Serato or Traktor
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Which one should I buy traktor or serato?

-serato
-traktor

Voting is only possible for our Members
joinstyle    posted on 16-01-2012 20:22
Which one should I buy traktor or serato? They both look awesome

What do you think about Serato or Traktor ??

Vote :   

Bambilaner    posted on 16-01-2012 20:26
The one you like the most off course. Just test them. I tested a friend's Serato System, and another one's Traktor system, and then I decided to buy Traktor, because I personally liked it the most, but it's all about feeling, and user-friendliness. These elements differ from one person to another.
www.facebook.com/vinniebegooddj
brecht    posted on 16-01-2012 20:48
ik ben serato gebruiker. heel tevreden van. Over algemeen zal nederland meer traktor zijn en belgie meer serato..
Estacy    posted on 16-01-2012 21:03
Traktor has the better effects and sampling, but Serato offers very good timecode. ?
they both need certified soundcards, thats a shame.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bambilaner    posted on 16-01-2012 21:15
Poster: brecht
ik ben serato gebruiker. heel tevreden van. Over algemeen zal nederland meer traktor zijn en belgie meer serato..

Ik moet zeggen dat ik in mijn omgeving toch v??l meer Traktor gebruikers dan Seratogebruikers tegenkom. Ligt misschien aan het genre... Ik draai Tech House, daarin is Traktor nogal populair. Bij HipHopdj's zal je dan weer bijna altijd Serato zien...
www.facebook.com/vinniebegooddj
brecht    posted on 16-01-2012 22:17
Ja tech house en House & electro ,dubstep vooral traktor... Toch zie je veel serato users in Belgi?.
Les mecs(deel), TLP, Dysfunkshunal, Dj Duub, Dough, Rakkalicious, Vide, T?te ? t?te,Lay S.

Zijn wel allemaal inderdaad dj's in urban scene Winking my eye

joinstyle    posted on 17-01-2012 00:16
thanks voor the comments,
merci voor de commentaren
Gery    posted on 17-01-2012 12:00
@Estacy: enkel serato heeft de hardware geluidskaart van Rane nodig, met traktor kan je eender welke geluidskaart gebruiken, maar ze moet natuurlijk wel over voldoende in/uitgangen beschikken. (zo kan je voor traktor bvb de interne geluidskaart van een DJM900 gebruiken, of de interne soundcard van je computer)

Qua hardware heeft serato heel lang achter gelopen op traktor, zo heeft de eerste traktor audio kaart perfect 96khz geluidskwaliteit aan boord, maar serato gebruikers hebben hierop moeten wachten tot de SL4

Dus als je voor serato gaat neem dan zeker de SL4, ik ben zelf traktor gebruiker en vond het soms flagrant dat de geluidskwaliteit afnam wanneer een serato DJ begon.

de timecode in traktor is dubbel zo precies als die van serato. (traktor gebruikt een 2kHz systeem en serato maar een 1kHz) ?Je moet dit zien als 'aantal pulsen per seconde' waarvan de software gebruik maakt om de muziek te sturen.
Als je 2000 pulsen hebt zal je bewerkingen nauwkeuriger op de muziek worden toegepast dan in het geval waar je er maar de helft hebt...

Bovendien kan traktor nog werken in een emergency mono mode, of indien linker of rechter kanaal komt weg te vallen blijft de muziek spelen! ?Bij timecode CD is dit misschien niet echt van belang, maar voor de mensen die nog met vinyl draaien, een kapotte naald, slecht contact komt (zeker bij verhuur discobars) nog wel eens voor..

niet dat ik de effecten in traktor veel gebruik, maar die kunnen handig zijn als er bvb geen djm 800 staat.

en last but not least kan je veel meer midi en controll options zelf bepalen, de interface tweaken zoals jij wil etc..
vrijwel elke setting kan je in traktor aan een controller toewijzen. ?(ik heb aan een controller de key functie gemapt, ik kan dus een korte loop in key naar omhoog pitchen zonder het tempo te veranderen, probeer dat maar eens in serato!)

