behringer djx 750 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

unknown    posted on 23-01-2012 12:18
ik had even een vraagje.
wat zijn nou echt de problemen bij de behringer djx 750
ik weet alleen dat de master niet vol uit moest doen. maar dat kon je verhelpen door de schuif naar 8 te zetten

alvast bedankt!
rmp3 A - rmx 40 blackfire - rmp3 A
User edit by unknown on 23-01-2012 @ 12:19:02 (7%)

What do you think about behringer djx 750 ??

Vote :   

kollius    posted on 23-01-2012 13:10
De effecten zijn niet echt bruikbaar. Voor de rest werkt hij bij mij naar behoren.
Heb wel van anderen vernomen dat de faders snel lekken, maar ik heb dat ding al twee jaar en nergens last van.
MrQreeny    posted on 23-01-2012 13:46
1 member likes this  Ik kreeg er een bij mn rmp3a's, heb hem een paar keer geprobeerd, maar ook niet mijn mixer. Effecten vind ik bagger, voor de rest wel veel degelijker dan mn andere mixer (korg km 402). Jammer dat je zo ver weg woont, anders had je m wel uit kunnen proberen...
'Music is the universal language of mankind...'
unknown    posted on 23-01-2012 13:48
@MrQreeny

dat zou dan wel mooi zijn gweest maar bedankt voor het aanbod Happy, laughing
Aziaat    posted on 23-01-2012 22:57
De djx 750 is een goede mixer voor zijn prijs.
Maar als ik eerlijk ben zou ik nog eventjes doorsparen en een kwaliteitsmixer kopen waarop je kan rekenen.

Minpunten
  • Effecten die op niets trekken
  • BPM counters die compleet fout zitten (en hierdoor zelfs iriteren)
  • Geen xlr uitgangen
Pluspunten
  • prijs/kwaliteit (you get what you pay)
  • full kill switches
  • soepel instelbare crossfader
dance2mix    posted on 24-01-2012 07:13
Ik heb ook een Djx750 gehad :

minpunten
- Fader caps lieten heel snel los ( en dat hoeft nou ook weer niet )
- Heel veel nutteloze LED's zoals die voor de beat counter.
- FX'es zijn zoals bekend nutteloos? en weet niet hoe ze erop komen.

pluspunten
+ stevige knoppen
+ natuurlijk 4 kanaals, ook heel mooi.
+ De standaard mixer zelf is heel goed ontworpen maar heeft een (slechte) reputatie opgebouwd door die bagger FX's maarja het is gewoon een goede mixer voor zijn prijs
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
unknown    posted on 24-01-2012 08:52
is het dan waard als eerste dj mixer?

