Nieuwe Denon DNS-3900 (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 11-02-2012 12:16
Denon heeft het bevestigd, de veel besproken opvolger voor de DNS-3700 komt er daadwerkelijk, en Denon slaagt een nieuwe weg in.

http://www.skratchworx.com/newspage.php4?fn_mode=comments&fn_id=1903
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Mod edit by Lead on 22-02-2012 18:27 (26%)

What do you think about Nieuwe Denon DNS-3900 ??

Vote :   

Tekhead    posted on 15-02-2012 00:06
Poster: unknown
BR>

pioneer zie je wel meer ,belgie heb ik nog niet gezien :P

Denk dat je mij misbegrepen hebt, Pioneer TT zie je in West Europa bijna overal in de (Mega)discotheken, maar in (dans)caf?'s, clubhuizen oid zie je meestal zo'n dubbele cd-speler 19', en dat is toch meestal Denon, echter zijn de Discotheken of grote danszalen waar er wel een echte djbooth aanwezig is met table top speler, is hetvrijwel altijd Pioneer, begrijp je ?
Dj_Fantasy    posted on 15-02-2012 01:14
Poster: Estacy
dit heeft helemaal niks met de CDJ2000s te maken, hij gaat er ook niet mee concurreren denk ik. dit is een apparaat wat als doel heeft om de Technics uit digitale setups te halen. Ik ben benieuwd hoe precies ze vinyl na gaan doen!

ook handig is deze link, daar heeft Bax de info vandaan
http://www.skratchworx.com/newspage.php4?fn_mode=comments&fn_id=1903

Ik denk zoals ze al eerder gedaan hebben. Vinyl op de jog wheel plaatsen, en deze ook laten meedraaien.
Leuk extra'tje over de Denon DN-S 3700. Als je de vinyl afspeelt op een draaitafel, hoor je wel degelijk muziek!
dj2dj.nl
Tekhead    posted on 16-02-2012 23:00
idd, mss een beetje groter van diameter, hoop ik toch.
djroy16    posted on 17-02-2012 16:28
Eindelijk weer is iets wat in de buurt van de oude vertrouwde Technics SL gaat komen..( hoop ik )
?
Ben benieuwd naar de prijs, hopelijk iets beter als de huidige Pioneer gear Happy, laughing
?
Tekhead    posted on 17-02-2012 23:20
Poster: djroy16
Eindelijk weer is iets wat in de buurt van de oude vertrouwde Technics SL gaat komen..( hoop ik )

Ben benieuwd naar de prijs, hopelijk iets beter als de huidige Pioneer gear Happy, laughing

Er heeft ooit eens sprake geweest van een nieuwe Denon die bijna een exacte uiterlijke copy zou hebben als de Technics SL-DZ1200, daar zit ik op te wachten, maar denk niet dat die er ooit gaat komen, jammer.
niiicola    posted on 20-02-2012 21:48
PhonoGraaf    posted on 20-02-2012 21:53
Oh shit Denon, there you go!
Estacy    posted on 21-02-2012 00:11
ze hebben tenminste goed gekeken bij de concurrentie, en er een Denon twist aan gegeven. ben beniewd
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 21-02-2012 02:10
Poster: Estacy
ze hebben tenminste goed gekeken bij de concurrentie, en er een Denon twist aan gegeven. ben beniewd

Mooi spul toch wel na het filmpje en het lezen van de spec's.
Wat mij ook wel opvalt zijn de eigen software die er bij zit bij de (media)controlers, zelfs gratis dj software zoals Serato dj intro, die zelfs al voor de Pioneer Ergo beschikbaar is, ben benieuwd hoe N.I. hierop gaat inspelen !
djroy16    posted on 21-02-2012 13:57
Ik heb hier echt interresse in! iemand al iets in de wandelgangen gehoord over prijzen??

Estacy    posted on 21-02-2012 15:48
1090 Euro hoorde ik ergens
Tekhead    posted on 21-02-2012 20:30
Stevige prijs alvast
unknown    posted on 21-02-2012 22:24
Poster: Tekhead
Stevige prijs alvast

inderdaad Winking my eye
rmp3 A - rmx 40 blackfire - rmp3 A
djroy16    posted on 22-02-2012 12:33
mmm, dat valt een beetje tegen...
Snoey    posted on 23-02-2012 00:27
Die platters hebben nooit gewerkt op de dns spelers.
Die platters zijn veel te zwaar en de magneet is niet sterk genoeg.

