Gemini Cdj 650 (nieuwe multimedia speler)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Drumworks    posted on 14-01-2012 18:22
De Gemini cdj700 is nog maar net uit, of het merk komt al met een nieuwe speler aanzetten. deze keer is het de cdj650. Dit schrijft een bekende winkel in het zuidwesten van nederland.

Algemeen:
Een onverwachtse beweging van Gemini, het gaat zich steeds meer op DJ-apparatuur richten. Gemini timmert hard aan de weg om zich te kunnen meten met andere merken die in een stroomversnelling zitten om de meest moderne functies op spelers te implementeren. Met de komst van deze CDJ 650 wordt een vrij uitgebreide speler ge?ntroduceerd, met alle functies aan boord die u zich als DJ kunt wensen. USB, CD en MIDI, wat heeft u nog meer nodig?

Verschillende werkmodi van de CDJ 650
De CDJ 650 is een ware multimedia-speler. Vertel wat u wilt gaan doen qua DJ-ing en de CDJ 650 kan het aan. De speler heeft drie verschillende werkmodi, onderverdeeld in CD, USB en MIDI. De CD-modus mag voor zich spreken. Door middel van het slot-in mechanisme worden CD's moeiteloos opgeslokt door de speler. Vervolgens is het mogelijk om tracks af te spelen, maar ook te bewerken dankzij de bend/scratch modus, loopfunctie en hotcues.
De USB modus is vergelijkbaar met de CD-modus, maar dan maakt u gebruik van uw USB-opslagmedium. Een USB-stick gevuld met tracks wordt in een mum van tijd ingeladen, waarna u aan de slag kunt met uw digitale collectie. De MIDI modus is een heel ander verhaal. Met de MIDI modus verbindt u de CDJ 650 aan uw computer, om hem te gebruiken als software controller. Met twee CDJ 650 spelers kunt u dus een software-programma als Virtual DJ of Traktor aansturen! Dankzij MIDI HID ondersteuning zorgt de CDJ 650 voor een supersnelle overdracht van data-signalen.

Gemini zorgt voor talloze functies
Hoewel de CDJ 650 er uit ziet als een instap model speler zonder al te veel poespas, zitten er toch aardig wat functies in. Denk onder meer aan het grote full color 3.2 inch scherm. Hier ziet u onder meer de waveform van uw track terug, evenals andere nuttige informatie. Maar ook het grote jogwheel valt op. Met optimale precisie beweegt u het 5 inch grote jogwheel op het punt naar keuze. Dit maakt ook het scratchen en pitchbenden accurater!
Specificaties:
- compacte tabletop media speler
- CD, USB en MIDI werkmodus
- groot 3.2 inch TFT scherm met contrast-aanpassing en waveform-display
- MIDI en HID ondersteuning
- USB-aansluiting voor massa-opslag apparatuur
- groot 5 inch aanraakgevoelig jogwheel
- jogwheel werkmodus: pitchbend of scratch-effect met reverse
- ingebouwde 24-bits 192 kHz interface (werkt met PC en Mac)
- speelt MP3, AAC, WAV en AIFF bestanden
- slot-in CD mechanisme
- CD-speler ondersteunt audio CD, CD-R, MP3-CD
- stereo RCA uitgang
- drie programmeerbare hot cues
- BPM functies: auto sync, manual tap, ID3 en BPM lock
- pitch control met 6 instellingen: +/- 4, 8, 16, 24, 50 of 100%
- master tempo control functie
- frame search met jogwheel of knoppen
- naadloze loopfunctie met Reloop en loop-adjustment
- anti-shock functie via RAM buffer
- afmetingen: 290 x 220 x 111 mm
- gewicht: 2.22 kg

voor pictures
http://www.geminidj.com/cdj-650l. ik heb hem op een amerikaanse site zien staan voor 400,- dit is nog maar even afwachten.
The beats are still banging :)
User edit by Drumworks on 14-01-2012 @ 18:31:32 (2%)

What do you think about Gemini Cdj 650 (nieuwe multimedia speler) ??

Vote :   

MichaelMiller    posted on 14-01-2012 18:29
Mag Pioneer ze niet aanklagen ofzo? Of hebben ze toestemming gegeven hiervoor?
Vind dit wel heel ver gaan. Dit lijkt wel het werk van een paar kindjes van 4 die een Pioneer CDJ willen namaken.
Misschien bot dat ik het zo zeg. Maar TS, over die rip-off van Levels..... Vind dit nog veeeeel erger!
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Drumworks    posted on 14-01-2012 18:36
ik ben het helemaal met je eens, ik vind dit eigenlijk ook niet kunnen... erg sneu dat Gemini niet zijn eigen weg kan gaan net als alle andere merken. maar toch vidn ik het goed dat ze goedkopere alternatieven bieden aan amateur djs die iets minder te besteden hebben. maar ik snap niet waarom je er iets anders bij gaat halen, misschien een beetje bot om het zo te zeggen, maar dat vind ik ook een beetje kinderachtig. ik zet deze info niet online omdat ik het product wil of omdat ik het mooi vind, nee om jullie beoordeling er over te horen! en dan vind ik het erg laag om er iets van een ander topicbij gaat halen.
PhonoGraaf    posted on 14-01-2012 18:42
Ja ik weet het niet... Tuurlijk is het wannabe Pioneer, toch verschillen ze qua uiterlijk wel.
Kijk even naar Behringer met zijn mixers, die doen precies hetzelfde, alleen geven er een andere draai aan ofzo...
Behringer DJX750 lijkt (vooral qua layout) op een DJM, NOX606 op een Xone:92.

