Djm800 of xone92 (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jeansos2    posted on 19-01-2006 20:54
Voor het moment was de xone 92 de ultieme filter mixer, maar de keuze word nu ingewikkelder met de nieuwe djm 800, die ook een prachtige filter,sweep,harmonic,crush sectie heeft(de andere effecten zou ik toch nooit gebruiken).
Welke zou jij nemen puur op specs.
Mod edit by Lead on 20-01-2006 00:23 (2%)

What do you think about Djm800 of xone92 ??

Vote :   

jeansos2    posted on 22-01-2006 15:22
Over de geluidskwaliteit heb ik geen twijfels na een keer een djm1000 gehoord te hebben. Het gaat mij meer om de filter sectie.
DJ-Emotion    posted on 22-01-2006 15:30
Poster: jeansos2
Over de geluidskwaliteit heb ik geen twijfels na een keer een djm1000 gehoord te hebben. Het gaat mij meer om de filter sectie.

Ik kan je vertellen dat ook na met de DJM 1000 (Digitaal aangesloten) te hebben gespeeld ik de A&H beter van kwaliteit vind.
Reind    posted on 23-01-2006 04:06
Hoe heb je dat beluisterd? Dubbel blind getest, A-B-X? Of gewoon 2 mixers naast elkaar en op beide een stukje muziek beluisterd?

In het laatste geval is een test namelijk onbetrouwbaar. Als je zoiets wil testen moet je dubbel blind A-B-X testen. Ik heb het 1 keer gedaan met een Xone:32 en een DJM600 op een studio monitor set en had het er heeeeeeeeel erg moeilijk mee. Pas toen er een overstuurd signaal uit gegooid werd durfde ik met zekerheid te zeggen uit welke mixer het signaal kwam.
Dav3    posted on 23-01-2006 08:43
Het is inderdaad persoonlijk waar je voor gaat.

Ik zelf vind de 4 bands EQ van de Xone serie en de filters ook helemaal geweldig.
Ik zou dus ook eerder voor een :92 gaan icm CDJ's Winking my eye
Maar de 800 lijkt me wel een mooie mixer, nu nog hopen dat hij stevig is !
www.everybeat.nl
michelvandebeek    posted on 23-01-2006 13:33
Tijdje terug had ik nog niet voor mogelijk gehouden dat ik dit ooit nog zou zeggen. Maar persoonlijk, zeker vanuit praktisch/economisch oogpunt, zou ik gaan voor de DJM-800. Pioneer heeft me namelijk zeer positief verrast met de DJM-1000. Zeer mooie mixer, vind em zelfs stuk beter klinken dan bv de XOne 92.

Zover nu na te gaan is gebruikt de nieuwe DJM800 dezelfde techniek als de DJM-1000 en heeft (praktisch) dezelfde lay-out als de DJM-600. Best of both worlds dus.
DJ-Emotion    posted on 23-01-2006 14:11
Poster: Reind
Als je zoiets wil testen moet je dubbel blind A-B-X testen. Ik heb het 1 keer gedaan met een Xone:32 en een DJM600 op een studio monitor set en had het er heeeeeeeeel erg moeilijk mee. Pas toen er een overstuurd signaal uit gegooid werd durfde ik met zekerheid te zeggen uit welke mixer het signaal kwam.

Ik heb alleen Digitaal getest, en vond er maar weinig verschil tussen de DJM600 en en DJM 1000.
Xone 32 ken ik niet, maar de DJM 600 heb ik dus 3 jaar lang gehad.
Overal mee gedraaid. Xone 92 heb ik nu sinds 2 maanden, en kan je bevestigen, het is een wereld van verschil. (Hier hoef je niet eens goed voor te luisteren).
michelvandebeek    posted on 23-01-2006 14:23
quote:
Poster: DJ-Emotion

Ik heb alleen Digitaal getest, en vond er maar weinig verschil tussen de DJM600 en en DJM 1000.

Hmmmz ... zeer, zeer bizar. Is namelijk echt een wereld van verschil. Zeker op grotere / club systemen. Denk dat velen dit kunnen beamen.
DJ-Emotion    posted on 23-01-2006 14:25
Poster: Dav3
Ik zelf vind de 4 bands EQ van de Xone serie en de filters ook helemaal geweldig.

