Pioneer DJM-800, 4 Channel Digital Mixer (6/10)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 19-01-2006 15:54
Pioneer heeft naast de DJM-400 ooknog een nieuw product aangekondigd : de DJM-800...

quote Pioneer Benelux :

Pioneer’s new 4 Channel 96kHz/24bit DJM-800 Digital Mixer Blends MIDI Compatibility & Innovative ‘Sound Colour’ Effects

19 January 2006: Pioneer today unveils its new professional-grade mixer the DJM800. Pure fidelity is delivered by the hi-end 96kHz/24 bit A/D converter that’s complemented by 61 assignable MIDI control channels and a landmark innovation, ‘Harmonic Mixing’ capability – that detects a track’s key and automatically aligns it to the closest true key, removing inaccuracies created when adjusting the pitch. With digital connectivity, a large bright dot matrix display and a wide a range of high quality effects, the DJM-800 enables DJs to perfect pristine mixing.

We’re dedicated to finding new ways to improve the techniques available to DJs to create sensational sets: we achieved it with CD mixing and the genre-defining A/V deck, the DVJ-X1. And we’ve achieved it again with the Pioneer DJM 800. It offers superlative digital performance, huge MIDI versatility and a new approach to harmonic mixing that replicates the way that DJs intuitively mix music. The innovation, combined with the unit’s sonic purity and a range of supporting features will advance mixing techniques – it’s the type of breakthrough that clubs, professional DJs and the emerging generation of artists expect from Pioneer,’ comments Jason Pook, product planning manager, Pioneer Europe.

Sonic purity is a given from Pioneer and the DJM-800 inherits the high fidelity technology of its big brother the DJM-1000. The analogue signal from the player is immediately digitised (through the shortest possible route) by a pro A/D converter at 96kHz/24bit, reaching the ultra-powerful (32bit) Digital Signal Processor without deterioration of quality.

Digital inputs and outputs support transparent signal processing between Pioneer’s CDJ and DVJ series of digital decks delivering immaculate audio quality. With input frequencies of 44.1/48/96kHz and selectable output frequencies of between 48/96kHz it’s a perfect mixer not only for the club professional but also recording studios where high fidelity sound is required.

Another key feature is the fully assignable MIDI function. This means that MIDI signals can be sent from almost all knobs and switches on the surface of the Pioneer DJM 800 (a total of 61 assignable controls) to external midi equipment. With this level of MIDI flexibility, the DJM800 can be used as a versatile interface to control any MIDI controllable lighting, software and MIDI enabled video mixers. To extend the intuitive operation of the unit, optional rotary volume knobs are available to replace the main volume switches – a feature that supports more subtle and precise mixing.

Extensive dialogue with some of the world’s top DJs and sound engineers provided the catalyst to create new, intuitive techniques to effect the perfect mix, resulting in ‘sound colour effects’ - a whole new style of DJ mixing. In music terms, if the DJ adjusts a track in the key of C by +3%, it slips out of the C band to between C and D. This makes it impossible to perform a perfect harmonic mix, unless harmonic tuning is applied. Harmonic tuning takes whatever key the source audio is in and adjusts the pitch until the key reaches a standard note. World class DJs currently spend thousands of hours learning the keys of their music and re-mastering their library to be in ‘perfect pitch’ - this innovation makes it that little bit easier to deliver smooth mixes time and again. The unit also offers ‘filter’, ‘sweep’ and ‘crush’ effects through a highpass/lowpass filter, notch filter and bit crusher effect for all line channels.

In keeping with Pioneer’s relentless drive for innovation it has complemented its familiar effects with some new techniques for a package that includes: Echo, Delay, Reverse Delay, Pan, Transform, Filter, Flanger, Phaser, Reverb, Robot, Chorus, Roll and Reverse Roll. The effects automatically detect the BPM of the music and sync to the beats. In conjunction with the additional Digital Beat Effects, 50 combinations of effects are possible.

Like the DJM-1000, the DJM-800 also has the same high rigid chassis for minimizing unnecessary vibration that could adversely affect sound quality. It is based on the same layout and footprint as the DJM-600, providing the natural and familiar feel known to DJs across the world. It also incorporates a dual-shield structure for eliminating entry of digital noise and a high performance power supply.

