. de software is ook fijn die er bij zit, en volgens mij lijkt ie gewoon op de cdj 400 maar dan digitaal en goedkoper.
Blackaround    posted on 21-02-2012 16:27
Poster: Ricardo-p
ik zou voor de pioneer ddj t1 gaan, het lijkt mij een goede controller. ik heb m ook al een beetje?geprobeerd in de winkel. de software is ook fijn die er bij zit, en volgens mij lijkt ie gewoon op de cdj 400 maar dan digitaal en goedkoper.

Heb je dan nog het CDJ gevoel met die T1 ofniet?

DJADMIN    posted on 21-02-2012 16:45
Ben slim, en koop gewoon 850's, ook met het oog op de toekomst een vele betere investering....

Kijk, als je ooit op locatie moet draaien, staat er ook geen controller, maar vaak cdj's...daarnaast ben ik altijd snel op een controller uitgekeken...ik zou dan zeggen...koop de 850's (ik heb ze nog te koop staan...jaar oud)...en hou je djm gewoon !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Baart    posted on 21-02-2012 17:01
Ik zou ook voor 850's of andere cd spelers met usb gaan, ik denk dat je er niet aan gewend moet raken dat de bpm bijna altijd helemaal klopt. Op locatie klopt het ook nooit helemaal en moet je altijd wel een beetje aan jogwheel klooien Cool?
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
Blackaround    posted on 21-02-2012 17:05
Ik beatmatch nu ook op gehoor, ik kijk niet naar bpm..
En als ik op locatie moet gaan draaien, brand ik gewoon mijn cd's.
Ik ben nog niet klaar om op locatie te draaien zonder voorbereiding.
Danekato    posted on 21-02-2012 17:25
Ik denk dat ook de waarde van de 850's wel hoger zullen blijven liggen dan die van een controller.
Als je het geld hebt (verkoop 800's + wat extra) kun je misschien een mooie prijs regelen met DJADMIN? Dan zal het zeker geen verkeerde keuze zijn!
User edit by Danekato on 21-02-2012 @ 17:25:18 (2%)
reaper1    posted on 21-02-2012 18:20
ik zou gewoon voor de 850 gaan, ook met het oog op de toekomst wat DJADMIN al zei.
BassLiner. HSFL
_Ivan_    posted on 21-02-2012 18:47
Ik heb met precies hetzelfde euvel gezeten, wel cdj's of toch volledig digitaal. Ik heb een X1 gehad, ik heb een maschine controller gehad en nu werk ik gewoon weer met de vertrouwde CDJ 900's.

Dus ik zou in jou geval gewoon voor een nieuw stel CDJ's gaan, niet goedkoop, maar wel een goeie investering. Rekordbox heb ik nog niet echt slechte ervaringen mee en ik werk er al mee sinds afgelopen zomer. Tot slot vind ik het ook wel een sterk punt van djadmin dat er op locatie toch vaak alleen maar CDJ's staan.
Feel&.Celebrate.Life!
djcanta    posted on 22-02-2012 10:34
als je de Pioneer feeling wil behouden dan moet ik heel eerlijk zijn en gaan voor 2x CDJ850. Je 800'tjes leveren nu nog wel wat op en 850's kan je voor een mooie prijs wel aanschaffen (nieuw of gebruikt). Wil je voor de controller gaan dan is een DDJ-T1 wel interessant. Met een controller draaien; kies dan ook er voor om een laptop aan te schaffen want anders wordt het zo'n gedoe als je een boeking hebt ergens. Met de DDJ-T1 krijg je traktor die je ook kan aansturen met CDJ's. Dat geldt ook bij aanschaf van de S2 of S4 van NI. Als je de DDJ-S1 koopt dan draai je met Serato Itch en dan kan dat dus niet en zit je echt gebonden aan het gebruik van je controller, ook op locatie.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Blackaround    posted on 22-02-2012 21:32
Ik heb daarstraks k*ymusic hier in de buurt opgezocht.
Daar stond de DDJ-T1, je kon er niet op mixen, stond uit en was niet aangesloten.
Maar hij voelt wel zeer goed aan! zelfde als cdj's, enkel dat cdj's groter zijn, en de jog is ook groter.
Pitch voelt hetzelfde aan, knoppen, eq's..
Moest ik ooit op locatie gaan draaien, kan ik wel de laptop van mn vriendin lenen, en dan cd's meenemen voor moest hij crashen ofzo ^^ ?

