Set bedacht, iemand comments? (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dance2mix    posted on 11-01-2012 16:23
Beste djr'ers, Ik heb ( omdat ik het gewoon vet leuk vind ) een eigen set bedacht voor live draaien :D ik heb liever geen standaard setjes maar zelf dingen uitvogelen trekt mij heel erg dus dit is dus gelukt ( denk ik Cool?)

deze set?is anders dan mijn eerste post omdat ik iets nieuws had gevonden ( ook minder effects door de comments hierover ). wat vinden jullie ervan?

De set :

Macbook pro 13 inch ( standaard specs )?
?Presonus Studiolive 16.0.2. Digitale Recording Mixer (?prachtige 16 kanaals?audio interface en mixer?)
2 Livid Blocks?(voor het triggeren van loops, FX's?en samples )
Tussen de twee blocks een Ipad met Lemur erop voor de echte improvisatie :D
Wat vinden jullie ervan?

Hidden Message

Reply to view the Secret Message
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
User edit by dance2mix on 16-01-2012 @ 19:40:44 (68%)

What do you think about Set bedacht, iemand comments? ??

Vote :   1 member likes this  

Berbo    posted on 15-01-2012 18:23
Als je hem gebruikt hoe hij bedoeld is representeert ieder knopje een loop in ableton. Door dit knopje in te drukken start de loop. Simple as that. Als je hem inderdaad goed kan mappen zou je hem inderdaad als sampler kunnen gebruiken.
W.i.M    posted on 15-01-2012 19:24
Oke mensen, nu ophouden met offtopic berichten. Ik ben al bezig met de bezem door het topic te halen door alles weg te halen wat niet relevant is. Heb je iets uit te praten, doe dit dan via PM maar hier gaan we ontopic verder.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mod edit by W.i.M on 15-01-2012 19:29 (11%)
dance2mix    posted on 15-01-2012 19:48
oke merci admin, wat is eigenlijk het verschil tussen een admin en een mod?

@beerbo, soms zie je ook midi controllers waarbij er een onzichtbare lijn over de midi controller gaat en de buttons die ingedrukt zijn die lichten dan op en geven een geluid, weet u hoe dit zit?
Berbo    posted on 15-01-2012 20:11
Poster: dance2mix

@beerbo, soms zie je ook midi controllers waarbij er een onzichtbare lijn over de midi controller gaat en de buttons die ingedrukt zijn die lichten dan op en geven een geluid, weet u hoe dit zit?

Ik denk dat ik daar geen antwoord op kan geven, maar ik snap ook niet helemaal wat je bedoelt.?
dance2mix    posted on 15-01-2012 21:12
hmm oke oke nee ik zat verkeerd volgens mij Happy, laughing sorry

zou iedereen heel boos worden als ik nog ??n set voorstel die ik bedacht heb?
Berbo    posted on 15-01-2012 21:37
natuurlijk niet, ga vooral je gang. Wij zijn hier immers om jou te helpen de beste keus te maken.
Drumworks    posted on 15-01-2012 21:40
hmm oke oke nee ik zat verkeerd volgens mij Happy, laughing sorry

dit is jou topic, doe wat in je opkomtCool
The beats are still banging :)
dance2mix    posted on 15-01-2012 21:45
haha oke :D eerst wist ik niet meer zeker of dit wel mijn topic was maar ok hahah
Ywe    posted on 16-01-2012 09:39

ik weet wat je bedoeld maar ben de naam ook even kwijt. dit is een stand alone midi device die je dus ook zonder comuter kan gebruiken. En zonder voeding, dus zit interne batterij in. Handig voor in de trein. Mocht ik op de naam komen laat ik t weten!
Henri_D    posted on 16-01-2012 12:20
Poster:?dance2mix

Moderator heet bevoegdheden voor posts van leden te wijzigen en eventueel om leden zelf een sanctie op te leggen. Het is iemand die aangewezen is door de admins. Admin zelf is de persoon die instaat voor de site, dus deze gaat zich naast topics opvolgen ook (en vooral) bezighouden met het ontwikkelen van de site. Heeft dan ook in meeste gevallen alle bevoegdheden (tenzij je er nog iets van 'oprichter of eigenaar' bovenplaatst).?