Ben zelf van origine vinyl Dj, kon daar gewoon goed mee draaien, maar de DNS platter is te klein om het zelfde effect te simuleren.

Ik heb wel een tijd in een bar/dancing met plezier op DNS1000 spelers gedraaid, die platter is ook slecht, maar de [+][-} bendknoppen onder de pitch waren heel erg strak!

Blijven (tegenwoordig de DNS1200) in mijn mening de beste spelers voor hun geld.

Grootste nadeel van Denon vind ik dat het allemaal vrij omslachtig is.
Het loopen is niet heel duidelijk en van de cueinstelling werd ik ook gek.

Ik weet dat er een manier is om de pioneer cue mode aan te zetten, maar dan moet je toch eerst weer wat handelingen verrichten.

Ik vind dat de prijs te hoog is om serieus te kunnen concurerren met andere spelers.?
Anderzeids, inverhouding met de cdj2000 is het top product van Denon weer veel lager geprijst.

Toch denk ik dat je met deze spelers minimaal onder de prijs van cdj850 moet zitten om het product aantrekkelijk te maken.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Tekhead    posted on 23-02-2012 02:02
Poster: Snoey
Die platters hebben nooit gewerkt op de dns spelers.
Die platters zijn veel te zwaar en de magneet is niet sterk genoeg.

Ben zelf van origine vinyl Dj, kon daar gewoon goed mee draaien, maar de DNS platter is te klein om het zelfde effect te simuleren.

Ik heb wel een tijd in een bar/dancing met plezier op DNS1000 spelers gedraaid, die platter is ook slecht, maar de [+][-} bendknoppen onder de pitch waren heel erg strak!

Blijven (tegenwoordig de DNS1200) in mijn mening de beste spelers voor hun geld.

Ik weet dat er een manier is om de pioneer cue mode aan te zetten, maar dan moet je toch eerst weer wat handelingen verrichten.

Ik vind dat de prijs te hoog is om serieus te kunnen concurerren met andere spelers.?
Anderzeids, inverhouding met de cdj2000 is het top product van Denon weer veel lager geprijst.

Toch denk ik dat je met deze spelers minimaal onder de prijs van cdj850 moet zitten om het product aantrekkelijk te maken.

Dat vrij omslachtig is er toch al enige tijd uit hoor Snoey, is mss omdat ik ze vroeger ook niet overdreven omslachtig vond. Maar is voor iedereen anders uiteraard. Persoonlijk zijn er maar 2 spelers geweest die kwa vinyl feeling de SL's het dichtste benaderde, en dat zijn de Technics SL-DZ1200 en de Numark, het type ontglipt me, met die echte 12' vinyl op de platter, al de rest is daar platte kaas tegen (spreek alleen over vinyl feeling!). Om deze nieuwe Denons in de meeste Europese populair te maken zullen ze kwa prijs idd het beste onder de Pioneers 850 liggen
Victor    posted on 23-02-2012 21:36
2 members like this  

[A] indrukken om het beginpunt in te stellen
[B] indrukklen om het eindpunt in te stellen
[reloop/exit] om uit de loop te springen en weer terug erin
Wat is daar precies niet helemaal duidelijk aan? Het is zelfs precies hetzelfde als op de Pioneer spelers (alleen heten de [A] en ]B] toetsen daar [IN] en [OUT].

Tja, even in het menu die instelling opzoeken en aanpassen. Eenmalig.

Ik zie echt niet in waarom. De SC-3900?is veel uitgebreider dan de 850. Waarom zou hij dan goedkoper moeten zijn?
mrmagix    posted on 23-02-2012 21:55
Poster: Victor

Ik zie echt niet in waarom. De SC-3900?is veel uitgebreider dan de 850. Waarom zou hij dan goedkoper moeten zijn?

Als ze niet goedkoper waren, konden rationeel denkende mensen gewoon het merk van de clubstandaard aanschaffen en niet Denon. Denon heeft zich altijd al gedistantieerd van pioneer door zijn uitstekende prijskwaliteit, dat mogen ze in mijn ogen niet laten vergaan.