Ik ben opzoek naar 850's, had er voor 1100 euro kunnen kopen, maar ze zijn juist weg. anders had ik ze gekocht.

Dus als ik de DDJ-T1 koop, kan ik ook altijd met een laptop op locatie gaan draaien?

Danekato    posted on 22-02-2012 21:53
Als er de ruimte is om een controller bij te plaatsen, zou ik niet weten waarom niet! Moet je wel je controller en je laptop meenemen en ik weet niet hoe je eventueel zit met je verzekering van je apparatuur als er eens een drankje o.i.d overheen gaat.
dj-zero    posted on 22-02-2012 22:36
Poster: Blackaround
Ik heb daarstraks k*ymusic hier in de buurt opgezocht.
Daar stond de DDJ-T1, je kon er niet op mixen, stond uit en was niet aangesloten.
Maar hij voelt wel zeer goed aan! zelfde als cdj's, enkel dat cdj's groter zijn, en de jog is ook groter.
Pitch voelt hetzelfde aan, knoppen, eq's..
Moest ik ooit op locatie gaan draaien, kan ik wel de laptop van mn vriendin lenen, en dan cd's meenemen voor moest hij crashen ofzo ^^ ?

Ik ben opzoek naar 850's, had er voor 1100 euro kunnen kopen, maar ze zijn juist weg. anders had ik ze gekocht.

Dus als ik de DDJ-T1 koop, kan ik ook altijd met een laptop op locatie gaan draaien?

Vraag eens aan DJADMIN wat hij vraagt voor zijn cdj's Winking my eye Hebben al meerdere mensen hier gezegd maar zag je er niet op ingaan. Heb zelf ook de 850's, t zijn leuke spelers, en eventueel ook bruikbaar als controllers...

Blackaround    posted on 23-02-2012 19:26
Ik dacht dat admin 1300 euro vroeg ofzo als ik het goed voor heb.

Dus jullie raden mij 850's aan in plaats van de T1 of S1?

nog een vraagje, je zegt, je kan de 850's ook als controller gebruiken.
Hoe werkt dit dan?

dance2mix    posted on 23-02-2012 19:31
Poster: Blackaround

Dat zou ik niet gaan doen als ik jou was, waarom zou je de laptop van je vriendin lenen, je hebt toch je eigen computer voor dj'en??Als je in een club moet draaien zou je zoiezo een goede laptop moeten hebben want teneerste staat daar al je muziek op en ten tweede draai je eigenlijk alles via je computer dus moet die genoeg aankunnen.

Zelf ben ik nu aan het kijken naar de cdj 850k, die heeft usb en dat zal ik ook gebruiken want om het alleen als controller te gebruiken vind ik hem te duur, maar dat is aan jou.
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
User edit by dance2mix on 23-02-2012 @ 19:33:14 (100%)
Blackaround    posted on 23-02-2012 19:38
Ik ben ook aant kijken voor 850's, heb misschien iemand dat ze voor een goede prijs wegdoet.
Maar als je gewoon beatmatcht op gehoor, dan kan je tog ook met cd's draaien?

9 maand geleden, heb ik mijn eerste controller gekocht, een xponent.
Dan half jaartje later omdat ik een booking had, een cd setje aangeschaft.

Met die overgang heb ik geen moeite gehad. ik heb altijd alles op gehoor gedaan.

User edit by Blackaround on 23-02-2012 @ 20:28:25 (3%)
Blackaround    posted on 25-02-2012 21:40
Heb me 850's gekocht, en totaal geen spijt van!
TOPSPELERS!

Slotje aub! Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 4.111 days.
 Post CommentThat would be 137 months
or a whopping 11.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

46 Users online: 3 Guests (43 Unknown)
Pages generated today : 54.317
Most visitors online this month : 164
Lifetime Pageviews since 2003 : 210.784.520