Platenspelers toevoegen?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DjVictorF    posted on 07-02-2012 20:45
Beste DJR-Leden!
Ik zat er laatst aan te denken om misschien 2 platenspelers te kopen. Ik zou de platenspelers dan willen gaan gebruiken icm taktor scratch duo, aangezien ik platen kopen iets te duur vind.?
De reden dat ik dit eventueel wil? Na de aantallen jaren die ik nu al draai, heb ik het beatmatchen op cd spelers goed onder de knie. Met platenspelers zou ik een soort van nieuwe start maken en het zo dus weer een beetje spannend maken. Gewoon een nieuwe uitdaging dus.?
Mijn budget niet erg groot, aangezien ik straks met een examenreis naar chersonisos (jaaa cherseaaau) ga en mij goed moet kunnen bezatten daar, haha. Het liefst dus zo goedkoop mogelijk.
Helaas weet ik niet erg veel van draaitafels af, dus vandaar dat ik jullie om raad vraag! Wat zou ik nodig hebben? (traktor scratch duo 2 + platen etc heb ik al) Ik zal de draaitafels enkel en alleen thuis gebruiken.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen!?
Victor
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.

What do you think about Platenspelers toevoegen? ??

Vote :   

Danielvb    posted on 07-02-2012 21:07
Wat versta jij onder een niet erg groot budget?
Ik zelf zit er ook wel is naar te kijken. Misschien is de reloop rp4000 m3d iets voor je?
Staan op marktplaats rond de 100 euro per stuk erop.

Je kunt ook zoeken naar draaitafel op marktplaats dan vind je soms goedkoper.

Wat me zelf een beetje tegen houd om te kopen zijn de naalden en elementen. Als je een 2e hands draaitafel koopt en je moet element/naald vervangen. Ben je toch weer vrij duur uit.
horsefeather    posted on 07-02-2012 21:12
technics kopen man enigste dat ik kan aanraden draai nu met reloop maar technics zoveel beter ga er mij deze zomer 2 zoeken voor een redelijke prijs
Estacy    posted on 07-02-2012 21:28
wat heb je nodig:?

2 draaitafels met goede kabels en perfecte toonarm (belangrijker dan lak, pitch of wat dan ook) en elementen/naalden/
elementen en naalden heb je geluk, voor timecode maakt geluidskwaliteit niks uit. Dus Stanton 500v3 naaldjes of Shure ?M 44-7 ( die plakken aan je plaat niet normaal ideaal voor timecode)?

voor draaitafels, direct drive sowieso. belt drive is kut. Hoe meer torque, hoe makkelijk, maar tot een bepaalde grens. Technics (de standaar) hebben 1,7 kgcm, dat is meer dan genoeg. de Super OEMS gaan zelfs tot 4,5 maar dat is niet echt nodig.
je hebt in principe het laag, midden en hoog segment. laag is bijv. Numark TT1625, Reloop rp 2000. Heel goedkoop, wel vrij weinig torque. midden segment is al een hele verbetering. Bijv: Numark TT200, Reloop RP 4000. Prima TT's, qua torque vergelijkbaar met Technics (kwaliteit is wel minder natuurlijk) Prima tafels waar je goed mee vooruit kan. zeker aan te raden om mee te beginnen. dan het leuke: hoog segment. hier heb je 4 tafels: Technics met de SL series (mk2, m3d, mk5, allemaal prima) de SuperOEMS (serie dezelfde tafels met andere stickers) denk dan aan Synq X-trm 1, Akiyama Acura, Stanton ST-150 etc. Super tafels, meer functies dan de Technics. kwaliteit? dik in orde. zelfde als technics? dat weten we nog niet, daar zijn ze nog te jong voor. Ook is er nog Numark met de TTX een TT500 (500 is een TTX zonder het schermpje) Als laatste heb je nog Vestax met de PDXsen. ook erg goede TT's, zeker de nieuwe versies.?

