Produceren /afmix mastering met koptelefoon
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dutchaddiction    posted on 15-02-2012 17:44
Produceren /afmix mastering met koptelefoon

Ik ben opzoek naar een koptelefoon om mijn mix/mastering nog eens na te gaan aangezien krks soms hier en daar verkleuren. Daarbij zou het ook fijn zijn om ermee te produceren op locatie.
Iemand ervaring met koptelefoons?

Beatsbydre lijkt me interessant, maar die van de mediamarkt vond ik nogal slecht en hol klinken.

unknown    posted on 15-02-2012 17:47
wat voor soort mix maak je je?
als je hardstyle draait de hdj 1000 (wel duur)
voor mij zelf heb ik de sennheiser hd205,die klinkt goed Happy, laughing
rmp3 A - rmx 40 blackfire - rmp3 A
djmstr223    posted on 15-02-2012 17:47
Beats by dre zou ik zeker niet doen! geven geen eelijk geluid.

kijk eerder naar een beyerdynamic Dt-770 pro. niet de 990 maar de 770 die is beter Happy, laughing
het nadeel hiervan is dat de wel een goede geluidskaart of mic amp voor moet hebben.
www.bramvanbergen.nl
unknown    posted on 15-02-2012 17:49
Poster: djmstr223
Beats by dre zou ik zeker niet doen! geven geen eelijk geluid.

kijk eerder naar een beyerdynamic Dt-770 pro. niet de 990 maar de 770 die is beter Happy, laughing
het nadeel hiervan is dat de wel een goede geluidskaart of mic amp voor moet hebben.

die moet je zeker hebben een goede geluidskaart Happy, laughing
djmstr223    posted on 15-02-2012 17:51
Poster: unknown
BR>

die moet je zeker hebben een goede geluidskaart Happy, laughing

haha jazer 250 ohm Happy, laughing
www.bramvanbergen.nl
dutchaddiction    posted on 15-02-2012 17:53
Poster: unknown
wat voor soort mix maak je je?
als je hardstyle draait de hdj 1000 (wel duur)
voor mij zelf heb ik de sennheiser hd205,die klinkt goed Happy, laughing

Ik heb zelf de hdj-1000 maar dat is echt ongeschikt om de mix/mastering te checken. De muziek stijl zou niet uit moeten maken
User edit by dutchaddiction on 15-02-2012 @ 17:55:50 (100%)
Estacy    posted on 15-02-2012 18:13
1 member likes this  eerst een goede (!) geluidskaart en als koptelefoons:

Sony MDR 7506 klinkt geweldig, vrij goedkoop en onverwoestbaar. al die DJ koptelefoons hierboven (met uitzondering van de Beyers) zijn nergens goed voor bij het produceren, de HDJ 1000 is gemaakt voor DJ werk, niet voor produceer werk. de Beats zijn gebouwd om leuk te klinken, met veel bass. no no voor afmixen.

'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
LouisCasper    posted on 15-02-2012 18:37
Heeft er iemand ervaring met die KRK headphones? Lijken me best aardige dingen, en aangezien ik thuis KRK VXT8's heb staan lijkt het me een ideale manier om ongeveer m'n geluid van thuis on the road mee te hebben. M'n geluidskaart is ook draagbaar en heeft super AD/DA converters en pre-amps (Apogee Duet 2) dus dat zit wel goed?Cool
http://www.louiscasper.com
Luxx    posted on 15-02-2012 18:49
ga sowieso niet voor de lijst aan DJ-koptelefoons die eerder genoemt zijn. je kan ook kijken naar goede in-ears zoals de Bowers & Wilkins C5 in ears. kosten wel rond de 189 euro geloof ik maar zijn zeer goed.?
voor wie het merk niet kent, B&W verzorgt de speakers in de top-range modellen van Jaguar en monitoren van B&W worden gebruikt in een van de bekendste studios ter wereld: Abby Road Studios (The Beatles?)

ook nog een leuk voordeeltje: ze zijn iphone compatible. je kan dus ermee bellen, opnemen, ophangen en je ipod ermee bedienen. niet verkeerd vind ik zelf.

http://www.hoofdtelefoonstore.nl/product/145424/bowers-amp-wilkins-c5.html?gclid=CI-Cs8TFoK4CFcVN3godsgyC4g
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 15-02-2012 @ 18:52:00 (63%)
Bootstrap    posted on 15-02-2012 18:54
AKG K-240 MKII is ook een fijne. Bij koptelefoons is mijn advies net zoals bij speakers: zelf veel gaan beluisteren Happy, laughing We kunnen je natuurlijk wel een eindje op weg helpen. De eerder genoemde Beyerdynamic is ook een goede optie.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
dutchaddiction    posted on 15-02-2012 19:15
Bedankt voor de vele info. Als er nog meer mensen zijn die even willen reageren, graag!
Chavizz1991    posted on 15-02-2012 21:40
Poster: Estacy
de Beats zijn gebouwd om leuk te klinken, met veel bass. no no voor afmixen.