4 bands werkt idd super!

Poster: michelvandebeek

Hmmmz ... zeer, zeer bizar. Is namelijk echt een wereld van verschil. Zeker op grotere / club systemen. Denk dat velen dit kunnen beamen.

Moet wel eerlijk zeggen, heb ze niet naast elkaar gehad, maar uit ervaring gesproken. met 4 Dj's kwamen wij tot dezezelfde conclusie... er is verschil, maar minimaal.
Mod edit by Lead on 23-01-2006 14:39 (69%)
Lead    posted on 23-01-2006 14:37
Emotion : kun je je voorgaande posts editen ipv constant op jezelf een reply te geven ?? dan houden we het overzichtelijk en de nutteloze posts minimaal, thanx Winking my eye

Moet wel eerlijk zeggen, heb ze niet naast elkaar gehad, maar uit ervaring gesproken. met 4 Dj's kwamen wij tot dezezelfde conclusie... er is verschil, maar minimaal.

Zelfs dan nog moet je verschil kunnen horen. Er zit echt zoveel verschil tussen de 600 en de 1000 als een trabantje en een nieuwe BMW M3. Als je dit niet kunt horen heeft geen enkele luister test zin....

En zelfs in de DJM-1000 is duidelijk verschil waarneembaar bij een A-B test tussen de analoge en digitale ingnag..... En als jij dan geen verschil hoort tussen de analoge DJM-600 en de digitale DJM-1000.... Confused

In clubs die ik een DJM-1000 heb uitgeleend zie ik maandag ochtend meestal huilende techneuten die klagen dat ik mijn spullen kom terughalen en ze weer de DJM-600 moeten terugplaatsen...
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 23-01-2006 14:38 (21%)
Deetek    posted on 23-01-2006 14:42
persoonlijk vind ik beide mixers wel okay, alleen de prijs ligt voor velen net even buiten bereik. Eigenlijk snap ik niet dat er niet, voornamelijk door dit soort merken, wat meer op de "middenmarkt" (€ 450 - € 750,=) gedaan wordt...

DJ-Emotion    posted on 23-01-2006 15:04
Poster: Lead

Zelfs dan nog moet je verschil kunnen horen. Er zit echt zoveel verschil tussen de 600 en de 1000 als een trabantje en een nieuwe BMW M3. Als je dit niet kunt horen heeft geen enkele luister test zin....

En zelfs in de DJM-1000 is duidelijk verschil waarneembaar bij een A-B test tussen de analoge en digitale ingnag..... En als jij dan geen verschil hoort tussen de analoge DJM-600 en de digitale DJM-1000.... Confused

In clubs die ik een DJM-1000 heb uitgeleend zie ik maandag ochtend meestal huilende techneuten die klagen dat ik mijn spullen kom terughalen en ze weer de DJM-600 moeten terugplaatsen...

Heeft Pioneer mij dan 3 jaar geleden een Trabant verkocht?
Daar was de prijs anders niet naar!

We weten allemaal dat er toch vanaf de lancering door menig een geklaagd is over de geluids kwaliteit over de DJM600.
Ik heb dit altijd stellig ontkent.
Echter nu zijn we het er wel allemaal over eens.....

In hoevere zit er verschil in het analoge deel van de DJM600 en de DJM1000 en 800?
En dan met name in de EQ.

Ben ook erg benieuwd naar een test.
Dan weten we waar we over praten.
En als ik dan een voorkeur mag geven, een test tussen A&H Xone 92 en Pioneer DJM 1000/800  

"Over CD spelers valt niet te discusieren, Mixers wel"
Winston    posted on 23-01-2006 15:49
Poster: Deetek
 prijs ligt voor velen net even buiten bereik. Eigenlijk snap ik niet dat er niet, voornamelijk door dit soort merken, wat meer op de "middenmarkt" (€ 450 - € 750,=) gedaan wordt...

Goed gezien. Misschien zou je een discussie kunnen starten over mixers van merken in die klasse, en de discussies over clubmixers overlaten aan degenen die goed in de slappe was zitten?

Als ik een grote clubowner was zou ik ...... Eerst de kat uit de boom kijken. Wat willen de DJ's, toch?