Additional features
The DJM-800 has a massive range of features. Some of the additional highlights include:
• Cross fader assign: to assign each channel’s input to the cross fader
• Fader curve adjust: to change the cross fader/channel fader curve
• Fader start: connect a Pioneer CDJ player with a control cable and playback can be started by simply sliding the cross fader or channel fader
• 3-Band Equalizer: a built-in equalizer on each channel enables level control within a –26dB to +6dB range for high, mid & low bands, respectively
• Talk over: automatically attenuates the volume by -20db so an MC can talk over the track
• Mic signal cut: Eliminates the microphone sound output to the booth monitor to prevent feedback
• Peak level meter: Check the peak level of the input audio for each channel as well as the master
• Master output rotary knob
• Master output attenuation switch
• Twin mic level adjustment
• Optional rotary faders available (DJC-800RV)

Richtprijs : 1799,- euro
Beschikbaar : April 2006

Natuurlijk is dit persbericht redelijk beknopt qua informatie. Maar gelukkig schrijven we hier op de site uitgebreide DJ topics :

djresource.eu > Topics > Mixers > Pioneer DJM-800
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 21-01-2006 17:17 (4%)

What do you think about Pioneer DJM-800, 4 Channel Digital Mixer ??

Vote :   

the-melody    posted on 01-03-2006 11:40
@lead maar wat doet die digital in/out? Heeft dat iets te maken mee de geluidskwaliteit ofzo?
Rhino    posted on 01-03-2006 13:14
Met digital out overrule je de converters en gaat het signaal 1 op 1 digitaal over.

Je kan de werking vergelijken met lightpipe/adat interfaces.

deze methoden hebben hetzelfde doel alleen de transmissie is anders.

AD/DA conversie is hiermee overbodig en dat betekent zoveel als volledig behoudt van je digitale signaal

the-melody    posted on 01-03-2006 13:22
ow dus eigenlijk betere geluidskwaliteit
Rhino    posted on 01-03-2006 14:23
Schoner in iedergeval .

Over beter valt absoluut te twisten.

Geef mij maar analoog gescheur

Happy, laughing

Maar als je bijvoorbeeld mixt in het digitale domein dan is deze vorm van aansluiten beter aangezien er niets geconverteerd hoeft te worden en je dus ook niet verliest van je signaal !

the-melody    posted on 01-03-2006 14:32
ah ksnap het dank je
tairip    posted on 01-03-2006 18:15
Ow..... hij is echt uber!

De effecten ook vele malen beter dan die van de DJM-600 en de geluiidskwaliteit is ook uitmuntentd.

al met al een top mixer!
BOLLEJAN    posted on 01-03-2006 20:42
Weet iemand hoe het met de midi- functies zit??

Kan je er nu Traktor dj-studio mee bedienen?

Rhino    posted on 02-03-2006 16:26
Wat betreft de midifuncties is het nog even afwachten hoe de implementatie is .

De pio heeft midi out, dus kan hij midicontroldata verzenden.

Het is de vraag of tractor dat ondersteunt, dat durf ik niet te zeggen want ik ken het programma niet(althans niet hoe compatible de software is)

Je zal dus even moeten uitzoeken hoe de implementatie van tractor is .

In  principe denk ik dat deze software wel dergelijke functies ondersteunt , en dan kan je ervanuit gaan dat wanneer je een midicontroller(bijvoorbeeld een fader van de pioneer 800) toewijst via (waarschijnlijk)een learn functie of automation override een en ander zal werken.

je zet dan dus hardware matig een fader open, en je zal dan zien dat je software de daaraan gekoppelde controller je fader op het scherm ook open laat gaan.

Toch zal de djm als pure controller niet voldoen omdat jij enkel midi uit heeft.

je zal dus nooit van je computer informatie kunnen terug ontvangen op je djm 800

Dat laatste is iets wat de XOne 3D bijvoorbeeld wel kan doen.

Happy, laughing

User edit by Rhino on 02-03-2006 @ 16:27:14 (1%)
BOLLEJAN    posted on 03-03-2006 16:28
tja maar die is nog duurder en ik heb altijd pioneer en ben daar al jaren dik tevreden over.

Ik w8 wel even af tot er meer over bekend is.

Rhino    posted on 06-03-2006 16:49
quote jan:

Ik w8 wel even af tot er meer over bekend is.

rhino:je moet dus even uitzoeken wat tractor ondersteunt , want over de 800 is qua midi bekend wat ik je eerder vertelde.