Er is een studioversie die word verkocht als studioheadphone, voor het afmixen van tracks oa. Ik heb hem zelf ook, ben zeer tevreden over het geluid, ik vind niet dat deze oneerlijk klinken. De bass word goed ten gehore gebracht, maar of dit fake is, weet ik niet
unknown    posted on 15-02-2012 22:13
Poster: Bootstrap
AKG K-240 MKII is ook een fijne. Bij koptelefoons is mijn advies net zoals bij speakers: zelf veel gaan beluisteren Happy, laughing We kunnen je natuurlijk wel een eindje op weg helpen. De eerder genoemde Beyerdynamic is ook een goede optie.

net zoals Bootstrap zegt:je kunt beter een keer gaan luisteren.
iemand anders vind die koptelefoon fijn misschien zit hij bij jouw niet helemaal lekker.
User edit by unknown on 15-02-2012 @ 22:14:03 (3%)
Estacy    posted on 15-02-2012 22:53
Poster: Chavizz1991
Er is een studioversie die word verkocht als studioheadphone, voor het afmixen van tracks oa. Ik heb hem zelf ook, ben zeer tevreden over het geluid, ik vind niet dat deze oneerlijk klinken. De bass word goed ten gehore gebracht, maar of dit fake is, weet ik niet

die word verkocht als studioheadphone, behringer word verkocht als pro spul. ik zeg alleen maar dat namen niet zo heel veel zeggen. Het belangrijkste uitendelijk is dat de muziek goed klinkt op zowel ipod dopjes als een goede club installatie
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
D-From-Dutch    posted on 15-02-2012 23:31
Masteren doe je NIET met een hoofdtelefoon omdat je een vertekend stereo beeld krijgt.
je kan dan beter ''betere'' monitoren kopen.
het produceren kan wel maar afmixen/masteren niet.

grz
music is a religion
User edit by D-From-Dutch on 15-02-2012 @ 23:33:19 (100%)
Bloedworst    posted on 16-02-2012 12:09
Poster: D-From-Dutch
Masteren doe je NIET met een hoofdtelefoon omdat je een vertekend stereo beeld krijgt.
je kan dan beter ''betere'' monitoren kopen.
het produceren kan wel maar afmixen/masteren niet.

grz

Is niet helemaal waar wat je schrijft, afmixen doe je net zoveel in mono als in stereo, want jou track moet in mono net zo goed klinken als in stereo en waarom?? omdat op en groot evenement of hal je nooit precies tussen de speakers staat maar vaak aan de linker of rechter kant en je gaat dan lege stukken in de muziek horen als geluiden volledig en panning hebben naar de speaker waar je niet staat, luister maar eens goed naar en hemels brede gitaar solo druk je mono knop in en in een keer stort alles in er blijf plotseling maar en heel mager gitaartje over en dat is niet de bedoeling (want opa luistert ook mee op zijn radiotje uit 1923 mono) daarom steeds mono chekken, en goede studio koptelefoon is veel gedetailleerder dan monitors dus voor de afmix zeker wel aan te raden in combinatie met monitoren, je hebt ook plugins die speciaal ontwikkeld zijn om je mix te maken met de koptelefoon en de phase/correlation emuleert zodat je en korrekt stereo beeld krijgt, masteren ander verhaal, luister in je auto op je gettoblaster je hifi setje je televisie je walkman ga zo maar door en klinkt hij overal goed op na 100 keer het opnieuw gedaan te hebben is de kans groot dat je het redelijk voorelkaar hebt, maar toch raad ik aan om dat niet zelf te doen want daar is veel know how voor nodig en zeker met multiband masteringen, en?zeer goede oren, wel altijd mee luistern of je tevreden bent met het resultaat.
User edit by Bloedworst on 16-02-2012 @ 12:12:37 (4%)
JimmyJames    posted on 24-02-2012 11:55
Die sony mdr 7506 is inderdaad erg goed, heb m zelf ook, prima all round hoofdtelefoon.
Echter zou ik voor te produceren ook eens?serieus een kijken naar ultrasone.
Ik heb zelf de ultrasone PRO 750, een geweldige hoofdtelefoon met een goede spreiding en een heldere weergave.
Is helaas wel iets aan de wat duurdere kant, maarja als je van plan was om geld uit te geven aan die overrated Dr Dre Fashion statement crap, dan moet dit ook nog wel binnen je budget zitten.

succes ermee

This is an old Topic

No new postings for 2.918 days.
 Post CommentThat would be 97.3 months
or a whopping 8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

54 Users online: 22 Guests (32 Unknown)*
Pages generated today : 15.770
Most users online this month : 185
Lifetime Pageviews : 176.920.902