Set bedacht, iemand comments? (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dance2mix    posted on 11-01-2012 16:23
Beste djr'ers, Ik heb ( omdat ik het gewoon vet leuk vind ) een eigen set bedacht voor live draaien :D ik heb liever geen standaard setjes maar zelf dingen uitvogelen trekt mij heel erg dus dit is dus gelukt ( denk ik Cool?)

deze set?is anders dan mijn eerste post omdat ik iets nieuws had gevonden ( ook minder effects door de comments hierover ). wat vinden jullie ervan?

De set :

Macbook pro 13 inch ( standaard specs )?
?Presonus Studiolive 16.0.2. Digitale Recording Mixer (?prachtige 16 kanaals?audio interface en mixer?)
2 Livid Blocks?(voor het triggeren van loops, FX's?en samples )
Tussen de twee blocks een Ipad met Lemur erop voor de echte improvisatie :D
Wat vinden jullie ervan?

Hidden Message

Reply to view the Secret Message
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
User edit by dance2mix on 16-01-2012 @ 19:40:44 (68%)

What do you think about Set bedacht, iemand comments? ??

Vote :   1 member likes this  

Henri_D    posted on 13-01-2012 23:55
Vergeet niet dat je niet mag linken naar webshops. Je neemt beter site van livid zelf.
http://lividinstruments.com/hardware_ohm64.php

Euhm, zoals ik al had aangegeven ik draai niet met abelton dus kan hier niet veel over zeggen. Ga gewoon even naar je dj shop of vrienden met wat verschillende soorten gear spelen spelen. Voel je wel wat er goed zit. Maar start klein en bouw op volgens je noden.
dance2mix    posted on 14-01-2012 00:31
beter advies is er niet volgens mij Happy, laughing?vriend van me heeft net nieuwe midi controller dus ff uitproberen :D bedankt

zijn er nog ableton gebruikers hier en iemand comments over die midi controller ? :D
User edit by dance2mix on 14-01-2012 @ 13:28:35 (75%)
dance2mix    posted on 14-01-2012 19:07
Hmm, ik weet precies hoe het zit kinderen :D ( figuurlijk )

ik heb in mijn welcoms post gezet dat ik graag een set zou willen aanschaffen en die betrefde twee cd spelers en een mixer en michael dacht ( wat best logisch is ) dat ik deze set wilde aanvullen met de set die ik hierboven beschreef maar eigenlijk was ik nog aan het kijken naar wat het me het lekkerst lijkt werken.

Duudelijk?

@ michael, ik snap je onrust over hoe ik aan het geld kom (2600 euro ) En dat heb ik inderdaad bij elkaar gespaard door dagen en dagen te werken ( als je dat niet geloofd maakt het me niet uit maar ik leg het gewoon even uit ) en misschien wordt je daar jaloers van dat kan ik ook niet weten maar probeer iets minder met het spitten naar mensen (:

zoiezo wel bedankt voor je advies :D
User edit by dance2mix on 14-01-2012 @ 19:14:21 (100%)
dance2mix    posted on 14-01-2012 19:16
Poster: MichaelMiller
?nou ik zou wel willen dat ik dit als jongen te besteden had door schoenen verschuiven.

Even duidelijk, ?IK VERSCHUIF GEEN SCHOENEN?MAAR STOELEN :D

grapje haha

Henri_D    posted on 14-01-2012 19:31
Poster: dance2mix

@ michael, ik snap je onrust over hoe ik aan het geld kom (2600 euro ) En dat heb ik inderdaad bij elkaar gespaard door dagen en dagen te werken ( als je dat niet geloofd maakt het me niet uit maar ik leg het gewoon even uit ) en misschien wordt je daar jaloers van dat kan ik ook niet weten maar probeer iets minder met het spitten naar mensen (:

zoiezo wel bedankt voor je advies :D

Als ik grote tip mag geven Thumbs Up zelf al wil je jezelf bewijzen dat je het wel kan betalen en je het verdiend hebt enzo. Ga hier niet teveel in detail. Is openbaar forum en aan 14 jaar zal je werk wal niet volledig 'wit' geweest zijn.?

verder @ michael. Iedereen is vrij voor te doen met z'n geld. En al kreeg hij 10 000 euro omdat z'n moeder vond dat hij z'n tanden mooi had gepoetst, onze zaken gewoon niet. En dat hij beter niet alles aan 14jaar gaat uitgeven Winking my eye tjah dat was ook mijn advies.
dance2mix    posted on 14-01-2012 19:40
:D haha bedankt voor die eerste goede tip, zal er aan denken (:

en inderdaad het is veel geld maar ik word er zo vreselijk zat van dat ik bijna nergens geld voor neerleg. Daarom wil ik?graag gewoon iets kopen omdat ik het echt vreselijk mooi vind en de drang voel om het te kopen het gewoon te doen!?want zelf vind ik geld niet alles in mijn leven en nu komt?het :

Wie vind ook dat ook al ben je vreselijk slecht, heb je geen talent en kan je niks maar je GENIET wel van wat je doet en je heb er liefde voor dan maakt dat andere allemaal niet uit. (:
User edit by dance2mix on 14-01-2012 @ 19:45:00 (16%)
Drumworks    posted on 14-01-2012 19:49
ik zeg altijd maar zo, je leeft maar 1x en dan moet je doen waar je je goed bij voeltCool
The beats are still banging :)
dance2mix    posted on 14-01-2012 19:54
Poster: rickydadrum
ik zeg altijd maar zo, je leeft maar 1x en dan moet je doen waar je je goed bij voeltCool

Amen?Cool

PS?door de respons op dit topic heb ik toch een andere blik op het forum, zijn veel meer aardige mensen dan ik dacht.

