Native instruments, Traktor. Advies nodig?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

feestbeest    posted on 16-02-2012 14:57
Beste DJR's,

Ik heb een korte vraag, en advies mag ook.

Ik wil binnenkort traktor timecoded gaan draaien. Nu heb ik al traktor 1.2.7 icm met 2 denon midi controllers en een ESI geluidskaart.

Nu vraag ik mij af of het meer lonender is om traktor te updaten van traktor pro naar traktor pro 2 en vervolgens naar traktor pro sracth 2.
En dan kijken of er een audio 8 voor een leuk prijsje te krijgen is.

Of een traktor scratch duo 2 pakket te kopen.

Het komt er op neer, past een audio 8 op traktor 2 of werkt dat niet meer? (En ben je dus verplicht een geluidskaart van de nieuwe generatie traktor te kopen?)

Als jullie advies hebben hoe ik het eventueel anders zou moeten aan pakken hoor ik het graag! Ben er namelijk nog niet helemaal over uit hoe ik dit ga aanpakken...

Alvast bedankt voor de moeite van het lezen!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2

What do you think about Native instruments, Traktor. Advies nodig? ??

Vote :   

dj_h2o    posted on 16-02-2012 15:05
audio 8 werkt normaal op scratch 2.

Als je met 4 decks wilt draaien kun je beter kijken voor pro 2 (als je nergens de oudere versie op de kop kunt tikken voor een prijsje)

wil je gewoon met 2decks gaan draaien pak dan gewoon de duo.

zoiezo zou ik gaan voor een pakket en niet alles appart te kopen want da gaat duurder uitkomen denk ik.
feestbeest    posted on 16-02-2012 15:07
Okee, want mijn idee is toch wel om een denon dn sc 2000 erbij te houden voor het 3e deck. (Vooral voor thuis)
Sandr    posted on 16-02-2012 22:38
Updaten vanaf gewoon Traktor naar scratch gaat je zoiezo niet lukken. Als je een audio 4, 6, 8 of 10 heb kan je wel een Traktor scratch certified upgrade kit kopen maar dat kost je misschien net zo veel als een DUO of Pro pakket.

Als je geen cd spelers hebt zie ik het nut niet in van Traktor scratch... CDJ 2000's kan je als controller en geluidskaart gebruiken icm Traktor, tijdcode is dan niet meer nodig.

Een audio 8 werkt ook goed met Traktor pro 2, dat zal gene probleem zijn...

Denk goed na wat je wilt gaan doen en gebruiken, anders koop je straks dingen waar je over een half jaar niks meer mee doet.

Play that funky music white boy....
Tekhead    posted on 16-02-2012 22:54
Poster: Sandr
Updaten vanaf gewoon Traktor naar scratch gaat je zoiezo niet lukken. Als je een audio 4, 6, 8 of 10 heb kan je wel een Traktor scratch certified upgrade kit kopen maar dat kost je misschien net zo veel als een DUO of Pro pakket.

Als je geen cd spelers hebt zie ik het nut niet in van Traktor scratch... CDJ 2000's kan je als controller en geluidskaart gebruiken icm Traktor, tijdcode is dan niet meer nodig.

Een audio 8 werkt ook goed met Traktor pro 2, dat zal gene probleem zijn...

Denk goed na wat je wilt gaan doen en gebruiken, anders koop je straks dingen waar je over een half jaar niks meer mee doet.

Awel goed nadenken wat je wil is idd heel belangrijk, ik heb me al gek ge-dacht aan wat ik ga kopen. Ik wil digitaal en analoog samen gebruiken. Ik ben vinyl freak, dus de meeste zeggen allemaal, Timecode kopen ala SSL of Traktor Scratch, maar ik wil m'n TT's liever niet als TC gebruiken en zou dus de software gaan gebruiken via controller, en dan heb je geen scratch versie nodig maar img Duo2. Mits ik geen ambitie heb om al die extra kopjes te gaan gebruiken, is misschien uitkijken naar andere software interessant. Ik hoor heel veel goeds over Serato DJ intro software, ook interessant. Ik ben er nog altijd niet uit, mss helpt iemand mij daarmee Happy, laughing
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
feestbeest    posted on 18-02-2012 16:27
De reden waarom is srcatch wil is omdat ik elke week in een kroeg sta waar ik op oem spelers draai. Nu neem ik telkens mijn denon midi controller mee maar ivm met ruimte tekort moet ik de cd speler weghalen uit de booth. En ik regelmatig ook voor een licht en geluid bedrijf draai waar ik meestal op cdj 800 sta te draaien.?
Tevens wil ik voor thuis ook cd speler aanschaffen.