Het zou waarschijnlijk ook het einde betekenen voor denon als ze de prijzen van pioneer gaan hanteren. Het publiek dat denon aantrekt zijn veellal budgetbewuste mensen die toch veel waar voor hun geld willen.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Snoey    posted on 23-02-2012 22:34
Poster: Victor
[A] indrukken om het beginpunt in te stellen
[B] indrukklen om het eindpunt in te stellen
[reloop/exit] om uit de loop te springen en weer terug erin
Wat is daar precies niet helemaal duidelijk aan? Het is zelfs precies hetzelfde als op de Pioneer spelers (alleen heten de [A] en ]B] toetsen daar [IN] en [OUT].

Tja, even in het menu die instelling opzoeken en aanpassen. Eenmalig.

Kan me herinneren dat je iets van 2 loopbanken hebt met A B en een Pijl.
Toen ik daar tijdens het draaien even simpel en snel een loopje wou doen, werkte het toch niet zoals ik wou.

In de bedroom maakt het niet uit, dan kan je eindeloos het product verkennen en er mee leren omgaan. Live echter, moet je on the spot de functies kunnen gebruiken. En loopen bij andere merken gaat gewoon zoals ik het wil.

En instellingen opzoeken tijdens een live set schiet niet op heh. In het allround cerquit wil je soms je platen snel en achter elkaar afspelen. Dan moet je vaak even de platen goed cue'en op het moment waar je hem wilt afspelen. Als je dan perongeluk cue doet, ipv play, kan je weer opnieuw gaan zoeken.

En dan herinner ik me ook gelijk weer dat het zoeken ook nogal vervelend is op een Denon als je maar een minuut de tijd hebt. De search gaat per 10 seconde ofzo, het was iig ook erg omslachtig.
Snoey    posted on 23-02-2012 22:47
Poster: mrmagix
Als ze niet goedkoper waren, konden rationeel denkende mensen gewoon het merk van de clubstandaard aanschaffen en niet Denon. Denon heeft zich altijd al gedistantieerd van pioneer door zijn uitstekende prijskwaliteit, dat mogen ze in mijn ogen niet laten vergaan.

Het zou waarschijnlijk ook het einde betekenen voor denon als ze de prijzen van pioneer gaan hanteren. Het publiek dat denon aantrekt zijn veellal budgetbewuste mensen die toch veel waar voor hun geld willen.

Het is heel simpel, die Denon ziet er goed uit en kan alle media afspelen en is dus compleet.
De cdj850 is dat ook en beide producten voorzien in dezelfde behoefte.

Denon is het B merk in vele ogen van de dj's en Pioneer is voor de meeste mensen de ideale speler.

De mensen met voldoende poen gaan sowieso voor een cdj900 / 2000 (vanuitgaande dat ze hun werk serieus nemen)

De mensen met minder budget moeten gaan kiezen tussen een cdj350 of cdj850.

Als de Denon spelers onder de prijs zitten van de 850 kan het voor mensen interesanter worden om toch voor dat merk te gaan.

Want het is -> meest geadvanceerde speler van Denon tegenover de meest uitgeklede (grote jogwheel) speler van Pioneer.?

Als de prijzen gelijk liggen zal de Pioneer naar mijn idee bij de meeste mensen de keus zijn.?

Zit daar 100/150 euro verschil tussen. dan denk ik dat sommige mensen dan toch voor de Denons gaan.

Ik hoor heel veel mensen klagen over de hoge Pioneer prijzen, en verkopers geven het antwoord 'die macht hebben ze helaas'. Wat andere merken dus vooral niet moeten doen is op de prijzen van Pioneer gaan zitten, maar juist ver eronder. In veel ogen van mensen is de grootste zwakte van Pioneer de prijs, daar moet je als concurrent dus juist flink gebruik van maken. Maar dan wel met een spelers die het zelfde kunnen als een CDJ2000.

mrmagix    posted on 24-02-2012 00:33
Het is heel simpel, die Denon ziet er goed uit en kan alle media afspelen en is dus compleet.
De cdj850 is dat ook en beide producten voorzien in dezelfde behoefte.

Denon is het B merk in vele ogen van de dj's en Pioneer is voor de meeste mensen de ideale speler.

