Djm800 of xone92 (4/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jeansos2    posted on 19-01-2006 20:54
Voor het moment was de xone 92 de ultieme filter mixer, maar de keuze word nu ingewikkelder met de nieuwe djm 800, die ook een prachtige filter,sweep,harmonic,crush sectie heeft(de andere effecten zou ik toch nooit gebruiken).
Welke zou jij nemen puur op specs.
Mod edit by Lead on 20-01-2006 00:23 (2%)

What do you think about Djm800 of xone92 ??

Vote :   

Rhino    posted on 01-03-2006 17:13
Jorrit:de Xone moet het hebben van zn filters, want heeft geen andere effecten (dus zou het ook niet meer dan logisch zijn dat die filters beter zijn)

Rhino:dat de filters van de Xone beter zijn komt niet omdat hij geen effecten heeft , maar omdat ze analoog zijn

En ik ben ook een dj maar ik denk dat ik filters dan inderdaad anders gebruik.

Ik probeer altijd ALLES uit mijn apparatuur te halen.

denk datje misschien gelijk hebt als je zegt dat mensen niet de grenzen van een filter zullen opzoeken.

Maar om terug te komen op mijn aller eerste post in dit topic , .........daarom zou ik dus de Xone kopen !

Maar ook dat is weer subjectief, dat zijn filters beter zullen klinken is objectief!

User edit by Rhino on 01-03-2006 @ 17:13:23 (1%)
Jorrit    posted on 01-03-2006 17:17

at de filters van de Xone beter zijn komt niet omdat hij geen effecten heeft , maar omdat ze analoog zijn

Ik gaf het ontbreken van effecten ook niet als reden van de kwaliteit van de filters, maar om aan te geven dat de A&H in deze vergelijking wat te compenseren heeft op gebied van extra's.

En om ook hier terug te komen op het topic: :P
Voor mij de DJM: het aantal features en creatieve dingen die je kan met dit ding doen het hem voor mij.

Rhino    posted on 01-03-2006 17:18

Jorrit:en ook met de pioneer kan dat,

Rhino:dat zal absoluut kunnen maar helaas wel digitaal.

Ennne een filtertopic is ook mooi, het is in iedergeval een van de zaken waar een xone het van moet hebben .

Ben er vandoor trouwens, druk druk, ik lees straks of morgen weer verder !

Rhino    posted on 01-03-2006 17:19
Jorrit:En om ook hier terug te komen op het topic:
Voor mij de DJM: het aantal features en creatieve dingen die je kan met dit ding doen het hem voor mij.

P.s ja daarom wil ik er ook zeker mee spelen, om een oordeel te kunnen vellen over zijn effecten.
Trouwens die hele vernieuwde handel viel me niet al eerste op, wel dat gelukkig de master fader een rotary is geworden

Misschien kunnen we een vermogen verdienen door ze gewoon op elkaar te lijmen ??
User edit by Rhino on 01-03-2006 @ 17:23:24 (100%)
Jorrit    posted on 01-03-2006 17:20
Maar zoals ik er bij zette: Tuurlijk is het digitaal, maar het wil er bij mij gewoon niet in dat de kwaliteit zo gigantisch veel slechter is dat je het vette effect kwijt raakt.
Rhino    posted on 01-03-2006 17:27
Ho ho Het is niet slechter,....het is niet echt filter authentiek !

Je hoort zeg maar dat digitale filters een emulatie zijn van ghet origineel.

Maar zo hoor ik ook of iets een echte moog is of een emulatie.

Ik heb een zeer getraind gehoor

en kwel dat bijvoorbeeld ook niet met keihard geluid !

Lupo    posted on 26-05-2006 20:48

Allemaal voordelen bieden de nieuwe Pio's, vooral digitaal aangesloten.....jammer dat ze het hebben gelaten om een dig. in op de 400 te zetten. Had liever geen mic. kanaal gehad maar een dig. in en twee regelbare masters.

