Djm800 of xone92 (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jeansos2    posted on 19-01-2006 20:54
Voor het moment was de xone 92 de ultieme filter mixer, maar de keuze word nu ingewikkelder met de nieuwe djm 800, die ook een prachtige filter,sweep,harmonic,crush sectie heeft(de andere effecten zou ik toch nooit gebruiken).
Welke zou jij nemen puur op specs.
Mod edit by Lead on 20-01-2006 00:23 (2%)

What do you think about Djm800 of xone92 ??

Vote :   

djwillem    posted on 19-01-2006 21:10
alsnog de xone 92 die is al bekent in discotheken en de kwaliteit is hiervan bekend. de djm-800 is totaal niew en zou ik niet snel nemen, en zal ook nog niet zo snel in discothken staan. en het is nog afwachten hoe ver de djm-800 het gaat schoppen
Basrose    posted on 19-01-2006 21:12
ik zou ze niet op specs uitkiezen.. ik zou ze gaan testen en op mijn gevoel afgaan.. welke faders vind ik lekkerder, zitten de knoppen op een handige plaats, ik zou eerst kijken welke je het prettigst vind werken en daarna kijken naar de specs... want het zijn alle2 goeie mixers
greup    posted on 19-01-2006 21:12
Als je puur naar de specs kijk lijkt het me geen moeilijke keus... djm 800.
Ik zou die effecten namelijk wel gebruiken. en de filter , al hoewel ik weinig tot geen verstand van filters heeft, lijkt me mistens zo goed.

Op het moment dat we de layout, prijs, en kwaliteit mee laten spelen wordt de keus wat gecompliceerder en tevens ook nog niet te beantwoorden. want niemand kan nog antwoord geven op de vraag hoe de kwaliteit van pioneer djm 800 staat tegenover de kwaliteit van de Xone 92.

djwillem    posted on 19-01-2006 21:19
de xone 92 ziet er net weer iets beter uit vind ik. ze hebebn bij de djm-800 neit de uitstraling vand e djm-600/1000 moeten doen dan zou hij er mischien nog beter uitzien
Lead    posted on 19-01-2006 21:24
Vergelijk de DJM-1000 voor de geluidskwaliteit. Hij is ontworpen met dezelfde circuits en componenten. Maar een echt productie exemplaar of sample is er nog niet, dus over het uiteindelijke resultaat kan niemand nog iets zeggen.

Ik heb er wel alle vertrouwen in dat hij weinig tot niets zal afwijken tov de DJM-1000. Maar eerst zien, dan geloven Winking my eye
Let the BASS be louder
djwillem    posted on 19-01-2006 21:38
:ddaar hbe je wel gelijk in maar kan het ook wezen dat ie egt een heel ader uiterlijk heefd?
Lead    posted on 19-01-2006 22:42
nope, uiterlijk en features zijn definitief. Ik heb er daarom alle vertrouwen in want er de prototypen deden het goed. Maar echt in handen heeft niemand nog zo'n toestel gehad. Maar hopelijk komt die dag snel Winking my eye
Let the BASS be louder
Bobson    posted on 19-01-2006 22:57
die DJM-800 ziet er wel heel vet uit als je het mij vraagt, prijskaartje steekt wel grandioos tegen maja, nieuwe producten kosten alty veel geld
het enigste waar pioneer wel een strek punt mee ga hebben is die harmonic functie denk ik
dat tonaal mixen kwam onlangs aan bod als topic en wie weet wordt dit een nieuw soort van mixen onder de dj's....
maja, dat moeten we nog afwachten zeker
Lead    posted on 19-01-2006 23:17
Het is geen nieuw soort mixen, het heeft altijd al bestaan maar niet veel mensen beheersen het niet omdat niemand het bestaan weet.

Mensen als Ben Liebrand en Armin van Buuren zijn er meesters in.
Let the BASS be louder
Gilles    posted on 19-01-2006 23:25
Als xone gebruiker blijf ik bij xone met een efx 500 erbij. Als ik nieuw zou moeten kiezen, dan zou ik ze beide gaan testen.