Midiprotocol heeft niets met merjen te maken, als je dus alleen maar 1 midi uit hebt op je pioneer , dan kan je bepaalde zaken niet en bepaalde zaken wel .

heb je midi in/uit dan kan je alles, alleen niet op de pioneer !

Happy, laughing

Succes

Toby    posted on 09-03-2006 15:39
Vraagje,

Ben reeds lang aan het sparen om een top-mixer te kopen, en heb sinds vorig jaar mijn zinnen gezet op de XONE92 van A&H. Nu ik eindelijk het geld bij elkaar heb komt pioneer met z'n DJM-800 op de proppen, en begin ik te twijfelen.

Blijkbaar heeft de DJM800 ook heel wat mogelijkheden, inclusief filters, MIDI controle wat ik wel zie zitten voor ABLETON of 'n groovebox en digital in/out waarbij ik eindelijk de digital uitgang op m'n CDJ's zou kunnen gebruiken.

Is er iemand (vb Lead) die intussen met beide mixers ervaring heeft en mij er misschien kan uit helpen. De xone is inmiddels al weer 2 jaar oud en ik wil toch wel een beetje up to date zijn wanneer ik een smak geld uitgeef aan een mixer. De effecten op de DJM kunnen mij gestolen worden, ik zou hem eerder nemen voor de MIDI-functies die op de XONE niet zo schitterend zijn. Aan de andere kant heeft de XONE naar ik hoor sublieme filters en een 4-weg EQ, en lijkt de "build quality" nog altijd stukken beter dan de pioneer.

HELP!!!
michelvandebeek    posted on 09-03-2006 21:37
Ik heb (nog) geen ervaring met de DJM-800. Maar wel met de DJM-1000 en de XOne 92. Qua geluidskwaliteit wint de DJM-1000 het (dik) van de XOne. Aangezien de DJM-800 gebruik lijkt te maken van dezelfde techniek als de 1000 en dan ook nog eens de goede ergonomie van de 600 heeft, zou de keuze voor mij niet moeilijk maken.

Maar ik kan natuurlijk niet voor jou spreken. Smaak en waar iemand zijn prioriteit legt is namelijk zeer persoonlijk. Mijn advies zou daarom ook zijn ... nog ff wachten. Dan een A-B vergelijk / test doen en dan pas een beslissing maken.

Lead    posted on 10-03-2006 00:26
Ik ben bezig met een demo filmpje. Binnenkort zullen de eerste CDJ's naar de winkels gestuurd worden zodat je kunt gaan proberen.

De DJM-800 klinkt errugh goed, gelijk aan de DJM-1000: strak en direct laag, duidelijke definities en klankbeeld. De details die je ineens hoort in het hoog (met Cd digitaal zeker) zijn merkwaardig. Beide mixers (maar ook de DJM-400) gebruiken beide dezelfde 32 bit DSP. Je CDJ's sluit je natuurlijk wel aan via de DIGITALE KABEL, zo haal je er de maximale kwaliteit uit. De mixer hoeft dan immers het analoge signaal niet digitaal te maken.

De filters... Tja, ik kan er maar 1 ding over kwijt : super verslavend, een beetje eng eigenlijk Winking my eye

De effecten... van top kwaliteit, makkelijkere beat-skip knopjes, betere BPM counter, meer effecten, ROLL waarmee je best bizare dingen kunt uithalen.

De Xone heeft een degelijk ontwerp en design. De kwaliteit is goed, echter tegen 32bit digitaal geweld zijn weinig analoge die zo kunnen klinkt. De filters zijn heel lekker, maar je kunt vrijwel hetzelfde met 2 van de 4 filters op de DJM. En die heeft daarnaast nog een bitcrusher en de harmonic mix (makkelijk als je accapella's gebruikt bijv.)

Nu ik de DJM-800 door heb en hem afgelopen week in een grote zaal heb gehoor heb mijn keus al gemaakt.... Winking my eye
Let the BASS be louder
djdinaio    posted on 10-03-2006 02:14
Staat al in Club Revolution... de nieuwe 800

barthawk    posted on 10-03-2006 10:05
Poster: Lead

De DJM-800 klinkt errugh goed, gelijk aan de DJM-1000: strak en direct laag, duidelijke definities en klankbeeld. De details die je ineens hoort in het hoog (met Cd digitaal zeker) zijn merkwaardig. Beide mixers (maar ook de DJM-400) gebruiken beide dezelfde 32 bit DSP. Je CDJ's sluit je natuurlijk wel aan via de DIGITALE KABEL, zo haal je er de maximale kwaliteit uit. De mixer hoeft dan immers het analoge signaal niet digitaal te maken.

volgensmij heeft de 400 toch geen digital input, net zoals de 800?

