Poster: Californication
Ik heb mn hotcues op de plekken waar ze moeten zijn ja, gaat eigenlijk heel makkelijk met Rekordbox ook je loops. En voel meestal wel aan waar ik de overgang wil laten doen.
Maar wat ik me dus nog afvraag is, ik heb sommige overgangen in een set die ik bijv. wil doen waar je de bass niet op low kunt zetten omdat de overgang dan helemaal anders wordt.
Op dit moment kun je hem dan toch niet bijsturen met je jog. Anders hoor je het toch teveel?
Kun je dan niet gewoon van te voren luisteren door de headphones en hem ergens vroeg in het nummer al gelijk zetten zodat je op het moment van overgang alleen maar hoef in te faden?
Ergens oefenen is ?zeker wel handig, is er niet iemand die cdjs heeft waar ik op kan oefenen tegen een vergoeding?
Poster: MarcoMartinez
Natuurlijk kan en moet je eerst door koptelefoon luisteren of je nummers gelijk lopen. Sorry dat ik het zeg maar zo te lezen, moet je nog veel leren en oefenen, dit is niet erg want zo ben ik ook ooit begonnen.
Alleen lijkt t mij verstandiger om eerst nog eens goed te oefenen voor je voor publiek gaat draaien.
Ik draai zelf vanaf mijn 18e voor publiek, ik ben nu 39 en heb in het begin van een set de eerste minuten altijd nog last van zenuwen terwijl ik heb leren beatmixen op 2 platenspelers op gehoor lang geleden.
Dus nogmaals oefenen oefenen oefenen.
Houd ook rekening mee dat een set slechts deels voor te bereiden is.
Wat doe je als het publiek er niks aan vind?
Dan zal je toch wat anders moeten proberen.
Een goede DJ is niet iemand die alleen een goede mixtechniek heeft, plaatkeuze en goed inspelen op je publiek is veel belangrijker.
Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt?
Succes
Marco
Alle tips zijn welkom. Ik beatmatch nu met traktor door mn oordoppen heen vandaar dat het een en ander een beetje onduidelijk is/was.
Het beatmatchen met traktor lukt prima.
En uiteraard stel je je muziek af op het publiek wat er komt. Ik denk dat ik daarvoor wel de goede muziek heb
Poster: DJADMIN
goh. i rest my case....
Poster: allremix
Mischien spijtig om te vragen maar,
ik ken al die woorden zoals beatmatchen,faders en alles maar nog nooit gehoort van sync. wat houd dat in?
Poster: MarcoMartinez?
Natuurlijk kan en moet je eerst door koptelefoon luisteren of je nummers gelijk lopen. Sorry dat ik het zeg maar zo te lezen, moet je nog veel leren en oefenen, dit is niet erg want zo ben ik ook ooit begonnen.
Alleen lijkt t mij verstandiger om eerst nog eens goed te oefenen voor je voor publiek gaat draaien.
Ik draai zelf vanaf mijn 18e voor publiek, ik ben nu 39 en heb in het begin van een set de eerste minuten altijd nog last van zenuwen terwijl ik heb leren beatmixen op 2 platenspelers op gehoor lang geleden.
Dus nogmaals oefenen oefenen oefenen.
Houd ook rekening mee dat een set slechts deels voor te bereiden is.
Wat doe je als het publiek er niks aan vind?
Dan zal je toch wat anders moeten proberen.
Een goede DJ is niet iemand die alleen een goede mixtechniek heeft, plaatkeuze en goed inspelen op je publiek is veel belangrijker.
Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt?
Succes
Marco
Poster: allremix
Mischien spijtig om te vragen maar,
ik ken al die woorden zoals beatmatchen,faders en alles maar nog nooit gehoort van sync. wat houd dat in?
Nou zeg beetje vertrouwen mag wel hoor
Je moet toch ergens beginnen?
Je zegt : het beatmatchen met traktor gaat prima
Nee natuurlijk gaat dat prima als je de sync aan hebt staan....
Poster: Bonchanoize
Ik wil nu niet rot doen, maar hij heeft al enkele keren vermeld dat het hem zonder sync ook aardig lukt.
Begrijp ik, maar met traktor kun je in principe, ook zonder de sync functie, tot 3 getallen achter de komma een nummer gelijk zetten..
en je weet 't zelf...dat als je live draait, je 't normaal op ??n decimaal, soms op geen decimaal moet doen. Nu heeft die een cdj 2000, die het op 2 decimalen doet, all?. Maar dan alsnog, ook mijn 2000's skippen wel eens van BPM (bijvoorbeeld van 134.2 naar 136.1...
Evengoed...ik zou niet weten hoe je niet zou kunnen beatmatchen met een programma als traktor, vdj, o.i.d....
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.