Pioneer DJM-400 2 Channel Beat Loop Mixer (6/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 19-01-2006 14:21
Pioneer kondigd vandaag aan de nieuwst mixer : De 2 kanaals Pioneer DJM400 mixer.

Hier is het persbericht dat is verstuurd :

Quote Pioneer Benelux BV :

Pioneer Launches the Compact DJM-400 2ch Mixer - with In-Loop Sampler and Digital Beat Effects - that’s Big on Performance

17 January 2006: Pioneer Europe today unveils its new compact 2ch mixer; the DJM-400. It offers a host of beat effects and an in-loop sampler that offers a new level of flair for creative remixing. Built around the same digital processing technology and high quality components used in Pioneer’s DJM-1000, the new unit is a reliable and robust performer with exceptional audio quality.

Pioneer is a recognised innovator in professional DJ products and we’ve created a high-quality compact 2 channel mixer that’s tailored to the demands of DJs mixing in bars and smaller clubs and those mobile artists who demand a reliable, robust and high-quality mixer. The digital beat effects and in-loop sampler combined with the digital circuitry ensure that this compact mixer lacks for nothing in the creativity it provides and the quality of the sound,’ comments Mark Grotefeld, European Marketing Manager, Pioneer Europe.

Although the smallest mixer in Pioneer’s range, the Pioneer DJM400 packs a wide variety of effects for creative mixing. The effects, that automatically detect the BPM of the music and sync to the beats include: Delay, Echo, Filter, Flanger, Phaser, Robot and Roll, all of which are processed at 24bits for the highest quality sound. In addition, by using the newly-adopted Beat Select Button, the DJM-400 automatically sets the effect time linked to the BPM for more intuitive play and responsive remixing.

The intelligent 96kHz/24bit sampler automatically detects the tempo of a track during playback, sampling it for four beats, then loops the sample. As the sampled audio is in sync with the beat of the track being played (no matter the tempo) the DJ is given more time to be creative. Samples are automatically beat matched and up to five samples can be stored in memory.

Each of the DJM-400’s channels has a 3-band Kill EQ which ranges from +9dB to -∞(infinity) for total control of the sound.

The DJM-400 has been designed with as a perfect partner for the MP3 compatible CDJ-200 both in terms of style and function. When combined, these units create a small, portable yet powerful and robust DJ setup that offers exceptional versatility and performance.

The DJM-400 has a wide range of features. Some of the additional highlights include:
• MIC/AUX switch: to select from either two MIC connections or one stereo LINE connection
• Fader Start: connect a Pioneer CDJ player with a control cable and playback can be started by simply sliding the cross fader or channel fader
• Cross fader curve adjust: adapts to the DJs mixing style
• Talk over: automatically attenuates the volume by -20db so an MC can talk over the track
• Peak Level Meter: Allows you to check the peak level of the input audio for each channel or the master

Maar natuurlijk heeft DJResource een mooi uitgebreid eigen stuk geschreven :

DJResource Topics > Mixers > Pioneer DJM-400

Richtprijs 549,- incl BTW.
Leverbaar : vanaf maart 2006

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 21-01-2006 17:17 (5%)

What do you think about Pioneer DJM-400 2 Channel Beat Loop Mixer ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 26-12-2006 22:57
A = 1,5 cm
B = 1,5
C = 1
D= 2 cm

Thnx to Lead.
Lead    posted on 26-12-2006 23:08
hehe, je was me voor met posten :D
Let the BASS be louder
MrCotino    posted on 27-12-2006 17:48
Kan je met de sampler alleen maar loops van 4 Beats maken?
Of kan je ook loops maken met meer Beats?
PatrickBeuken    posted on 27-12-2006 17:50
Tot 16 beats, voor zover ik weet.
Illusion    posted on 27-12-2006 20:38
Poster: MrCotino
Kan je met de sampler alleen maar loops van 4 Beats maken?
Of kan je ook loops maken met meer Beats?

idd tot 16. Er staat tot 10 'aangegeven'. Maar meer zijn mogelijk, je gaat dan gewoon met het - knopje naar beneden.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
lrfist    posted on 27-12-2006 21:15
de sampler van de djm? toch maar 4 maten hoor...
met de roll-functie kan je meer. maar die sla je niet op
SpagEddy    posted on 28-12-2006 13:36
De In-Loop Sampler op de DJM-400 werkt volgens mij op een 12 seconden limiet...

Ik heb hem nu sinds 2 en een halve week samen met twee CDJ-200s. Mijn "beginners set"...

Moet zeggen dat het een erg lekker bakkie is. Veel mogelijkheden..
Illusion    posted on 28-12-2006 14:04
Poster: lrfist
de sampler van de djm? toch maar 4 maten hoor...
met de roll-functie kan je meer. maar die sla je niet op

Okee laten we dan volle termen gebruiken:D, de Roll functie is ook een sampler. Als we het dan hebben over de In-Loop Sampler, dan is het volgens mij wel 4 beats. K'heb deze nooit echt uitgetest. Volgens mij kan het langer, maar dat weet ik niet zeker.
lrfist    posted on 28-12-2006 14:32
Poster: Djillusion

Okee laten we dan volle termen gebruiken:D, de Roll functie is ook een sampler. Als we het dan hebben over de In-Loop Sampler, dan is het volgens mij wel 4 beats. K'heb deze nooit echt uitgetest. Volgens mij kan het langer, maar dat weet ik niet zeker.

nope die inloopsampler kan echt niet langer (volgens mij en ik heb in de handleiding ook geen manier gevonden hoe het wel kan.)
Illusion    posted on 28-12-2006 15:19
Ik ga de handleiding ook nog ff doorneuzen. Daarna kom ik hier weer op terug.
Lead    posted on 28-12-2006 18:10
In-Loop sampler : functie waarmee je automatisch 5 loopjes kunt maken en opslaan onder de BEAT knoppen. De lengte is altijd 4 beats en word automatisch door de DJM-400 bepaald en opgeslagen.

