Set bedacht, iemand comments? (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dance2mix    posted on 11-01-2012 16:23
Beste djr'ers, Ik heb ( omdat ik het gewoon vet leuk vind ) een eigen set bedacht voor live draaien :D ik heb liever geen standaard setjes maar zelf dingen uitvogelen trekt mij heel erg dus dit is dus gelukt ( denk ik Cool?)

deze set?is anders dan mijn eerste post omdat ik iets nieuws had gevonden ( ook minder effects door de comments hierover ). wat vinden jullie ervan?

De set :

Macbook pro 13 inch ( standaard specs )?
?Presonus Studiolive 16.0.2. Digitale Recording Mixer (?prachtige 16 kanaals?audio interface en mixer?)
2 Livid Blocks?(voor het triggeren van loops, FX's?en samples )
Tussen de twee blocks een Ipad met Lemur erop voor de echte improvisatie :D
Wat vinden jullie ervan?

Hidden Message

Reply to view the Secret Message
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
User edit by dance2mix on 16-01-2012 @ 19:40:44 (68%)

What do you think about Set bedacht, iemand comments? ??

Vote :   1 member likes this  

Danielvb    posted on 11-01-2012 17:06
Wil je 4 kanalen sample decks gaan gebruiken?
Want je hebt geen midi controller/cdspeler om normaal tracks af te spelen.
Ik zou de ipad niet gebruiken als je een efx gaan aanschaffen.

Dus ik zou nog 2 denon sc2000 erbij doen of een Kontrol X1
MichaelMiller    posted on 11-01-2012 17:19
Waarom iPad? Zou die z?ker weglaten. En dit heb je echt nog langer niet nodig allemaal, echt niet, en je zal vast en zeker geld niet hebben. Als je wel hebt, geen probleem, doe wat je wilt, maar hoeveel optredens heb je? Is natuurlijk leuk om te doen, maar beetje too much denk ik voor je.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
dance2mix    posted on 11-01-2012 19:04
@ daniel, die heb ik zeker :D de mikro heeft 16 pads om samples te triggeren

@michael, ten eerste het gaat meer om de set zelf Happy, laughing en waarom geen ipad, verschillende mensen gebruiken zelfde variand, BSOD, steve duda, deadmau5 enzo dus wat vind je van de set zelf?
Danielvb    posted on 11-01-2012 19:56
Poster: dance2mix
@ daniel, die heb ik zeker :D de mikro heeft 16 pads om samples te triggeren

Ja maar zoals ik al zei. hoe wil je dan tracks gaan afspelen? deze gaan triggeren met je mikro? succes met beatmatchen dan Winking my eye 4 decks samples lijkt me best lastig. Zeker aangezien je in het begin vooral commercieel zal moeten draaien.
dance2mix    posted on 11-01-2012 20:24
hmmm, tracks vanaf het begin voorbereiden en meer inschatten wat je gaat draaien en een groot deel van die platen alvast klaarmaken en samples eruit plukken :D kan toch?
Danielvb    posted on 11-01-2012 20:55
Het kan. maar echt realistisch is het niet. Het kost je ontzettend veel tijd om alles voor te bereiden.
Daarnaast is de apparatuur die je wilt kopen nogal een overkill qua effecten. Ook qua kosten is de prijs aardig hoog.

dance2mix    posted on 11-01-2012 21:33
hmm ja, heb je nog adviezen omdat je zei dat het een overkill, wat moet er weg en/of bij?
Xurion    posted on 11-01-2012 21:46
Ik zou in plaats van TouchOSC Lemur van Griid aanschaffen voor op de iPad. Perfecte touchscreen midi engine! Ontworpen en ontwikkeld door Jazzmutant. Helaas is dat falliet gegaan vanwege de komst van tablets. Nu heeft Griid de engine naar iOS geconverteerd.
User edit by Xurion on 11-01-2012 @ 21:58:53 (100%)
dance2mix    posted on 11-01-2012 22:55
Ja vet daar keek ik ook al naar, heb jij een linkje misschien?

Echt vet erg bedankt! :D
Estacy    posted on 11-01-2012 23:21
Poster: dance2mix
hmm ja, heb je nog adviezen omdat je zei dat het een overkill, wat moet er weg en/of bij?

EFX 1000 weg en gewoon Traktor effecten met MIDI aansturen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 11-01-2012 23:26
1 member likes this  Heb je er wel het budget voor ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
dance2mix    posted on 12-01-2012 08:18
ja zoiezo, maar het is maar een idee en wilde graag weten hoe jullie er tegen aankeken Happy, laughing
Henri_D    posted on 12-01-2012 13:38
Begin maar met midi controller en traktor of dergelijke. Ga je tenminste met zekerheid kunnen zeggen naar welke manier van draaien je voorkeur uitgaat. Als je echt met samples en dergelijke livesets wilt gaan uitvoeren snap ik al niet waarom er hier geen extra abelton zaken staan. Dit lijkt me enige manier om echt een set te gaan opbouwen. Verder waarom Als je hier zo de nadruk gaat opleggen een maschine mikro? Je geeft al een klein onnodig fortuin uit aan je midi control via ipad, ga dan tenminste die 300euro meer voor het grote broertje.