Mod edit by Lead on 10-03-2006 11:12 (60%)
Gerardo    posted on 10-03-2006 10:20
Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik de DJM800 ff heb kunnen uitproberen en kan het verhaal van Lead onderschrijven; helemaal top 

Kijk er maar niet vreemd van op als ik binnenkort een DJM600 te koop heb...

Greetz, Gerard 

MauriceForge    posted on 10-03-2006 10:45
@ lead: Duidelijk, de geluidskwaliteit van de 800 laat dus niks te wensen over, en de kwaliteit van de efx ook nie.

Maar dan mijn vraag : Hoe is de build quality van de mixer? hoe voelen de faders en de overige knoppen?

Lead    posted on 10-03-2006 11:14
Poster: barthawk

volgensmij heeft de 400 toch geen digital input, net zoals de 800?

Maar daarom zitten er achter de ingangen nog wel 24bit/96kHz A/D converters die het signaal digitaal maken... en voor de uitgang wordt het weer analoog gemaakt.

Poster: MauriceForge

Maar dan mijn vraag : Hoe is de build quality van de mixer? hoe voelen de faders en de overige knoppen?

1 woord, 4 lettergrepen : Solid-as-a-Rock !
Let the BASS be louder
MauriceForge    posted on 10-03-2006 12:08
mmz, nou dat moeten jullie nie gek op kijken al staat er binnenkort een x92 te koop....
barthawk    posted on 10-03-2006 13:14
Poster: Lead

Maar daarom zitten er achter de ingangen nog wel 24bit/96kHz A/D converters die het signaal digitaal maken... en voor de uitgang wordt het weer analoog gemaakt.

ok thanks

Toby    posted on 10-03-2006 18:10
Ok,

Bedankt allemaal voor de reacties, DJM-800 heeft voor jullie dus duidelijk de voorkeur. Ik kijk uit naar het filmpje en hoop er zo snel mogelijk zelf een te kunnen uittesten. Leuk om eindelijk wat filters terug te vinden op een pioneer, alleen jammer dat de resonantie niet kan worden geregeld, en dat je met een BPF of notch niet over de frequentieband kan sweepen...

Jizzy    posted on 15-03-2006 18:36
Er zijn zoveel mensen lyrisch over dit apparaat (zonder maar zelfs uitgeprobeerd te hebben) maar heeft iemand hem nou al gekocht?
Rhino    posted on 16-03-2006 13:44
quote lead:Maar daarom zitten er achter de ingangen nog wel 24bit/96kHz A/D converters die het signaal digitaal maken... en voor de uitgang wordt het weer analoog gemaakt.

Rhino :En als je vinyl draait is dat dus niet tof want dan heb je twee maal onodige conversie .

waarom zou je als je draait met analoge signalen, je signaal converteren naar digitaal, en dan weer terug naar analoog als je ook gewoon het pad zonder conversie kan bewandelen.

Converteren is namelijk inherent aan signaal verlies!

96 Khz is nog steeds niet genoeg voor die mooie glooiende sinus , pas bij 192Khz komt het in de buurt.

de digitale mixers zijn daadwerkelijk wel leuk als je ook hoofdzakelijk digitaal werkt.

Vinyl jocks kunnen daarom beter voor een conventionele mixer gaan !

DonBasco    posted on 16-03-2006 14:00
Poster: Rhino
quote lead:Maar daarom zitten er achter de ingangen nog wel 24bit/96kHz A/D converters die het signaal digitaal maken... en voor de uitgang wordt het weer analoog gemaakt.

Rhino :En als je vinyl draait is dat dus niet tof want dan heb je twee maal onodige conversie .

96 Khz is nog steeds niet genoeg voor die mooie glooiende sinus , pas bij 192Khz komt het in de buurt.

Ik ben niet zo technisch, maar jij suggereert nu eigenlijk dat een mp3 op 96kHz dezelfde kwaliteit is als een cd/vinyl die door de DJM-800 is gegaan.
Wie weet hier meer over te vertellen?
the-melody    posted on 16-03-2006 14:15
ik blijf toch bij de djm 600Winking my eye 800 spreekt me niet aan
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

205 Users online: 6 Guests (199 Unknown)
Pages generated today : 21.473
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.317.169

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use