Vraag Midi kontrol X1
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Zimm    posted on 15-01-2012 19:50
Wie kan mij uitleggen wat de midi-functie van de Kontrol X1 inhoudt.

Kun je m op 2 verschillende manieren gebruiken? Als je m inplugt en er met de default instellingen traktor mee bestuurt heet dat dan anders?

What do you think about Vraag Midi kontrol X1 ??

Vote :   1 member likes this  

Berbo    posted on 15-01-2012 20:14
Daarmee kan je hem (nadat je 'shift' hebt ingedrukt) de controller in 'midi mode' zetten, ipv 'traktor mode'. Na het knopje ingedrukt te hebben kan je hem dus mappen met ieder stukje software dat je maar kan bedenken.
Zimm    posted on 15-01-2012 20:23
Dit is iets te kort door de bocht.

Bedoel je m mappen voor het gebruik voor traktor of een ander DVS?

Wat is aan te raden? Gebruiken de meesten traktor of midi mode?
Ywe    posted on 16-01-2012 10:09
Ik kan je het heel goed uitleggen, ben er gister de hele dag mee aan het mappen geweest.

Ik gebruik de X1 nu tussen mijn draaitafels in, dan kan ik loopen en hitcue's gebruiken. Ook de effecten vind ik leuk om mee te knoeien. Als ik mijn send/return van de mixer aansluit op de Audio8 kan ik over alle muziek die ik draai, de effecten van traktor gebruiken.

Echter in de 'standaard' mapping van X1 zit geen sample deck ondersteuning. Die kan je wel downloaden, maar dan ben je je 'gewone' controls kwijt. Maar omdat elke knop van de X1 ook een midi functie heeft (op de shift en de hotcue na) kan je nog 85 knoppen toewijzen!!

Oftwel, ik gebruik mijn Traktor Mapping tegelijk met Midi mapping!! En omdat de leds oplichten in welke modus is zit en het in 1 druk van de knop te wijzigen is, is het ook vrij makkelijk in gebruik.

Mijn advies is, denk na wat je met je X1 wilt doen, en zoek daar een mapping voor (staan er zat op internet)
Is er niet een mapping die je aanstaat, of aan je wensen voldoet, maak hem dan zelf!! Schrijf op een papier wat je wilt doen met welke knop of sectie en programmeer m! Het is niet moeilijk, en er zijn genoeg voorbeelden te vinden. Als je een Mac hebt raad ik het programma Xtreme Mapping wel aan. Het controller managment scherm binnen traktor is vrij onoverzichtelijk en klein

Ik ben super blij met de X1 en alles wat ik ermee kan

Mijn mapping is nu als volgt.

Laag 1 (geen shift/hotcue) Transport - Loop - Browser - Effecten
Laag 2 (Hotcue aan) Hotcue's - Loop - Browser - Effecten
laag 3 (Shift aan) Transport 2e functies - Loop wijzigen - Seek & View - Wijzigen Effecten
Laag 4 (Shift & Hotcues aan) Wissen Hotcues - Loop wijzigen - Seek & View - Wijzigen Effecten?

Dat was allemaal standaard, maar als ik Shift en Hotcue nu tegelijk indruk, word hotcue groen en word de mapping zo:

Laag 5 (midi) Sample Decks - Loop Recorder - Browser - Volume & Muteknop Samples
Laag 6 (midi) (Shift ingedrukt) Sample decks load from ... - Loop recorder del & undo/redo - Browser - Sample deck Filter

laag vijf zijn midicodes CH01cc000 tot CH01cc043. Elke knop stuurt een nummer uit dus. ?
laag zes zijn midicodes CH01cc044 tot CH01cc087. Omdat je de shift knop ingedrukt houd krijgt hij nieuw nummer?

Dit kan een gevallerje TL;DR zijn, maar als mensen geintresseerd zijn wil ik wel een filmpje maken oid waarin ik de werking van mijn X1 uitleg
Zimm    posted on 16-01-2012 11:56
Filmpje zou top zijn.

Ik gebruik mijn X1 als standalone controller.

Ik wil eigenlijk graag dat ik nauwkeuriger dan nummers kunt scrollen dan ik nu kan. Het gaat nu per 8 beats..

Ywe    posted on 16-01-2012 13:14
Moet je eens bij controller managment kijken, daar kan je dat specificeren denk ik. Als ik thuis ben vanmiddag zal ik eens kijken!
Zimm    posted on 17-01-2012 09:50
Kunn je me daar geen mapping van sturen? klinkt goed nl.
User edit by Zimm on 17-01-2012 @ 10:45:41 (5%)
Zimm    posted on 19-01-2012 15:02
?
Ywe    posted on 20-01-2012 08:48
Sorry heb nog geen tijd gehad om video te maken, hopelijk vandaag. Ben nog niet helemaal klaar met de mapping maar stuur me maar even een DM. Kan je zelf de details afmaken Happy, laughing
macmiata    posted on 07-02-2012 22:46
ik wil een gewone midimapping voor mijn X1 maar met op de linkse browse knop een tree browse die ook mappen open of dicht klikt. Ik had er eentje maar die scrollt de muziek rechts slecht: slaat telkens ??n track over Unhappy
Waar vind ik de standaard midi mapping? Zoek me suf online, servicecenter ook niet? Of ik heb iets gewist... Map is leeg in traktor. Ik vind ze maar staat geen mapping in
Last year this dj got bored and tried to produce
jeffrey412    posted on 12-02-2012 18:38
Poster: macmiata
ik wil een gewone midimapping voor mijn X1 maar met op de linkse browse knop een tree browse die ook mappen open of dicht klikt. Ik had er eentje maar die scrollt de muziek rechts slecht: slaat telkens ??n track over Unhappy
Waar vind ik de standaard midi mapping? Zoek me suf online, servicecenter ook niet? Of ik heb iets gewist... Map is leeg in traktor. Ik vind ze maar staat geen mapping in

Als je mij ff een pm stuurt, dan stuur ik je die file wel ff
DJ Mol / twitter: @DJJeffreymol
djcanta    posted on 13-02-2012 15:06
met de controller edittor kan je 'm helemaal naar eigen smaak mappen.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
OneSixty    posted on 23-11-2012 14:54
knip
User edit by OneSixty on 20-01-2013 @ 22:22:17 (98%)

This is an old Topic

No new postings for 4.463 days.
 Post CommentThat would be 148.8 months
or a whopping 12.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

104 Users online: 44 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 9.882
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.677.897