Maar de 800 heeft wat wat de xone niet heeft en andersom. Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.
Prozei    posted on 20-01-2006 00:11
ik zelf voor de djm-800 gaan.
het aantal functies op deze mixer zijn enorm.
als de geluidskwaliteit vergelijkbaar is met de djm-1000 dan heb je een mixer met
super helder geluid.
perfecte a/d-d/a converters.
geen verlies in het mengpaneel omdat hij digitaal is.
veel effecten + filters
mooi display waar de effecten op weergegeven worden.

wat wil je nog meer?

Reind    posted on 20-01-2006 02:37
Poster: djprozei
ik zelf voor de djm-800 gaan.
het aantal functies op deze mixer zijn enorm.
als de geluidskwaliteit vergelijkbaar is met de djm-1000 dan heb je een mixer met
super helder geluid.
perfecte a/d-d/a converters.
geen verlies in het mengpaneel omdat hij digitaal is.
veel effecten + filters
mooi display waar de effecten op weergegeven worden.

wat wil je nog meer?

Naar mijn mening heeft het digitale pas echt zin als we ook alles echt digitaal aan gaan sluiten. Pleur er een draaitafel aan of een cd speler via de RCA en het scheelt een slok op een borrel.... Overigens mag wat mij betreft morgen alles omgezet worden naar digitaal want digitaal heeft ten opzichte van analoog in mijn ogen alleen maar voordelen.

Display is inderdaad een erg goede van Pioneer.

Enige nadeel vind ik echt de prijs. Of het hoog van de toren af blazen of gewoon een keihard gerechtvaardigde prijs is zal pas bekend zijn wanneer het apparaat op de markt is. Ik zou alleen zo graag zien dat Pioneer eens wat meer ging concureren met A&H, Ecler e.d op prijs gebied. Behalve dat het dan een stuk interessanter word om een 800 te kopen (want 1799€ is goddorie een smak geld voor een paar faders en een kastje er omheen zeg Winking my eye )spoort het de rest ook aan steeds sneller door te ontwikkelen.

In het high end segment ligt men elkaar veel minder dwars dan in het midden segment en juist daar word veel sneller ontwikkeld.

Word het een mooi apparaat, ben ik wel van overtuigd... ik zou alleen mijn Nuo er niet voor de deur uit kicken. Ik sleep mijn mixer namelijk overal naartoe in een bag en ik heb zo'n flauw vermoeden dat deze mixer iets minder goed tegen een val van een 10 meter hoge trap kan dan de Nuo Winking my eye

Mooie producten weer in ieder geval van Pioneer en hoog tijd dat ze nou eindelijk eens de DJM500 en 600 er uit tyfen want dat worden steeds meer een beetje foutjes van Pioneer als je dit er naast zet (al mag je het niet vergelijken aangezien we met veel nieuwere techniek te maken hebben).
Ik zou de 500 en 600 er uit pleuren als pioneer zijnde, deze apparaten iets in prijs laten zakken zodat ze rond de prijs van de xone zitten, flink aan product placement doen en dan is die 600 en alle wilde verhalen die daar de rondte over doen zo vergeten Winking my eye
Kiwi    posted on 20-01-2006 11:15
voor mij is het heel duidelijk: er zal hier nooit een mixer van Pioneer komen te staan
greup    posted on 20-01-2006 13:53
Poster: Kiwi
voor mij is het heel duidelijk: er zal hier nooit een mixer van Pioneer komen te staan

wantConfused

Ik kom in clubs toch nog altijd het liefst een pioneer tegen hoor. Iedereen kan daar mee werken. dat de club zelf de djm500/600 om het half jaar moet vervangen is mijn probleem niet.

Maar ik vermoedt dat met de 800 pioneer toch wel een product gaat neer zetten met Kwaliteit en , zoals nu weer te zien is Overzichtelijkheid. Iets waar merken als denon ect nog aan moeten werken.( moet wel zeggen dat denon al de goeje richting op gaat)

Collin    posted on 20-01-2006 14:05

als ik geld had zou ik ze allebei kopen

maar denk toch liever de DJM800

Jorrit    posted on 20-01-2006 14:13
En ga je dan ook vertellen waarom, of dat niet?

Hoezo, bevooroordeeld?
Kiwi    posted on 20-01-2006 16:08
bevooroordeeld?

Ik heb op genoeg feestjes gedraaid waar een DJM stond, dus mijn oordeel is dus behoorlijk onderbouwd. Ik ben absoluut niet overtuigd van de kwaliteit van de Pioneer mixers.