bedankt voor de reacties !
MrQreeny    posted on 24-01-2012 09:57
Als eerste mixer zou ik het wel overwegen, het ding kost namelijk gewoon weinig... Als je een nieuwe wilt kopen ben je volgens mij 175e kwijt. Mijn eerste mixer was de korg km 402, deze vind ik heel relaxt en kostte 255e nieuw. Die zou ik dan ook aanraden boven de behringer.
'Music is the universal language of mankind...'
unknown    posted on 24-01-2012 10:01
ik ook al een paar cdj 400 gezien en die wil ik misschien ook kopen
bij de webwinkel in Goes is de behringer djx 750 voor 155 euro.
ik ga de behringer binnen kort testen en kijken wat ik dan ga doen.
User edit by unknown on 24-01-2012 @ 10:01:41 (11%)
Aziaat    posted on 24-01-2012 10:10
Als eerste mixer zeker goed. Let wel: dit als je geen kwaliteitsspul gewoon bent :p
Ik ben beginnen dj'en met niets anders dan een hercules controller(tje). Heb toen al wat mogen gebruik maken van Pioneer mixers en een paar A&H's en je merkte wel het verschil.
Nu kreeg mijn djx 750 voor een spotprijs bij mijn Technics en het lukt aardig.
Wel wordt de djx het eerste wat ik ga upgraden.
nico445    posted on 24-01-2012 15:58
ik gebruik hem zelf nu ook, prima mixer voor het geld Happy, laughing, effecten en bpm counter zijn inderdaad niks maar ik ben toch niet zo van de effecten.. voor gewoon mixen werkt die verder prima
reaper1    posted on 29-01-2012 20:12
ik heb hem ook?Smile het is een fijn degelijk ding voor het geld dus ik ben er tevreden mee?Smile @nico445 ja met de bpm counter en de effecten doe ik ook niks :P maar voor de rest is het een goeg ding voor zo'n prijs Happy, laughing
BassLiner. HSFL
FloRise    posted on 30-01-2012 10:40
de bpm counter van de djx zijn echt belachelijk. ? ze twee de zelfde nummer gelijk op twee verschillende kanalen, je krijgt geen de zelfde waarnemingen. ook niet als je gaat beat tappen tegelijk.... de effecten zijn kwa kwalliteit niet bijzonder op een paar na..
PhonoGraaf    posted on 30-01-2012 11:03
Denk dat je beter voor een Reloop RMX40 kan gaan...
reaper1    posted on 30-01-2012 14:52
@phonograaf denk ik ook?Cool
BassLiner. HSFL
Drumworks    posted on 30-01-2012 17:06
ik heb zelf de ddm 4000, ook erg goed voor die prijs
The beats are still banging :)
JimmyJames    posted on 31-01-2012 17:02

Ik hoor iedereen hier?zeuren over de bpm counter :S
naar mijn mening heb je die helemaal niet nodig als je gaat mixen.
Ik bedoel ik mix alles op gehoor, als je alles via bpm counters gelijk wilt gaan zetten, dan kan je net zo goed een hercules controllertje kopen en alles gaan syncen :P

om terug te komen op je topic, prima mixer voor te beginnen.
effecten en een bpm counter zijn sowieso niet dingen waar je een focus op moet leggen in het begin.

Bij draaien gaat het om plaatkeuze , opbouw en strakke mixen Winking my eye
als je dat een beetje onder de knie hebt dan kan je met effecten etc gaan kloten.

succes

gr
PhonoGraaf    posted on 31-01-2012 17:05
Poster: JimmyJames
Ik hoor iedereen hier?zeuren over de bpm counter :S
naar mijn mening heb je die helemaal niet nodig als je gaat mixen.
Ik bedoel ik mix alles op gehoor, als je alles via bpm counters gelijk wilt gaan zetten, dan kan je net zo goed een hercules controllertje kopen en alles gaan syncen :P

om terug te komen op je topic, prima mixer voor te beginnen.
effecten en een bpm counter zijn sowieso niet dingen waar je een focus op moet leggen in het begin.

Bij draaien gaat het om plaatkeuze , opbouw en strakke mixen Winking my eye
als je dat een beetje onder de knie hebt dan kan je met effecten etc gaan kloten.

Het is altijd handig om aan de toekomst te denken, dus wanneer je effecten wel nodig begint te hebben is het fijn als je mixer er al een paar bezit. Daarnaast zijn bpm counters zo'n beetje een vereiste als je effecten op de maat wilt gebruiken.
Ik denk dat Unknown met deze Behringer of een nog iets betere mixer al ??n van de veel goedkopere van de markt haalt, dus met veel meer hoeft hij niet rekening te houden... Zijn keuze gaat toch uit naar mixers waarop genoeg andere mensen het ook leren of hebben geleerd.
User edit by PhonoGraaf on 31-01-2012 @ 17:05:43 (9%)
Avez    posted on 31-01-2012 17:33
Ik heb nu al een half jaartje de DJX 750, tot nu toe heb ik er niet echt problemen mee gehad. maar als je kwaliteit gewent bent, dus je draait op pioneers, A&H ect. dan is dit niet echt iets voor jou.