Cool
User edit by dance2mix on 14-01-2012 @ 19:56:40 (92%)
Drumworks    posted on 14-01-2012 20:02
kijk de een rookt ongelooflijk veel, en de ander drinkt heel veel, ik ben iemand die dat ook niet doe, dus ik snapte je standpunt wel van dat je in het algemeen weinig geld uitgeeft en daardoor veel overhoudt. zo is het ook een beetje bij mij. ik snap ook wel dat er mensen zijn die het niet helemaal snappen want die geven misschien hun geld uit aan andere dingen en houden dus niet zoveel overCool
User edit by Drumworks on 14-01-2012 @ 20:02:58 (3%)
dance2mix    posted on 14-01-2012 20:12
hmm ja zo zijn we allemaal verschillend en uniek toch? Happy, laughing

daarom snappen sommige mensen het ook niet maar dan kunnen ze nog wel objectief zijn over de gear, zonder enige financiele problemen te benoemen. :D
Henri_D    posted on 14-01-2012 20:15
Ben ook meestal van mening dat je geen 'prullen' moet uitgeven en kwaliteit moet kopen. Maar waarom ik het slecht idee vond had eerder te maken met dat je veel beter een set kan 'opbouwen' in mijn ogen. En zal veel langer je honger stillen naar nieuwe gear als je kunt beginnen met leren, merken wat je 'tekort' komt en dan opnieuw uitkijken naar wat een nuttige aanvulling kan zijn.?

Volledige zet in 1 keer kopen zoals je eerst ging doen kon best koude douche zijn eens de euforie over de nieuwe gear over was. Om het met voorbeeld uit mijn ervaring te duiden, ik kocht als eerste set cd spelers, maar na tijdje wou ik echt overgaan naar vinyl. Op dat moment was ik dan blij dat ik niet de duurste pioneer spelers gekocht had. Ik bezit m'n cd spelers nog altijd, maar veel meer dan drive-in plaatjes plakken doe ik er nu ook niet mee. Rest is via m'n turntables.?

Btw: ik geef ook wel nog geld uit aan drank haha, en eigenlijk veel te veel aangezien ik van goeie whiskey houd en toch wel beetje verzamel (niet dat ik er niet van drink dan).
dance2mix    posted on 14-01-2012 20:33
Haha jouw whiskey probleem komt overeen met mijn drang om snoep?en drinken voor meisjes te kopen :D haha

maarja je hebt gelijk maar ik ben die eerste fase al voorbij, ik kocht een djx750 en een dap dubbele speler bij een veel te dure winkel. Maar goed, toen ik thuis kwam lekker bezig natuurlijk, maar liep al snel aan tegen een simpel probleem waar deze set gewoon niet aan kon voldoen : ik wilde een cool effect cre?eren door een loop te maken en dan die met behulp van de de pitch een drop te maken. Dat kon niet omdat de 'seamless loop' een halve seconde nadat je het knopje indrukte de loop pas?begon en daardoor?zat er?een gat?in de muziek?dus was ie nooit precies goed maarja dat ging nog wel maar er zat zelfs geen master tempo op dus klonken mijn platen altijd als mickey mouse en zijn vriendjes.

verwachtte ik te veel van deze set of klopt het dat deze gewoon te 'goedkoop' was?

En hierdoor ben ik echt een complete van van midi en in het speciaal van de livid producten :D
http://lividinstruments.com/hardware_ohm64.php

User edit by dance2mix on 14-01-2012 @ 20:37:01 (6%)
Henri_D    posted on 14-01-2012 20:50
haha, wie spreekt er over een probleem (toch niet in de zin van een drank-probleem haha). Ik heb nu zo'n fles of 8 van verschillende whiskeys staan. Maar zitten er toch tussen die ook al 50 euro en meer kosten. Dus loopt wel op?Coolgeloof me je drinkt hier met mate van. Enja uitgangskosten enzo zullen ook blijven stijgen hoor lol, wacht nog maar paar jaar en je zult wel zien.

