Binnenkort: Traktor F1 controller (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

PhonoGraaf    posted on 13-01-2012 13:09
Nieuwe Native Instruments Traktor controller aangekondigd op de Traktor-twitter: de Kontrol X2.
Een door mij veel gebruikte internetwinkel vermeld:

De Kontrol X2 van Native-Instruments is de perfect fx en sample USB controller voor Traktor Pro. Het design en formaat is zo ontworpen dat de controller makkelijk naast de bestaande DJ setup geplaatst kan worden. De X2 is voorzien van 16 soft-touch pads voor het triggeren van samples, 4 faders en 8 potmeters voor het bedienen van effecten binnen Traktor Pro.
De Kontrol X2 word op de 29e februari in de winkels verwacht!

De X1 is veel te succesvol om uit de handel te halen, het zal dus geen vervanging zijn.

Denk dat deze nieuwe controller erg veel op de Xone:1D of Xone:K2 gaat lijken, in de zin dat er faders en toetsen zonder tekst op zitten. Denk dat dit inderdaad een beetje Ean Golden style word, dus qua opties een beetje op een Midifighter gaat lijken. Vooral handig voor samples, beatmashen, effecten en extreme controllerism kunstjes...
Felle kleurtjes zijn op controllers natuurlijk helemaal HOT, wat dat betreft zal deze controller prima gaan verkopen.

(Bovenstaande afbeelding wijkt waarschijnlijk iets af van het uiteindelijke product, dit is slechts een speculatie)

Toch zit ik er nog steeds over te denken om binnenkort mijn 2 Denon SC2000 te verkopen en daarvoor in de plaats 2 X1 te zetten. De X1 is gewoon zo overzichtelijk en makkelijk naast een Xone:92 te plaatsen...

En de Xone:1D of K2 vind ik minder fijn werken aangezien er niet op de knoppen staat wat de functie is, dat moet je zelf nog helemaal bedenken.
User edit by PhonoGraaf on 23-01-2012 @ 22:44:49 (23%)

What do you think about Binnenkort: Traktor F1 controller ??

Vote :   

Roov    posted on 13-01-2012 13:13
Hmm, wilde al een hele tijd een X1 aanschaffen, maar begin nu te twijfelen of ik niet liever deze wil Winking my eye
PhonoGraaf    posted on 13-01-2012 13:20
Bedenk wel dat de X1 echt dedicated is aan de basis controller functies in Traktor, zoals play/pause, pitch-bend/sync, loop/move... Bij de X1 staan deze functies keurig aangegeven op de knoppen, en de X1 is voor deze functies simpelweg perfect. De X2 is vooral toegewijd aan samples en extra functies, maar ik denk dat Traktor besturen met enkel een X2 hetzelfde gevoel is als een Traktor besturen met een Akai MPD32. Dan moet je echt op zoek zijn naar een controller om te beatjugglen ofzo.
Onderstaande redenen worden gegeven voor de ontwikkeling van de X2, maar er word wel gezegd dat de X2 absoluut geen all-in-one controller is.
  • Price Discount ? Native Instruments had a strong price break on the X1 for the last few months, usually a good sign that a new product in that line is coming around the bend.
  • Tag Team With The S2 - The Traktor Kontrol S2 puts samples on the back burner for form factor, and the addition of this controller will fill that void nicely.
  • Rounding Out The Product Lines ? There?s a clear gap in the X series of controllers, namely the control of samples.
Ik denk dat bijvoorbeeld een goede setup is:
1 Kontrol X1 + 1 Kontrol X2 = volledige controle over 2 track decks en 2 sampledecks?
2 Kontrol X1 + 1 Kontrol X2 = 4 decks controle en extra controls voor gecombineerde effecten of cue triggers.?
2 Kontrol X1 + 2 Kontrol X2 = 4 decks controle en nog meer extra controls...
1 Kontrol S2 + 1 Kontrol X2 = volledige controle over 2 decks en mixer en over de samples.

Je kunt het tegenwoordig zo gek maken als jij wilt, maar ik denk dat de X2 zonder X1 niet volledig is voor Traktor.
User edit by PhonoGraaf on 13-01-2012 @ 13:24:29 (76%)
Roov    posted on 13-01-2012 13:22
Samples is prima te doen met die triggerpads (zou ik graag een keer in mijn set willen proberen). Ik zou alleen een X1 erbij willen voor effecten, en dat kan nu ook prima met de potmeters van de X2 Happy, laughing
PhonoGraaf    posted on 13-01-2012 13:25
Wil je vooral samples gaan gebruiken?
Want ik denk dat tracks mixen met de X2 wel kan, maar je daarvoor alsnog beter een X1 kan hebben...
Roov    posted on 13-01-2012 13:28
Ik heb zelf al 2x CDJ 800 MKII met Traktor Scratch PRO dus heb die X1 eigenlijk helemaal niet nodig. Ik zou mijn set alleen 'to the next level' willen brengen door de loops/effecten/samples van Traktor volledig te gebruiker. Daarvoor is de X2 perfect. Nu nog wachten op de prijs Winking my eye
PhonoGraaf    posted on 13-01-2012 13:32
Ja dan is dit inderdaad de perfecte oplossing! Denk dat de prijs wel zou meevallen, de X1 is ook nooit heel duur geweest vergeleken met andere gelijkwaardige controllers... En natuurlijk vergeleken met het enorme succes dat de X1 heeft gehad.
Roov    posted on 13-01-2012 13:34
Daar heb je zeker gelijk in! Je betaald echt helemaal niks voor zo'n topapparaat! Hoop dat 'ie nog onder de 200 blijft.
PhonoGraaf    posted on 13-01-2012 13:41
De X1 staat al heel lang op 177euro.
Volgens mij begon hij op 199euro.
Vergelijk dat met de DN-SC2000, de Xone:1D en de Reloop Contour, dan is 177euro een hele nette prijs.