Die ipad lijkt me live het meest vreselijke instrument die ik me kan voorstellen om eerlijk te zijn. Dit zijn zaken om rustig te gebruiken in een nette omgeving. Niet als je staat te springen in je booth, hier wil ik iets hebben dat ik kan voelen, niet op m'n schermpje zitten staren voor te kijken hoe ver open die fader nu staat of dergelijke. (Of je vingers even te vettig/bezweet en je net niet op tijd je parameters goed krijgt). Deze manier van draaien lijkt me niets, leuk voor de show maar voor de rest...?

Het is heel leuk om te dromen Thumbs Up en daar hebben we ook apparte topics voor. Maar als je dit effectief op jou leeftijd wilt gaan aanschaffen... Dan gaat het in mijn ogen niet om je liefde voor muziek of dj'n meer.?

(Verder niets persoonlijks tegen je?Cool mocht tekst wat aanvallend overkomen.)
User edit by Henri_D on 12-01-2012 @ 13:40:30 (1%)
Gery    posted on 12-01-2012 14:41
ik zou toch bij TouchOSC blijven, in combinatie met software zoals OSCulator kan je zelf nog extra's uit je interface halen
(bvb voorwaardelijke knoppen etc..)

alles sample based is geen goed idee, maar als je dan toch traktor gebruikt met TouchOSC, kan je even goed een interface maken voor de basis play/cue loop en beatsync functies in traktor.. al ben ik niet voor het gebruik van het beatsync knopje. ?ergens moet een dj nog altijd beatmatchen ipv knopjes drukken.

ik gebruik traktor scatch pro met timecode en gebruik mijn iPad met TouchOSC & OSCulator voor het sturen van
de sample decks (gebruik ik quasie nooit) loops, hot cue's, beat jumps en key tempo.

het leuke aan de iPad is dat je precies de knoppen erop zet die jij wil die erop staan, dus het geheel is geoptimatiseerd aan jouw vereisten!
DJ - Producer
dance2mix    posted on 12-01-2012 17:09
@ gery lijkt me idd vet Happy, laughing
?
@ micheal :D haha ten eerste en ten tweede heb je helemaal gelijk Happy, laughing maar toch mag ik wel heel geinteresseerd zijn in dit soort praktijken, en gelukkig heb ik de vrijheid mijn richting te bepalen en hierdoor nog kan uitvogelen wat ik echt wil en ookal zou het voor jou niet belangrijk moeten zijn ik heb nu 2600 euro , JAY :D en het mooie is, het gaat mij niet om grote boekingen en stuf maar het leren om met zulke equipment om te gaan en natuurlijk te genieten van de muziek en daarvoor is het een hobby nietwaar?

@ Henri, haha nou met die liefde voor muziek zit ik nu wel goed Happy, laughing dat zeker maar met de liefde voor gear gaat dat erug hard :D daar heb je COMPLEET gelijk in en dat geef ik ook toe maar het is toch prachtig om met dit soort te experimenteren Happy, laughing want je vern**kt je muziek niet compleet met effects en beat effecten volgens mij of wel?

Zoiez bedankt voor de comments :D
User edit by dance2mix on 12-01-2012 @ 17:15:26 (100%)
Henri_D    posted on 12-01-2012 18:03
Zelf al heb je het bedrag is er niets die zorgt dat je het allemaal moet al aanschaffen. Weet niet vanbuiten wat je set nu is, maar als ik je hoor spreken over je sampels zou ik zeggen koop abelton live (of andere software als iemand voorstel heeft) en wat simpele midi controller met pads ( iets richting korg nano's ofzo, maar zijn al paar opties hiervoor die je niet veel gaan kosten). Dit geeft je kans om toch al bijna alles wat je met grote set hierboven wou eens uit te testen. Mocht je nog niets van gear hebben, combineer gewone (decks) midi controller met dit en je heb set waar je nog heel wat jaren op zult kunnen leren. Als je techniek echt op punt gekomen is waar je op grenzen van je gear aan stoot... Koop dan! Of je zult binnen 2-3 jaar spijt hebben als je al de nieuwe ontwikkelingen ziet voorbijkomen maar je volledig budget er in 1 keer door is.?