Voor de prijs hoef je het niet te laten, 5 kanaals, ziet er mooi uit. maar als je al wat verder bent als dj zou ik zeker doorsparen voor Pioneer DJM 700 (800 of 900).

ik moet er wel bijzeggen, de effecten vind ik niet echt geweldig. slechte flanger, echo ect.

http://facebook.com/avineofficial | Be strong
JimmyJames    posted on 31-01-2012 17:53
Poster: PhonoGraaf
Het is altijd handig om aan de toekomst te denken, dus wanneer je effecten wel nodig begint te hebben is het fijn als je mixer er al een paar bezit. Daarnaast zijn bpm counters zo'n beetje een vereiste als je effecten op de maat wilt gebruiken.
Ik denk dat Unknown met deze Behringer of een nog iets betere mixer al ??n van de veel goedkopere van de markt haalt, dus met veel meer hoeft hij niet rekening te houden... Zijn keuze gaat toch uit naar mixers waarop genoeg andere mensen het ook leren of hebben geleerd.

Klopt maar als je dan echt leuke effecten wilt hebben met het oogpunt naar de toekomst zou ik toch doorsparen voor een djm 350 of 2e hands een djm 400 pakken. Is welliswaar maar 2 kanaals (maja welke beginner draait met 4 decks) maar dan zijn je effecten wel in orde! en je bpm counter is ook steady!!!
unknown    posted on 31-01-2012 18:41
ik ben nog steeds aan het rond kijken voor een mixer heb nog geen besluit genomen,ik weet wel als ik weer wat er bij heb gespaart ga ik een pioneer kopen maar eerst op een wat makkelijkere mixer leren.
@jimmyjames ik ben minimaal 4 kanalen nodig 2x vinyl (hobby draaien niet voor het mixen) en 2x cd spelers en die ga ik gebruiken om te mixen Happy, laughing
LouisCasper    posted on 31-01-2012 18:46
Je kan ook nog kijken naar, zoals?hierboven ook al?gezegd is,?mixers van Reloop. Die zijn opzich altijd nog best goed te betalen en de effecten zijn stukken beter dan op de Behringer mixers. Ik heb zelf een RMX-40 gehad en dat vond ik echt een top mixer. Effecten, knoppen, faders, alles was gewoon top. Ook heb ik een keer met de IQ2+USB gedraaid en die voelde ook erg goed aan en had goede effecten, alleen heb je dan maar twee kanalen.

Edit: Waar zijn alle Reloop mixers en CD-spelers naartoe op de webshop met het roze logo?!
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 31-01-2012 @ 19:00:50 (77%)
Avez    posted on 31-01-2012 19:50
#look, uit het assortiment. best jammer, het waren mooie spelers voor een lage prijs.

@unknown, ik hoop dat al deze reactie's je een beetje geholpen hebben. ?
als ik alles zo een beetje lees zie je dat je toch beter door kan sparen naar een reloop of zelfs pioneers. al is dit toch een mooie beginners mixer!
LouisCasper    posted on 31-01-2012 19:56
Poster: allremix
#look, uit het assortiment. best jammer, het waren mooie spelers voor een lage prijs.

Dat is inderdaad erg zonde.. Gelukkig hebben de winkels in Utrecht, Apeldoorn, Eindhoven en Rotterdam met het rode logo deze spullen nog wel.
Avez    posted on 31-01-2012 19:58
Poster: Look
Dat is inderdaad erg zonde.. Gelukkig hebben de winkels in Utrecht, Apeldoorn, Eindhoven en Rotterdam met het rode logo deze spullen nog wel.

OT: Welke winkels verkopen deze dan nog, ik zou graag voor een upgrade willen gaan. als je deze winkel naam niet in dit topic mag noemen graag via mail! goede tip trouwens van die reloop

LouisCasper    posted on 31-01-2012 20:02
Poster: allremix
OT: Welke winkels verkopen deze dan nog, ik zou graag voor een upgrade willen gaan. als je deze winkel naam niet in dit topic mag noemen graag via mail! goede tip trouwens van die reloop

Je hebt een PM!
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

72 Users online: 3 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 10.993
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 211.062.589