Poster: jeansos2
Over de geluidskwaliteit heb ik geen twijfels na een keer een djm1000 gehoord te hebben. Het gaat mij meer om de filter sectie.
Poster: Reind
Als je zoiets wil testen moet je dubbel blind A-B-X testen. Ik heb het 1 keer gedaan met een Xone:32 en een DJM600 op een studio monitor set en had het er heeeeeeeeel erg moeilijk mee. Pas toen er een overstuurd signaal uit gegooid werd durfde ik met zekerheid te zeggen uit welke mixer het signaal kwam.
quote: |
Poster: DJ-Emotion Ik heb alleen Digitaal getest, en vond er maar weinig verschil tussen de DJM600 en en DJM 1000. |
Poster: Dav3
Ik zelf vind de 4 bands EQ van de Xone serie en de filters ook helemaal geweldig.
Poster: michelvandebeek
Hmmmz ... zeer, zeer bizar. Is namelijk echt een wereld van verschil. Zeker op grotere / club systemen. Denk dat velen dit kunnen beamen.
Poster: DJ-Emotion
Moet wel eerlijk zeggen, heb ze niet naast elkaar gehad, maar uit ervaring gesproken. met 4 Dj's kwamen wij tot dezezelfde conclusie... er is verschil, maar minimaal.
Poster: Lead
Zelfs dan nog moet je verschil kunnen horen. Er zit echt zoveel verschil tussen de 600 en de 1000 als een trabantje en een nieuwe BMW M3. Als je dit niet kunt horen heeft geen enkele luister test zin....
En zelfs in de DJM-1000 is duidelijk verschil waarneembaar bij een A-B test tussen de analoge en digitale ingnag..... En als jij dan geen verschil hoort tussen de analoge DJM-600 en de digitale DJM-1000....
In clubs die ik een DJM-1000 heb uitgeleend zie ik maandag ochtend meestal huilende techneuten die klagen dat ik mijn spullen kom terughalen en ze weer de DJM-600 moeten terugplaatsen...
Poster: Deetekprijs ligt voor velen net even buiten bereik. Eigenlijk snap ik niet dat er niet, voornamelijk door dit soort merken, wat meer op de "middenmarkt" (€ 450 - € 750,=) gedaan wordt...
Goed gezien. Misschien zou je een discussie kunnen starten over mixers van merken in die klasse, en de discussies over clubmixers overlaten aan degenen die goed in de slappe was zitten?Als ik een grote clubowner was zou ik ...... Eerst de kat uit de boom kijken. Wat willen de DJ's, toch?
Poster: DJ-BasRose
ik zou ze niet op specs uitkiezen.. ik zou ze gaan testen en op mijn gevoel afgaan.. welke faders vind ik lekkerder, zitten de knoppen op een handige plaats, ik zou eerst kijken welke je het prettigst vind werken en daarna kijken naar de specs... want het zijn alle2 goeie mixers
Ik heb dit altijd stellig ontkent.
Echter nu zijn we het er wel allemaal over eens.....
In hoevere zit er verschil in het analoge deel van de DJM600 en de DJM1000 en 800?
En dan met name in de EQ.
En als ik dan een voorkeur mag geven, een test tussen A&H Xone 92 en Pioneer DJM 1000/800
"Over CD spelers valt niet te discusieren, Mixers wel"
De Xone kapt al af rond 18k terwijl de DJM pas vlak onder de 20k terug viel. Hoorbaar was het wel, maar dit is dan ook gemeten in een dikke studio waar aan de akkoestiek was gedacht
Poster: Winston
Goed gezien. Misschien zou je een discussie kunnen starten over mixers van merken in die klasse, en de discussies over clubmixers overlaten aan degenen die goed in de slappe was zitten?
Maar toen de DJM-1000 digitaal werd gemeten was duidelijk te zien dat die veel verder door liep in het frequentiegebied. De Xone kapt al af rond 18k terwijl de DJM pas vlak onder de 20k terug viel. Hoorbaar was het wel, maar dit is dan ook gemeten in een dikke studio waar aan de akkoestiek was gedacht
Poster: FrankyN
Laten we nu maar gewoon ff afwachten tot de pioneer DJM 800 uit is en dan pas uitzoeken welke de beste kwaliteit effcten en andere functies heeft..
Poster: Reind
In dat geval zal ik ook maar stoppen met posten....... mijn slappe was is ook niet zo heel slap meer. (by the way, Pioneer heeft wel gedacht aan de mensen met minder centen, of heeft iedereen de DJM400 over het hoofd gezien)
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.