Pioneer DJM-400 2 Channel Beat Loop Mixer (5/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 19-01-2006 14:21
Pioneer kondigd vandaag aan de nieuwst mixer : De 2 kanaals Pioneer DJM400 mixer.

Hier is het persbericht dat is verstuurd :

Quote Pioneer Benelux BV :

Pioneer Launches the Compact DJM-400 2ch Mixer - with In-Loop Sampler and Digital Beat Effects - that’s Big on Performance

17 January 2006: Pioneer Europe today unveils its new compact 2ch mixer; the DJM-400. It offers a host of beat effects and an in-loop sampler that offers a new level of flair for creative remixing. Built around the same digital processing technology and high quality components used in Pioneer’s DJM-1000, the new unit is a reliable and robust performer with exceptional audio quality.

Pioneer is a recognised innovator in professional DJ products and we’ve created a high-quality compact 2 channel mixer that’s tailored to the demands of DJs mixing in bars and smaller clubs and those mobile artists who demand a reliable, robust and high-quality mixer. The digital beat effects and in-loop sampler combined with the digital circuitry ensure that this compact mixer lacks for nothing in the creativity it provides and the quality of the sound,’ comments Mark Grotefeld, European Marketing Manager, Pioneer Europe.

Although the smallest mixer in Pioneer’s range, the Pioneer DJM400 packs a wide variety of effects for creative mixing. The effects, that automatically detect the BPM of the music and sync to the beats include: Delay, Echo, Filter, Flanger, Phaser, Robot and Roll, all of which are processed at 24bits for the highest quality sound. In addition, by using the newly-adopted Beat Select Button, the DJM-400 automatically sets the effect time linked to the BPM for more intuitive play and responsive remixing.

The intelligent 96kHz/24bit sampler automatically detects the tempo of a track during playback, sampling it for four beats, then loops the sample. As the sampled audio is in sync with the beat of the track being played (no matter the tempo) the DJ is given more time to be creative. Samples are automatically beat matched and up to five samples can be stored in memory.

Each of the DJM-400’s channels has a 3-band Kill EQ which ranges from +9dB to -∞(infinity) for total control of the sound.

The DJM-400 has been designed with as a perfect partner for the MP3 compatible CDJ-200 both in terms of style and function. When combined, these units create a small, portable yet powerful and robust DJ setup that offers exceptional versatility and performance.

The DJM-400 has a wide range of features. Some of the additional highlights include:
• MIC/AUX switch: to select from either two MIC connections or one stereo LINE connection
• Fader Start: connect a Pioneer CDJ player with a control cable and playback can be started by simply sliding the cross fader or channel fader
• Cross fader curve adjust: adapts to the DJs mixing style
• Talk over: automatically attenuates the volume by -20db so an MC can talk over the track
• Peak Level Meter: Allows you to check the peak level of the input audio for each channel or the master

Maar natuurlijk heeft DJResource een mooi uitgebreid eigen stuk geschreven :

DJResource Topics > Mixers > Pioneer DJM-400

Richtprijs 549,- incl BTW.
Leverbaar : vanaf maart 2006

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 21-01-2006 17:17 (5%)

What do you think about Pioneer DJM-400 2 Channel Beat Loop Mixer ??

Vote :   

Illusion    posted on 29-05-2006 23:42
Poster: Day-One
@ Djillusion hoe lang geleden heb je die besteld?!

ik heb hem vrijdag besteld... maar omdat dat 'savonds was, hadden ze de bestelling nog niet gezien.

Maandag is de bestelling verstuurd, en ik kreeg een mailtje dat ik mijn pakketje kon volgen via het internet...

Het is de beste service die ik ooit heb gehad tijdens producten kopen via internet,

k'stuur je ff pm
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
greup    posted on 30-05-2006 10:20
mmm Klinkt als een New-line serves..

Je snapt trouwens toch wel dat jij ons een mooi uitgebreidt revieuw verschuldigt bent door het bestellen van deze mixer he!!!

alsvast veel plezier d'r mee!
Day-One    posted on 30-05-2006 13:49
@ Djillusion lekker snel man!!! dus makkelijk leverbaar..ik zal die van de week bestellen Thumbs Up
Day-One    posted on 09-06-2006 23:10
Ik heb'm ook en ik moet zeggen!!! THA BOMB!!!! gewoon een moord machine!
even mijn ervaring op een rijtje.
* crossfader is een beetje tricky (als je die niet gewend bent) maar heel erg goed.   kort maar krachtig.
*overzichtelijk
* geluid is wel wennen..het is niet degeluid waar je thusi gewend bent..echt een typisch club geluid.
* klein maar niet te onderschatten!

+/- munten.
- Fadestart slaat echt nergens op.
- Headphone options zijn minimaal (cue, mix and master) + HP plug zit aan de voorzijde ipv boven op, wat lastig is.
 - Geen vergulde tulps stekkers aan de achterzijde.