Tic Toc
Laidback    posted on 23-01-2006 17:43
Poster: DJ-BasRose
ik zou ze niet op specs uitkiezen.. ik zou ze gaan testen en op mijn gevoel afgaan.. welke faders vind ik lekkerder, zitten de knoppen op een handige plaats, ik zou eerst kijken welke je het prettigst vind werken en daarna kijken naar de specs... want het zijn alle2 goeie mixers

Ik sluit mij hier helemaal bij aan! :D
djreino    posted on 23-01-2006 20:14
ik zou voor de djm 800 gaan maar k denk dat het ook het merk is waar k dan voor ga
FrankyN    posted on 23-01-2006 20:27
Laten we nu maar gewoon ff afwachten tot de pioneer DJM 800 uit is en dan pas uitzoeken welke de beste kwaliteit effcten en andere functies heeft..
Reind    posted on 24-01-2006 01:34
Ik heb dit altijd stellig ontkent.
Echter nu zijn we het er wel allemaal over eens.....

Ik heb het al wel vaker geroepen echter wel altijd met de mededeling dat het pas van toepassing was bij een overstuurd signaal vanwege het ontbreken van de speling qua headroom.

Dat verhaal is jammer maar helaas een eigen leven gaan leiden op een gegeven moment op diverse fora waarbij iedereen ineens riep dat een DJM600 een kutgeluid had maar vergat te vermelden dat dat het geval was bij het oversturen van het geluid. Men wees echter vaak met het vingertje naar mij als er werd gevraagd hoe men aan die info kwam en vanaf dat moment ben ik een stuk subtieler geworden qua uitlatingen over zulke dingen.

Wat je echter nu nog steeds merkt is dat die "fabel" (tussen haakjes want in het verhaal zit een kern van waarheid) nu ook nog invloed heeft op de nieuwe mixers terwijl het daarbij absoluut niet meer het geval is. Als het goed is gaan Jeroen en ik daar voorgoed een einde aan maken binnenkort door gewoon een compleet verhaal te maken met alle topmixers en daarvan de keiharde feiten te publiceren op het i-net waardoor er een duidelijk op feiten gebaseerd verhaal is omtrent de geluids kwaliteit van mixers en we mensen die zo maar met een loze ongefunceerde mening op de proppen komen keihard om hun oren kunnen meppen met de resultaten.
Lead    posted on 24-01-2006 01:51

In hoevere zit er verschil in het analoge deel van de DJM600 en de DJM1000 en 800?
En dan met name in de EQ.

De DJM-600 mag je niet vergelijken met de nieuwe generatie mixers. DJM-800/DJM-1000 (maar zelfs ook de DJM-400) gebruiken intern alleen nog maar digitale signalen die op 96kHz/24-bit zijn geconvert van het analoge signaal. Interne processing gebeurt met 32-bit om de resolutie van de controls te vergroten en verliezen vrijwel uit te sluiten.
Een digitaal signaal van een CD is op 44.1kHz/16-bit gesampled, aangezien het signaal op een hogere resolutie wordt bewerkt in de mixer/effector kan het er niet slechter op worden Winking my eye En als je het door de EFX-1000 heen stuurt maak je in principe van 44.1kHz/16-bit -> 96kHz/24-bit.

De DJM-600 werkt nog zoals bijna iedere mixer : met analoge signalen.

En als ik dan een voorkeur mag geven, een test tussen A&H Xone 92 en Pioneer DJM 1000/800
"Over CD spelers valt niet te discusieren, Mixers wel"

Ik heb het verschil al eens in een analyzer gezien tussen de Xone:92 en de DJM-1000. Op analoog vlak was er vrijwel geen verschil. het verschil dat er was, was waarschijnlijk de onnauwkeurigheid van het digitale signaal van de Denon-2600 (ja ik weet ook niet waarom die daar stond Confused ).

Maar toen de DJM-1000 digitaal werd gemeten was duidelijk te zien dat die veel verder door liep in het frequentiegebied. De Xone kapt al af rond 18k terwijl de DJM pas vlak onder de 20k terug viel. Hoorbaar was het wel, maar dit is dan ook gemeten in een dikke studio waar aan de akkoestiek was gedacht Winking my eye
Let the BASS be louder
Reind    posted on 24-01-2006 02:41
De Xone kapt al af rond 18k terwijl de DJM pas vlak onder de 20k terug viel. Hoorbaar was het wel, maar dit is dan ook gemeten in een dikke studio waar aan de akkoestiek was gedacht Winking my eye

Op een PA systeem zal het verschil waarschijnlijk te verwaarlozen zijn maar wat men vaak vergeet zijn de vele andere voordelen die digitaal met zich mee brengt.