De 400 zou vooral een goed team vormen met twee cdj-200's....die een prachtige dig. out hebben, maar waar je dus geen gebruik van kunt maken, naar mijn idee een misser.
soundcollector    posted on 26-05-2006 23:20
wat ik me eigelijk afvraag als je nu een nuo 5 hebt en een xone 92 zijn het die 500 euros dan echt waart om de xone te kopen voor zen filters?
the-melody    posted on 27-05-2006 08:40
als je gaat kijken op engelse site's scheelt het al een hoop geld ivm met de pond=>euroHappy, laughing wil je wel een site geven via pmHappy, laughing
Day-One    posted on 12-06-2006 11:07
Poster: djwillem
alsnog de xone 92 die is al bekent in discotheken en de kwaliteit is hiervan bekend. de djm-800 is totaal niew en zou ik niet snel nemen, en zal ook nog niet zo snel in discothken staan. en het is nog afwachten hoe ver de djm-800 het gaat schoppen

hmmm niet helemaal mee eens moet ik zeggen..Bijna elke discotheek heeft een DJM-600 staan..logich is het raadzaam een upgrade te doen dan een totaal nieuw concept toch?!
Jorrit    posted on 12-06-2006 16:55
Sterker nog: de vraag naar DJM-800's wordt groots, alle nadelen van de 600 (grootste nadeel: geluids-kwaliteit) zijn zwaaar verbeterd in de 800. Veel clubs hebben al bestellingen staan, of hebben hem zelfs al staan.
Xone:92 zie je niet veel in de grote clubs, dit doordat de riders van top DJ's om de Pioneers vragen.
de djm-800 is totaal niew en zou ik niet snel nemen,

Wat de boer niet kent, dat vreet hij niet. Wacht maar tot je 'm uitgeprobeert hebt!
MauriceForge    posted on 12-06-2006 17:25
sorry, maar er zijn heel veel djs die een xone vragen in hun rider of alleen daarmee draaien zoals : adam beyer, chris liebing, ritchie hawtin, sven vath, james holden, toch nie de minste dacht ik zo....
gethigh    posted on 12-06-2006 17:32
Poster: MauriceForge
sorry, maar er zijn heel veel djs die een xone vragen in hun rider of alleen daarmee draaien zoals : adam beyer, chris liebing, ritchie hawtin, sven vath, james holden, toch nie de minste dacht ik zo....

en speedy j, sasha en john digweed der nog aan toe te voegen
User edit by gethigh on 12-06-2006 @ 17:33:00 (4%)
Jorrit    posted on 12-06-2006 17:39
Gelukkig zijn dat inderdaad de DJ's die wekelijks in Nederlandse clubs te vinden zijn.
Ik heb het dus over DJ's als: Don Diablo, Erick E, Laidback Luke etc etc etc. De DJ's die wekelijks in dé clubs van Nederland te vinden zijn, want daar hebben we het nu over.
MauriceForge    posted on 12-06-2006 19:24
okeej, maar zou dat dan zijn omdat ze de 800 beter vinden of omdat ze de 600/800 lay out zo gewend zijn? en omdat en das een feit in elke club een pio staat? dus in principe hoeven ze er nie om te vragen want die pio staat er toch wel. de meeste die met een xone draaien vragen er expliciet om, of nemen hem zelf mee a la hawtin (met wat xtra functies dan Thumbs Up )
maaja deze discussie is eigenlijk net zo eindeloos als de engelse op de site haha.....persoonlijke voorkeuren geven de doorslag
Jorrit    posted on 12-06-2006 19:28
Dit is een compleet andere discussie. Feit (Feit is misschien een groot woord..) is dat de DJM-800 het gewoon gaat maken, het moet wel heel vreemd lopen wil dat niet zo zijn.
Lead    posted on 12-06-2006 20:49
Poster: MauriceForge
.....persoonlijke voorkeuren geven de doorslag

Dat is zeker waar.... specs-wise zijn er wel de nodige feiten in het voordeel van de DJM, maar zoals je zelf zegt, persoonlijke voorkeur geeft de doorslag.

Tiesto heeft een tijd de DJM-600 op zijn rider gehad en daarna korte tijd de Xone:92. Op dit moment is het de DJM-800....

Veel DJ's waar ik ben geweest met de 800 zijn razend enthousiast en vele zetten die 800 gelijk op hun rider. Of het een succes gaat worden zal de tijd uitwijzen...
(hoewel ik al wel de nodige aanwijzingen oppik...)
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 12-06-2006 20:50 (10%)

This is an old Topic

No new postings for 6.207 days.
 Post CommentThat would be 206.9 months
or a whopping 17 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

73 Users online: 1 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 8.921
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 211.101.530