In belgie zijn er veel serato gebruikers omdat destijds toen final scratch uit de rekken gehaald geweest is veel dj's juist de digitale overstap wilden maken, serato was dan juist uitgekomen en traktor was nog in de maak. ?vandaar dat veel dj's toen serato hebben gekocht en bij hun systeem gebleven zijn.

wie de geschiedenis van timecode kent weet dat native instruments als eerste is begonnen met een commercieel timecode product. ?my best bet is dus om te kiezen voor de originele fabriekant eerder dan voor de volgende concurrent.
DJ - Producer
eekaat    posted on 17-01-2012 12:13
ik deel gery zijn mening.

Daarnaast is Serato duurder dan Traktor. (SL4 is 865 euro, Traktor 2 Scratch is 575)

Ik ben een tevreden gebruiker van Traktor 2 Duo Scratch (329 euro)

De traktor geluidskaart heeft ook IN/OUT signal leds dus veel minder kans om de verkeerde kabel uit te trekken. Ik dacht niet dat Serato dit heeft...

Goed ja wij kunnen niet kiezen voor jou, test gewoon elk systeem eens en maak zelf je keuze...
Meks    posted on 18-01-2012 10:24
@ Gery

Toeval of niet maar ik ben momentaal het vak DSP(digital signal processing) aan het leren xD
En ik kan je met 100% Zeker hijd zeggen dat een sample frequentie van 48KHz all voldoende is om perfect je signiaal te reconstrueren. Doordat het voldoet aan het nyquist theorema.

Voor de velen dien niet weten waar ik het over heb. Even een korte verduidelijking.

Een annaloog signiaal wordt omgezet naar digitalen pulsen. Hoe meer pulsen hoe nauwkleuriger je signiaal.
Nyquist heeft berekend dat je minimum dubbel zo rap moet sampelen dan je maximum frequentie om het signiaal goed te kunnen reconstueren. ( = geen fouten hoorbaar)

bewijs => audio 0- 20Khz ------>>> SL3 van serato: samplefrequentie van 48Khz

Ok 96 Khz is naukeuriger idd! Maar weet dat je dan audio files nodig heb die gesamplet zijn op 96Khz
( Zelfs I-tunes files zijn dat niet!!! Zelf alle wave file CD's in de winkel zijn 44,1Khz)

Ok 96Khz kan zeker niet slechter zijn . Maar je zal het nooit horen bij audio die geen 96Khz is. Want indien je Audio 48Khz is: dan zit je machinne (96Khz / 48Khz = 2) De helft van de tijd te sampelen in het niets, want er staat op die plaats geen informatie enkel ruis!!!?

Besluit: 96Khz voor live toepassingen is larie en apekool, geklets , dikke zever , een dikke verkoops truk!
Tenzij je je geluidskaart gebruikt voor studio toepassingen en je je sound zelft genereerd met een synt/ of je sample packs 96Khz zijn.
Gery    posted on 18-01-2012 14:34
uiteraard heb je gelijk wat de sample rate betreft, het hoorbare waarover ik sprak was denk ik ook een oudere SL1.
Maar veel meer factoren bepalen de geluidskwaliteit, ik gaf de sample rate aan omdat dit makkelijk te meten en te vergelijken is.

De kwaliteit van de gebruikte hardware en de D/A en A/D converters zal hier ook een grote rol spelen, ook de manier waarop de software omgaat met pitch/key correcties zal het geluid be?nvloeden.

Naar mijn bescheiden meing heeft het geluid uit serato een iets meer metaal achtige klank en dat uit traktor een iets warmere klank. ?Waarschijnlijk is dat grotendeels te wijten aan hoe de software omgaat met audio.

Ik gebruik naast het draaien mijn Audio8 en Audio10 ook nog in de studio als geluidskaart en moet zeggen dat er helaas meer 'ruis' zit op mijn Apogee Duet dan mijn NI geluidskaarten..

