Midi controller probleem(?)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

feestbeest    posted on 05-01-2012 01:10
Beste djr'ers,

Aller eerst een gelukig nieuw jaar allemaal en de beste wensen!
Ik heb iets waar ik nog steeds niet uit ben. Ik hoop dat er iemand is die mij hier mee kan helpen.

De situatie:

Ik heb een macbook pro, daarbij 2 denon dn sc 2000's en een ESI giga HD geluids kaart, een Harddrive en een reloop RMX 40 DSP.
Mijn macbook heeft 2 usb poorten.

Het probleem:

Ik wil 2 denon controllers tegelijkertijd gebruiken met mijn geluidskaart. Maar aangezien mij laptop maar 2 usb poorten bied kom ik dus in principe 1 en als ik de Harddrive wil gebruiken 2 usb poorten tekort.

Om het voor nu even simpel te houden laat ik de Harddrive achterwegen.

Ik heb het probleem al geprobeerd?om er een usb hub tussen te knallen. De 2 denons op een usb hub en de geluidskaart rechtstreek de laptop in. De geluidskaart en een denon controller de usb hub in en 1 denon controller direct in de computer.

Bij beide werken de controllers niet meer net als de geluidskaart. Dus alles wat ik dan op de hub zet werkt niet meer.
Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik 2 hubs heb geprobeert die beide?niet stroom gevoed waren.
Nu heb ik vanavond met iemand die ik ken gesproken die zegt dat er eigenlijk geen hubs zijn waar je midi controllers in kan stoppen en dat ze dan nog correct werken. Nu vraag ik mij af hoe andere mensen dit dan doen. Want stel je hebt een midi controller en een geluidskaart wil je soms toch ook een extra Harddrive eraan hangen??

Zijn er mensen die hier al eerder tegen aan zijn gelopen en die het hebben opgelost?

Alvast bedankt,

Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
User edit by feestbeest on 05-01-2012 @ 01:11:54 (4%)

Ywe    posted on 05-01-2012 06:12
ja ik had hetzelfde met mijn CDJ850's

Ik heb zowiezo een harde schijf met Firewire 800, dus dat scheelt alweer een poort. Werkt ook sneller dan USB (schijnt, heb ik geen verstand van)

Voor de 850's, geluidskaart en midikabel van mixer gebruik ik een gevoede hub. Zonder voeding werkt simpel weg niet bij mij. Ik heb hem ook bij de macstore gekocht zodat ik zeker wist dat ie mac compatible was.

Maar probeer het dus eens met een gevoede USB Hub. Kost iets meer maar dan werkt het wel. Ik heb tegenwoordig 5 usb apparaten in mn flightcase zitten, soms ook nog een webcam erbij en nog steeds geen problemen.
feestbeest    posted on 05-01-2012 20:33
Welke usb hub gebruik jij dan als ik vragen mag? Zijn er toevallig mensen die ook een usb hub hebben waar meerdere midi controllers op hebben?

Inelk geval al bedankt voor je antwoord Ywe!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
User edit by feestbeest on 05-01-2012 @ 20:34:21 (32%)
Ywe    posted on 06-01-2012 11:00
staat helemaal geen merk op, heb m toevallig net in handen. gewoon plastrig rechthoek ding met 7 poorten Happy, laughing
Googlen van typenummer krijg ik m wel te zien.
MoXeGy    posted on 06-01-2012 12:22
Als ik het zo hoor moet er echt een voeding aan hangen, ik heb hetzelfde probleem als ik mijn midi keyboard en triggerfinger op een hub gooi die niet gevoed is. Je kan gewoon een universele voedingsadapter halen, kijk wat je hub nodig heeft en gaan met die banaan Happy, laughing
Overtracked    posted on 15-01-2012 19:14
Bii mij deden die denons het perfect op een usb hub van 5 zonder voeding. Maar ik had ook geen macbook. Ik denk idd dat je een gevoede usb is moet proberen.
https://soundcloud.com/overtracked

This is an old Topic

No new postings for 2.958 days.
 Post CommentThat would be 98.6 months
or a whopping 8.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

87 Users online: 41 Guests (46 Unknown)*
Pages generated today : 17.458
Most users online this month : 185
Lifetime Pageviews : 176.922.590