En je probleem is heel normaal, een dab speler kom je idd 'redelijk' vlug tegen z'n grens aan als je creatief wil gaan draaien, deze zijn hier gewoon niet voor gemaakt (nu moet ik wat opletten met wat ik zeg voor ik reacties krijg haha). ?Maar vb je hebt nog geen probleem met je mixer? Waarom zou je deze dan nu al vervangen? Je kan voor jezelf keuze maken wil ik nog cd's of ben ik tevreden met digitaal? En wil ik nog plaatjes mixen (eventueel met wat sampels bij) of wil ik puur met sampels en eigen tracks maken... (Optie 1 is dan traktor 2 met controller naast je mixer, optie 2 abelton live met bijhorende midi controller)
dance2mix    posted on 14-01-2012 21:20
Haha mijn opa is ook van de whiskey en mijn broer ook :D maar heb er zelf niks mee want ben nog minderjarig haha

hmm ja die mixer was ook aardig gelimiteerd voor MIJ omdat de fadercaps binnen een week eraf lagen (haha) en die FX zijn aardig lastig te besturen maar als mixer werkte hij verder wel goed.

beetje een dilemma omdat ik eigenlijk beide opties wil, maar je kan toch ook hele tracks in ableton stoppen?
dance2mix    posted on 14-01-2012 23:55
waarom is michael er niet?

ik ben wel benieuwd :D
MoXeGy    posted on 15-01-2012 01:17
1 member likes this  Ben geen mod maar zullen we nu weer ontopic gaan? Ik denk dat de rest wel via pm geregeld kan worden.

Voor de TS kan ik de volgende tips mee geven: Bedenk eerst wat je precies wilt, doe veel research, kijk veel filmpjes en kijk wat andere mensen met de apparatuur doen.
Ik neem aan dat dit een van je eerste sets word dus zou ik klein beginnen en later uitbereiden.
Ondertussen verander je waarschijnlijk nog een paar keer van gedachtes.
Henri_D    posted on 15-01-2012 09:46
1 member likes this  EQ bestaat ook. En laten we nu gewoon weer ontopic gaan...?
Dit was voor niets nodig laatste deze laatste pagina. Hij heeft toegegeven dat hij wat verkeerd gereageerd heeft, laat het nu gewoon vallen. En ik had ook m'n twijfels in begin, is niet zo vreemd. Maar gewoon mss wat minder aanvallend in vervolg je twijfels uitdrukken. Voor rest... Als je wilt verder tot in oneindige gaan discussieren, doe het aub via pm.
dance2mix    posted on 15-01-2012 10:06
volgens mij snapt deze 14 jarige jongen (ik) het niet meer :S
dance2mix    posted on 15-01-2012 11:46
jd, vette achter naam heb je trouwens (:
Ywe    posted on 15-01-2012 11:56
1 member likes this  jongens, gewoon lekker ophouden met flamewar en plaatjes draaien. Daar gaat het allemaal om!
dance2mix    posted on 15-01-2012 13:11
En nu beslis ik als TS dat elke onruststoker iets zegt over mijn bedachte set en zijn objectieve mening geeft :D

succes Cool
Drumworks    posted on 15-01-2012 13:29
Poster: dance2mix
En nu beslis ik als TS dat elke onruststoker iets zegt over mijn bedachte set en zijn objectieve mening geeft :D

succes Cool

Nou dan zal ik maar als eerst antwoordenCool

ik vind het een erg mooie digitale set (misschien een beetje duur) maar kwaliteit heeft zijn prijs natuurlijk.
ik denk dat je met deze set erg veel kanten op kuntSmile.
greetz
Berbo    posted on 15-01-2012 14:12
Nu dan maar eens even een ontopic reactie.?
De Macbook zou ik soiso kopen. Een goede laptop komt altijd wel van pas, dit kan hoe dan ook geen miskoop zijn.?
Buiten dat zou ik mij eerst even echt goed orienteren op wat je nou eigenlijk wil gaan doen. Om maar even een voorbeeld de geven, die Ohm64 heeft faders en een equaliser. De Xone die je wil kopen biedt (in principe) niet heel veel meer. Daarbij heb je als je de Ohm64 gebruikt geen audiokaart nodig. (Daarbij zijn die knopjes in het midden geen sample buttons, maar loop triggers).?
Al met al zou ik het rustig aan doen en goed kijken wat je wilt hebben. Het zou erg zonde zijn dat als je iets gekocht hebt, het toch tegen blijkt te vallen en je eigenlijk iets anders wilt. Opnieuw verkopen is natuurlijk een optie, maar je krijgt er (zo goed als altijd) minder geld voor terug. ?Met het aanschaffen van de Macbook zou ik niet wachten. Als je deze koopt heb je een snelle, betrouwbare computer waar je de programma's goed op kan leren en je kan bekijken wat je nou eigenlijk echt nodig hebt.?
Succes met je aankopen. Als je nog vragen hebt over dj'en/live producen met Ableton kan je bij mij terecht.
MichaelMiller    posted on 15-01-2012 17:26
Beerbo, you've got PM.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
dance2mix    posted on 15-01-2012 17:57
ja. die mod er doorheen zou plezierig zijn.

@beerbo, ik ben geen complete leek maar hoe zat het ook nog maar met die loop triggers?

en na aardig wat filmpjes gezien te hebben heb ik ontdekt dat je ze ook kan midi mappen als alles wat je maar wilt dus het hoeft niet maar kan je mijn eerste vraag beantwoorden?

Alvast bedankt Happy, laughing
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

201 Users online: 16 Guests (185 Unknown)
Pages generated today : 42.463
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.909.485