Digitaal heeft alleen maar voordelen ten opzichte van analoog want muziek klinkt niet meer zo goed/slecht als dat het apparaat waar het uit komt maar klinkt zoals het hoort en de mogelijkheden met digitale signalen zijn veel groter als wanneer we vast blijven houden aan analoog welke veel storings gevoeliger is.

Digitaal is toekomst, analoog hopelijk over een paar jaar niets anders meer als nostalgie.

Ik geloof persoonlijk wel in de weg die Pioneer in slaat op het gebied van digitale technologie en kan het ook alleen maar toe juichen en hoop van ganse harte dat de rest dezelfde weg in slaat. (en merken zoals Numark, Ecler e.d zie je dat ook al heel voorzichtig aan doen)
User edit by Reind on 24-01-2006 @ 02:43:41 (41%)
Deetek    posted on 24-01-2006 10:50
Poster: Winston
Goed gezien. Misschien zou je een discussie kunnen starten over mixers van merken in die klasse, en de discussies over clubmixers overlaten aan degenen die goed in de slappe was zitten?

jajaja... ik zeg al niets meer...
Reind    posted on 24-01-2006 13:37
In dat geval zal ik ook maar stoppen met posten....... mijn slappe was is ook niet zo heel slap meer. Winking my eye (by the way, Pioneer heeft wel gedacht aan de mensen met minder centen, of heeft iedereen de DJM400 over het hoofd gezien)
DJ-Emotion    posted on 24-01-2006 18:26
Maar toen de DJM-1000 digitaal werd gemeten was duidelijk te zien dat die veel verder door liep in het frequentiegebied. De Xone kapt al af rond 18k terwijl de DJM pas vlak onder de 20k terug viel. Hoorbaar was het wel, maar dit is dan ook gemeten in een dikke studio waar aan de akkoestiek was gedacht Winking my eye

Echt meten kan alleen met een Headphone rechtstreeks op de mixer.
Dan heb je namelijk geen invloeden als bekabeling, versterker, voeding, speakers, acoestiek van de ruimte etc.... etc...

Daarnaast blijft het resultaat een kwestie van smaak.
De ene vind strak mooi, de ander warm.

Het oversturen in dit verhaal gaat niet op.
Ik overstuur namelijk nooit, omdat dit gewoonweg niet hoort.
Dat de ene mixer dit beter aan kan dan de andere vind ik leuk, maar niet interesant.

Ik heb het verschil gehoord met headphone, en met mij meerdere.
(Waarvan er toch 3 DJM bezitters zijn/waren).
User edit by DJ-Emotion on 24-01-2006 @ 18:47:31 (33%)
djdonron    posted on 24-01-2006 20:09
Poster: FrankyN
Laten we nu maar gewoon ff afwachten tot de pioneer DJM 800 uit is en dan pas uitzoeken welke de beste kwaliteit effcten en andere functies heeft..

Dit is de enige juiste opmerking die ik hier aantref,voor de rest is het allemaal speculeren
Lead    posted on 24-01-2006 22:46
Meten : een gecontroleerd signaal op de input en een meter op de output. Niks speakers, zuiver de mixer meten. De rest zorgt toch alleen maar voor storing...

Let the BASS be louder
Deetek    posted on 25-01-2006 12:22
Poster: Reind
In dat geval zal ik ook maar stoppen met posten....... mijn slappe was is ook niet zo heel slap meer. Winking my eye (by the way, Pioneer heeft wel gedacht aan de mensen met minder centen, of heeft iedereen de DJM400 over het hoofd gezien)

inderdaad, ik zag 'm pas nadat ik had gepost, mijn nederige excuses Winking my eye
jeansos2    posted on 25-01-2006 16:01
Ik zou het vooral fijn vinden moest pioneer met een nieuw effectortje komen waar de harmonic functie opzit
User edit by jeansos2 on 25-01-2006 @ 16:01:29 (2%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

90 Users online: 9 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 14.295
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.165.056

DJResource