Direct nog een voordeel van de NI kaarten (met hogere sample rate) als je wil gaan producen kan je die kaarten meteen in de studio gebruiken om monitors op aan te sluiten (in mijn geval KRK VXT6)

in een club of caf? zijn de hoorbare geluidverschillen nihil, een keuze v systeem hangt dus meer af van wat je wil en wat je kan doen met bepaalde software. ?ik ken veel dingen die ik met traktor kan, maar ik niet direct in serato terug vind.. ?serato heeft momenteel bij mijn wete ??n voordeel tov ?traktor, nl. ondersteuning voor CDJ2000/900 in Advanced HID mode. ?Traktor kan tot vandaag nog enkel maar standaard HID/midi ondersteunen..
DJ - Producer
DiVario    posted on 18-01-2012 15:03
I have an audio 4 (traktor) 4 sale Winking my eye
Practise makes perfect!
rodfunk    posted on 18-01-2012 16:51
Ik draai met serato puur om het feit dat het mijn nooit in de steek heeft gelaten. Het is een heel klein programma die je laptop niet veel onder druk zet. Ik vind al de effecten in Traktor trouwens overbodig, die staan allemaal op je DJM.
(Ik heb trouwens een aantal keer met traktor gedraaid en het beviel me niet echt.)

Uiteindelijk heeft iedereen zijn eigen voorkeur en kun je best gewoon eens bij een collega of in een winkel gaan testen.
www.twitter.com/rodfunk www.soundcloud.com/rodfunk
brecht    posted on 18-01-2012 17:57
ben het eens met Rodunk.. Effecten zitten tegenwoordig op alle mixers. Maar traktor is natuurlijk wel uitgebreider buiten serato clean..
HouseJunkie    posted on 18-01-2012 22:19
Ik heb ervaring met beiden.
Traktor is gemaakt om elementen aan je set toe te voegen die je snel moet kunnen doen. De sync button geeft je dan wat extra tijd en je hoeft dus niet na te denken over het beatmatchen.
De realiteit leert overigens dat traktor dj's vaak niet kunnen beatmatchen of domweg gewoon lui zijn.
Denk dat er maar weinig DJ's zijn die er echt alles uit halen wat er in zit.

Serato is voor diegene die wel enige skills bezitten mbt beatmatchen ed. Er is altijd een welles nietus kamp tussen de twee.
Toen Serato met ITCH kwam zat er ineens ook een sync functie op. Een hele slecht maar dat nam de barriere weg om over te gaan op Traktor.
Serato ziet er mooier uit (vind ik) maar Traktor is de standaard geworden en heeft gewoonweg de meeste functionaliteit.

Conclusie, ga naar de winkel en speel met beiden. Alle 2 hebben ze hun voor en nadelen maar ik heb in deze voor de portomonnee gekozen en werk nu lekker met mn Traktor S2 met sync functie uit Thumbs Up
http://antoinedelacruz.com
Gery    posted on 19-01-2012 12:23
in timecode modus werkt de sync knop zelf niet dacht ik..
ik heb nog nooit de sync knop gebruikt in mijn leven en ben dat ook niet van plan.

akkoord dat er veel jonge dj's die wel gebruiken, maar het is niet omdat je aan een fiets steunwielen kan hangen je die daarom ook verplicht bent te gebruiken.

ik gebruik veel functies binnen traktor samen met mijn touchOSC interface op mijn iPad welke ik niet in serato zou kunnen.

een voorbeeld is beat jump, seamless x aantal beats voor of achteruit springen.
is heel handig als je bvb 30sec tijd hebt om te mixen en de intro van je nummer is 1min.., spring je gewoon 16 maten vooruit. probeer dat maar eens in serato Happy, laughing
DJ - Producer
brecht    posted on 19-01-2012 20:12
@ Gery: Die TouchOSC interface met iPad met serato. Heb je zelf een interface gemaakt?
Gery    posted on 19-01-2012 20:45
jep, niet zo moeilijk. ?je kan de editor gewoon downloaden vanop de website
http://hexler.net/software/touchosc

verder is het gewoon je eigen ding doen en de knoppen plaatsen zoals jij ze wil Happy, laughing
DJ - Producer
brecht    posted on 19-01-2012 20:54
Heb je toegeveogd via facebook(brecht Van Goethem) Hopelijk kunnen we daar verder werken.

This is an old Topic

No new postings for 4.769 days.
 Post CommentThat would be 159 months
or a whopping 13.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

67 Users online: 7 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 1.702
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.573.855