De mensen met voldoende poen gaan sowieso voor een cdj900 / 2000 (vanuitgaande dat ze hun werk serieus nemen)

De mensen met minder budget moeten gaan kiezen tussen een cdj350 of cdj850.

Als de Denon spelers onder de prijs zitten van de 850 kan het voor mensen interesanter worden om toch voor dat merk te gaan.

Want het is -> meest geadvanceerde speler van Denon tegenover de meest uitgeklede (grote jogwheel) speler van Pioneer.?

Als de prijzen gelijk liggen zal de Pioneer naar mijn idee bij de meeste mensen de keus zijn.?

Zit daar 100/150 euro verschil tussen. dan denk ik dat sommige mensen dan toch voor de Denons gaan.

Ik hoor heel veel mensen klagen over de hoge Pioneer prijzen, en verkopers geven het antwoord 'die macht hebben ze helaas'. Wat andere merken dus vooral niet moeten doen is op de prijzen van Pioneer gaan zitten, maar juist ver eronder. In veel ogen van mensen is de grootste zwakte van Pioneer de prijs, daar moet je als concurrent dus juist flink gebruik van maken. Maar dan wel met een spelers die het zelfde kunnen als een CDJ2000.

Is wat ik dus bedoelde maar dan met meer woorden Happy, laughing.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Snoey    posted on 24-02-2012 01:42
Estacy    posted on 24-02-2012 12:48
Ik ben het wel met Snoey eens, Pioneer is de absolute?clubstandaard qua cd spelers (qua mixers niet overal gelukkig) en met een rede. hun cd spelers zijn super makkelijk in het gebruik en elke malloot kan er na 5 minuten mee overweg. Denons worden door de jaren heen steeds overzichtelijker, maar toch zitten ze nog niet op dat foolproof niveau dat Pioneer heeft.

Als je dus 2000 euro te besteden hebt aan cd spelers, zullen club DJ's (hier in europa) echt niet voor de Denons gaan.

echter:

In Amerika zou dit ding wel eens een gigantisch succes kunnen worden. Daar heeft Pioneer een veel kleiner marktaandeel omdat zeer veel DJ's daar met Serato draaien ICM technics SLs. Die zijn natuurlijk lomp zwaar en als deze Denon doet wat ie belooft: de Technics qua gevoel na apen en meer, dan zou dit apparaat in Amerika wel eens gruwelijk aan kunnen slaan en mischien zelfs wel een plaatsje verwerven in de clubs daar. Hij is in ieder geval lichter, compacter en bied meer functies dan een Technics.
Amerika heeft ook veel meer behoefte aan dit soort platters, de muziek en mensen zijn nog altijd minder EDM georienteerd dan hier in Europa. wij lopen daar echt op voorruit.

Ik denk dat dit wel eens een succes verhaal kan worden, alleen niet hier in Europa.
Tekhead    posted on 26-02-2012 00:11
Inderdaad, snoey heeft voor 99% gelijk, alleen niet dat men Denon, waar dan ook als een B-merk bekijkt.
In de meeste Europese landen zijn de CDJ's de clubstandaard ?(niet allemaal), maar in Amerika is dat niet zo, om de reden die Estacy al aangaf, ik heb ook het gevoel dat deze denon goed zal aanslaan in de states waar de scratchers in de meerderheid zijn, en deze willen een vinyl onder de vingertoppen.
Sandr    posted on 15-03-2012 15:03
Ik vind hem het vinyl gevoel wel goed benaderen, hot cue's werken accuraat, auto beat loop niet (heb alleen getest vanaf USB) die zit er continue naast.

Tegenvaller is het USB klepje, dit zit erg strak en duwt tegen je USB stick aan, dit gaat in de toekosmt problemen geven met je USB poort als je het mij vraagt...

Leuke feature is dat je de start en stop kan instellen tot aan 15 seconden (stop) en 8 seconden (start) waarmee je een startende, stoppende draaitafel kan simuleren...

En ja, ik heb er even mee gespeeldWinking my eye
Play that funky music white boy....

This is an old Topic

No new postings for 4.657 days.
 Post CommentThat would be 155.2 months
or a whopping 12.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

70 Users online: 5 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 18.799
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.436.406