+ master knop ipv schuif-fade.
+ Effecten zijn super tot mega "goed" te gebruiken.
+ pot's zijn op 0 killers. (ook geen geluid uit)
+ Overstuur....wat is dat?!
+ compact

maw een mixer dat alles kan! en voor het bedrag van €509,- moet je die niet laten staan Thumbs Up

User edit by Day-One on 18-06-2006 @ 20:49:46 (100%)
Winston    posted on 18-06-2006 03:35
De DJM-800 en 1000 hebben een curve adjust voor de kanaalfaders. Welke van de 3 curves geldt voor de DJM-400?
Tic Toc
Lead    posted on 18-06-2006 10:42
De EQ van de DJM-400 is gelijk (en klinkt gelijk aan) aan de Isolators van de DJM-1000.

[edit: opes, verkeerd zitten lezen, ging over de kanaalfader]

Die werkt zoals met een lineair verloop (zoals de DJM-600)
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 18-06-2006 10:43 (100%)
Winston    posted on 19-06-2006 14:55
Thanks. Dus lineair over het hele traject, zonder plotseling stijler te gaan op het laatst. Dan komt tie op mijn wensenlijst.
Tic Toc
Day-One    posted on 19-06-2006 18:44
Poster: Winston
Thanks. Dus lineair over het hele traject, zonder plotseling stijler te gaan op het laatst. Dan komt tie op mijn wensenlijst.

doe je voordeel mee Thumbs Up
Day-One    posted on 28-06-2006 22:05
BillyArd    posted on 29-06-2006 10:50
Leuk filmpje!
effecten lijkenbest op die van de oem cd spelers !
LauW    posted on 29-06-2006 11:05
Ik blijf het te zonde vinde dat die maar 2 ipv 3 kanaals is. Als die 3 kanaals was had ik hem zeker gekocht. Nu is het gelijk doorsparen voor de 800 die ook weer niet dat beatloop spul heeft Unhappy
Day-One    posted on 29-06-2006 23:45
Poster: LauW
Ik blijf het te zonde vinde dat die maar 2 ipv 3 kanaals is. Als die 3 kanaals was had ik hem zeker gekocht. Nu is het gelijk doorsparen voor de 800 die ook weer niet dat beatloop spul heeft Unhappy

Tja....ik heb zelf 2 800's dus zag de nut er niet om meerdere kanaal mixer te halen anders was het de djm 800 geworden Thumbs Up
Winston    posted on 30-06-2006 02:10
@Lauw:
Als je van plan bent CDJ's, hoger dan CDJ-100, aan te schaffen heb je al automatisch toch tenminste 1 (een) loop / sampler per cd-player? Alleen kun je niet simultaan cd-player en sampler ervan afspelen.
Tic Toc
Illusion    posted on 30-06-2006 06:32
Poster: LauW

Je kan er meerdere cd-spelers aansluiten. Intotaal 4. Of eventueel 2 turntables en 2 cd-speler. Er zit een schakelaartje op waarmee je kan switchen tussen 'cd' en 'line/phono'.

_Ivan_    posted on 30-06-2006 07:59
Poster: Djillusion

Je kan er meerdere cd-spelers aansluiten. Intotaal 4. Of eventueel 2 turntables en 2 cd-speler. Er zit een schakelaartje op waarmee je kan switchen tussen 'cd' en 'line/phono'.

Je kunt er dan wel meerdere apparaten op aansluiten maar ik kan je vertellen dat het omschakelen niet handig is elke keer van turntable naar cd. Dan kun je beter meteen doorsparen
Feel&.Celebrate.Life!
Day-One    posted on 30-06-2006 09:36
Poster: _Ivan_
Je kunt er dan wel meerdere apparaten op aansluiten maar ik kan je vertellen dat het omschakelen niet handig is elke keer van turntable naar cd. Dan kun je beter meteen doorsparen

idd..ik heb'm ook, maar lijktmij de gevoelligste schakelaar van de mixer...dus zou ik het niet aanraden dit vaker te gebruiken..
Lead    posted on 30-06-2006 09:46
Er is niets zwak aan dat schakelaartje... hetzelfde schaklaartje wordt soms door turntablists gebruik als transform-switch... ik ken weinig problemen met die schakelaartjes.
Let the BASS be louder
_Ivan_    posted on 30-06-2006 10:14
Poster: Day-One
idd..ik heb'm ook, maar lijktmij de gevoelligste schakelaar van de mixer...dus zou ik het niet aanraden dit vaker te gebruiken..