Roll : De lengte van de Roll bepaald je door middel van de tijd parameter knop of direct door op de beat knoppen te drukte om de lengte te bepalen.

Dit staat overigens ook allemaal in mijn DJ Topic hoor Winking my eye
Let the BASS be louder
lrfist    posted on 28-12-2006 19:07
Poster: Lead
In-Loop sampler : functie waarmee je automatisch 5 loopjes kunt maken en opslaan onder de BEAT knoppen. De lengte is altijd 4 beats en word automatisch door de DJM-400 bepaald en opgeslagen.

Roll : De lengte van de Roll bepaald je door middel van de tijd parameter knop of direct door op de beat knoppen te drukte om de lengte te bepalen.

en net dat vind ik juist spijtig aan de inloopsampler... het is maar 4 beats. Als je een tekstje wilt opnemen, neemt hij alleen de eerste zin op :D
dus zal ik mij nog een echte sampler moeten aanschaffen ook
MrCotino    posted on 28-12-2006 20:31

Dan weet ik genoeg. Bedankt voor jullie reacties allemaal :D
User edit by MrCotino on 28-12-2006 @ 20:32:00 (2%)
SpagEddy    posted on 28-12-2006 21:50
Ok, dus 4 beats, ik kreeg namelijk bij mijn gebruiksaanwijzing een apart A4tje met een correctie/aanvulling

• De maximale totale opnaamtijd voor alle banken is 12 seconden
  • Als deze tijd wordt overscreden, verschijnt het woord [Full] op het BPM display en wordt er niet met opnemen begonnen."

moet je wel erg slome muziek hebben om in 12 seconden geen 4 beats te kunnen opnemen...

de inloopsampler werkt overigens erg lekker. in het begin even puzzelen hoe het precies werkt

that's all...
Illusion    posted on 28-12-2006 22:09

Je was me dus voor, eigenlijk wist ik het ook wel, maar van die inloop sampler wist ik het niet zeker.
lrfist    posted on 29-12-2006 15:12
Poster: SpagEddy
moet je wel erg slome muziek hebben om in 12 seconden geen 4 beats te kunnen opnemen...

als je een song onder de 20 BPM hebt, begin je dus te sukkelen :D
dutchman    posted on 01-01-2007 16:25
even een klein vraagje aan de mensen die een djm400 hebben of er veel van weten. Is de crossfader uit te schakelen? deze gerbuik ik namelijk nooit.
Jorrit    posted on 01-01-2007 17:13
Ja dat kan, dat is te zien op dit plaatje (uit DJ-topics)

Thru betekend dat de crossfader uitgeschakeld is.
dutchman    posted on 01-01-2007 17:16
ooohw toch...ik zat te twijfelen of het nou zo was...in ieder geval bedankt...
Boyd    posted on 26-09-2007 18:59
Ik heb er een besteld, nu wachten totdat hij binnen is.
Luxx    posted on 26-09-2007 19:08
Poster: sparckless
Ik heb er een besteld, nu wachten totdat hij binnen is.

ok danCry
www.mothermusic.nl
Didier_Deluxe    posted on 27-09-2007 17:08
Poster: Illusion
Aansluitingen:
Maximaal 4, dus 4 cd spelers, of 4 tt's, of 2 cd spelers en 2 tt's. Je kan ze niet tegelijk gebruiken, omdat je je channels moet switchen.

Je kan maximaal 4 apparaten ter gelijker tijd aansluiten op de djm-400.
Ofwel:
-2 phono (tt's) & 2 line (cd's)
-4 line (cd's)

Maar 4 tt's aansluiten gaat niet aangezien er slechts 2 phono ingangen zijn.

- Het zou leuk zijn als er iets meer effecten opzaten. Deze effecten heb je langzamerhand goed door, en je wil iets meer. (Dan kan je natuurlijk ook nog een EFX kopen).

Dit eens geen fout maar ik zou eerder een 2e effectenparameterknop en een cue mix functie als gebreken noemen.
Illusion    posted on 27-09-2007 23:47
Poster: Didier_Deluxe

Ik weet hetWinking my eye was een heele oude post van mijWinking my eye
Didier_Deluxe    posted on 28-09-2007 16:57

Ik weet hetWinking my eye was een heele oude post van mijWinking my eye

Ik neem het je niet kwalijk hoor Winking my eye
Maar het zou maar al te spijtig zijn als iemand met 3 of 4 tt's een djm-400 koopt om later te constateren dat hij/zij ze niet allemaal kan aansluiten.
dutchman    posted on 28-09-2007 17:41
Poster: Didier_Deluxe

Je kan maximaal 4 apparaten ter gelijker tijd aansluiten op de djm-400.
Ofwel:
-2 phono (tt's) & 2 line (cd's)
-4 line (cd's)

Dit eens geen fout maar ik zou eerder een 2e effectenparameterknop en een cue mix functie als gebreken noemen.

je kan sommige tt's ook line laten uitsturen  de synq kan dat d8 ikWinking my eye maar ach
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

119 Users online: 9 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 44.831
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.944.293