voor midden segment, denk aan 200 euro voor 2 TTs met Stanton naaldjes die er al bij zitten vaak. Hoog segment is het 600 euro voor 2 goede technics, super oems zijn wat goedkoper, 300-400 euro.?
Technics kunnen wat meer kuren hebben, vanwege de leeftijd. het zijn echter verder oerdegelijk tafels en niet voor niks de standaard.
Nu is kwaliteit bij draaitafels voor thuis gebruik eigenlijk niet echt belangrijk, er zijn geentafels die snel kapot gaan, daar is een TT te simpel voor. Al die dingen als wow en flutter/rumble noem het maar op, niet aan denken die is op elke TT te verwaarlozen.
De enige kwaliteit waar je wel op moet letten is de toonarm. deze is net zo belangrijk voor goede tracking als de naald. zit er een deukje in, niet kopen meteen omdraaien. als iemand tegen je zegt dat er ooit iets op gevallen is maar er niks aan de hand is of het niet erg is, doe alsof je telefoon krijgt en ren weg. Een slechte toonarm is ook nog eens slopend voor je vinyl. en dat betekent meer dure timecode platen.?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
DjVictorF    posted on 08-02-2012 00:21
Bedankt voor de reacties, vooral bedankt voor je uitgebreide beschrijving Estacy!
De reloop RP4000 M3D lijkt mij wel een mooie starter dan. Valt zoals Estacy zegt in het midden segment, en is voor mij prima.?
Hoe kan ik weten of de toonarm helemaal in orde is? Kan dat niet ook van binnen slecht zijn? Ik heb echt 0 verstand hiervan.. Is ook lastig als ik ze zou gaan ophalen, aangezien ik dus niet precies weet hoe het allemaal werkt. Heb misschien 1 a 2 keer op draaitafels gedraaid..
Dolivieira    posted on 08-02-2012 07:40
Wil je echt met draaitafels leren mixen, dan raad ik je maar 2 type draaitafels aan en dat is: Technics SL 1200 serie. Of de Oem draaitafels van verschillende merken. Ook vestax en numark hebben draaitafels gemaakt die een goede moter hebben. De rest zijn het toch net niet.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Estacy    posted on 08-02-2012 09:20
Poster: Dolivieira
Wil je echt met draaitafels leren mixen, .

dan zou je eigenlijk beter op goedkopere kunnen leren mixen, kun je daar op draaien dan kun je overal op draaien.?

Hoe check je of de toonarm in orde is? ik kan wel een heel verhaal typen, maar dit is makkelijker:
http://www.aboutdj.nl/tutorials/draaitafels/218-aanschaffen-van-een-tweede-hands-draaitafel.html

ArTy    posted on 08-02-2012 12:06
Ik zou de uitdaging niet gaan zoeken in het beatmatchen op een platenspeler als ik jou was.. Je hebt er niet zo gigantisch veel aan en als je het op een cd speler goed kan leer je het binnen no-time ook op een platenspeler (dit was voor mij in ieder geval wel zo toen ik 2 platenspelers ging gebruiken). En als je dit dan kan verveel je je weer. Nou vind ik zelf persoonlijk mixen met draaitafels niet egt spannend omdat je vrij beperkt bent kwa functies (dit is mijn persoonlijke ervaring zonder time-code).

Ik zou de uitdaging in een andere manier van mixen zoeken (sneller doormixen, verschillende genres door elkaar mixen, effecten).

Hou je ook mooi die centen in je zak voor cherso. Mocht je toch platenspelers willen, ga dan minimaal voor super-oems.
Unidentified    posted on 08-02-2012 19:07
Zoals Arty al zegt, je kan ook je uitdaging ergens anders in zoeken, bv een extra CDJ toevoegen zodat je veel sneller kan doormixen.?
Ik zeg niet dat je niet voor de TT's mag gaan, ik heb er vorig jaar ook gekocht en heb me dit nog geen moment beklaagd. Mixen op TT's is leuk, meer gevoel met je muziek,... maar dit is al vaker gezegd. Ik zou zeggen, ga testen bij iemand met TT's, en kijk ook eens om een extra CDJ toe te voegen
DjVictorF    posted on 08-02-2012 20:23
Daar zat ik zelf ook mee. Heb het momenteel al wat leuker gemaakt door mijn X1 te gebruiken als een 'acapella machine', is nog allemaal beetje uitvinden hoe ik dat ga gebruiken. Ik ga het nog eens goed overwegen allemaal!
Estacy    posted on 09-02-2012 00:23
platenspelers hebben wel 'iets' wat ze leuker maakt. maar ikzelf vindt dat dat pas echt tot zn recht komt met vinyl. voor
timecode ben ik ook niet zo'n fan van TT's, tenzij je gaat scratchen
DjVictorF    posted on 09-02-2012 22:50
ja, zou natuurlijk mooi zijn om dan met echte platen te doen, maar dat kost natuurlijk wel weer een klein vermogen om er bij te kopen. Denk dat ik dan toch maar geen platenspelers aanschaf..
djcanta    posted on 10-02-2012 08:56
die Audio Technica spelers zijn zeer interessant! AT LP120USB heet ie.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Tekhead    posted on 10-02-2012 19:21
Poster: Estacy
platenspelers hebben wel 'iets' wat ze leuker maakt. maar ikzelf vindt dat dat pas echt tot zn recht komt met vinyl. voor
timecode ben ik ook niet zo'n fan van TT's, tenzij je gaat scratchen

Ik wil dat timecode met vinyl nu toch wel eens proberen, gewoon voor de leut
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Unidentified    posted on 10-02-2012 20:01
Kom maar af, dan kan je het testen?Cool

This is an old Topic

No new postings for 4.627 days.
 Post CommentThat would be 154.2 months
or a whopping 12.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

72 Users online: 8 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 11.690
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.971.920