(En als je van nul start zul je toch mooi deel van je budget kwijt zijn aan beide softwarepakketen + controllers)

btw: liefde voor gear hebben hier veel mensen last van haha Thumbs Up maar er blijft nieuwe gear uitkomen zoals ik al aangaf. Je zult altijd nieuwe betere dingen zien en willen. Gewoon mee leren leven haha. ?En ja als je niet weet wat je doet blijf je best ver van effecten en dergelijke weg. Als je alles vloeiend kan zonder effecten, kun je thuis eens met wat effecten gaan klooien en wat leren wat goed klinkt wnr. Want live paar verkeerde parameters en je kan alles verpesten.
dance2mix    posted on 12-01-2012 20:50
hmm, oke je hebt me :D wat?zou volgens jou het beste zijn om nu te kopen om mee te beginnen? Happy, laughing
?
en ableton lijkt me inderdaad fijner dan traktor.
Henri_D    posted on 12-01-2012 21:19
Ik zou nooit zonder traktor kunnen persoonlijk Cool en daar onze draaistijlen enorm zullen verschillen als je puur met abelton werkt denk ik dat je beter het advies van iemand volgt die met dit programma effectief werkt. Ik zou beginnen met te kijken als je demo's of dergelijke kan afhalen om te kijken als de software echt is wat je ervan verwacht. Het is alvast niet iets waar je morgen je eerste setje mee zult maken. En heb nog ergens gevoel dat je hierdoor nog voor een verrassing zal staan. Het is niet zo simpel om zo maar even van alles sampels te maken en dan nog zul je eigen beats er moeten onder kleven in meeste gevallen. Zal je toch heel wat weken/maanden/... kosten voor de eerste live set(jes) volgen. Ik kom nu al soms tijd tekort om al m'n tracks juiste beatgrid te geven, mag er niet aan dromen alles klaarzetten voor abelton lol.?

Advies voor juiste midi controllers voor live met abelton kijk je best nog eens voor rond. Maar ga ook alvast naar shops testen. Al is het voor andere de meest crappy gear, als het voor jou doet wat het moet en goed aanvoelt. Why not. Ga alvast niet puur op 'merk' een aankoop doen. Het zal je zeker al opgevallen zijn dat je door dj's die zo draaien de meest uiteenlopende setups ziet, hier bestaat er niet een vaste setup voor als dat je de pioneer clubset hebt.
dance2mix    posted on 12-01-2012 21:53
ik heb zelf al ableton uitgeprobeerd maar vond het wel ingewikkeld maar later iets minder. Happy, laughing
?
bedankt voor je advies, wat voor setup heb jij eigenlijk?
Henri_D    posted on 13-01-2012 13:52
Gebruik zelf een gemengde vinyl/cd setup. Maar moet zeggen dat zeker bij gewone setjes vinyl zwaar m'n voorkeur heeft. Cd vooral voor drive-in werk.
Gear:
Traktor scratch duo op 2 sync turntables en dan nog twee reloop rmp's 2 . Aangesloten op een reloop rmx 40 blackfire mixer. Gebruik m'n oude hercules rmx nog als midi controller voor effects en browsing. Dit jaar paar updates op planning nog wel (naar traktor 2 en andere midi controllers. Iets richting NI X1 of mss wel die nieuwe 2 even afwachten dus. Ook optie dat er nog een maschine mikro bijkomt, maar moet dit nog even ergens gaan uittesten.)
dance2mix    posted on 13-01-2012 16:18
X1 lijkt me idd heel erg vet en hoor ik ook goeie dingen over Happy, laughing
Ywe    posted on 13-01-2012 16:31
ben even dag met X1 aan het klooien geweest, ik heb m ook ruim een week nu. Maar wat een super ding zeg! Je kan er heel makkelijk het maximale uit traktor halen. Wel wat voorbereidingwerk nodig, beatgrids goed zetten enzo, maar dan kan je er ook super veel mee! Je kan eigenlijk 4 lagen aan mappings gebruiken. De standaard mapping bestaande uit transport gedeelte en hotcue's en dan midi gedeelte heb ik sample decks en loop recorder van gemaakt.

Perfect! Enige reden dat ik mijn Hercules net verkoop is omdat dat een alles in 1 controller is. Bij de X1 heb je nog wel een mixer nodig Happy, laughing
User edit by Ywe on 13-01-2012 @ 16:33:35 (100%)
dance2mix    posted on 13-01-2012 23:36
Ik heb ee nieuwe set geupload, iemand comments?

heb een exlusieve controller weten te vinden van Livid :D
Henri_D    posted on 13-01-2012 23:43
Ja maar die zaken zijn toch wat overpriced :p zijn alternatieven op de markt die zelfde doen voor veel minder. Ziet er natuurlijk wel cool uit. Hoewel dat ik dan nog voor gebruikgemak liever een apc 80 zou gebruiken haha. Ben je wss nog altijd goedkoper uit. (check?http://www.youtube.com/watch?v=7lD1rL-ions Thumbs Up )

@ywe: net zelfde overstap als ik in gedachten heb haha, kom van zelfde hercules controller. (offtopic: krijg je die dingen nog eigenlijk nog voor iets verkocht? Ze zijn best degelijk, als ze niets meer opbrengen hou ik hem liever nog.)
dance2mix    posted on 13-01-2012 23:52
maar wat vind je verder van de set?
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

203 Users online: 10 Guests (193 Unknown)
Pages generated today : 30.712
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.897.734