Poster:?dance2mix

Haha, doe maar, ben benieuwd wat er nu is uit gekomen. En jij bent de topic starter Thumbs Up dus zolang je binnen de regels van het forum blijft, ben jij hier baas. Dus niet twijfelen!
dance2mix    posted on 16-01-2012 19:22
iemand nog comments? :D
Berbo    posted on 17-01-2012 02:20
No offense hoor, maar wat ben je in godsnaam van plan voor muziek te maken? Naar mijn idee is het echt een overkill aan aparatuur wat je wilt kopen, zeker als beginnende dj. Voordat je met samples, effecten en 16kanaals mengpanelen aan de slag gaat, is het verstandig eerst te leren hoe je uberhaupt moet mixen. Ik weet hoe je je voelt, toen ik in jou positie stond was ik n?t z? gek op zoveel mogelijk aperatuur. Echter heb ik het geld nooit gehad om daar ook echt werk van te maken. Erg jammer, maar daar heb ik wel wat van geleerd. Na vier jaar op dezelfde aperatuur gedraaid te hebben (op hele kleine updates na) als toen ik begon kreeg ik naar verloop van tijd het gevoel dat ik voor de komende tijd helemaal niets meer nodig had. De gear die ik had was prima, zolang ik de mogelijkheden die ze mij te bieden hadden nog niet geperfectioneerd had. Dat klinkt saai, maar op die manier wordt je wel heel goed. Ik had de eerste twee jaar twee Numark Axis 4's en een Reloop RMX 20. In het derde jaar is dit uigebreid met een Reloop RMX 40 DSP. Die laatste upgrade heb ik enkel gemaakt omdat ik perongeluk een glas cola over mijn mixer had laten vallen waardoor die in de vuilnisbak kon. Nu heb ik net een week geleden deze hele set verkocht en een Akai APC 40 gekocht.?
Nu zeg ik niet dat je hetzelfde als ik moet doen, maar als je zoals jij net begint, zou ik het simpelweg houden bij twee cdspelertjes en een mixer (of natuurlijk digitaal met een controller).?
Samples, loops en effecten zijn volledig bijzaak als het gaat om draaien. Sterker nog, het is zelfs heel storend als een dj teveel effecten en andere meuk door zijn mix heengooit.?
Ik begrijp dat je heel erg enthousiast bent, maar als ik jou was zou ik het echt (vooral in het hele begin) wat rustiger aan doen.?
Zou je misschien aan kunnen geven wat je precies van plan bent te gaan doen omtrend muziek maken. Dan kunnen wij, als 'experts' op het vakgebied je misschien wel heel goed helpen met het maken van een keus.
User edit by Berbo on 17-01-2012 @ 02:22:11 (4%)
dance2mix    posted on 17-01-2012 07:12
Ik wil gewoon zelf kunnen bepalen hoe ik mijn setup indeel en dat hij niet altijd het zelfde blijft ( block en ipad ) en dan wil ik graag meerdere kanalen van ableton kunnen gebruiken voor gewone geluiden en tracks.

Jij slaapt echt laat of niet?
Henri_D    posted on 17-01-2012 09:38
hmm.. nogal vreemde ingesteldheid 'ik wil niet dat hij altijd dezelfde blijft' ergens. Meeste van ons werken richting droomsetup waar we dan echt wel willen bij blijven (op nieuwe updates ofzo na). Denk dat je toch ergens eens over je gear gekte moet overraken voor je echt een 'goede' keuze zal kunnen maken. Die studio mixer lijkt me toch echt niets wat jij nu nodig hebt? je kan toch evengoed die dingen intern in abelton ofzo doen en dan 1 master audio naar buiten brengen? Opnieuw Thumbs Up geld hebben wilt absoluut niet zeggen dat je het moet uitgeven! Zul je later nog tevreden over zijn. En gewone geluiden + tracks kun je tegenwoordig zelf al op tracktor zonder dat je abelton echt nodig hebt.?

2 Livid blocks met ipad en lemur is een enorme overkill gewoon, studiomixer er nog eens bij.... Vergeet ook niet dat je als je ?voor publiek draaien gaan draaien 99% van de gevallen in een booth zal komen met gewone setup. Ga je ook inprikken in een gewone mixer. Kun je wel je laptop neerplaatsen en wat controllers maar alvast niet meer.

Blijft jou keuze Thumbs Up maar we hebben er ook geen voordeel bij je advies te geven waar we zelf niet eens in geloven. Denk alvast nog goed over na.
dance2mix    posted on 17-01-2012 16:36
maar dit ook niet als gewone setup :D

maar voor NU denk ik dat ik het beste een ipad kan kopen met lemur en macbook met ableton, dan kan je zoals je al zei vanuit daar verder kijken wat je nog echt nodig hebt Happy, laughing

is dit een re?el begin?
Berbo    posted on 17-01-2012 17:02
Nee. Die ipad zou ik echt uitstellen tot een later stadium. Ik zou eerder kijken naar een goede controller om al die tracks en samples te starten. Hier heb je veel meer aan aangezien een muis of trackpad niet heel accuraat is.
Berbo    posted on 17-01-2012 17:02
En trouwens, Traktor heeft ook sample decks ingebouwd h?
dance2mix    posted on 17-01-2012 17:14
dan zou ik toch wel die ohm kunnen nemen want daar kun je alles mee, of niet?

dance2mix    posted on 17-01-2012 21:58
Oke beerbo, duidelijk nu! macbook met ableton en een simpele midi controller. dat is redelijk toch? :/ hierna heb ik jullie genoeg geirriteerd :D

This is an old Topic

No new postings for 4.651 days.
 Post CommentThat would be 155 months
or a whopping 12.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

53 Users online: 1 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 6.039
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.966.269