En er zijn wel meer merken die hetzelfde flikken. Niet iedereen kan Pioneer betalen of heeft het geld er niet voor over, daarom vind ik deze Gemini een mooi alternatief.
MichaelMiller    posted on 14-01-2012 19:01
1 member likes this  
Poster: rickydadrum
Maar ik snap niet waarom je er iets anders bij gaat halen, misschien een beetje bot om het zo te zeggen, maar dat vind ik ook een beetje kinderachtig. ik zet deze info niet online omdat ik het product wil of omdat ik het mooi vind, nee om jullie beoordeling er over te horen! en dan vind ik het erg laag om er iets van een ander topicbij gaat halen.

Dit is?totaal niet?persoonlijk bedoeld, van die rip-off van Levels. Helemaal?niet negatief en?niet aanvallend. (Ben niet boos, maar wil toch dat NIET benadrukken). Jij had het erover dat het sneu was dat de synth werd gejat/gebruikt van een ander nummer. Ik bedoel te zeggen; Stel dat die track waar we het over hadden, waarvan je zei rip-off, 25% 'gejat' was, dan deze zeker 90%. Als voorbeeld hoe erg ik dit gejat/namaak vind. Dus begrijp 'laag & kinderachtig' niet.

Edit; Mag ik vragen waarom hier nou zoveel dislikes op deze post zijn?
www.facebook.com/michaelmillerofficial
User edit by MichaelMiller on 15-01-2012 @ 01:42:29 (15%)
MoXeGy    posted on 14-01-2012 19:10
Kortom: Je hebt een vergelijking gemaakt die maar een paar mensen snappen en daardoor? kwam niet over zoals je bedoeld had, Niets aan de hand Happy, laughing

Afgezien dat hij inderdaad veel lijkt op de nieuwe cdj's vind ik het raar dat ze nogsteeds Midi gebruiken in plaats van HID. Als ze hem een gunstige verkoop prijs mee geven dan kan het onder de nieuwelingen mischien wel lopen maar veel verwacht ik er niet van.
User edit by MoXeGy on 14-01-2012 @ 19:11:37 (51%)
Estacy    posted on 14-01-2012 20:26
ik vind dit al heel wat een minder knock off dan de CDJ 700. maar wat boeit dat nou, dat het een naamaak is??
hoeveel mensen hier op DJR hebben wel niet een DJX 700/750 van Behringer of hebben er een gehad? volgens de gearbase zijn er bijna evenveel DJX 700s als DJM 600s. en dan heb je ook nog de RMX-40 in al zn varianten. die lijkt helemaal sprekend op de DJM 600.

je pakt als fabrikant een design dat zichzelf bewezen heeft, en bouwt daar je apparatuur omheen. Uiteraard is het van inferieure kwaliteit, maar het is ook goedkoper. Kijk eens bij de DJ booth sectie rond hoeveel mensen wel niet RMX 40 tussen de CDJs hebben staan. ?Zo word je bekend met wat er in de clubs staat qua knoppen en lay-out voor maar een fractie van de prijs. En geloof me, iedereen die dit koopt weet dat het een knock off is. En die snappen ook dat het niet hetzelfde zal performen als een Pioneer CDJ. maar die kosten wel ff een flinke pak meer geld.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Drumworks    posted on 15-01-2012 21:43
misschien een idee om deze speler bij 'news' te zetten?
Ywe    posted on 16-01-2012 09:46
Als deze spelers er waren geweest op moment dat ik was begonnen met draaien dan had ik ze waarschijnlijk genomen. Het is net wat Estacy zegt, je raakt bekend met een industrie standaard workflow, maar bent helft minder geld kwijt. Vind ik voor beginners een groot voordeel. Ziet er netjes uit. Ik zou ze ook wel eens willen testen, hoeveel verschil er zit met het duurdere segment. En we kunnen Bax-Shop toch wel gewoon noemen?? Linken is niet de bedoeling.
Mon-D    posted on 16-01-2012 17:12
Ik vind al de gemini cd spelers wel erg op de pioneers gaan lijken, andere cd spelers van andere merken word het ook wel over gezegt maar dat is gewoon een standaart uiterlijk van een tabletop. Maar de gemini steekt er wel boven uit.

This is an old Topic

No new postings for 4.812 days.
 Post CommentThat would be 160.4 months
or a whopping 13.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

84 Users online: 7 Guests (77 Unknown)
Pages generated today : 4.130
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.211.080