Ik denk dat dat wel meevalt.. k'heb momenteel een behringer vmx-200, ook 2 kanalen phono/line omschakelbaar en ik heb er nog geen problemen mee gehad. Misschien dat dat nog komt maar tegen die tijd heb ik al wel een nieuw paneeltje aangeschaft. Mijn cdj's sturen harder uit dan mijn tt's en ik zit constant met m'n gain te kloten, na mijn idee erg lastig.
Feel&.Celebrate.Life!
BillyArd    posted on 30-06-2006 10:27
lead:
Er is niets zwak aan dat schakelaartje... hetzelfde schaklaartje wordt soms door turntablists gebruik als transform-switch... ik ken weinig problemen met die schakelaartjes.

inderdaad , eigenlijk ken ik geen degelijker schakelaartjes dan deze dippers !
lange tijd verdwenen van de mixers vanwege hun misschien wel iets te oldfashioned looks , maar anno 2006 weer terug op bijna elke mixer !

Mod Edit:
Met < quote > ervoor en < /quote > erachter (zonder spaties) maak je een quote blok.
Mod edit by Lead on 01-07-2006 01:27 (6%)
Winston    posted on 30-06-2006 21:52
Poster: Djillusion

Zelfs 5 inputs. De mic heeft een aux input die gewoon line level input neemt. Dus 3 cd-players, tegelijk te gebruiken. Mixed wel minder precies.
Tic Toc
Illusion    posted on 14-07-2006 20:14
Poster: greup
mmm Klinkt als een New-line serves..

Je snapt trouwens toch wel dat jij ons een mooi uitgebreidt revieuw verschuldigt bent door het bestellen van deze mixer he!!!

alsvast veel plezier d'r mee!

Klopt is ook New-Line!!:p

Maar je verwacht een review,,,,,,,,, ok:p

Review Pioneer DJM 400      >Functies en Kwaliteit<<

K'heb de pioneer DJM 400 langzamerhand nu helemaal onder de knie, en moet zeggen dat dit een ideale mixer is voor de gevorderde, proffessionele Dj.

Effecten: Delay, Echo, Filter, Flanger, Phaser, Robot, Roll, In-Loop Sampler.

Effecten werken goed, en zijn duidelijk hoorbaar door je muziek, de effectsterkte kan je veranderen met het Level/Depth. Leuke functies zijn ook de Roll & In-Loop Sampler. Hiermee kun je loops maken. Met de In-Loop Sampler, kun je loops maken met cue functies.

Allebei van deze effecten kun je met 1 klikje overswitchen naar een ander kanaal. Dus als je je effect/loop op kanaal 1 hebt, kun je hem direct overswitchen naar kanaal 2.

Equalizers:

Werken perfect, en kan niet beter zeggen, dan dat ze gewoon goed zijn. :p

Faders:

Lopen soepel, en gaan soepeler dan de DJM 800. De faders van de 800 voelen stevig en stroef aan.

De Faders, bij de DJM 400 met vergelijking naar de DJM 800, voelen soepel en losjes aan.

De Djm 800 is een echte clubmixer, en de Djm 400 zou je kunnen zien als een >Battlemixer<. Maar natuurlijk ook gewoon als 2 kanaals mixertje.

Aansluitingen:

Maximaal 4, dus 2 cd spelers, of 2 tt's, of 2 cd spelers en 2 tt's. Je kan ze niet tegelijk gebruiken, omdat je je channels moet switchen.

BEOORDELING: 9,9

Deze mixer is natuurlijk supergoed, en kan haast niet beter voor een 2 channel. Maar er blijven altijd dingetjes waardoor een mixer niet perfect is.

- Het zou leuk zijn als er iets meer effecten opzaten. Deze effecten heb je langzamerhand goed door, en je wil iets meer. (Dan kan je natuurlijk ook nog een EFX kopen).

okej dit was dan mijn review:p

@ Greup: Blij zo?   :d:d

User edit by Illusion on 28-09-2007 @ 18:52:47 (1%)
Jorrit    posted on 14-07-2006 20:16
Als je hem nou even in het review forum zet, met de juiste lay-out, zou helemaaaal geweldig zijn Winking my eye
Illusion    posted on 14-07-2006 20:17
ojah hehehe:p is goed!! doe ik direct ff
Day-One    posted on 14-07-2006 23:21
ik heb er zelf geen spijt van dat ik de djm-400 heb...
PatrickBeuken    posted on 26-12-2006 21:27
Is er iemand met een DJM400 die even wat maten voor me wil opnemen? De maten a, b, c en d zijn aangegeven in onderstaande 2 afbeeldingen:

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Als er iets onduidelijk is hoor ik het wel. Alvast bedankt!

EDIT: maat 'e' (niet aangegeven in een afbeelding) zou ik ook graag willen weten.... van de onderkant van de mixer tot de onderkant van de jack aansluiting, op de voorkant van het apparaat.
User edit by PatrickBeuken on 26-12-2006 @ 21:28:48 (90%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

172 Users online: 4 Guests (168 Unknown)
Pages generated today : 99
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.425.307