Ik denk dat ik nu uiteindelijk gewoon voor een duo pakket gaan, en dan kan ik altijd nog updaten naar pro, en met de extra output die erop zit altijd nog me denon gebruiken als 3e deck.

Krijg ik eigenlijk multi core kabels bij het srcatch duo pakket?
User edit by feestbeest on 18-02-2012 @ 16:29:40 (11%)
Sandr    posted on 19-02-2012 21:34
Dat veranderd het verhaal, in dat geval kom je inderdaad bij tijdcode uit..

Bij de Traktor pakketten zitten tegenwoordig geen multicore kabels bij.

EN @tekhead

Als ik het goed begrijp ga je voor 4 decks?? 2 analoog met je draaitafels en 2 met een controller? In dat geval heb je aan DUO 2 of Pro 2 genoeg. Een Traktor audio 2 erbij om je signaal te splitsen en ??n of 2 midi controllers om je decks aan te sturen. (Je audio 2 komt te vervallen als je natuurlijk een controller neemt met ingebouwde geluidskaart)

Op deze manier ga je nog meer moeten meesleuren naar een gig (naast al je analoge platen ook nog eens je digitale set up) waarom wil je niet met tijdcode draaien dan?
Play that funky music white boy....
feestbeest    posted on 19-02-2012 22:07
Sorry ik hadt het inderdaad niet helemaal helder uitgelegt! Maar ik was er ookal achter gekomen dat je geen multi core kabels nodig hebt bij de huidige generaties omdat je via de software het geluid direct weer kan doorsturen. (De Thrue functie)

Maar inelk geval bedankt voor het beantwoorden voor de vragen, al hebben die nu geen belang aangezien ik gewoon voor een nieuw compleet pakket ga.

Van mij part kan dit toppic dicht!
Dolivieira    posted on 20-02-2012 07:18
Poster: Tekhead
Awel goed nadenken wat je wil is idd heel belangrijk, ik heb me al gek ge-dacht aan wat ik ga kopen. Ik wil digitaal en analoog samen gebruiken. Ik ben vinyl freak, dus de meeste zeggen allemaal, Timecode kopen ala SSL of Traktor Scratch, maar ik wil m'n TT's liever niet als TC gebruiken en zou dus de software gaan gebruiken via controller, en dan heb je geen scratch versie nodig maar img Duo2. Mits ik geen ambitie heb om al die extra kopjes te gaan gebruiken, is misschien uitkijken naar andere software interessant. Ik hoor heel veel goeds over Serato DJ intro software, ook interessant. Ik ben er nog altijd niet uit, mss helpt iemand mij daarmee Happy, laughing

Zal daar nog goed over nadenken. Rodger. Ik zou in jou geval toch altijd voor scratch versie gaan. Je kan dan die gewoon aansluiten en in de software switchen van analoog naar digitaal en anders om. Doe ik hier ook.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
feestbeest    posted on 22-02-2012 00:35
Even een update, ik heb vandaag Traktor Scratch duo2 opgehaald en net getest bij een dj kennis/maatje.
Wel op cdj 2000's(En dus niet in HID mode maar gewoon TC)
Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen X1 heb, maar het me als nog goed beviel, cue'en gaat maar is minder fijn dan zonder TC omdat hij soms wel iets wil verspringen. Maar dit zou een X1 moeten oplossen. Het jog en pitch reageren perfect dus ik ben eigenlijk heel tevreden erover en het tot nu toe mijn verwachtingen zelfs overtreft!

Vandaag ook mijn Xone 1D maar eens geprobeert. (Niet bij een dj booth maar gewoon thuis) En de standaat traktor mapping vind ik niet handig dus dan maar morgen zelf een proberen te maken.?
Maar zowiezo wil ik een X1, hou nietzo van eigen mappingen.. Dus als iemand een Xone 1D wil ruilen tegen een X1 mag dat natuurlijk altijd!

Donderdag voor het eerst een avond in de kroeg proberen met TC maar als back up toch wel de cd map mee!
Dolivieira    posted on 01-03-2012 14:10
@ tekhead: bij traktor en serato kan je ten alle tijde analog bliven draaien. Of je koopt er de multikabels er bij of je gebruikt de Live True fucntie in de software en dan kan je gewoon je vinyl of cds blijven gebruiken. Zo heb ik het thuis ook aangesloten staan.
Dolivieira    posted on 01-03-2012 14:12
Sorry voor de taal fouten. Ben mobiel aan het typen met die grote vingers van me.

This is an old Topic

No new postings for 4.671 days.
 Post CommentThat would be 155.7 months
or a whopping 12.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

56 Users online: 10 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 14.988
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.432.595