Ik denk dat de X2 wel iets boven de 200euro gaat beginnen, gezien het onverwachte succes van de X1.
Genoeg mensen die een tientje extra betalen voor een X2, en genoeg mensen die een extra tientje hadden willen betalen voor de X1. Toch zal de X2 op eenzelfde prijs als de X1 belanden, omdat niet iedereen behoefte heeft aan een padcontroller als de X2.

Voordeel van midi t.o.v. cd's is dat zelfs hoogwaardige merken veel goedkoper zijn.
Yorick    posted on 13-01-2012 14:30
http://www.djtechtools.com/2012/01/12/new-controller-leaked-traktors-kontrol-x2/
Hier staat meer info!
Henri_D    posted on 13-01-2012 14:49
Zou bijna ideale controller voor me zijn als ik het zo zie. Hoewel dat ik nog iets zou missen voor browsing... gebruik nu joghwheels oude controller hiervoor (mss eens kijken dan voor dj-tech dj mouse of iets dergelijks, gewoon iets met jog en 2 knoppen lol). Oja en als je kan instellen dat je geen zo'n kerstboom aan kleuren hebt bij gebruik...?Cool
djcanta    posted on 13-01-2012 15:42
leuk al die speculaties.. eindelijk een vervanger voor de X1 met ingebouwde geluidskaart? 't zou wat zijn Happy, laughing

ik wil m'n Kontrol S4 gaan vervangen dus kom maar op!
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Henri_D    posted on 13-01-2012 17:38
lol, plz geen ingebouwde geluidskaart...?
(zou me ook niet logisch lijken, dit lijkt me geen controller voor stand allone gebruik met mixer.)

Dolivieira    posted on 13-01-2012 17:41
ALs het ?zo is komt er hier nog wel een X2 er bij.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
durko    posted on 15-01-2012 11:48
Ik ben benieuwd hoe de X2 zal gaan werken. Op zich wel leuk om te zien hoe er hier gespeculeerd wordt! Persoonlijk denk ik niet dat de X2 een ingebouwde geluidskaart zal hebben. Misschien dat de faders die erop zitten wel te gebruiken zijn als volumeregeling voor de samples die je met de pads triggert. Een ding is zeker, ik zag de gelekte foto op de site van een welbekende shop en de X2 zal er volgens het NI design zeer strak en mooi uitzien.
PhonoGraaf    posted on 15-01-2012 12:26
Een geluidskaart erin is voor mij niet nodig.
Ik begrijp bijvoorbeeld ook niet dat er in de Xone:K2 maar ??n stereo-uitgang zit, zet er dan twee op. Met een K2 kun je prima 2 decks besturen, net zoals op de Xone:1D en de NI Kontrol X1.?
Heb je twee K2's dan kun je 4 decks aansturen binnen traktor, maar je word beperkt door de 2 stereo-uitgangen.

Je ziet een ingebouwde geluidskaart ook wel terug in de prijs, en als je gewoon een controller wilt is het dus een stuk duurder. Dan kun je beter geld stoppen in een ESI Gigaport HD of Traktor Audio 10 (of 8).
MoXeGy    posted on 15-01-2012 12:37
Een creatief iemand heeft de poging gewaagt hem na te maken. Hij klopt niet helemaal aangezien de x2 bij de teaser boven de faders twee rijen met drukknoppen heeft.
X2
User edit by MoXeGy on 15-01-2012 @ 12:39:18 (7%)
dj-zero    posted on 15-01-2012 12:45
waarom allemaal die verschillende kleurtjes? Lijkt wel een dansvloer voor kaboutertjes:P
Ben wel benieuwd hoe hij definitief wordt, zal zeker weer een leuke controler wordenHappy, laughing
MoXeGy    posted on 15-01-2012 12:55
DIe kleurtjes zijn waarschijnlijk om de verschillende functies/clips en dergelijke aan te geven. het lijkt het persoonlijk super handig.
User edit by MoXeGy on 15-01-2012 @ 12:55:17 (12%)
PhonoGraaf    posted on 15-01-2012 13:08
Zou ook mooi zijn als je zelf verschillende kleurtjes kan toewijden aan knoppen...
dj-zero    posted on 15-01-2012 13:59
ik tel 6 verschillende kleurtjes... en ik moet zeggen dat het er dan onoverzichtelijk uitziet
Maar ik ga niet voor ingenomen zijn, ik wacht gewoon af hoe het wordtHappy, laughing
andysama    posted on 16-01-2012 13:08
1 member likes this  

User edit by andysama on 16-01-2012 @ 13:24:06 (100%)
Danielvb    posted on 16-01-2012 18:20
Filmpje van NI waarin die gebruikt wordt.
http://www.youtube.com/watch?v=SGxd1Cm2_Sc
Ywe    posted on 16-01-2012 18:30
Henri_D    posted on 16-01-2012 18:41
Hmm, ze spreken ook van nieuwe software update ben benieuwd. Controller ziet er goed uit, maar denk bijna dat ik hem nog ga combineren met een X1 voor echt volledig te kunnen zijn zonder layers te moeten gebruiken... Even prijs en dergelijke afwachten

bron : NI Site
The next innovation from the team behind TRAKTOR is just around the corner. With stylish multi-color pads to trigger loops and samples, the upcoming new TRAKTOR software and controller provide a workflow rooted in DJ culture.
PhonoGraaf    posted on 16-01-2012 19:13
Je kunt van de software ook kleine stukjes zien in bovenstaande filmpje, bijvoorbeeld op 1:14
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

74 Users online: 8 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 18.381
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.435.988