Ik ga geen 1500 euro uitgeven voor een plastik mixer met een gehypte effecten bak, dan koop ik liever een goede mixer waar ik genoeg apparaten aan kan hangen die dat beter kunnen.

Lead    posted on 20-01-2006 16:39
Kiwi, ik snap je punt...

Maar beluister de DJM-1000/DJM-800 nog eens zo objectief mogelijk. Ik ben er van overtuigd dat je positief verrast zult zijn.

En natuurlijk is een BMW niet de ideale auto voor iedereen, er zullen ook altijd genoeg mensen in een Mercedes blijven rijden... beter is er niet een, anders wel Winking my eye
Let the BASS be louder
greup    posted on 20-01-2006 16:44
Poster: Kiwi
bevooroordeeld?

Ik heb op genoeg feestjes gedraaid waar een DJM stond, dus mijn oordeel is dus behoorlijk onderbouwd. Ik ben absoluut niet overtuigd van de kwaliteit van de Pioneer mixers.

Ik ga geen 1500 euro uitgeven voor een plastik mixer met een gehypte effecten bak, dan koop ik liever een goede mixer waar ik genoeg apparaten aan kan hangen die dat beter kunnen.

dat de kwaliteit van de djm 500/600 niet echt hoog lag wil niet zegge dat dat bij de djm 800 ook zo zou zijn. Natuurlijk kan niemand nog een uitspraak doen over de kwalitieti van de djm 800.. maar ik verwacht wel dat pioneer dit maal heeft geluisterd, en zeker geld heeft gestoken in de kwaliteit van de faders, en het headroom probleem.
djmamo    posted on 20-01-2006 16:47
er zijn ook mensen die gewoon niet van het merk houden... je hebt ook djs die niet op een super oembak willen draaien omdat ze een techniks gewend zijn, of de kwaliteit in twijfel trekken...

ik zou ook nooit in een fiat multipla willen rond rijden, en denk dat sommige mensen dat ook met apparatuur heeb ook al is het zo goed
www.moonentertainment.nl
djwillem    posted on 20-01-2006 16:55
ik heb er ook nog geen volste vertrouwen in, maar dat komt omdat ze nog neit op de markt zijn. volgonds mij heefd kiwi ergeen vertrouwen in omdatzijn voorlopers van de djm-800 ook al tegenvielen. het is mischien ook zijn smaak maar ik zou ook eerder voor een AH mixer gaan, maar qua cd spelers zou ik het liefst de pioneer hebben door zen gebruikersgemak. iedereen heefd zen eigen smaken en meningen
djmamo    posted on 20-01-2006 16:56
en met een eigen smaak en mening mag best wel wat tolranter worden om gegaan
www.moonentertainment.nl
Lead    posted on 20-01-2006 17:01
Poster: djmamo
en met een eigen smaak en mening mag best wel wat tolranter worden om gegaan

Dat mag toch ook ?? Mits gemotiveerd en onderbouwd mag je alles vinden wat je wilt Winking my eye
Let the BASS be louder
jeansos2    posted on 22-01-2006 15:03
Zou het ook niet mooi zijn als pioneer de filter sectie ven de djm800 apart uitgeeft om bv aan een xone of andere djm te hangen.
DJ-Emotion    posted on 22-01-2006 15:13
Ik heb 3 jaar lang de DJM600 gehad, en nu overgestapt op de Xone 92.
Het is een appels met peren verhaal.
De geluidskwaliteit van een Xone92 is zoveel beter dan een DJM600.
Daarnaast is de 4 kanaals EQ veel flexibeler dan de standaard 3.
Hierdoor kun jij nagenoeg voorkomen dat de beats van 2 plaaten die bijna
het zelfde zijn in je mix gaan "fazen".
Erg handig ook dat je push buttons hebt voor de cue.
wat switchen tussen de cue's en de master bijzonder makkelijk maakt.

Het is gewoon een super mixer.
Is ook niet zo vreemd, A&H heeft jaren lange ervaring in het maken van mixers....

Dus ervaring met de DJM600 is er genoeg, het is daarom te hopen dat de DJM800
geluidskwalitatief beter is dan zijn voorganger.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

88 Users online: 4 Guests (84 Unknown)
Pages generated today : 13.061
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.163.822